The Three Modes of Communication. The Three Modes: Modes of Communication recognized by New Jersey and national standards: Interpersonal Presentational.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
?.
Advertisements

Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
COMPETENCIAS COMUNICATIVAS
Bienvenida ALC 139 miércoles el 27 de abril. Bienvenida.
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Listening activities The basics.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 26 – 2/2 – 2/6. 1.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
Sentence formation Español 1 Sra. Keller 11 noviembre 2014.
Unidad 3.2 Test Topics/Format. Test Topics 1.Family Vocabulary 2.Dates/Months of year 3.Possession with “de” 4.Possessive Adjectives (mi, mis, tu, tus,
Hoy es el 10 de junio. Es martes. La pregunta: Traduce. I just went to the movie theater. They just saw a game show. We just bought a crime movie. La tarea.
Antes de empezar Empareja (match) lo que dice el dependiente con lo que contesta el joven. El dependiente: 1.Buenas tardes. ¿En qué puedo servirle? 2.¿Qué.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Mi dormitorio My bedroom
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Capítulo 1 Tema: Qué te gusta hacer? Presentadores : ________________________________________________ Vocabulary – pg. 46 Infinitives – pg. 32 Negatives.
Hoy es lunes el 5 de mayo, 2014 Aim: Today I will be able to identify 13 vocabulary words from a Spanish text. CC Standard 1.2: Interpretive communication.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Bienvenidos a la clase de “Literatura y Cultura española e hispanoamericana, nivel avanzado/pre-universitario” (AP) Breves detalles sobre la clase y el.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
SRA. IMHOFF (FALL 2015) La historia a través del cine.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
Hoy es miércoles, el diez y ocho de septiembre
ALC 30 jueves el 17 de noviembre. Bienvenida jueves el 17 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Unidad 4, Etapa 1 La Ciudad Unidad 4, Etapa 1
Answer the questions in full sentences in Spanish: 1.¿Cómo estás tú hoy? _______________________________ 2. ¿Dónde está tu escuela? (ciudad) _______________________________.
Spanish II Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre En tres frases, responde a esta pregunta: ¿Que es tu rutina diaria?
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/8 – 2/12.
Reading Module 1 (RM1) Resource 2.
Lterrillhamden.wikispaces.com.
HAGAN AHORA:CONTESTEN LAS PREGUNTAS
Chapter 5 Lessons & Materials
Vamonos (Written)Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish What color is your shirt? What is your favorite color (color.
Write in Spanish (See pag 96)
Transcripción de la presentación:

The Three Modes of Communication

The Three Modes: Modes of Communication recognized by New Jersey and national standards: Interpersonal Presentational Interpretive

“ one way ” reading or listening Interpretation of authentic language sources, e.g. texts, movies, radio, conversation, speeches, etc. Multiple ways of comprehension Implies ability to read and listen for literal and inferential meaning

Interpersonal “ two way ” interactive communication listening – speaking listening-writing reading -speaking reading - writing

Listening-speaking Games Songs, Rhymes and Finger Plays Props and concrete materials Dialogues Role play

La escuela

Santa Marta -Colombia

Carlos Vives

Carol = Carola > Carolita > Carito “ Miss ” = profesora de inglés Habla inglés, español, francés, etc. Ojos bonitos ¡ Qué bonito!

Carito (Carlos Vives 1998) Y recuerdo en mi memoria aquellos tiempos de Carito ella era una miss de ________ BostonNueva YorkSeattle que daba clase en la escuela le gustaba el __________ españolfrancésinglés y aunque lo hablaba __________ muchopoquito nada tenía esos ojos bonitos que hablaban muy bien por ella

Carito me habla en ____________ españolinglésfrancés qué bonita se le ve Carito me habla en ______________ españolinglésfrancés que me dice yo _____________ sí séno sé

¿Qué hablas? Estudiante A: ¿Qué hablas? Estudiante B: inglés, francés, chino, alemán, japonés, corano, etc.

Encuesta en la clase (Survey) Número de estudiantes lenguas

Reading/listening-speaking-writing a.Preview the context/topic by activating background knowledge and contextual clues b.Use visuals to present the main ideas/context c.Help students to anticipate/comprehend new vocabulary by conducting a Total Physical Response (TPR) activity to acquire new words d.Help students to establish a purpose for listening/reading/viewing e.Use skimming (get the gist) and scanning (seek specific information)

La tierra y el agua

Tierra Agua salada (océanos) Agua dulce (ríos) Tres cuartas partes = ¾ Casquetes polares = Polo Sur y Polo Norte

El agua es un recurso natural escaso. El agua cubre aproximadamente las tres cuartas partes de la superficie terrestre, pero el problema es que sólo el 3% es agua dulce y, además, la mayor parte es agua helada en los casquetes polares. El agua dulce disponible para ser utilizada por los seres humanos representa sólo el 0.6% del agua existente en el planeta.

Possible Activities: matching visuals, following a map or diagram, drawing a sketch to show comprehension graphic fill-ins: completing a form, diagram, or other graphic material while exploring the text matching main ideas to parts of the text selecting main ideas from a list of possibilities checking off specific ideas found in a text from a list of possibilities matching titles to sections of the text

% de agua en el planeta tierra

¿Cuánta agua usas? Estudiante A: ¿Cuánta agua usan en tu casa /hogar (household)? Para bañarse = 0-5 galones / ? litros 6-10 galones/ ? litros + de 10 galones/ ? litros Para lavar la ropa = 0-5 galones/ ? litros 6-10 galones/ ? litros + de 10 galones/ ? litros Estudiante B: Para bañarnos/ bañarme usamos/uso_________ Para lavar la ropa usamos/uso______________

Encuesta Para bañarse_______hogares usan ________ galones Número de hogaresGalones/ ?Litros

Presentational “ one to many ” communication Giving presentations, audio broadcasts, writing for publication, etc Focus on clear transmission of message

Using the Modes in Assessment II. Interpersonal Communication After receiving feedback regarding the Interpretive Phase, students are engaged in realistic interpersonal oral communication about a particular topic for a specific purpose. This phase could be either audio- or videotaped. III. Presentational Communication Students engage in presentational communication by sharing their research/ideas/opinions. Sample presentational formats: speeches, drama, skits, radio broadcasts, posters, brochures, essays, websites, etc. I. Interpretive Communication Students listen to or read an authentic text (e.g., newspaper article, radio broadcast, etc.) and answer information as well as interpretive questions to assess comprehension. Teacher provides students with feedback on comprehension/understanding.

Create an activity that reinforces interpersonal communication (the ability to describe) using this image.

Create an interpersonal activity based on this text

Create an interpersonal activity using this picture