Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Estás, Está,(singular) and Están (plural)
Advertisements

You may want to take note of this…just saying…. What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
Realidades 2B ( ).
Español I – Vocabulario 2B Study Guide
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Preposciones de Lugar U2.2.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Revista de preguntas. ¿Cómo se escribe Carlos el bébé? Se escribe con, c-a-r-l-o-s, e-l, b-e-b-e.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Hoy: Para Empezar Traducen: 1) I need many things! 2) We want some paper. Translate, then make them plural (use unos or unas): 3) colored pencil 4) pen.
Ch 2B Tu sala de clases pg. 99.
Unit 2B Vocabulario Tu sala de clases. La bandera.
¿Qué es esto? What is this? Es un(a) It’s a...
Grammar Point: Definite and indefinite articles Definite articles: means “the” el, la (singular) los, las (plural) Indefinite articles:means “a, an or.
Capítulo 2B Tu sala de clases
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Realidades 1 – Capítulo 2B
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Translate the following and check your answers. This will be your review before the test…. It is timed, so get started!
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
la bandera flag el teclado (computer) keyboard.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
Capítulo 2B – Apuntes #2 del o de la Preposiciones.
Antes de empezar What question words would you use? ¿_______ está mi mochila? ¿_______ enseña la clase de inglés? ¿_______ es esto? ¿_______ no es una.
Tu sala de clases Capitulo 2B.
0 1 Capítulo 2 B Tarjetas de vocabulario 2 Tema 2 La escuela Tu sala de clases.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
Feminine vs. Masculine Nouns.  In Spanish, all nouns are either masculine or feminine This is mostly arbitrary, which means that just because the noun.
Vocabulario y gramática en contexto
School Objects Los Objetos Escolares.
Martes 2 de septiembre Máx. : 35° Mín. : 22° Hazlo ahora 3 min Escribir es agregar un cuarto a la casa de la vida.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hagan ahora: Answer questions in complete sentences in Spanish. 1.¿Quién es tu profesor(a) de matemáticas? 2. ¿Cómo es la clase de inglés? 3.¿A qué hora.
Por Se ñora White. LESSON OBJECTIVES After viewing this lesson you will be able to: Name 17 classroom objects. Indicate where classroom objects are located.
Capítulo 2B Tu sala de clases.
Realidades 1 2B Español 1.
Hoy es lunes el dieciséis de noviembre
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
la bandera flag el teclado (computer) keyboard.
1 En la clase 2 ¿Qué es esto? En la clase ¿Qué es esto? En la clase.
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
To talk about classroom items 1. La bandera Flag 2. El cartel Poster 3. La computadora Computer 4. El disquete Diskette 5. La mochila Bookbag, backpack.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Tarea: página 124 actividades 7 & 8 Español 1 lunes, el 15 de abril.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
THE VERB ESTAR Español 1 – Unidad 2 Lección 2. THE VERB ESTAR The verb estar means TO BE and is used to indicate LOCATION as well as to say how people.
Vocabulary 2-B.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
La bandera.
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Indefinite Articles ¿cuánto? mucho poco
Vocabulary 2-B.
Vocabulary 2-B.
Hoy es martes el 6 de diciembre
Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles
Fill in the gaps. Circle the feminine words
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

Hazlo ahora ● Translate the following three sentences ● Las ventanas están al lado de los carteles. ● Los libros están en las mesas. ● Los relojes están encima de las puertas.

Hazlo Ahora What are the two steps to conjugating - AR verbs? What are the conjugating endings for - AR verbs? Why do we conjugate -AR verbs?

Why does the Spanish language Conjugate ? To agree with the subjects. The subjects? What are subjects? Ejemplos ??? Do we conjugate in English?

Overwhelmed

There are things in life that will catch your eye, but a few will catch your heart...pursue those.

Unit: Tu Sala de Clase

Final goal is: Everyone will be able to describe their classrooms and how people are feeling in different situations in the target language.

What are some things we need to learn in the target language to accomplish our final goal?

I CAN identify classroom objects. Meta de Aprendizaje

la bandera flag

el cartel poster

la tarea homework

el teclado (computer) keyboard

la computadora computer

la pantalla (computer) screen

el ratón (computer) mouse

el disquete diskette/flash-drive

el sacapuntas pencil sharpener

el reloj clock

la mochila backpack

la papelera wastepaper basket

la basura the trash

el escritorio desk

la silla chair

la mesa table

la ventana window

la puerta door

el borrador the eraser

el lápiz the pencil

la tiza the chalk

el pizarrón the chalkboard

la papelera the wastebasket

Debrief How well did we do in our attempt towards reaching our learning target? Provide specific examples.

Hazlo Ahora Label the following images with the appropriate vocabulary word

I CAN identify classroom objects using my listening skills. META DE APRENDIZAJE

DPJ6Mvk Classroom Objects song

Classroom Objects song As the video plays, try to write down as many vocabulary words as you can recognize from the video. Spelling doesn’t count

Matamoscas 2 groups Winning group: 2 pesos per person

Student Expectation Positive interactions

Boleto de Salida Label the following images with the appropriate vocabulary word. Spelling does not count

Picture Images Sit with a partner, create ONE tally sheet

Picture Images Round 1: You choose an image, they must say the correct word.

Picture Images Round 2: You say a word, they must pick the correct image

Picture Images Round 3: Ms. MV says a word, first one to pick it wins.

HAZLO AHORA 1. ¿Qué significa sala de clases ? 2. ¿Qué significa hoja de papel ? 3. ¿Qué significa basura ? 4. ¿Qué significa mochila ? 5. ¿Qué significa boligrafo ? Hint: Use your important phrases sheet for help.

Meta de Aprendizaje I CAN say where objects are located by using estar.

Estar to be -express a state or condition -“how” something is

está vs. están

Ejemplo: El reloj está _______ puerta. Object (estar) location object.

en mi in or on my

Hay There is, There are

unos, unas some

un, una a

Practica Juan Carlos is telling you about what he has in his backpack. Decide if what he is saying is logical or not. 1.Un teclado está en mi mochila. 2.Hay un disquete en mi mochila. 3.Hay una mesa en mi mochila. 4.Un boligrafo está en mi mochila. 5.Mi tarea está en mi mochila. 6.Hay una papelera en mi mochila.

al lado de la/del al lado de la ______ al lado del ______ next to

encima de la/del on top of

detrás de la/del behind

debajo de la/del underneath

delante de la/del in front of

a través de la/ del across of or across from

en frente de la / del in front of

de la or del Where on earth does del come from?!?!?! de el = del When do we do this in English?

When de preposition de is followed by the masculine definite article el, the contraction del is always used. de el Ejemplo: La papelera está al lado de el escritorio. La papelera está al lado del escritorio CONTRACTION IN SPANISH!

ejemplo La computadora está al lado _____ teclado

Pagina numero 125 Responde 1-8 Abran sus libros

Practica Individual Write 5 sentences about the location of 5 different classroom items in our classroom

Dibujar una sala de clase Draw this classroom or any of your other classes. Write at least 6 sentences describing items located in your classroom.

La Sala de Clase de ingles con Ms. King La sala de clase de ingles es pequeña (small) / grande (big). El reloj está al lado de la puerta. El escritorio está en frente de los estudiantes. El teclado está debajo de la pantalla. El disquete está encima del escritorio.

HW LOG AssignmentDue DateCompleted 1.Verb #3 2. En la clase03.04/ Location

Debrief How do you think we are doing in achieving one of our final goal for this unit? Final goal: To describe a classroom. Who do you think serves to be recognized for doing a great job in class? and why?

¿Dónde? Where?

allí there

aquí here

tu your

de of

mi my

Es un(a) It’s a...

¿Qué es esto? What is this?

los, las the (pl.)

la bandera flag

el teclado (computer) keyboard

el cartel poster

la tarea homework

la computadora computer

el sacapuntas pencil sharpener

el disquete diskette

el reloj clock

la mochila backpack

el ratón (computer) mouse

la pantalla (computer) screen

la papelera wastepaper basket

el escritorio desk

la silla chair

la mesa table

la ventana window

la puerta door

encima de la/del on top of

al lado de la/del next to

en in, on

allí there

¿Dónde? Where?

aquí here

detrás de la/del behind

debajo de la/del underneath

delante de la/del in front of

tu your

de of

mi my

Es un(a) It’s a...

¿Qué es esto? What is this?

Hay There is, There are

unos, unas some

los, las the (pl.)

estar to be

Hazlo ahora ● Escribe la forma correcta del verbo ‘estar’ ● Yo __________ en la clase de ciencias sociales. ● Nosotros _________ en la clase de español. ● El reloj ________ encima de la puerta. ● Las sillas _________ debajo de las mesas.

Hazlo ahora ● Sr. Hay needs many things for class fill in his conversation with the missing plural nouns. ● ¿Necesitas una mesa? ● No, necesito ____________. ● ¿necesitas el cartel? ● No necesito ___________ de España y Panamá. ● ¿Necesitas la bandera de México? ● No necesito _________ de México y Argentina. ● ¿Necesitas una piñata? ● No, necesito ________________.

Hazlo Ahora

Meta de Aprendizaje I CAN transform singular nouns and articles to plural.

Definite and Indefinite Articles Definite Articles el/la

Definite Articles ArticlesM/FS/P el la los las

Definite articles ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas El La Los Las

Plural nouns and articles

What do I do if a noun ends in a vowel? Vowel? a, e, i, o, u *add “s” Ejemplo: La Puerta → Las puertas

If a noun ends in a consonant? Consonant? -every letter of the alphabet except vowels and sometimes Y. *add “es” Ejemplo: El borrador → Los borradores

If it ends in “z”? ● change “z” to “c” and add “es” Ejemplo: El lápiz → Los lápices

El teclado →___________

El reloj→___________

El Chico →___________

La puerta →___________

El ratón →___________

El lapiz →___________

El cuaderno →___________

La silla →___________

Las computadoras están encima de los escritorios

Indefinite articles (a,an,some) ● Singular masculine = –libro ● Singular feminine = –ventana ● Plural masculine = –libros ● Plural feminine = –ventanas Un Una Unos Unas

Plural nouns and articles ● What do I do if a noun ends in a vowel? add “s” ● If it ends in a consonant? add “es” ● If it ends in “z”? change “z” to “c” and add “es”

Una papelera →___________

Una silla →___________

Un boligrafo →___________

Un sacapuntas →___________

Un profesor→___________

Un escritorio →___________

Un cartel →___________

Una bandera →___________

Una entrevista: Las preguntas ● ¿Cómo se llama la estudiante? ● A) Juanita B) Rosa C) Flor D) Michelle ● ¿Cuáles son las clases de ella? ● A) geometría B) danza C) inglés D) Ciencias naturales ● ¿Dónde están los libros de Michelle? ● ¿Cómo va a la escuela? ● A) el carro B) Camina C) autobús D) bicicleta ● ¿Dónde come almuerzo ella? ● A) En la cafetería B) En casa C) En una clase D) en el gimnasio ● ¿Cómo es ella? ● A) perezosa B) estudiosa C) timída D) atrevida

Hazlo ahora ● Copy the short conversation below and try to correct as many errors as you can. There are seven. ● A: ¡Hola! ¿Cómo estás? ● B: Muy bein. Me gusta mi horario. ● A: ¿Te gusta tu horario? Mi horario es terrible. No me gusta nada de mis clases. ¿Cuáles clases tienes? ● B: Yo tiene ciencias sociales clase en la cuatro hora. Yo necesita la lápiz y la cuaderno. ¿Y tú? ● A: En el tres hora tengo la clase de educación fisica. La clase enseñar Sr. Jimenez.