1 Week 1 sp2. 2 Para Pensar: bellwork On a sheet of paper answer the following questions: –What is a cognate? –What are two different ways to say hello.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Advertisements

Objective: By the end of the lesson you will be able to describe your school.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Welcome back to School Ms. Martinez
How would you greet a friend at these times?
Telling Time.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
¡BUENOS DÍAS, BUENAS TARDES!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
English Lesson 3.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Expresiones útiles para la clase de español
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Put your body projects/papers on the table in the back.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Week 1 Sp1. Para Pensar (bellwork) Make a list of all the spanish words that you know.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
On Your Desk Documento Today’s handout. ¡Hola! CONJUGATE!!!!!!! 1. We eat. 2. They sing. 3. You (informal) walk. 4. I talk. 5. She swims. 6. You all (formal)
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Greetings, Introductions
First Grade Dual High Frequency Words
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Transcripción de la presentación:

1 Week 1 sp2

2 Para Pensar: bellwork On a sheet of paper answer the following questions: –What is a cognate? –What are two different ways to say hello in Spanish? –What are two different ways to day goodbye in Spanish?

3 El orden del día (agenda) Para Pensar Programa de la clase Las reglas y los procedimientos El orden de la semana boleto

4 Reglas: REMEMBER SALSA Stay on task –Know what we are doing and keep doing it. –If you finish, work on something else, but stay quiet Actively participate –Be present in class and do what is asked of you Listen –Listen when the teacher is speaking –Listen when your peers are speaking –Listen when the announcements come on. Show respect –Respect the teacher –Respect your peers –Respect the school and the property Attitude –Leave the bad attitude at the door

5 Procedimientos: Coming into the classroom: when you enter the class room you will be quiet and sit in your seat and get started on your bellwork (para pensar) Bellwork (para pensar): you must do your bellwork everyday, I may not take it up every day but you will be graded on doing it every day. Restrooms: Because class is only 45 minutes long the hall pass will only go out for life and death emergencies. If you have a medical problem and have to go to the restroom you must have a doctor’s note. Leaving the classroom: As stated before the hall pass will only go out for life and death emergencies so you will be in the classroom for the full 45 minutes do your business some other time. Tardies: If you are tardy you are missing class with the little time that we have in class do not come tardy, it is not acceptable. Uniforms: Uniforms are very important to create a good environment in class. If you come to class out of uniform you will not be able to enter until you fix it. So if you need a sweatshirt bring one that is plain to my class. End of class: At the end of class I will dismiss you, do not start packing up because you know the bell is going to ring in a few minutes and do not try to stand by the door waiting for the bell. Food and Drink: Food and drink are not allowed in my classroom, nor is gum. Do not bring it in. Turning in work: All work must be turned in on time. You will turn your work in to the box and into the correct folder.

6 El orden de la semana Lunes: información general Martes: Prueba preliminar y hoja de tarea Miércoles: repaso de introducciones y hoja de información Jueves: Repaso de sujetos y Cuadernos/carpetas Viernes: repaso de objetos de la clase

7 Boleto (ticket to leave) On a 4th sheet of paper with your name (first and last) –Who was your spanish I teacher –What was your favorite thing that you did last year

8 Para pensar Take a “Homework Sheet” from the table next to my desk and look it over. Think of any questions that you may have and I will answer them once we get started.

9 El orden del día Para pensar Hoja de trabajo Prueba preliminar boleto

10 Boleto On a ¼ sheet of paper: –3: write three things you want to learn in this class –2: write two things you want to do in this class –1: write one thing that you do NOT want to do in this class

11 Para Pensar Take a ‘getting to know you’ wkst and start filling it out. You will not get this finished in class, but it will be due at the end of the week (look at your homework sheet)

12 El orden del día Para Pensar Hoja de información Repaso: introducciones Boleto

13 Introducciones y saludos Haz un grafico de T: como eso HolaAdiós

14 Introducciones y saludos Como te llamas?—Como se llama? Como estas?—Como esta usted? Me llamo_______ Estoy_______ Bien/mal/enfermo(a)/así así/mas o menos Mucho gusto Encantada Igualmente

15 boleto Como te llamas? Como estas?

16 Para Pensar Imagine you’re participating in a summer program in Costa Rica. Read each of the following situations. Then choose the most appropriate expression: hasta mañana, buenos días, hola, chao, or buenas tardes 1.It’s 9:30 a.m. and you’re down in the kitchen, getting a glass of juice. Your host grandmother, a very proper Costa Rican woman, walks in. You say, “______, Señora.” 2.After a long day of sightseeing in San Jose, you’re ready to go to sleep. You get up from the couch and say to your host family, “______.” 3.You’re host brother, Andres, is on his way to his summer job at the bank. You luckily, aren’t going with him. As he leaves, you say, “!_________, Andres!” 4.On your way home from class, you run into a cute classmate, you call out, “_________” 5.You’re tired of walking in the afternoon heat. You hail a cab. When you get in, you say, “_________, señor.”

17 El orden del día Para pensar Actividad—introducciones Repaso—sujetos Cuadernos/Carpetas Boleto

18 Introducciones y saludos Como te llamas?—Como se llama? Como estas?—Como esta usted? Me llamo_______ Estoy_______ Bien/mal/enfermo(a)/así así/mas o menos Mucho gusto Encantada Igualmente

19 Actividad You will be given 5-10 minutes to Introduce yourself and talk to as many classmates as possible. (you will need a piece of paper to have them sign) The person who introduced themselves to the most people will win 2 extra credit points

20 Clases Arte

21 Clases Ciencias naturales

22 Clases Ciencias sociales

23 Clases Educación física

24 Clases Ingles

25 Clases Matemáticas

26 Clases Tecnología

27 Clases Español

28 Clases Alemán

29 Clases Francés

30 Clases Sicología

31 Clases Sociología

32 Clases Historia

33 Clases Química

34 Clases Algebra

35 Clases Gobierno

36 Clases Economía

37 Clases Literatura

38 Clases Biología

39 Clases Teatro

40 Clases El almuerzo La clase La clase de… El horario En la … hora La tarea

41 Binder Set up 1.Vocabulario 2.Notas 3.Trabajo de la clase 4.Tarea 5.Variado

42 Boleto Te gusta la clase de matemáticas? Te gusta la clase de arte? Cual clase es tu favorita?

43 Para Pensar Completa el grafico con los sujetos o las clases Turn in your Homework sheets! Clases que vas a fracasar con una F Clases que vas a pasar con una A Clases que vas a pasar con una C

44 El orden del día Para pensar Repaso—sujetos/clases Repaso—objetos de la clase Boleto

45 Un Horario Crear tu horario en español: –Las horas y las clases –Una descripción (mas tarde) –Por ejemplo Primera Hora—la clase de arte

46 el borrador

47 la calculadora

48 el cuaderno

49 el libro

50 el carpeta

51 el escritorio

52 el pupitre

53 los lápices el lápiz

54 el mapa

55 la mochila

56 el papel

57 los pizarrones el pizarrón

58 la pluma El bolígrafo

59 la puerta

60 el reloj

61 la silla

62 la ventana

63 las tijeras

64 el pegamento

65 los marcadores

66 la biblioteca

67 la cafetería

68 el gimnasio

69 la oficina del (de la) director (a)

70 el pasillo

71 El vocabulario—objetos de la clase el borrador la calculadora el cuaderno el escritorio el lápiz los lápices el mapa la mochila el papel el pizarrón los pizarrones la pluma (el bolígrafo) la puerta el reloj la silla la tiza la ventana las tijeras el pegamento los marcadores la biblioteca la cafetería el gimnasio la oficina del (de la) director (a) el pasillo

72 Boleto Que traes a la clase de ingles? Que necesitas para la clase de matemáticas? Cuales cosas necesitas para la clase de arte?