Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
ALC # 16 Hoy es viernes el 4 de octubre Copy the words below in two minutes. 1.Artístico 2.Atlético 3.Inteligente 4.Tímido 5.Sociable 6.Generoso 7.Organizado.
Advertisements

ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
ALC 8 Fold a paper in 8 sections.. ALC paper folded. Make your paper look like this. Desk # First and last Name Español period ALC 8 lunes el 12 de septiembre.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
How to make questions en español
La pregunta: ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en África? ¿Cuál país del mundo hispanohablante está en Europa? ¿Cuál país del mundo hispanohablante.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Survival Spanish – SPA II y III
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Una clase donde aprendes del pasado es… 2.Una clase donde lees, escribes y entiendes reglas del idioma es…
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC 20 lunes el 17 de octubre. Class format/procedure/ritual change.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Transcripción de la presentación:

Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos.

 Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)

 Por favor Escribe en el objetivo o las expectaciones de hoy. 1. Yo puedo leer en español 12 minutos. 2. Yo puedo escribir notas de Cornell 3. Yo puedo crear tres placas de nombres. 4. Yo puedo crear un calendario y escribir los días, números, y meses

 Fold the paper in three parts  Write your name in 40 font = 1½ - 2 inches on both sides  Set the name plate on your desk. Sr. Slade

Name______________ Class____________perio d_ Date: lunes el 22 de agosto notes

 Title class rules

1. I have received the disclosure statement 2. Cell phones 3. Hall passes 4. Gum 5. Pencils

 Spanish Reading book.  3 ring binder  Pencil/pen (no mechanical pencils)  colored pencils/markers  highlighter, dry erase markers  flash cards (3x5 cards) for vocabulary words You should have the unit flash cards every class period.  You should have extra each period too.

 Number written on desk  Name and last name  Class  Period  date

 Class proceedures

 At the bell (ALC)  Student welcome – one student is asked questions by others in the class. Questions are on a card.  Daily assignments, written, oral, listening  *Centers – small group work where students read and follow the directions that will indicate how and what is to be done.  Daily participation evaluation. One person will be the time keeper for the time of the paper.  Entregar los papeles

 Achievement – grammar -spelling, punctuation, accents, capitalization.  Proficiency – what you can do with the language and can a native understand you.

 List examples

 Other references  Stage 1  Range 1  Level 1

 Low I can speak haltingly, listing, phrases are used at times but with mistakes.  Mid I can speak in words and memorized phrases  High I can speak in words and memorized phrases using some created phrases but there will be an increase in mistakes.  Second year should start at Formulaic High.

 Low I can speak in words and memorized phrases using sustained created phrases.  Mid I can use formulas and connectors to create language. Sentences  High Start to use paragraphs but there are mistakes.

 Low minimal use of paragraphs  Mid paragraphs are sustained

 And indicate where you think you are.

 4-6 questions that require 1 word answers  2 questions that require a sentence response  1 that requires three or more sentences to respond.

 Write the answers on the paper.  Return the paper to owner.

 Disclosures must have signature by the next time we meet in class.

 2 min get up move around  Circulate and pick up a ruler off the table.  Find out where 5 students are from.

 Crear un calendario para el resto del mes de agosto y para septiembre (7 semanas)  Escribe los días de la semana  Escribe los números  Véase el ejemplo. Agosoto Martes Jueves dos8-ocho

 Número de la clase  Nombre y apellido  Clase  Período  Fecha miércoles el 24 de agosto

 Work together to fill out the information on the front and what you can on the back.  Your parent will need to fill in the rest by the next class period.  Place the paper in your binder.

 One for the birthday board  One for the bienvenida board  One for your desk

Write your name on the front and the back in 22 font = inch in height. On each side of your name draw and color something you like to do. Label 1 and 2 Sr. Slade 1 2

 Name in 20 font  Birthdate  # de month.  24 de febrero