SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Advertisements

Ella los las El bolígrafo La mochila Los bolígrafos Las mochilas.
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Hoy es martes Es el 25 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase?
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I want a backpack. 2) Pierre needs a pen. Translate, then make them plural: 3) Pencil 4) dictionary 5) calculator Repaso.
HACER AHORA – Complete in notebook
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
HACER AHORA:Answer the following questions. 1.¿Qué tienes? (a poster) 2.¿Qué tiene Raul? (a magazine) 3.¿Qué tienen Marta y Luis? (some plants) 4.¿Qué.
Gustar- To like (to please)
Write out the sentences, matching the sides up correctly 1. La madre de mi madre… 2. El hijo de mi tío… 3. El hijo de mis padres… 4. La hermana de mi padre…
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.
Hacer Ahora What is the difference between: a) ¿Qué hora es? b) ¿A qué hora es…? Answer the questions: c) ¿A qué hora es la clase de español? Es a las.
How to make questions en español
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Take 2: Affirmative and Negative words Words that can only refer to a person or to people Affirmative Alguien = Someone Negative Nadie = no one; nobody;
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Telling Time.
¿Qué hora es? The Facts definite feminine articles… la, las “Una” = singular hour –Ej.: “la una”=one o’clock Every number but “una” is plural (2-12 o’clock).
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Primer Paso: Talking about what you want and need Kaylor Productions.
Definite and Indefinite Articles #7
Singular Definite Articles
POSSESSIVE ADJECTIVES
The Numbers 0–100 (Los números del 0 al 100).
Capítulo: 4. The definite articles in Spanish can be used to say the with a specific noun. They have different forms that agree with their noun in gender.
ESP 119/8/13 Hoy es el diecinueve de agosto. Students will be able to tell the hour in Spanish & know their colors. Escriban los números 1 a 12 en español.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
6 Y 7 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) How many beds are in your room? 2) There are many beds in my room. 3) How many lamps are in Lauren’s room?
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Definite and Indefinite Articles
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
COPY THE RED NOTES DEFINITE ARTICLES. In Spanish all nouns belong to one of two genders: Masculine and Feminine Masculine nouns usually end in “o” and.
Page 110 Realidades 1 Nouns NOUNS Nouns refer to people, animals, places, and things.
Preparación Hoy es viernes, el 2 de octubre de 2015 Today is Friday, Octubre 2, 2015 DUE NOW: Take out your flags, your paragraphs and let’s practice with.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Adjectives Spanish One ch.2.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
Classes, numbers, time. Los números  10 diez  20 veinte  30 treinta (y)  40 cuarenta (y)  50 cincuenta (y)  60 sesenta (y)  70 setenta (y)  80.
Las cosas en mi cuarto Capítulo 2 – 1 El objetivo:  YWBAT describe the contents of your room.  YWBAT use the possessive adjectives mi, tu and su, mis,
Grammar Essential #6.  In English, there is only 1 definite article “the”.  We use “the” when we are talking about a specific item.
27 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I have 10 pencils. 2) You need to organize your room. 3) She needs to meet new friends? 4) There is a pencil.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
Definite & indefinite articles The articles el, la, los & las are definite articles and mean “the” when translated into English. Use these when talking.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
21 DE OCTUBRE Hoy: Para Empezar Traducen: 1) You need to go to the mall. 2) Does she want to go to the mall? 3) Do you need to go to the mall? 4) Do we.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
CLASSROOM ARTICLES PLURALS 14 de setiembre de 2016
Prueba: ¡hoy! Hoy: Para Empezar Traducen: I need many things!
Hoy es martes el 6 de diciembre
Transcripción de la presentación:

SPANISH I WEEK 7 SRA. KNUTSEN

ENTRADA – EL 24 DE OCTUBRE FLASHCARDS ON DESK POR FAVOR! Traduzcan: (use your vocab sheet or flashcards) 1. There is an eraser on (en) the desk. Hay un borrador en el escritorio. 2. There is a pencil in my (mi) backpack. Hay un lápiz en mi mochila. 3. There are four books on the (el) shelf. Hay cuatro libros en el estante.

LEARNING OBJECTIVES Students will be able to understand and apply the rules of grammar when working with definite (the) and indefinite (a/some) articles (P.79-80) SWBAT understand and apply the rules of grammar to be able to talk about what there is and isn’t in their room utilizing bedroom vocabulary and hay (there is/are)..

DEFINITE ARTICLES IN SPANISH All nouns in Spanish have a gender. This does not mean that the item is actually “male” or “female” (the table is not a “girl”, but it is “feminine”). Gender in a language is simply part of the grammar of the language. A definite article is the equivalent of “the” in English (instead of “a” or “an”). An example of a noun with a definite article is “el libro” (the book) or “la mesa” (the table).

THE ellos lalas Masculine Feminine Singular Plural El libro  the bookLa ventana  the window Un libro  a bookUna ventana  a window Los libros  the booksLas ventanas  the windows Unos libros  some booksUnas ventanas  some windows

Traduzcan: 1.The bottle 2.The books 3.The backpacks 4.The pencil sharpener 5.The computer 6.The eraser 7.The coffee 8.The sandwich La botella Los libros Las mochilas El sacapuntas La computadora El borrador El café El sándwich

PRACTICA – DEF. VS. INDEFINITE ARTICLES 1.I like the cheese. 2.I would like a sandwich. 3.She needs a pencil. 4.We want the books. 5.They need paper and pencils. 6.I want the tv. 7.Do you want the olives? 8.Do you need a desk? 9.They want the rug. 10. They want the house. 11.She wants the camera. Me gusta el queso Yo quisiera un sándwich. Ella necesita un lápiz. Deseamos (queremos) los libros. Ellos necesitan papel y lápices. Deseo (quiero) el televisor. Deseas (quieres) las aceitunas? Necesitas un escritorio? Ellos desean (quieren) la alfombra. Ellos desean (quieren) la casa. Ella desea (quiere) la cámara.

¿QUÉ HAY EN EL CUARTO? una ventana (o dos ventanas) una silla Un escritorio un televisor una cama una planta

¿QUÉ HAY EN TU CUARTO? En mi cuarto hay una silla, una cama, un televisor, un xbox, un ps3, un estéreo, una ventana, r

ENTRADA – EL 25 DE OCTUBRE AFTER YOUR DONE STUDY YOUR FLASHCARDS! ¿Qué hay en tu cuarto? En mi cuarto hay un estante, una cámara, una cama, una silla, una cómoda, un disco, una computadora, queso, una pared con cinco carteles de Shakira y queso,

LEARNING TARGETS Students will be able to understand and apply the rules of grammar when discussing possession.

POSSESSION In English we say: Bob’s book There is no ‘s in Spanish… In Spanish we say: the book of Bob El libro de Bob Juan’s bookel libro de Juan Ann’s calculatorla calculadora de Ana George’s keyslas llaves de Jorge Sara’s notebookslos cuadernos de Sara To ask to whom something belongs… ¿De quién es _________? = Whose _________ is it? ¿De quién son ___________? = Whose _________ are they?

POSSESSION Act. G & H The purpose of Act G is to practice definite articles & possession (review of yesterday) The purpose of Act H is to master the use of possession to be able to say whose item something is.

ENTRADA – EL 26 DE OCTUBRE Traduzcan (form of ser + def. article + item + de + person) It’s Lara’s pencil.  Es el lápiz de Lara. They’re Joe’s books  Son los libros de Joe. They’re Lola’s keys  Son las llaves de Lola. It’s Eduardo’s CD.  Es el disco (CD) de Eduardo.

LEARNING OBJECTIVE  Verbs: Students will be able to understand and use the verbs llevar and necesitar in its present tense forms and know when to use them to talk about what they bring to school and what they need for class.  Vocabulary: Students will be able to understand and use the verbs llevar and necesitar along with adverbs of frequency.

-ar verb forms -o-amos -as-áis -a-an

Llevar = to bring/carryNecesitar = to need LlevoLlevamosNecesitoNecesitamos LlevasNecesitas LlevaLlevanNecesitaNecesitan

ADVERBS OF FREQUENCY Todos los días – every day (IN VERY FRONT OR END OF SENTENCE) Siempre – always (IN FRONT OF VERB) Nunca – never (IN FRONT OF VERB) A veces – sometimes (IN VERY FRONT OR END OF SENTENCE) De vez en cuando – every once in a while (IN VERY FRONT OR END OF SENTENCE) QuE es una cosa que llevas o necesitas todos los dias para la escuela? QuE es una cosa que siempre llevas o necesitas para la escuela? QuE es una cosa que nunca llevas o necesitas para la escuela? QuE es una cosa que llevas o necesitas a veces para la escuela? QuE es una cosa que llevas o necesitas de vez en cuando para la escuela?

PRACTICA – LLEVAR & NECESITAR 1.Every day I bring a backpack to school 2.She always brings a pencil. 3.We need to bring paper. 4.I need a book. 5.She needs to bring a pen. 6.Do you need to bring a book? 7.Do you bring the homework? 8.Do they need a computer? 9.They bring notebooks. 10.We need a camera. Todos los días llevo una mochila a la escuela. Ella siempre lleva un lápiz. Necesitamos llevar papel. Necesito un libro. Ella necesita llevar un bolígrafo. Necesitas llevar un libro? Llevas la tarea? Ellos necesitan una computadora? Ellos llevan cuadernos. Necesitamos una cámara.

ENTRADA – EL 27 DE OCTUBRE Traduzcan & HAVE OUT NUMBER FLASHCARDS!! We need paper.  (Nosotros) necesitamos papel. I need to bring a pencil to (a) class.  Necesito llevar un lápiz a clase. Paco brings a backpack to school every day.  Paco lleva una mochila a la escuela todos los días. Do you bring your (tu) book to class?  Llevas tu libro a clase?

LEARNING OBJECTIVE Vocabulary: Students will be able to understand and use terms related to numbers. Pronunciation: Students will be able to able to pronounce the letters > & >

LOS NUMEROS cerounoonceveintiuno dosdoceveintidós trestreceveintitrés cuatrocatorceveinticuatro cincoquinceveinticinco seisdieciséis sietediecisiete ochodieciocho nuevediecinueve diezveinte

1.Dos más cinco son siete. 2.Seis menos tres son tres. 3.Seis más diez son dieciséis. 4.Diecisiete menos dos son quince. 5.Cuatro menos uno son tres. 6.Cero más cuatro son cuatro. 7.Cinco más cuatro son nueve. 8.Diecinueve menos seis son trece. 9.Siete más trece son veinte. 10.Dieciocho menos dos son dieciséis. 11.Ocho menos tres son cinco. 12.Doce más cinco son diecisiete. 13.Tres más cinco son ocho. 14.Uno más dos son tres. 15.Nueve menos cuatro son cinco. 16.Diecinueve menos ocho son once.

ENTRADA – EL 28 DE OCTUBRE Traduzcan It’s Juan’s sharpener.  Es el sacapuntas de Juan =  Siete más nueve son dieciséis. I always need to bring my backpack, paper and a pencil to school.  Yo siempre necesito llevar mi mochila, papel y un lápiz a la escuela.

LEARNING TARGETS Learning Targets: (review day) SWBAT use definite and indefinite articles. SWBAT say who items belong to. SWBAT use the verbs llevar and necesitar w/ classroom and bedroom vocabulary. SWBAT correctly use numbers.

UNIVERSAL WORLD LANGUAGE LEARNING TARGETS Definition of “understand”: Students comprehend X in its spoken and written form. Definition of “use”: Students will be able to produce X orally and in written form. Verbs: Students will be able to understand and use the verb ___________ in its _________ forms and know when to use it. Vocabulary: Students will be able to understand and use terms related to _________________. Pronunciation: Students will be able to produce oral language comprehensible to a native speaker. Cultural: Students will be able to recognize cultural differences that exist between their cultures and the _________ cultures. Grammar: Students will be able to understand and apply the rules of grammar using _________________.