Tips and Strategies for a Strong AP Spanish Language and Culture Course Wendy Brownell KIPP Denver Collegiate HS senorabrownell@gmail.com senorab1972@wordpress.com.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los problemas del medio ambiente en el mundo
Advertisements

The Present Tense of tener (to have)
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
Essential ?: How do I compare things in Spanish?
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Impersonal se, Passive voice with se, and Passive voice with ser.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
El presente perfecto. ¿Qué es el presente perfecto? The present perfect is formed by combining a helping verb (“have” or “has”) with the past participle.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
How to make questions en español
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Preguntas con el verbo “hacer”
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
La Conversación simulada
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Capítulo uno Spanish Language  1. Escribir  2. Leer  3. Interpretar  4. Escuchar  5. y hablar español con seguridad.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
ALC 79 Hoy es lunes el 7 de mayo. Write 5 steps you feel that are necessary to make a tissue flower as you view the video. Flor.
Leading in Learning – Spanish Collective Memory. Plenary 1 Did you know any of the words already? If so, which? Why are the colours significant do you.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
TÓPICO: LA ROPA Y LA MODA Tomen dos minutos y escriban preguntas que puedes usar en una conversación sobre la ropa y la moda. Ideas para el vocabulario:
HACER and TIME I have been speaking Spanish for 18 years. We have been in school for 10 years. You have been in class for 27 minutes. Johnny has wanted.
El portafolio como manera de evaluar las metas de National Standards Ann Mar El 13 de julio de 2010 AATSP – Guadalajara, Jalisco Mexico.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
LAS ESTRATEGIAS COGNITIVAS: UNAS HERRAMIENTAS ÚTILES PARA LEER Español 4 AP/IB Señorita Aldemir.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Más sobre las preguntas interrogativas
Español 2: Hoy es el 16/9/11 OBJETIVO: Analiza y anota una lectura; Explica la gramática de la unidad -Calentamiento: conjugaciones rápidas -Recogida de.
UNIT GOALS Define consumerism Explain how what I own or buy says about who I am Compare spending habits of teenagers in Spanish speaking countries to those.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
9:52 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Jueves y viernes pm JFSB 9:52 AM2.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
decir  (yo) digo tener  (yo) tengo venir  (yo) vengo
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Compañeros para hoy. Si no está, pasa al frente. 1 y 17 2 y 18 3 y 19 4 y 20 5 y 21 6 y 22 7 y 23 8 y 24 9 y y y y y y 30.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL II miércoles Unidad 1: Consumismo - paquete de vocab - Yo puedo...… La clase de Español - reglas / ??? - la clase / las.
3.3-1 In Lección 2, you learned how to form the present tense of regular -ar verbs. You also learned about the importance of verb forms, which change to.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener) Avancemos 2.1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #120.
The Present Tense of tener (to have) (El tiempo presente del verbo tener)
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
ESPAÑOL 2, el 5 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
HAZ AHORA: Contesta la siguiente pregunta en español: Si nuestros pensamientos pueden ser físicos, ¿cuáles quisieras ser verdades? (If our thoughts were.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
SECOND LANGUAGE WRITING Ilona Leki. Writing in L2… “Writing is text, is composing, is social construction” Cumming A new view and approach on how to study.
Time Expressions with Hacer
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Tips and Strategies for a Strong AP Spanish Language and Culture Course Wendy Brownell KIPP Denver Collegiate HS
Transcripción de la presentación:

Tips and Strategies for a Strong AP Spanish Language and Culture Course Wendy Brownell KIPP Denver Collegiate HS senorabrownell@gmail.com senorab1972@wordpress.com @senorab1972

RESUMEN BREVE DEL CURSO DE AP

RESUMEN BREVE DEL EXAMEN DE AP

Integrated Performance Assessment Modo interpretativo Comprensión de lectura e información gráfica Textos combinados Comprensión auditiva Modo interpersonal Leer y escribir (correo electrónico) Escuchar y hablar (conversación simulada) Modo de presentación Escrito: ensayo persuasivo basado en una lectura, un gráfico y una grabación Oral: comparación cultural (pregunta sin recursos)

Cambios en el examen 2014 The shift in the score distributions does not necessarily mean that students' ability was stronger this year than last year. The changes in the score distributions seen on the 2014 exam can be explained by the following: The new AP Spanish Language and Culture exam provides students with a more appropriate way for demonstrating proficiency in Spanish than the previous one did. Moreover, the findings of the college faculty on this year’s standard setting panel was that the prior standards for getting a 3 were far too stringent when compared to the requirements for placement into a 3rd semester college/university course. Finally, if you think of the length of time most students in the standard group have studied Spanish (4-5 years in secondary school), it makes sense that there would be very few students getting 1s and 2s. Students who have persisted in study of Spanish for that many years are very likely to be ready for placement into the 3rd semester of Spanish in college. Consequently, we were not surprised to see a large percentage of AP Spanish Language and Culture students earning scores of 3, 4, or 5.

Recursos NECESARIOS Descripción del curso y del examen http://media.collegeboard.com/digitalServices/pdf/ap/IN1200 85262_SpanLangCED_Effective_Fall_2013_lkd.pdf Programa del curso y examen de práctica entero con ejemplos de estudiantes (course audit page) http://www.collegeboard.com/html/apcourseaudit/courses/s panish.html Cómo administrar el examen; incidentes durante el examen http://professionals.collegeboard.com/testing/ap/test- day/instructions marzo

Recursos para los 3 modos de comunicación Libros y cuadernos de práctica de AP Sitios para escuchar y leer https://senorab1972.wordpress.com/2013/11/02/recursos-para-clases-avanzadas/ Exámenes anteriores (solo de respuesta libre) de AP Central Blogs y páginas web de maestros de AP https://senorab1972.wordpress.com/2015/02/19/teacher-blogs-for-ap-spanish-language-and-culture/ Pinterest Twitter y Facebook: BBC Mundo, Pew Research Center, Practica Español, etc.

Exámenes anteriores (respuesta libre) y muestras de estudiantes Hasta 2013 http://apcentral.collegeboard.com/apc/public/courses/teachers_corner/221848.html 2014 http://apcentral.collegeboard.com/apc/public/exam/exam_information/4554.html Formas de usar las muestras: Los estudiantes las evalúan según las guías de calificación Los estudiantes responden a una pregunta de respuesta libre de un examen anterior, luego comparan sus respuestas con las muestras. El maestro comprende mejor cómo evaluar el trabajo estudiantil.

Exámenes anteriores (respuesta libre) y muestras de estudiantes

Libros de texto Wayside Publishing http://waysidepublishing.com Pearson-Prentice Hall http://www.pearsonschool.com Amsco Publishing http://www.amscopub.com EMC Paradigm http://www.emcp.com Vista Higher Learning http://vistahigherlearning.com/ 5 Steps to a 5 http://www.mhprofessional.com/product.php?isbn=0071803688 Barron’s http://barronseduc.stores.yahoo.net/test-preparation-ap.html REA http://store.rea.com/tstprep-ap-crash.html Filmarobics http://www.filmarobics.com

Las guías de calificación Rubrics in grid form Self and peer evaluations Evaluations of student samples from AP https://senorab1972.wordpress.com/2015/02/26/scoring-guides-for-ap-spanish-language-and-culture/

Presentational Writing Sugerencias de mi director de alfabetización: El maestro escribe un ensayo similar que analiza con los estudiantes. Por ejemplo, yo escribí sobre la televisión y los niños mientras los estudiantes escribieron sobre los videojuegos. El maestro escribe un ensayo de modelo para uso después de que los estudiantes escriben su ensayo. Por ejemplo, yo escribo en ensayo sobre los videojuegos también.

Pinterest https://www. pinterest. com/search/boards/

Las lecciones diarias Ejemplo de una lección sobre la tecnología Lecciones sobres las redes sociales https://senorab1972.wordpress.com/2014/03/3 1/sample-lesson-plan/

Los estudiantes ya saben bien las instrucciones exactas del examen. Administración del examen ¡Hablen con su coordinador de tecnología cuanto antes! Sony ICD-PX333 iMicro SP-IM942 Los estudiantes ya saben bien las instrucciones exactas del examen. Los estudiantes practican cada parte del examen en la misma manera del examen verdadera en varias ocasiones. El maestro comparte con los estudiantes exactamente lo que pasará el día del examen. (administration manual)

Coordinators’ Manual: Administration Incident Si el estudiante sale del aula antes de descubrir un problema con la grabación, el estudiante tendrá que hacer todas las secciones de respuesta libre en el día del examen de recuperación.

Después del examen: Instructional Planning Report Online Reports System https://scores.collegeboard.org/pawra/home.action

Otros recursos/oportunidades La comunidad de AP para maestros https://apcommunity.collegeboard.org/web/apspanishlang/ Oportunidad de ser calificador(a) http://apcentral.collegeboard.com/apc/public/homepage/4137.html Institutos de verano http://apcentral.collegeboard.com/InstitutesAndWorkshops

Gracias por su tiempo Wendy Brownell KIPP Denver Collegiate HS senorabrownell@gmail.com senorab1972@wordpress.com @senorab1972