The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

Mr. Redaelli OnlineTaco.com. To Have - Tener Yo tengo – I have Tú tienes – You have (Informal) Usted tiene – You have (Formal) El tiene – He has Ella.
Editing Slides With Polaris Office, you can create new .ppt and .pptx presentations or edit your presentation with ease.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Evolution Unit Standards and Vocabulary. Standards S7L5. Students will examine the evolution of living organisms through inherited characteristics that.
Pregunta Esencial: 17 – 9/2/14 ¿Qué tal? ¿Cuál es tu teléfono? ¿Qué día es hoy?
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Había un chico – there was a boy era un chico – (he) was a boy estaba en – was in no tenía– didn’t have quería– wanted fue a – (he/she) went to me llamo.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Español 1 18 y 19 de septiembre de  Escribe los meses que combinan con las estaciónes. (Write the months that match with the seasons.)  El otoño-
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Saquen la hoja verde de la carpeta de anillos..  Escribe el nombre y apellido de 7 estudiantes de la clase.  (es posible que tengan que salir del asiento.)
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ALC 155 miércoles el 25 de mayo. Bienvenida Sientense SS – lado a lado Uno lee las preguntas en voz alta la otra persona contesta.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
ESPAÑOL 2 Hoy es lunes el 24 de febrero de
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Quasimodo: Cada (each) persona necesita:
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Configurando el cuaderno (Setting up your notebook) 1.Get out the composition book or spiral for your Spanish notebook. 2.Write your name and the subject.
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
Agenda ALC 5 Review SA map. ALC # 5 ¡Translate to Spanish Where are you from? I am from ________ (write the city, state, country) ALC 4 jueves el 29 de.
Interactive Notebook. A composition notebook is required for this class. Notebooks will be graded periodically every quarter based on content, organization,
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
ALC 155 jueves el 26 de mayo. Bienvenida I can give and follow directions using, our map and drawings of buildings in the room.
Lunes el 21 de marzo. Bienvenida  Repasar expectaciones.  Introducir preguntas nuevas.
FYI –for your information Complete packets for the next two days. Follow instructions on the board. Do not write on packet! Retry set up again on.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
La pregunta: ¿Cómo se dice… It’s noon It’s midnight. en Español? Hoy es viernes, es el once de octubre. La tarea: Examencito: los números y la hora miércoles,
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Para empezar- El presente Read the following sentences and fill in each appropriate verb form 1.La clase siempre ____________para los exámenes. (estudiar)
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Fondo cultural Social relations are somewhat more formal in Spanish-speaking countries than in the United States, since new acquaintances usually greet.
Nuestra escuela. Un proyecto de mandatos y localizaciones.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Hoy es el _____ de _____ del __________
Español 1 29 de marzo de 2017.
Interactive Math Notebooks
GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS. GRAPHIC MATERIALS 1. GRAPHIC MATERIALS.
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Transcripción de la presentación:

The entire history of the world as told to us by the dirty, filthy rocks

Lay your paper on your table and fold the left edge over by 1 inch (2.5 cm) Crease the flap and then open it up. Coloque su papel en su mesa y doblar el borde izquierdo por 1 pulgada (2.5 cm) Crease la solapa y luego abrirlo. 1 inch or2.5 cm

At the top of your paper, write in the title, “Geologic Time Scale” Write your name in the top right hand corner. En la parte superior de su papel, escriba en el título, "Geologic Time Scale" Escriba su nombre en la esquina superior derecha. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Starting 8 cm from the top, draw a horizontal line from the crease The line should be 14 cm long. Draw a small dash at the 12.5 cm mark. A partir de 8 cm de la parte superior, trazar una línea horizontal desde el pliegue La línea debe ser de 14 cm de largo. Dibuje un pequeño guión en la marca de 12,5 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz 12.5 cm 14 cm

Make another line 5 cm below your first line. This line will be 16 cm long. Make dashes at 9 cm and 14.5 cm. Hacer otra línea de 5 cm por debajo de su primera línea. Esta línea será de 16 cm de largo. Hacer guiones a los 9 cm y 14,5 cm Geologic Time Scale Mr. Cruz

Draw another line 5 cm below the last line. This line will be 15 cm long. Draw dashes at 2, 5.5, 7, 9.5, and 13 cm. Dibuje otra línea de 5 cm por debajo de la última línea.Esta línea será de 15 cm de largo. Dibuja guiones a los 2, 5.5, 7, 9,5, y 13 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Draw another line 5 cm below the last line. This line will be 9 cm long. Draw dashes at 2 cm and 5 cm. Dibuje otra línea de 5 cm por debajo de la última línea. Esta línea será de 9 cm de largo. Dibuja los guiones de 2 cm y 5 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Draw another line 5 cm below the last line. This line will be 3.5 cm long. Make a dash at 3 cm. Dibuje otra línea de 5 cm por debajo de la última línea. Esta línea será de 3,5 cm de largo. Hacer un guión de 3 cm. Geologic Time Scale Mr. Cruz

Number each line and write the proper scale: 1) 1 billion years = 3 cm 2) 100 million years = 3 cm 3) 100 million years = 5 cm 4) 100 million years = 5 cm 5) 100 million years = 5 cm Número de cada línea y escribir la escala adecuada: 1) 1 mil millones años = 3 cm 2) 100 millones años = 3 cm 3) 100 millones de años = 5 cm 4) 100 millones de años = 5 cm 5) 100 millones de años = 5 cm Geologic Time Scale Mr. Cruz 1. 1 billion years = 3cm million years = 3cm million years = 5cm million years = 5cm million years = 5cm

Fold the tab and label each line with the following titles: Precambrian The Three Eras Paleozoic Era Mesozoic Era Cenozoic Era Doble la pestaña de cada línea y la etiqueta con los siguientes títulos: Precámbrico Las tres épocas Era Paleozoica Era Mesozoica Era Cenozoica Geologic Time Scale Mr. Cruz Precambrian The three Eras Paleozoic Era Mesozoic Era Cenozoic Era

Precambrian Time The 3 Eras (Phanerozoic Eon) 4.6 bya 544 myaPresent 4.6 bya -- begins when Earth forms from gas and dust (we think) 4 bya – oceans form 2.5 bya – organisms begin photosynthesis, makes more oxygen in the atmosphere. Most organisms were bacteria, algae, or soft-bodied animals