La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT

Presentaciones similares


Presentación del tema: "El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT"— Transcripción de la presentación:

1 El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT
Hoy es ? ? ? El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT El gol! El tiempo

2 Los numeros Los numeros

3 Los numeros dieciséis / diez y seis* diecisiete / diez y siete
dieciocho / diez y ocho diecinueve / diez y nueve sixteen seventeen eighteen nineteen 16 17 18 19 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

4 Los numeros veinte veintiuno / veinte y uno* veintidós / veinte y dos veintitrés / veinte y tres veinticuatro / veinte y cuatro veinticinco / veinte y cinco veintiséis / veinte y seis veintisiete / veinte y siete veintiocho / veinte y ocho veintinueve / veinte y nueve twenty twenty-one twenty-two twenty-three twenty-four twenty-five twenty-six twenty-seven twenty-eight twenty-nine 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.

5 Los numeros treinta treinta y uno* treinta y dos treinta y tres etc.
thirty thirty-one thirty-two thirty-three 30 31 32 33 After veinte comes treinta and the same pattern is followed: *Note: After the twenties we no longer condense our numbers into one word. All of the numbers in the forties, fifties, sixties, seventies, eighties, and nineties work the same way as in the thirties! .

6 uno

7 dos

8 tres

9 cuatro

10 cinco

11 seis How are you?

12 siete

13 ocho

14 nueve How are you?

15 diez

16 once

17 doce

18 trece

19 catorce

20 quince

21 dieciseis

22 diecisiete

23 dieciocho

24 diecinueve

25 veinte

26 veintiuno

27 veintidos

28 veintitres

29 veinticuatro

30 veinticinco

31 veintiseis

32 veintisiete

33 veintiocho

34 veintinueve

35 treinta

36 treinta y uno

37 treinta y dos

38 treinta ytres

39 treinta y cuatro

40 treinta y cinco

41 treinta y seis

42 treinta y siete

43 treinta y ocho

44 treinta y nueve

45 cuarenta

46 cuarenta y uno

47 cuarenta y dos

48 cuarenta y tres

49 cuarenta y cuatro

50 cuarenta y cinco

51 cuarenta y seis

52 cuarenta y siete

53 cuarenta y ocho

54 cuarenta y nueve

55 cinquenta

56 cinquenta y uno

57 cinquenta y dos

58 cinquenta y tres

59 cinquenta y cuatro

60 cinquenta y cinco

61 cinquenta y seis

62 cinquenta y siete

63 cinquenta y ocho

64 cinquenta y nueve

65 sesenta

66 sesenta y uno

67 sesenta y dos

68 sesenta y tres

69 sesenta y cuatro

70 sesenta y cinco

71 sesenta y seis

72 sesenta y siete

73 sesenta y ocho

74 sesenta y nueve

75 setenta

76 setenta y uno

77 setenta y dos

78 setenta y tres

79 setenta y cuatro

80 setenta y cinco

81 setenta y seis

82 setenta y siete

83 setenta y ocho

84 setenta y nueve

85 ochenta

86 ochenta y uno

87 ochenta y dos

88 ochenta y tres

89 ochenta y cuatro

90 ochenta y cinco

91 ochenta y seis

92 ochenta y siete

93 ochenta y ocho

94 ochenta y nueve

95 noventa

96 noventa y uno

97 noventa y dos

98 noventa y tres

99 noventa y cuatro

100 noventa y cinco

101 noventa y seis

102 noventa y siete

103 noventa y ocho

104 noventa y nueve

105 cien

106 Escoged y escribid seis números entre 1 y 20.
¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 6 5 4 20 1 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 1 and 20. Escoged y escribid seis números entre 1 y 20.

107 Escoged y escribid seis números entre 10 y 20.
¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 16 15 14 20 11 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 10 and 20. Escoged y escribid seis números entre 10 y 20.

108 Escoged y escribid seis números entre 10 y 31.
¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 6 5 4 20 1 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 1 and 20. Escoged y escribid seis números entre 10 y 31.

109 ¿Que numero hace falta?

110 Give the dog a bone

111 We Will Rock You "los meses del año"

112 Pedro Instructions: Give all pupils (except one) a number in sequence. Ask them to, “Escribid los numeros en los libros” Get pupils to draw a picture related to the vocab topic. E.g. a pet. “Dibujad un animal” 3. Ask the pupil without a number to come out to the front and sit in your seat. “Ven aqui, setentate en mi silla.” 4. Tell the class that this pupil is now Pedro and they are in charge. “Aqui esta Pedro – clase, decid “Hola” a Pedro! Pedro, dice, “Hola” a la clase!” 5. Tell the class that Pedro is in charge – Pedro es el jefe!

113 Pedro Instructions (cont.)
6. Tell pupils that Pedro will say a number between 1 and however many are in the class. If it’s their number they have to say their word (can build this up to a phrase or start with a phrase). “Pedro va a decir un numero desde Si es tu numero, tienes que decir tu frase– por ejemplo...” Note: Give lots of examples!! 7. Then the pupils say another number or Pedro “Despues, tu dices un otro numero o Pedro – y continuamos” 7. “Pero, Si Pedro dice tu numéro y! Silencio! Oh oh! Tu tienes que ir a la silla 21” You will need to mime to support this! 8. “Despues – los numeros mas grande que (tu numero) sube place. Por ejemplo, 5 o 4 – etc. 9. After this it’s best just to get started and have a dummy run. I always get Pedro to say “Silencio la clase, Escuchad!” to start off.

114 Spanish First Level The Weather

115 First Level Significant Aspects of Learning
Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions

116 First Level Weather Hace viento/hay viento It’s windy
Please note that this PPT is largely the same as Early Level Weather except for the inclusion of two new vocabulary structures: Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny These have been incorporated into the Early Level activities and there are also some extra songs and ICT activities. The 2nd Level PPT adds in 3 further items (stormy, cloudy and foggy) and also includes the seasons.

117 Vocabulary ¿Qué tiempo hace?
Please note: there are 6 different weather types listed but you may want to start with 3 and work your way up as learners progress. You could start with the 3 most likely in the season you are in and then add more as the seasons change. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo It’s nice Hace calor It’s hot Hace frío It’s cold Hace mal tiempo It’s not too good Nieva It’s snowing Llueve It’s raining Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny

118 ¿Qué tiempo hace? What is the weather like?

119 ¡Hace buen tiempo!

120 ¡Hace calor!

121 ¡Hace frío!

122 ¡Hace mal tiempo!

123 ¡Llueve!

124 ¡Nieva!

125 Hace viento

126 Hace sol

127 ¡Que tiempo hace conga!

128 ¿Que tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? Hace sol, sol, sol, sol Hace calor, calor, calor, calor Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío Hay tormenta, tormenta You can adapt this to have more/less weather. You can also do the Quel temps fait-il bit as a conga line and then stop to do actions for the types of weather (e.g. thumbs up for il fait beau etc.)

129 Embedding the language
Ask what the weather is like in Spanish at the start of everyday along with the date. While learning outdoors in differing weathers, I have described and recorded the weather, its effects and how it makes me feel and can relate my recordings to the seasons. SOC 0-12a

130 Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Weather.

131 ¿Qué tiempo hace? Look at the following weather pictures.
Listen to the three different weathers in Spanish. Can you choose which one best describes the picture?

132 ¿Qué tiempo hace?

133 Si, hace buen tiempo 

134 ¿Qué tiempo hace?

135 Si, nieva 

136 ¿Qué tiempo hace?

137 Si, llueve 

138 ¿Qué tiempo hace?

139 Si, hace calor 

140 ¿Qué tiempo hace?

141 Si, hace frio 

142 ¿Qué tiempo hace?

143 Si Hace sol! 

144 ¿Qué tiempo hace?

145 ¡Si, muy bien! ¡Hace viento! 

146 ¿Qué tiempo hace? Juego con un disfraz.
Select a range of props which match the different weather types (e.g. sunglasses, hat and scarf, warm coat, bucket and spade, umbrella etc.) Pupils sit in a circle with all items placed in the middle. One pupil goes to the centre. All pupils chant, “¿Qué tiempo hace?” Teacher (or pupil) calls a weather in Spanish. Pupil in the centre puts on an item of clothing which matches that type of weather.

147 Weather snap! Pupils have different weather symbol cards on their desks/in a group Class ask the question “¿Qué tiempo hace?” Teacher says a weather type and they have to slap the card (or hold up the correct one!). As they grow in confidence they can be asked to individually choose a weather.

148 ¿Qué tiempo hace? Con acciones
Teacher teaches actions to each of the weather phrases e.g. shivering for cold, putting up an umbrella for rain etc. Class chant question “¿Qué tiempo hace?” Teacher then says a weather phrase and class do the mime as a group. Pupils then take over saying the weather phrase. Teacher then models miming a weather and pupils have to guess which one it is. Pupils then mime for others in class.

149 ¿Qué tiempo hace? reporte meteorológico
Teacher teaches pupils vocabulary for North, South, East, West. Pupils create a map of Spain and symbols. Group prepare a weather forecast This can then be filmed and presented to other classes. Imovie is especially good for this. (Watch video)

150 Un mapa de España.

151 El norte

152 El este

153 El sud

154 El oeste

155 Dibujad un mapa de España.

156 Una persona, dibuja el tiempo en las diferentes partes de España.
Buscad por un compañero.

157 No se puede mirar el mapa de tu compañero.
Escuchad a la descripción del tiempo y dibujad en la parte correcto de España. No se puede mirar el mapa de tu compañero.

158 En el norte de España, esta lloviendo.

159 Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.

160 Spanish weather song Image links to

161 ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo, buen , buen , buen Hace buen tiempo , buen , buen , buen Hace calor, calor, calor, calor Hace mal tiempo, mal , mal , mal Hace mal tiempo , mal , mal , mal Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío Nieva, nieva, nieva, nieva This is just a song I made up myself – apologies for the dodgy rendition! You can adapt this to have more/less weather. You can also do the ¿Qué tiempo hace? bit as a conga line and then stop to do actions for the types of weather (e.g. thumbs up for hace buen tiempo etc.)

162 El tiempo rap

163 ¿Cómo está el tiempo hoy?

164 Weather Chant ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like?
Hace buen tiempo means weather that we like. When it’s sunny, hace sol. Hace frío when it’s cold. When it’s windy, hace viento. In bad weather, mal tiempo. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like. Está lloviendo, it is raining. Está nevando, it is snowing. Está nublado, when it’s cloudy. When it’s hot, hace calor. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like.

165 ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.

166 Weather resources Links to a website with numerous weather resources

167 ¡Adiós!


Descargar ppt "El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT"

Presentaciones similares


Anuncios Google