La descarga está en progreso. Por favor, espere

La descarga está en progreso. Por favor, espere

Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles

Presentaciones similares


Presentación del tema: "Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles"— Transcripción de la presentación:

1 Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles
Unit 2B: Lesson 1 Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles

2 classroom objects la bandera- flag el cartel- poster
la computadora- computer la mochila- bookbag, backpack la papelera- wastepaper basket el reloj- clock el sacapuntas- pencil sharpener el escritorio- desk la mesa- table la silla- chair la pizarra- board la puerta- door la ventana- window

3 How to identify classroom objects
Hay- There is, There are In order to identify whats in the classroom you say Hay _________ en la clase. Examples: Hay un reloj en la clase. Hay una bandera en la clase. Hay un sacapuntas en la clase. *Don’t forget that the indefinite articles (un, una) changed based off whether the object placed after is a feminine or masculine word.

4 Gramática- the plurals of nouns & articles
To make nouns plural you usually add –s to words ending in a vowel and –es to words ending in a consonant. silla sillas cartel carteles Singular nouns that end in z change the z to a c in the plural. el lápiz los lápices The plural definite articles are los and las. Like el and la, they both mean “the.” las sillas the chairs The plural indefinite articles are unos and unas. They both mean “some” or “a few”. unos carteles some posters

5 examples Singular Plural el reloj la ventana los relojes las ventanas
un cartel una mesa unos carteles unas mesas


Descargar ppt "Identify Classroom Objects Gramática- plurals of nouns & articles"

Presentaciones similares


Anuncios Google