Calentamiento Copy the following statements and indicate whether they are CIERTO o FALSO. Correct any false statements to make them true (don’t just add.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es el ________de ______ Calentamiento Escriba algo que sabes sobre Chile. Write a fact about Chile. Escriba algo que sabes sobre Chile. Write a fact.
Advertisements

Vocabulario 3.1 Prueba mañana
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
Please Have Out… Agendas: All students: 3x1 pg. 163 sections: Clothing and Accessories and Clothing Fit and Fashion Please pick up your notebook if you.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
El calentamiento Write a comparison for each pair of items listed using más que, menos que, and tanto como. 1.La falda ($65) y el saco ($127) 2.Las sandalias.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Vocabulario Chapter 8. La falda = La minifalda = El traje = Los guantes = El cinturón = La bufanda = La corbata = El precio = La etiqueta = El recibo.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de marzo LA PREGUNTA: ¡Matemáticas! Resuelve. Mi madre compra una camisa - cuesta doscientos quince pesos. Ella compra.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
HOY ES LUNES, VEINTIDÓS DE OCTUBRE Lección 6: Cuarta parte.
¿Cómo se dice?. this, these, that, those.
Lean “El dependiente confundido” – p.263 (texto) y corrijan las oraciones en #15.
ESPAÑOL 2 24 de septiembre de La Campana  Write the statements in English:  1. La dependiente es muy guapa.  2. Busco un sombrero verde.  3.
El calentamiento 17 de septiembre ¿En qué piensas cuando oyes la palabra fashion (de la moda)? What do you think of when you hear the word, fashion? Write.
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
Complete the gaps on the sheet in front of you in order to work out how to buy clothes in Spain.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
World Language Survey 28 de abril de
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
El once de febrero You will have 6 minutes to practice your presentational speaking with a partner While students are performing, you will complete the.
Despertarse – to wake up: stem changing. e>ie
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
Calentamiento Write the answers to each question.
Demonstrative Adjectives. Pre-Test: 1) That shirt is pretty! 2) That skirt is cute! 3) This soup is delicious! 4) Is that your jacket? 5) These students.
Mi dormitorio My bedroom
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
ALC 106 Miércoles el 2 de marzo. objetivo I can listen to a partner and write the new vocabulary on my Cornell notes.
Hoy es martes. Es el 25 de marzo del 2014 Explicando cómo te ves (ropa) AHORA: Copien y completen las frases de manera lógica con la ropa adecuada para.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Español 1: Capítulo 8 Vocabulario 1
Using adjectives as nouns SPN II. In English… We do this all the time! For example… – Would you like the green shirt or the blue one? In the sentence.
El objetivo: SWBAT use clothing vocabulary to talk about the clothes that they and others wear Hoy es _____, ____de enero Tema: Clothing Vocabulary Para.
En unos probadores Español 2: Capítulo 8 Vocabulario 1.
Empareja el español y el inglés.
Apretado(a) tight. la bufanda scarf la caja cash register.
La moda de la moda o no de la moda Famosos (celebrities) Precio ($) Estaciones (hace frío, hace calor) Colores de algódon, de lana, de seda La talla (sizes)
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Unit 1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me gusta el fin de semana. Palabra del dia: me gusta.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Calentamiento Hoy es miércoles, el 18 de noviembre Complete each sentence below with the correct article. 1. ¿Cómo es _________ amiga de Alicia? a. la.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
-COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 40A &
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
•Stem-Changing Verbs (e-ie)
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
La ropa El sombrero Los calcetines Los zapatos Las gafas de sol
Capítulo 9 En el mercado. I CAN ASK FOR AND GIVE DIRECTIONS Primer paso.
 College Spanish 201  January 26, 2015  7:42 AM, unless you have a conflict.  Bring a pen and paper.
Preterite It’s the past tense in Spanish.  Introduce preterite and Watch video  Guided practice: examples and handout  Independent practice: Questionaire.
EL 8 DE FEBRERO *** COMPLETA LA EMPIEZA DE CLASE*** Remember, celebrity activity is due Sunday before midnight! It must be submitted via the google form.
Do-Now: With the following words, add the adjectives that we have previously mentioned that fit the subject. 3 for each Ex. La chica - bonita, inteligente,
¡ROPA NUEVA!. I NEED SOME NEW CLOTHES!  How to say you need some new clothes.  Yo necesito ropa nueva.  (I need some new clothes)  Tú necesitas ropa.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
How can I help you? I’m looking for [name a clothing item]. Talking to the Clerk.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
¿Te gusta ir de compras?.
la caja – box, cash register cambiar (por) – to exchange (for)
Español 2: Capítulo 8 Vocabulario 1
nieta sobrina primos hijos bisabuela
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Copy the following statements and indicate whether they are CIERTO o FALSO. Correct any false statements to make them true (don’t just add “isn’t” 1.Santiago was founded by Pablo Neruda on the Cerro Santa Lucía. 2.Santiago is located near the Andes. 3.El Centro Cultural Estación Mapocho was built originally as a train station. 4.Bernardo O’Higgins was a famous Chilean poet. 5.La Plaza de Armas is the point from which all distances in Chile are measured.

Calentamiento Copy the following statements and indicate whether they are CIERTO o FALSO. Correct any false statements to make them true (don’t just add “isn’t” 1.Santiago was founded by Pablo Neruda on the Cerro Santa Lucía. 2.Santiago is located near the Andes. 3.El Centro Cultural Estación Mapocho was built originally as a train station. 4.Bernardo O’Higgins was a famous Chilean poet. Bernardo O’Higgins was a famous Chilean poet. 5.La Plaza de Armas is the point from which all distances in Chile are measured. FALSO CIERTO Pedro de Valdivia CIERTO Pablo Neruda aN independence fighter/hero FALSO CIERTO

Talking about trying on clothes and how they fit (Vocabulario)

En las tiendas… En los probadores (in the fitting rooms) Another word is vestidores

En los probadores… flojo (a) Baggy, loose La ropa les queda floja. The clothes fit them loosely. apretado (a) Tight(ly) Los jeans y la chaqueta le quedan muy apretadas. The jeans and jacket fit very tightly. No hace juego Don’t/Doesn’t match/go with El sueter y los pantalones no hacen juego. The sweater and the pants do not match.

Venta de liquidación (clearance sale) receipt suit gloves scarf tie belt price price tag

Checking out… cashier (m) cashier (f) cash register

Hoy… 1.write all vocab into boxes on Dibujos page 2. illustrate each of the words in color in the boxes on the dibujos page 3.Lesson Extension (Hwk)*: Study for Santiago quiz complete illustrations (due Thursday) 23. ETIQUETA (correction)

Calentamiento Complete each sentence with the correct object pronouns 1.Quiero probarme los pantalones. Por favor trae_____. 2.Me gusta esta camisa para tí. Pon___. 3.Prefiero el vehículo rojo. Voy a comprar____. 4.A Eduardo le gusta esa camioneta. Quiero comprar___. 5.Me gustan los zapatos verdes. Voy a probar_____. melos tela sela melos melo ‘ ‘ ‘ ‘ ‘

¡A practicar! 1. B 2. D3. A4. C

¡A Practicar! Empareja cada pregunta con la respuesta correspondiente. Pair the two sentences and write down complete sentences with them. 1.¿Dónde puedo probarme este traje? 2.¿Cómo me veo con esta camisa? 3.¿Dónde puede cambiar este traje por unos jeans? 4.¿Cuándo es la venta de liquidación? 5.¿Están los jeans en oferta? 6.Me queda apretado ¿no? a.Vaya a la caja con el traje y el recibo original. b.El mes que viene vamos a tener una oferta especial. c.Al contrario, te queda bastante flojo. d.Los probadores están a la izquierda. e.De verdad, no te sienta bien. f.Sí. Están al dos por el precio de uno. d e a b f c

Hoy… GUIA Illustrate each of the phrases in “Exprésate” p 287 & answers in cartoon form Practice: Work with a partner to complete exercise 3 p 288 by filling in the blanks with the correct vocabulary word. ¿Cómo te quedan estos zapatos? Me quedan muy apretados.

Calentamiento complete exercise 3 p 288 by writing out the paragraph and filling in the blanks with the correct vocabulary word onto Notebook page If you’ve already finished the above: Copy the vocabulary from page 289 into your notebook pp 103

Calentamiento (opción 2) Write out the sentence and include and underline the missing word: 1.El barrio _____ tiene la arquitectura más interesante de Santiago y ha sido declarado monumento histórico. a. Bellavista b. París-Londres c. Brasil 2.El Museo de Santiago está en _____. a. Bellavista b. La Chascona c. La Casa Colorada 3.El Mercado Central es famoso por su selección de _____. a. pescado b. ropa de invierno c. artículos de cuero 4._____ ayudó a ganar la independencia de Chile en a. San Cristóbal b. Neruda c. O’Higgins 5.El _____ corre por el Parque Metropolitano. a. barrio Brasilb. río Mapochoc. teleférico de Santiago When you’ve finished the above: Copy the vocabulary from page 289 into your notebook pp 103

traje vitrinas liquidación descuento probadores apretados cambió parjuego caja

¡A Practicar! Write down complete sentences with the two paired phrases

Write the script in Spanish for the dialogue below and dramatize it with a classmate. (guia 103)