¡Bienvenidos de Español!. What do all these people have in common?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
CHARLA. YOU’RE ABOUT TO MOVE INTO YOUR DORM AT COLLEGE. YOU CALL YOUR SOON-TO-BE ROOMMATE TO FIND OUT A LITTLE BIT ABOUT THEM.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Los Saludos y Las Despedidas
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Hoy vamos a… pensarosar hablar aplicar escribir.
Los saludos y las despedidas
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Para Empezar What was the peak and the pit of your summer? Think Pair Share (TPS) 1 minuto para pensar 4 minutos para discutir con una persona 5 minutos.
Tarea PARA EL JUEVES 10 DE OCTUBRE Finish 1 st draft of your essay, following all instructions on the Essay Bones. Use the graphic organizer to help you.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Los Saludos Hola Hello Buenos días Good day Buenas tardes
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Saying Hello and Goodbye
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Vocabulario de Capítulo 1:
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
What do these people have in common?. ¡Español! ¡Hola! Objectivo: To learn about Spain and to be able to greet someone and introduce yourself.
Hoy es jueves Es el 17 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los saludos y las despedidas en español? PARA HACER AHORA: Use worksheets Find an appropriate.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Repaso #1 Review #1 Let’s do some review and practice Pedro: (Hola/Hasta luego) Ana, ¿cómo estás? Ana: Muy bien. ¿Y (tú/támbien)? Pedro: Estoy muy bien.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
What do these people have in common?. ¡Español! ¡Hola! Objetivo: To learn about Spain and to be able to greet someone and introduce yourself. miércoles.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
BIENVENIDOS 9.1 GREETINGS AND SHORT CONVERSATIONS.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
What do these people have in common?
What do these people have in common?
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos de Español!

What do all these people have in common?

¡Español!

Hoy… Hoy vamos a aprender un poco de español Today we are going to learn a little Spanish Hoy vamos a llegar a conocer unos a otros Today we are going to get to know each other Hoy vamos a aprender el abecedario de español Today we are going to learn the Spanish alphabet Hoy vamos a aprender cómo tener un converstation básico con la gente Today we are going to learn how to have a basic conversation with people

Task Draw a star in your jotters Write down 4 things that you like and 1 thing that you don’t like (in Spanish! I will help!) You go around the class and ask as many people as you can: ¿Qué está mal? – What is wrong? The person you ask will try and guess what is the thing that you don’t like This is an activity that will help you get to know each other Example on next slide

¿Qué está mal? Me gusta la natación Me gusta ir de cine Me gusta leer libros Juego al fútbol Me gusta ir de España

¡ Hola ! ¡ Buenos días !

¡ Muy bien ! ¿ Qué tal ?

¡ Bien !

¡ Mal ! ¿ Qué tal ?

¿ Cómo te llamas ?

Me llamo Maria. Me llamo Alberto ¿ Cómo te llamas ?

¡ Adiós ! ¡ Chao !

Vocabulario ¡Hola!= Hello! ¡Buenos dias!= Hello! / Good day! ¿Como te llamas?=What are you called? Me llamo Maria.= I am called Maria. ¿Qué tal?=How are you? ¡Muy bien, gracias!=Very well, thank you! ¡Bien, gracias!= Good, thank you! ¡Mal!=Not so good! ¿De dónde eres?= Where are you from? Soy de...= I am from... ¡Adiós!= Goodbye! ¡Chao!=Bye!

¡Hablamos! Person A: ¡Hola! ¿Como te llamas? Person B: ¡Buenos dias! Me llamo ________. ¿Cómo te llamas? Person A: Me llamo ________. ¿Qué tal? Person B: ¡ Muy bien, gracias ! ¿Qué tal? Person A: ¡Bien, gracias! ¡Adiós! Person B: ¡Chao! In pairs label yourselves A and B

Ejercicio Complete the worksheet and anything that isn’t completed in the time limit will have to be finished at home

astronauta

bebé

cebolla

dragón

elefante

fútbol

garaje

helado

isla

jardín

kárate

limón

montaña

Navidad

ocho

pan

ratón

Put this alphabet handout in your Spanish foldersalphabet ABCCH*D [a][be][ce][che][de] EFGHI [e][efe][ge][hache][i] JKLLL*M [jota][ka][ele][elle][eme] NÑOPQ [ene][eñe][o][p][cu] RRR*STU [ere][erre][ese][te][u] VWXYZ [uve][uve doble][equis][i griega][zeta]