Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
What’s the weather like?
Advertisements

Trabajo de timbre Conjugate and give meaning of these verbs. 1. tomar 2. llegar 3. leer 4. vivir 5. escribir.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Spanish First Level Los cumpleaños Los días de la semana Los meses del a ñ o.
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
Spanish First Level The Weather First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop.
Spanish Second Level Likes and dislikes Second Level Significant Aspects of Learning Explore and recognise patterns and sounds of the language. Listen.
Spanish Level 1 Greetings Vocabulary 1. Greetings Build into daily routines starting with Hola and Adiós and then gradually adding in more vocabulary.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Hoy es Lunes 15 de Septiembre
¿Qué tiempo hace?. Hacer: Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo Hace.
Spanish First Level Colours First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
¡Bienvenidos a la clase de español! Señora Webb El 8 de noviembre, 2012 Describir lo que pasa en los videos.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Spanish Level 1 Family First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Weather Expressions Chapter 3- Spanish 1. Expressions Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. – ¿Qué tiempo.
Hoy es lunes el dos de junio. Le plan! 1.vocabulario 2.Actividades 3.Pasaportes 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Me llamo, mi edad y donde vivo.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
Group Weather Reports. Step 1 El Tiempo Hoy Pick your 4 Cities + Philadelphia:  Philadelphia – sunny, cold. High 45, Low 32  Miami – rainy. High 78,
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Spanish Level 2 Talking about yourself and others.
Spanish Level 2 Greetings Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom instructions.
Spanish Level 1 Greetings.
Translate the following: 1.Umbrella 2.Coat 3.Raincoat 4.Gloves 5.It’s windy 6.It’s sunny 7.The sun 8.Rain 9.It’s raining 10.suitcase PREPARATIVO 27 DE.
Hoy es lunes el doce de abril. Le plan! 1.Los dias 2.Los meses 3.Cumpleaños 4.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! Los dias, meses, fechas y cumpleanos.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
Las respuestas Match the Spanish to the English Hace buen tiempo It’s cloudy Hace mal tiempo The weather is good Está nublado It’s foggy Hay niebla The.
Content Objective: I will be able to discuss and identify weather terminology in Spanish. Language Objective: I will be able to understand and convey weather.
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Spanish Level 2 Greetings Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom instructions.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Las respuestas 1)hace sol - 2)hace calor 3)hace frío 4)hace buen tiempo 5)hace mal tiempo 6)hace viento 7)llueve 8)nieva 9)hay tormenta 10)hay niebla 11)está.
V ÁMONOS U NIT 4: E L TIEMPO Y LAS ESTACIONES TIENEN CINCO MINUTOS Objective : I can identify weather conditions and compose sentences to describe the.
¿Qué tiempo hace? Llueve. Hace viento. Hace sol. Nieva. Hace frío.
¿Que tiempo hace? What’s the weather like?. Hace sol. It’s sunny. Hace mucho sol. It’s really sunny.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Hola Toma uno. (Take one.) El Tiempo y Las Estaciones Weather & Seasons.
Martes, el 21 de octubre.
El Tiempo (The Weather)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
¿Qué tiempo hace?. To ask about the weather we can use the phrase ¿Qué tiempo hace? To answer we can use several phrases that begin with the word Hace.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
 Page 99 Activities 27 and 28 (do 4)  Page Activities 30 (1,2,6,8) and 32 (1,2,4,6) Repaso/Práctica.
¿Cuál es tu estación favorita? Mi estación favorita es…
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
El Tiempo (The Weather) El vocabulario de unidad tres.
ALC #12 lunes el 23 de septiembre escribe los números
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
Hoy es miércoles el once de marzo.
El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT
Hoy es miércoles el dieciocho de marzo.
El plan! Pronouns 2. Tener 3. Family 4. Descriptions
Español 1 9 de diciembre de 2016.
Spanish First Level Los días de la semana Los meses del año
El tiempo Weather #onfleek.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Quality assured by the ALL Connect project (2015)
Transcripción de la presentación:

Hoy es ? ? ? El plan 1.Vocabulario 2.Actividades 3.Canciones/ ICT Esta nublado El gol! El tiempo

Spanish First Level The Weather

First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

First Level Weather Please note that this PPT is largely the same as Early Level Weather except for the inclusion of two new vocabulary structures: Hace viento/hay vientoIt’s windy Hace sol/hay solIt’s sunny These have been incorporated into the Early Level activities and there are also some extra songs and ICT activities. The 2 nd Level PPT adds in 3 further items (stormy, cloudy and foggy) and also includes the seasons.

Vocabulary ¿ Qué tiempo hace? Please note: there are 6 different weather types listed but you may want to start with 3 and work your way up as learners progress. You could start with the 3 most likely in the season you are in and then add more as the seasons change. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempoIt’s nice Hace calorIt’s hot Hace fríoIt’s cold Hace mal tiempoIt’s not too good NievaIt’s snowing LlueveIt’s raining Hace viento/hay vientoIt’s windy Hace sol/hay solIt’s sunny

¿ Qué tiempo hace?

¡Hace buen tiempo !

¡ Hace calor!

¡ Hace frío!

¡ Hace mal tiempo!

¡ Llueve!

¡ Nieva!

Hace viento

Hace sol

Embedding the language Ask what the weather is like in Spanish at the start of everyday along with the date. While learning outdoors in differing weathers, I have described and recorded the weather, its effects and how it makes me feel and can relate my recordings to the seasons. SOC 0-12a

Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Weather.

¿ Qué tiempo hace? Look at the following weather pictures. Listen to the three different weathers in Spanish. Can you choose which one best describes the picture?

¿ Qué tiempo hace?

Si, hace buen tiempo

¿ Qué tiempo hace?

Si, nieva

¿ Qué tiempo hace?

Si, llueve

¿ Qué tiempo hace?

Si, hace calor

¿Qué tiempo hace?

Si, hace frio

¿Qué tiempo hace?

Si Hace sol!

¿Qué tiempo hace?

¡Si, muy bien! ¡Hace viento!

¿ Qué tiempo hace? Juego con un disfraz. Select a range of props which match the different weather types (e.g. sunglasses, hat and scarf, warm coat, bucket and spade, umbrella etc.) Pupils sit in a circle with all items placed in the middle. One pupil goes to the centre. All pupils chant, “ ¿ Qué tiempo hace? ” Teacher (or pupil) calls a weather in Spanish. Pupil in the centre puts on an item of clothing which matches that type of weather.

Weather snap! Pupils have different weather symbol cards on their desks/in a group Class ask the question “ ¿ Qué tiempo hace? ” Teacher says a weather type and they have to slap the card (or hold up the correct one!). As they grow in confidence they can be asked to individually choose a weather.

¿ Qué tiempo hace? Con acciones Teacher teaches actions to each of the weather phrases e.g. shivering for cold, putting up an umbrella for rain etc. Class chant question “ ¿ Qué tiempo hace? ” Teacher then says a weather phrase and class do the mime as a group. Pupils then take over saying the weather phrase. Teacher then models miming a weather and pupils have to guess which one it is. Pupils then mime for others in class.

¿ Qué tiempo hace? reporte meteorológico Teacher teaches pupils vocabulary for North, South, East, West. Pupils create a map of Spain and symbols. Group prepare a weather forecast This can then be filmed and presented to other classes. Imovie is especially good for this. (Watch video)

Un mapa de España.

El norte

El este

El sud

El oeste

Dibujad un mapa de España.

Una persona, dibuja el tiempo en las diferentes partes de España. Buscad por un compañero.

Escuchad a la descripción del tiempo y dibujad en la parte correcto de España. No se puede mirar el mapa de tu compañero.

En el norte de España, esta lloviendo.

Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.

Spanish weather song

¿ Qué tiempo hace? ¿ Qué tiempo hace? ¿ Qué tiempo hace? Hace buen tiempo, buen, buen, buen ¿ Qué tiempo hace? ¿ Qué tiempo hace? Hace calor, calor, calor, calor ¿ Qué tiempo hace? ¿ Qué tiempo hace? Hace mal tiempo, mal, mal, mal ¿ Qué tiempo hace? ¿ Qué tiempo hace? Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío ¿ Qué tiempo hace? ¿ Qué tiempo hace? Nieva, nieva, nieva, nieva

El tiempo rap

¿Cómo está el tiempo hoy?

Weather Chant ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like. When it’s sunny, hace sol. Hace frío when it’s cold. When it’s windy, hace viento. In bad weather, mal tiempo. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like. Está lloviendo, it is raining. Está nevando, it is snowing. Está nublado, when it’s cloudy. When it’s hot, hace calor. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like.

You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes. ICT Resources online

Weather resources

¡ Adiós!