Descargar la presentación
La descarga está en progreso. Por favor, espere
Publicada porAndrea Aranda Álvarez Modificado hace 6 años
1
El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT
Hoy es ? ? ? El plan Vocabulario Actividades Canciones/ ICT El gol! El tiempo
2
Los numeros Los numeros
3
Los numeros dieciséis / diez y seis* diecisiete / diez y siete
dieciocho / diez y ocho diecinueve / diez y nueve sixteen seventeen eighteen nineteen 16 17 18 19 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.
4
Los numeros veinte veintiuno / veinte y uno* veintidós / veinte y dos veintitrés / veinte y tres veinticuatro / veinte y cuatro veinticinco / veinte y cinco veintiséis / veinte y seis veintisiete / veinte y siete veintiocho / veinte y ocho veintinueve / veinte y nueve twenty twenty-one twenty-two twenty-three twenty-four twenty-five twenty-six twenty-seven twenty-eight twenty-nine 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 There are two acceptable options for writing the numbers 16 through 19. The "old-school" way is to simply say "ten and six," "ten and seven," etc. The newer method is to combine those words into one word. At that point the "z" in diez becomes a "c" and the "y" becomes an "i." Both versions are pronounced the same way. The shorter, combined word is preferred nowadays.
5
Los numeros treinta treinta y uno* treinta y dos treinta y tres etc.
thirty thirty-one thirty-two thirty-three 30 31 32 33 After veinte comes treinta and the same pattern is followed: *Note: After the twenties we no longer condense our numbers into one word. All of the numbers in the forties, fifties, sixties, seventies, eighties, and nineties work the same way as in the thirties! .
6
uno
7
dos
8
tres
9
cuatro
10
cinco
11
seis How are you?
12
siete
13
ocho
14
nueve How are you?
15
diez
16
once
17
doce
18
trece
19
catorce
20
quince
21
dieciseis
22
diecisiete
23
dieciocho
24
diecinueve
25
veinte
26
veintiuno
27
veintidos
28
veintitres
29
veinticuatro
30
veinticinco
31
veintiseis
32
veintisiete
33
veintiocho
34
veintinueve
35
treinta
36
treinta y uno
37
treinta y dos
38
treinta ytres
39
treinta y cuatro
40
treinta y cinco
41
treinta y seis
42
treinta y siete
43
treinta y ocho
44
treinta y nueve
45
cuarenta
46
cuarenta y uno
47
cuarenta y dos
48
cuarenta y tres
49
cuarenta y cuatro
50
cuarenta y cinco
51
cuarenta y seis
52
cuarenta y siete
53
cuarenta y ocho
54
cuarenta y nueve
55
cinquenta
56
cinquenta y uno
57
cinquenta y dos
58
cinquenta y tres
59
cinquenta y cuatro
60
cinquenta y cinco
61
cinquenta y seis
62
cinquenta y siete
63
cinquenta y ocho
64
cinquenta y nueve
65
sesenta
66
sesenta y uno
67
sesenta y dos
68
sesenta y tres
69
sesenta y cuatro
70
sesenta y cinco
71
sesenta y seis
72
sesenta y siete
73
sesenta y ocho
74
sesenta y nueve
75
setenta
76
setenta y uno
77
setenta y dos
78
setenta y tres
79
setenta y cuatro
80
setenta y cinco
81
setenta y seis
82
setenta y siete
83
setenta y ocho
84
setenta y nueve
85
ochenta
86
ochenta y uno
87
ochenta y dos
88
ochenta y tres
89
ochenta y cuatro
90
ochenta y cinco
91
ochenta y seis
92
ochenta y siete
93
ochenta y ocho
94
ochenta y nueve
95
noventa
96
noventa y uno
97
noventa y dos
98
noventa y tres
99
noventa y cuatro
100
noventa y cinco
101
noventa y seis
102
noventa y siete
103
noventa y ocho
104
noventa y nueve
105
cien
106
Escoged y escribid seis números entre 1 y 20.
¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 6 5 4 20 1 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 1 and 20. Escoged y escribid seis números entre 1 y 20.
107
Escoged y escribid seis números entre 10 y 20.
¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 16 15 14 20 11 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 10 and 20. Escoged y escribid seis números entre 10 y 20.
108
Escoged y escribid seis números entre 10 y 31.
¡Lotería! Dibujad seis cajas 12 6 5 4 20 1 Draw 6 boxes. Choose and write 6 numbers between 1 and 20. Escoged y escribid seis números entre 10 y 31.
109
¿Que numero hace falta?
110
Give the dog a bone
111
We Will Rock You "los meses del año"
112
Pedro Instructions: Give all pupils (except one) a number in sequence. Ask them to, “Escribid los numeros en los libros” Get pupils to draw a picture related to the vocab topic. E.g. a pet. “Dibujad un animal” 3. Ask the pupil without a number to come out to the front and sit in your seat. “Ven aqui, setentate en mi silla.” 4. Tell the class that this pupil is now Pedro and they are in charge. “Aqui esta Pedro – clase, decid “Hola” a Pedro! Pedro, dice, “Hola” a la clase!” 5. Tell the class that Pedro is in charge – Pedro es el jefe!
113
Pedro Instructions (cont.)
6. Tell pupils that Pedro will say a number between 1 and however many are in the class. If it’s their number they have to say their word (can build this up to a phrase or start with a phrase). “Pedro va a decir un numero desde Si es tu numero, tienes que decir tu frase– por ejemplo...” Note: Give lots of examples!! 7. Then the pupils say another number or Pedro “Despues, tu dices un otro numero o Pedro – y continuamos” 7. “Pero, Si Pedro dice tu numéro y! Silencio! Oh oh! Tu tienes que ir a la silla 21” You will need to mime to support this! 8. “Despues – los numeros mas grande que (tu numero) sube place. Por ejemplo, 5 o 4 – etc. 9. After this it’s best just to get started and have a dummy run. I always get Pedro to say “Silencio la clase, Escuchad!” to start off.
114
Spanish First Level The Weather
115
First Level Significant Aspects of Learning
Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence and enthusiasm to communicate using the language being learnt Develop an awareness and understanding of patterns and sounds of language Begin to develop an understanding of, interest in and respect for other countries, cultures and languages Appreciate and understand the value of language learning Recognise familiar written words when listening Explore how gesture, expression and emphasis are used to help understanding. Listen, recognise and respond to familiar voices in short, predictable conversations Understand and respond to familiar spoken vocabulary Actively take part in daily routines Listen and join in with stories, song or poem Enjoy engaging with simple and familiar texts on my own and with others using resources to support learning Participate in familiar games, paired speaking and short role plays Take part in simple, paired conversations about themselves giving simple opinions and asking simple questions
116
First Level Weather Hace viento/hay viento It’s windy
Please note that this PPT is largely the same as Early Level Weather except for the inclusion of two new vocabulary structures: Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny These have been incorporated into the Early Level activities and there are also some extra songs and ICT activities. The 2nd Level PPT adds in 3 further items (stormy, cloudy and foggy) and also includes the seasons.
117
Vocabulary ¿Qué tiempo hace?
Please note: there are 6 different weather types listed but you may want to start with 3 and work your way up as learners progress. You could start with the 3 most likely in the season you are in and then add more as the seasons change. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo It’s nice Hace calor It’s hot Hace frío It’s cold Hace mal tiempo It’s not too good Nieva It’s snowing Llueve It’s raining Hace viento/hay viento It’s windy Hace sol/hay sol It’s sunny
118
¿Qué tiempo hace? What is the weather like?
119
¡Hace buen tiempo!
120
¡Hace calor!
121
¡Hace frío!
122
¡Hace mal tiempo!
123
¡Llueve!
124
¡Nieva!
125
Hace viento
126
Hace sol
127
¡Que tiempo hace conga!
128
¿Que tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? Hace sol, sol, sol, sol Hace calor, calor, calor, calor Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío Hay tormenta, tormenta You can adapt this to have more/less weather. You can also do the Quel temps fait-il bit as a conga line and then stop to do actions for the types of weather (e.g. thumbs up for il fait beau etc.)
129
Embedding the language
Ask what the weather is like in Spanish at the start of everyday along with the date. While learning outdoors in differing weathers, I have described and recorded the weather, its effects and how it makes me feel and can relate my recordings to the seasons. SOC 0-12a
130
Sample activities You will find a bank of sample activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Weather.
131
¿Qué tiempo hace? Look at the following weather pictures.
Listen to the three different weathers in Spanish. Can you choose which one best describes the picture?
132
¿Qué tiempo hace?
133
Si, hace buen tiempo
134
¿Qué tiempo hace?
135
Si, nieva
136
¿Qué tiempo hace?
137
Si, llueve
138
¿Qué tiempo hace?
139
Si, hace calor
140
¿Qué tiempo hace?
141
Si, hace frio
142
¿Qué tiempo hace?
143
Si Hace sol!
144
¿Qué tiempo hace?
145
¡Si, muy bien! ¡Hace viento!
146
¿Qué tiempo hace? Juego con un disfraz.
Select a range of props which match the different weather types (e.g. sunglasses, hat and scarf, warm coat, bucket and spade, umbrella etc.) Pupils sit in a circle with all items placed in the middle. One pupil goes to the centre. All pupils chant, “¿Qué tiempo hace?” Teacher (or pupil) calls a weather in Spanish. Pupil in the centre puts on an item of clothing which matches that type of weather.
147
Weather snap! Pupils have different weather symbol cards on their desks/in a group Class ask the question “¿Qué tiempo hace?” Teacher says a weather type and they have to slap the card (or hold up the correct one!). As they grow in confidence they can be asked to individually choose a weather.
148
¿Qué tiempo hace? Con acciones
Teacher teaches actions to each of the weather phrases e.g. shivering for cold, putting up an umbrella for rain etc. Class chant question “¿Qué tiempo hace?” Teacher then says a weather phrase and class do the mime as a group. Pupils then take over saying the weather phrase. Teacher then models miming a weather and pupils have to guess which one it is. Pupils then mime for others in class.
149
¿Qué tiempo hace? reporte meteorológico
Teacher teaches pupils vocabulary for North, South, East, West. Pupils create a map of Spain and symbols. Group prepare a weather forecast This can then be filmed and presented to other classes. Imovie is especially good for this. (Watch video)
150
Un mapa de España.
151
El norte
152
El este
153
El sud
154
El oeste
155
Dibujad un mapa de España.
156
Una persona, dibuja el tiempo en las diferentes partes de España.
Buscad por un compañero.
157
No se puede mirar el mapa de tu compañero.
Escuchad a la descripción del tiempo y dibujad en la parte correcto de España. No se puede mirar el mapa de tu compañero.
158
En el norte de España, esta lloviendo.
159
Songs and videos! You will find a bank of sample songs and videos which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of songs and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more challenging activities in First Level Days of the Week and Months.
160
Spanish weather song Image links to
161
¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo, buen , buen , buen Hace buen tiempo , buen , buen , buen Hace calor, calor, calor, calor Hace mal tiempo, mal , mal , mal Hace mal tiempo , mal , mal , mal Hace frío, frío, frío, frío Hace frío frío, frío, frío, frío Nieva, nieva, nieva, nieva This is just a song I made up myself – apologies for the dodgy rendition! You can adapt this to have more/less weather. You can also do the ¿Qué tiempo hace? bit as a conga line and then stop to do actions for the types of weather (e.g. thumbs up for hace buen tiempo etc.)
162
El tiempo rap
163
¿Cómo está el tiempo hoy?
164
Weather Chant ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like?
Hace buen tiempo means weather that we like. When it’s sunny, hace sol. Hace frío when it’s cold. When it’s windy, hace viento. In bad weather, mal tiempo. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like. Está lloviendo, it is raining. Está nevando, it is snowing. Está nublado, when it’s cloudy. When it’s hot, hace calor. ¿Qué tiempo hace? What’s the weather like? Hace buen tiempo means weather that we like.
165
ICT Resources online You will find a bank of sample ICT activities which you can use to practise the vocabulary in the classroom. This is not a prescriptive list of activities and you can use or adapt them to suit the needs of your class. You will find a set of more supported activities in Early Feelings and more challenging activities in Level 2 Feelings. Each of the slides contains an image of the website page. If you click on the image it will take you to the page. Alternatively you can use a link address which you will find in the slide notes.
166
Weather resources Links to a website with numerous weather resources
167
¡Adiós!
Presentaciones similares
© 2024 SlidePlayer.es Inc.
All rights reserved.