Objetivo: Describir el tráiler de la película “El Laberinto del Fauno”

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

El pretérito Spanish.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
LECCIÓN 10: PRIMERA PARTE Las partes del cuerpo Los síntomas y las condiciones médicas.
Español II 3-2 Chores and complaining Practice your listening and speaking. Listen to the recording and respond. Click to the next slide to check your.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Saquen los apuntes de “Presente Perfecto” Take out Present Perfect notes.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
Bellwork Answer in Spanish-¿Quién es tú héroe? Usen 3 adjetivos para describir el héroe. When you finish, take out your notes and talk to.
MORE CONVERSATION TOOLS
Inti Illimani – Violeta Parra
Say the title of the last film you saw… Say who you went with. Say when you went Say what time the film started and what time it finished. Say what you.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
Hoy es jueves el 26 de septiembre 1.What happened? 2.Where do you hurt? 3.Did you break your finger? 4.Do you have a fever? 5.When did you fall? Escribe.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
La Llorona – Cap. 1 ¿Dónde trabajaba Laney?
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Para Empezar – Please translate the ? To English ¿De dónde es la chica nueva? ¿Cuántos zapatos tiene Asia? ¿Por qué no come almuerzo Emily?
Astute Test Prueba de astucia. Let’s see how sharp you are. Just look at the pictures and answer the simple questions. The answers are at the end. Vamos.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Things to do before we start.
Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
 Antes de morir aprenderé a hablar tres lenguas.  Ya he apredido a hablar tres lenguas.  (No) Me gustaría aprender a hablar tres lenguas.  Antes de.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
La independencia de México
Quasimodo: Look at the questions from your homework last night What kinds of follow-up questions could come from the questions asked? For example, ¿te.
Direct Object Pronouns. ¿Qué necesitas para viajar? Necesito el pasaporte, ¿tienes mi pasaporte? Yo no tengo tu pasaporte. ¿Estás segura de que no tienes.
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
El día de los muertos La clase deEspañol. Para comenzar What do you know (ya sé) about día de los muertos? What would you like to know (quiero saber)
El pretérito Es uno de los tiempos pasados. Cuenta lo que pasó. Es una acción completa. I called my sister last night./Llamé a mi hermana anoche. She.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
ESPAÑOL 1, el 9 de noviembre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Preguntas. ¿quién? ¿quiénes? ¿qué? ¿por qué? ¿para qué?
English Lesson 4.
22 de enero. Warm-Up #67 Answer the questions in Spanish, in complete sentences 1. ¿Qué es tu deporte favorito? 2. ¿Por qué es tu deporte favorito? 3.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Think about someone you love and care for dearly. Who is it? Think about losing them. How would you feel? Think about a special gift you have from them.
Para Empezar ¿Cómo se dice en ingles? Quién Qué o Cuál Cuándo Dónde
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
SWBAT: Read and interpret students likes and dislikes HAGAN AHORA: Escribe tres actividades que te gusta hacer. Escribe tres actividades que no te gusta.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Fill in the blanks with logical words. 1.Me gusta levantar pesas en ____________. 2.A ella le gusta nadar en ____________. 3.Ellos caminan todos los días.
Los Adjetivos Posesivos
Hoy es miércoles el veinte de septiembre
El pretérito.
Question Words.
Forming questions.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
ANTE TODO There are three basic ways to ask questions in Spanish.
HAGAN AHORA: LA HOJA DE TRABAJO
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

Objetivo: Describir el tráiler de la película “El Laberinto del Fauno”

Retroalimentación Preguntas y respuestas – apunta los detalles. Corrige tus propios errors.

el poster ¿Cuántos adjetivos puedes escribir para describir el poster de la película?

El tráiler Listen to the trailer. What do you hear? Music? Tone of voices? Key words? Now what do you think/expect about the film? https://www.youtube.com/watch?v=AHgfiFYfPBo

El tráiler Now watch the trailer. What do you see? Write a couple of sentences about the film. Es la historia de… Podemos ver… La acción se sitúa… https://www.youtube.com/watch?v=AHgfiFYfPBo

http://www. youtube. com/watch http://www.youtube.com/watch?v=Zn-jGl83ZuI Escucha y rellena los huecos en blanco Cuentan que hace mucho, mucho tiempo en el reino subterráneo, donde no existen ni la mentira ni el dolor, vivía una princesa que soñaba con el mundo de los humanos. Soñaba con el cielo azul, la brisa suave y el brillante sol. Un día, burlando toda vigilancia, la princesa se escapó. Una vez en el exterior la luz del sol la cegó y borró de su memoria cualquier indicio del pasado. La princesa olvidó quien era, de donde venía. Su cuerpo sufrió frío, enfermedad y dolor y al correr de los años murió. Sin embargo su padre, el rey, sabía que el alma de la princesa regresaría. Quizá en otro cuerpo, en otro tiempo y en otro lugar. Y él la esperaría hasta su último aliento... hasta que el mundo dejara de girar.

Answer the following questions in English: Where does the princess come from? An underground kingdom What was she dreaming about? Give at least three details. Blue sky, gentle breeze, shining sun What did she do one day? She escaped Why did she lose her memory? The sun blinded her What happened to the princess in the end? She died What did her dad believe? That her soul would return one day