Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están encima de las puertas.
Hazlo Ahora What are the two steps to conjugating - AR verbs? What are the conjugating endings for - AR verbs? Why do we conjugate -AR verbs?
Why does the Spanish language Conjugate ? To agree with the subjects. The subjects? What are subjects? Ejemplos ??? Do we conjugate in English?
Overwhelmed
There are things in life that will catch your eye, but a few will catch your heart...pursue those.
Unit: Tu Sala de Clase
Final goal is: Everyone will be able to describe their classrooms and how people are feeling in different situations in the target language.
What are some things we need to learn in the target language to accomplish our final goal?
I CAN identify classroom objects. Meta de Aprendizaje
la bandera flag
el cartel poster
la tarea homework
el teclado (computer) keyboard
la computadora computer
la pantalla (computer) screen
el ratón (computer) mouse
el disquete diskette/flash-drive
el sacapuntas pencil sharpener
el reloj clock
la mochila backpack
la papelera wastepaper basket
la basura the trash
el escritorio desk
la silla chair
la mesa table
la ventana window
la puerta door
el borrador the eraser
el lápiz the pencil
la tiza the chalk
el pizarrón the chalkboard
la papelera the wastebasket
Debrief How well did we do in our attempt towards reaching our learning target? Provide specific examples.
Hazlo Ahora Label the following images with the appropriate vocabulary word
I CAN identify classroom objects using my listening skills. META DE APRENDIZAJE
DPJ6Mvk Classroom Objects song
Classroom Objects song As the video plays, try to write down as many vocabulary words as you can recognize from the video. Spelling doesn’t count
Matamoscas 2 groups Winning group: 2 pesos per person
Student Expectation Positive interactions
Boleto de Salida Label the following images with the appropriate vocabulary word. Spelling does not count
Picture Images Sit with a partner, create ONE tally sheet
Picture Images Round 1: You choose an image, they must say the correct word.
Picture Images Round 2: You say a word, they must pick the correct image
Picture Images Round 3: Ms. MV says a word, first one to pick it wins.
HAZLO AHORA 1. ¿Qué significa sala de clases ? 2. ¿Qué significa hoja de papel ? 3. ¿Qué significa basura ? 4. ¿Qué significa mochila ? 5. ¿Qué significa boligrafo ? Hint: Use your important phrases sheet for help.
Meta de Aprendizaje I CAN say where objects are located by using estar.
Estar to be -express a state or condition -“how” something is
está vs. están
Ejemplo: El reloj está _______ puerta. Object (estar) location object.
en mi in or on my
Hay There is, There are
unos, unas some
un, una a
Practica Juan Carlos is telling you about what he has in his backpack. Decide if what he is saying is logical or not. 1.Un teclado está en mi mochila. 2.Hay un disquete en mi mochila. 3.Hay una mesa en mi mochila. 4.Un boligrafo está en mi mochila. 5.Mi tarea está en mi mochila. 6.Hay una papelera en mi mochila.
al lado de la/del al lado de la ______ al lado del ______ next to
encima de la/del on top of
detrás de la/del behind
debajo de la/del underneath
delante de la/del in front of
a través de la/ del across of or across from
en frente de la / del in front of
de la or del Where on earth does del come from?!?!?! de el = del When do we do this in English?
When de preposition de is followed by the masculine definite article el, the contraction del is always used. de el Ejemplo: La papelera está al lado de el escritorio. La papelera está al lado del escritorio CONTRACTION IN SPANISH!
ejemplo La computadora está al lado _____ teclado
Pagina numero 125 Responde 1-8 Abran sus libros
Practica Individual Write 5 sentences about the location of 5 different classroom items in our classroom
Dibujar una sala de clase Draw this classroom or any of your other classes. Write at least 6 sentences describing items located in your classroom.
La Sala de Clase de ingles con Ms. King La sala de clase de ingles es pequeña (small) / grande (big). El reloj está al lado de la puerta. El escritorio está en frente de los estudiantes. El teclado está debajo de la pantalla. El disquete está encima del escritorio.
HW LOG AssignmentDue DateCompleted 1.Verb #3 2. En la clase03.04/ Location
Debrief How do you think we are doing in achieving one of our final goal for this unit? Final goal: To describe a classroom. Who do you think serves to be recognized for doing a great job in class? and why?
¿Dónde? Where?
allí there
aquí here
tu your
de of
mi my
Es un(a) It’s a...
¿Qué es esto? What is this?
los, las the (pl.)
la bandera flag
el teclado (computer) keyboard
el cartel poster
la tarea homework
la computadora computer
el sacapuntas pencil sharpener
el disquete diskette
el reloj clock
la mochila backpack
el ratón (computer) mouse
la pantalla (computer) screen
la papelera wastepaper basket
el escritorio desk
la silla chair
la mesa table
la ventana window
la puerta door
encima de la/del on top of
al lado de la/del next to
en in, on
allí there
¿Dónde? Where?
aquí here
detrás de la/del behind
debajo de la/del underneath
delante de la/del in front of
tu your
de of
mi my
Es un(a) It’s a...
¿Qué es esto? What is this?
Hay There is, There are
unos, unas some
los, las the (pl.)
estar to be
Hazlo ahora ● Escribe la forma correcta del verbo ‘estar’ ● Yo __________ en la clase de ciencias sociales. ● Nosotros _________ en la clase de español. ● El reloj ________ encima de la puerta. ● Las sillas _________ debajo de las mesas.
Hazlo ahora ● Sr. Hay needs many things for class fill in his conversation with the missing plural nouns. ● ¿Necesitas una mesa? ● No, necesito ____________. ● ¿necesitas el cartel? ● No necesito ___________ de España y Panamá. ● ¿Necesitas la bandera de México? ● No necesito _________ de México y Argentina. ● ¿Necesitas una piñata? ● No, necesito ________________.
Hazlo Ahora
Meta de Aprendizaje I CAN transform singular nouns and articles to plural.
Definite and Indefinite Articles Definite Articles el/la
Definite Articles ArticlesM/FS/P el la los las
Definite articles ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas El La Los Las
Plural nouns and articles
What do I do if a noun ends in a vowel? Vowel? a, e, i, o, u *add “s” Ejemplo: La Puerta → Las puertas
If a noun ends in a consonant? Consonant? -every letter of the alphabet except vowels and sometimes Y. *add “es” Ejemplo: El borrador → Los borradores
If it ends in “z”? ● change “z” to “c” and add “es” Ejemplo: El lápiz → Los lápices
El teclado →___________
El reloj→___________
El Chico →___________
La puerta →___________
El ratón →___________
El lapiz →___________
El cuaderno →___________
La silla →___________
Las computadoras están encima de los escritorios
Indefinite articles (a,an,some) ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas Un Una Unos Unas
Plural nouns and articles ● What do I do if a noun ends in a vowel? add “s” ● If it ends in a consonant? add “es” ● If it ends in “z”? change “z” to “c” and add “es”
Una papelera →___________
Una silla →___________
Un boligrafo →___________
Un sacapuntas →___________
Un profesor→___________
Un escritorio →___________
Un cartel →___________
Una bandera →___________
Una entrevista: Las preguntas ● ¿Cómo se llama la estudiante? ● A) Juanita B) Rosa C) Flor D) Michelle ● ¿Cuáles son las clases de ella? ● A) geometría B) danza C) inglés D) Ciencias naturales ● ¿Dónde están los libros de Michelle? ● ¿Cómo va a la escuela? ● A) el carro B) Camina C) autobús D) bicicleta ● ¿Dónde come almuerzo ella? ● A) En la cafetería B) En casa C) En una clase D) en el gimnasio ● ¿Cómo es ella? ● A) perezosa B) estudiosa C) timída D) atrevida
Hazlo ahora ● Copy the short conversation below and try to correct as many errors as you can. There are seven. ● A: ¡Hola! ¿Cómo estás? ● B: Muy bein. Me gusta mi horario. ● A: ¿Te gusta tu horario? Mi horario es terrible. No me gusta nada de mis clases. ¿Cuáles clases tienes? ● B: Yo tiene ciencias sociales clase en la cuatro hora. Yo necesita la lápiz y la cuaderno. ¿Y tú? ● A: En el tres hora tengo la clase de educación fisica. La clase enseñar Sr. Jimenez.