dÍa de los muertos o ¿algo parecido?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Calentamiento. What is each question asking? ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Quién es tu profesor favorito? ¿Cuántos chicos están en esta clase? ¿Qué día es.
Advertisements

La Receta Projecto MLII.P1 The students present information orally and in writing using familiar and newly acquired vocabulary, phrases, and patterns.
CIVILIZACIONES ANTIGUAS PROYECTO DE ESPAÑOL FS4 Repaso de los usos del imperfecto y el preterito.
1.Haz 2 árboles genealógicos en un ppt. de tu familia extendida o nuclear y tu familia en el futuro. 2. Escribe una descripción de las dos familias. Haz.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
OPT: En las noticias. Las presentaciones empiezan miércoles, el 9 de abril (el cumpleaños del Sr. Romero )  Van a hacer una presentación de Las Noticias.
El Campanero –Complete the sentence with the correct form of the adjective: Es un perro muy (smart). ¡Qué (funny) es Raúl! Miguel es muy (hard-working).
Unidad 11 Actuaciones Asignado = Responsabilidad del Grupo = 1.Grupos de 4-5 : Viajero/a, recepcionista, botones, camarera, otros personajes 2. País y.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project Due: lunes, el primero de noviembre.
Hispanic/Spanish Holiday Research Project. Guidelines  You may work with ONE other person  Project holidays/celebrations are given away on a first come.
Spanish Level 1 Greetings Vocabulary 1. Greetings Build into daily routines starting with Hola and Adiós and then gradually adding in more vocabulary.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
¡Bienvenidos A Una Aventura Historica Española! SP4H
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Hoy es lunes el 16 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
 En sus grupos: deciden en como Uds. quieren presentar el cuento. Uds. Pueden:  Inventar otro cuento-memorizado (2-4)  Redecir el cuento-memorizado.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Spanish Level 1 Greetings.
Hoy es martes el 17 de marzo I can use my weather vocabulary to describe the seasons of the year and the weather of all places.
Hoy es lunes, el 8 de diciembre. Esponja: ¿De quienes son las cosas? 1. perro, Adalicia 2. camisetas, los estudiantes 3. zapatos, la señora Márquez 4.
El dia de los Muertos. Do now Fill out the Know part of your KWL chart in regards to Dia de los Muertos and Halloween 5/11/20152.
Dia de muertos.
Halloween y El Día de los Muertos
¿Qué te gusta hacer?.
R.  You have 1 minute to read the directions for this task.  You will write a persuasive essay to submit to a Spanish writing contest. The essay topic.
Historía  Aztec Influences—Has been celebrated for over 3,500 years  Spanish Conquistadors tried to rid Mexico of the celebration, unsuccessfully 
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
SP4H Linares EHS DÍA DE LOS MUERTOS O ¿ALGO PARECIDO?
Jose Guadalupe Posada and the Catrina Immigrants cross the border and risk their lifes.
Actividad de Escritura
1._________________________ 2.________________________ 3._______________________ 4. ________________________ 5. ________________________ 6. ________________________.
¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los estudiantes no hacen la tarea.
Español 2. Usando el internet, busca una foto de un edificio interesante. *Con 3-4 ojas de papel (no importa el orden) dibuja el edificio lo mejor que.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
Sra. Ratcliffe. MLI.CC3-the students compare basic elements of the target language to the English language. The students:  A Recognize similarities and.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Proyecto. Proyecto FIESTA Vamos a: Planear Organizar Realizar una fiesta para los estudiantes de 2 año.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Conversaciones ESPAÑOL 2H, 3 PROFE FRANTZ
Español Estudiantes van a hacer: Presentar el cuento, “La Chica Quiere Café” en tus grupos. Identificar características del Día de los Muertos.
Día mundial del agua El día es el 22 de marzo Llama la atención sobre lo importante que es el agua para todos Hay siempre publicidad para presentar los.
Celebraciones Invernales UEQ: How are the winter holidays celebrated in Spanish speaking countries? Standards: MLI.CU1B Identify commonly held cultural.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Assessment FOR Learning a Party Vocabulary - I can use and understand vocabulary words about parties and planning a party. Label each party word.
1 ¡Jeopardy! Vocabulario Verbos Reflexivos Adjetivos Posesivos Fondo Cultural P $100 P $200 P $300 P $400 P $500 P $100 P $200 P $300 P $400 P $500 Final.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
El Día de los Muertos (En México) p.4. Historia (Story/history) Los orígenes de la celebración del Día de Muertos se encuentran en las culturas antiguas.
Hispanic/Spanish Holiday Invitation Project. Guidelines  You may work alone or with ONE other person  Choose a Holiday/Festival from the list on the.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Self-Evaluation of Teaching on the topic of Gustar: expressing likes and dislikes Katie Keen.
Actividad de Escritura Poema en Diamante. Task: Write a poem in the shape of a diamond. The poem is going to describe you.
sección escuchada del examen final del primer semestre
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
¡Buenos días! Hoy es el 25 de agosto.
Introduction to World Communities Family Project
Práctica para el examen oral
1 Use or disclosure of data contained on this sheet is subject to the restriction on the title page of this proposal or quotation. 1 Add a Slide Title.
Examen AP: Español- Lengua y Cultura
Antes de empezar: en español escribe 1 cosa (thing) que te gusta escribe 1 cosa que no te gusta 2 separate & complete sentences Saquen la tarea.
Using the preterite and imperfect to begin a story
Tell what each person is going to do, based on the picture.
CONTENT OBJECTIVE: S.W.B.A.T. use the verb SABER to say what people know. LANGUAGE OBJECTIVE: Students will take notes and complete ACTS 12 & 14 on p.207.
Transcripción de la presentación:

dÍa de los muertos o ¿algo parecido? SP4H Linares EHS

Unas preguntas 1) ¿Dónde se celebra? 2) ¿Cuándo se celebra? 3) ¿Cómo se celebra? Es decir, ¿qué eventos habrá? 4) ¿Habrá música, danza, comida? etc. 5) ¿Qué significan los símbolos?

Unas ideas Pátzcuaro Santa Muerte Simbolísmo La Llorona Música Comida José Guadalupe Posada Calaveritas (cuentitos) Calacas Rituales Ofrendas Santa Muerte La Llorona La Catrina Bailes All Souls/Saints Day Children story Fiestas Decorations Mummers Mariposas

Embed presentation on wiki http://www.postermywall.com/ carteles de DOD http://www.zunal.com http://www.storybird.com http://www.prezi.com http://www.glogster.com

SP4H Grading template based on Presentational speaking Task Completion Topic Development Language Use Appropriately addresses and completes the task 4 3 2 1 Treatment of the topic is relevant and well developed Use of complex structures; very few errors, with no patterns Refers to and integrates all prescribed resources into the oral presentation Well organized and generally cohesive Very good vocabulary Information is correct Very good fluency Comparison and contrast of information outweighs summary or mere quotations Very good pronunciation Generally accurate social and/or cultural references included Register is appropriate