Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Authorization Form for the 11 th Annual Latino Youth Conference Student Information: Student Name: __________________________________________________________________________.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Program Access Review PAR PAR Formally accessibility Plan Bulletin 2- Civil Right Compliance –Non-Discrimination Statement The El Paso Independent.
Trevor(Pepe) Hodges Saliendo Escuela. Destinación? Realidad. Listo? Sin dudo.
Visión General de ayuda Financiera. Las tres pregunatas básicas O Qué es nececidad financiera? O Qué tipos de ayuda están disponibles? O Cómo puedo aplicar?
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
¿Cómo pagar la Universidad. ¿Cómo pagar la Universidad ¿Que es Ayuda Financiera? Ayuda Financiera es una frase que describe cualquier tipo de recursos.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Contaduría Tema: Subject questions L.E.L.I. Paulina Trujillo Castillo.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
¿A qué edad se independizan los jóvenes?
Padres ¡Bienvenidos!. ¿Por qué asistir a la Universidad?  Para tener alcance a más oportunidades laborales -Más y más trabajos requieren de educación.
Información preparada por: Cal State Los Angeles Centro Estudiantil de Ayuda Financiera La Academia de Padres Presenta: Ayuda Financiera y AB540.
Vocabulario de Sociales Buenos ciudadanos Tercer grado.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
 An affirmative command tells someone what to do.  The affirmative informal command form of most verbs is the tú form without the final s.  Come bien.
AYUDA FINANCIERA BOLSA GRANDE HIGH SCHOOL. TEMAS QUE REPASAREMOS  ¿Qué es la ayuda financiera?  Contribución de la familia (EFC)  ¿Qué es la necesidad.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Welcome to Citrus Hill. AVID: Who We Are AVID (Advancement Via Individual Determination) is a program dedicated to helping students achieve their goals.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do.
La pregunta: Read the Fondo Cultural on page 279, as you listen to the Juanes music clip. Then, write a sentence that compares Juanes’ music with some.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Exam Review. Section I You will be given ten regular verbs to conjugate in the preterite. This will be done in the same format as the conjuguemos drill.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Economical situation in Europe. Situación económica en Europa.
Angel Rene Soria Cortes Lindsay High School Class of 2015.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Applying for College Clare Ruggles Tina Kissell Karen Wicker.
The Future Tense -original PowerPoint created by Mrs. Shirley of North Intermediate High School in Broken Arrow, OK.
Léster Alexander Fox Rosales Mónica Rangel.  Permite a ciertos estudiantes indocumentados el pago de matrícula como “residente” en universidades y colegios.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Student Comprehensive
When? Wednesday, October 30, p.m. – 7 p.m. Where? University of Illinois - Chicago (UIC) Student Center East 750 S. Halsted Chicago, IL Cost?
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Ayuda Financiera. Jasmin Cartagena Program Manager Jenny Choc Program Coordinator.
Access ASU Arizona State University ASU is committed to serving schools, students and families of Arizona by helping prepare students for the university.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
U.S. Colleges and Universities Prepared by Danny Hirsch November 24, 2015.
SPRING 2016 PRIMAVERA DE 2016 College Prep/ Preparación Universitaria.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
Presentadores: Rogelio Gonzalez & Noel Chavez 1. AB-540 ¿Quién califica ? Para calificar como estudiante AB 540, el estudiante indocumentado debe: Haber.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Logros y experiencias. Lengua extranjera. L.E.L.I. Paulina.
Profesiones y oficios Speaking test requirements.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Acuerdos Escuela-Familia
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE)

1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have the right to public school education (k-12) La Corte Suprema decide que todo estudiante, sin importar su estado migratorio, tiene derecho a una educación publica (k-12)

La Mayoria de Estudiantes Indocumentados Rumbo al Colegio: -have lived in the United States most of their lives -han vivido en los Estados Unidos la mayoria de su vida -were brought to the U.S. by their parents at a young age -fueron traidos a EEUU por sus padres a una edad joven -learned English and think of themselves as American -aprendieron Ingles y se consideran -attended elementary, middle, and high school in this country -Asistieron a todos los niveles de escuela en este pais -excelled academically in high school and want to pursue a college education -sobresalieron en la preparatoria y quieren una educacion universitaria -currently lack a way to become legal residents or citizens in the U.S. -actualmente no tienen manera de hacerse residentes legales o ciudadanos de EEUU

Signed October 12, 2001 Firmada el 12 de Octubre del 2001 WHO QUALIFIES?  QUIEN CALIFICA? WHAT ARE THE IMPLICATIONS OF THE LAW?  QUE IMPLICA LA LEY? WHAT ARE THE REQUIREMENTS?  CUALES SON LOS REQUISITOS?

Quien Califica? Students who have lived in California:* Regardless of immigration status Whether or not in immigration processing *Given they meet the criteria set forth by AB540 Estudiantes que han vivido en California * Sin importar su estatus migratorio. Sin importar si esta en el proceso de inmigración. * Si califican bajo los requerimiento estipulados por la ley AB540

Que implica la ley? As of January 1, 2002, for purposes of tuition at ’s public colleges, undocumented youth will be treated as “residents”. Desde el 1 de Enero del 2002, con el propósito de pagar la cuota escolar y matricularse en los colegios y universidades publicas, los jóvenes inmigrantes indocumentados serán tratados como “residentes”.

Cuales son los requisitos? Attend high school in California for three or more years Graduate from a California high school or receive a GED Register as an entering student or current enrollment at an accredited college or university on or after Fall academic year File an affidavit with the school Asistir a una escuela secundaria en California por mínimo de 3 años o más. Graduarse de una escuela secundaria en California o recibir un GED. Registrarse como estudiante entrante o actualmente inscrito en una universidad acreditada. Firmar una declaración jurada con la escuela

Siendo un estudiante AB540, como completar aplicaciones para colegios/universidades? GENERALLY, THERE ARE TWO SECTIONS THAT SHOULD BE LEFT BLANK: 1.SOCIAL SECURITY QUESTION 2.IMMIGRATION STATUS QUESTION *ALL OTHER SECTIONS SHOULD BE COMPLETED FULLY, AND HONESTLY GENERALMENTE, HAY DOS SECCIONES QUE DEBERIAN DEJAR EN BLANCO 1.PREGUNTA DEL SEGURO SOCIAL 2.PREGUNTA DEL ESTADO MIGRATORIO *TODAS OTRAS SECCIONES DEBEN SER COMPLETADAS, HONESTAMENTE

Como es la aplicacion? CSUMENTOR.EDU universityofcalifornia.edu commonapp.org*

Como Pagar el Colegio… AB 540 DOES NOT provide financial aid to undocumented students AB 540 NO PROVEÉ asistencia financiera a estudiantes indocumentados BUT: there are scholarships!!! PERO: hay becas!!! i. e. MALDEF

Rest In Peace Marco Antonio Firebaugh, THANK YOU Descanse En Paz Marco Antonio Firebaugh, MUCHAS GRACIAS