—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Tema 4-A Vocabulary P. 186 los bloques The blocks.
Advertisements

Tema 4-A Vocabulary Jonathan Browning los bloques.
¿Cómo eras de niño? Capítulo 4A
Fish (Pet NOT food). el pez/los peces rope la cuerda.
Cuando éramos niños OBJETIVOS: discuss childhood toys & games
The Imperfect Tense: Regular Verbs
Tema 4-A Vocabulary P los bloques blocks el triciclo tricycle.
El imperfecto The Imperfect Tense.
Háganlo ahora Escriban en inglés 1. Siempre 2. Todos los días 3. Cada día 4. Generalmente 5. Muchas veces 6. Nunca 7. Cada semana Objetivo: Aprender el.
The Imperfect Tense Page 203 Avancemos 2.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
Spanish 2 Vocabulario Cuando éramos niños
Vocabulario del Capítulo 4A Cuando éramos niños
Indirect Object Pronouns to whom for whom Remember that an indirect object tells to whom or for whom an action is performed. Indirect object pronouns.
THE IMPERFECT TENSE: REGULAR VERBS PRETERITE You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
¿¿Con qué jugabas de pequeño?
Ahora: Escribe el nombre en español.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 63 Avancemos 3.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Verbs Like Gustar GUSTAR Y VERBOS SIMILARES. Hoy vamos a hablar sobre los intereses, las preferencias y las actividades en la vida de… Señor Mock.
Capítulo 4A Cuando éramos niños. To name toys Los bloques.
Ch. 4A Vocabulary P. 208 Los bloques BLOCKS La colección/ Las colecciones COLLECTION/-S.
Mi Niñez My Childhood. Mi niñez Nací en Long Beach, California. Yo era la primera hija a mis padres. I was born in Long Beach, California. I was the first.
Vocabulario capítulo 4a Building blocks los bloques.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Over and over and over and over and over in the past.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
Vocabulary Chapter 4A. Los bloques La colección.
The Imperfect Tense: Regular Verbs and irregular verbs.
The Imperfect Tense: Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended at a definite.
Begin $100 $200 $300 $400 $500 Gramática Completa la oraciónRespondeVocabulario (Identificar) OrtegaSurprise Vocabulario(OpciónMúltiple)
The Imperfect Tense: Regular Verbs Preterite  You have already learned to talk about the past using the preterite tense for actions that began and ended.
The Imperfect Tense: Regular-Irregular Verbs Page 42 – Chapter 1 Realidades 3.
Choose a category. You will be given the answer. You must give the correct question. Click to begin.
El imperfecto Realidades 2, Capitulo 4A.
Tu Niñez your childhood. Las mascotas to talk about pets.
Español II, lunes, el 31 de marzo
Tema 4-A Vocabulary P. 186 los bloques blocks el triciclo tricycle.
Escriban TODAS las palabras del vocabulario de repaso en inglés.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Spanish 2 Vocabulario 4A Cuando éramos niños
Hazlo Ahora 1.Cuando duermo, quiero (a. un oso de peluche b. un pez). 2.Me gustar montar en (a. triciclo, b. la cuerda). 3.De niño, tuve (a. un muñeco.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Realidades 2, p194 Powerpoint adapted from
The Imperfect Tense: Irregular Verbs
Tema 4-A Vocabulary P. 288 los bloques blocks el triciclo tricycle.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
Gramática 6.1 The Imperfect
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
Repaso para la prueba Capítulo 4A. Important Vocab Español Una colleción de monedas Una cuerda Estupenda ¿Verdad? El oso de peluche Inglés A coin collection.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Page 194 Realidades 2.
El Imperfecto Hablar del Pasado Utilizando el Imperfecto Spanish4Teachers.org.
EL IMPERFECTO We use the imperfect to talk about actions that happened repeatedly in the past. In English we often say “used to” or “would” to express.
Grupo BIP – Yo no te pido la luna. el triciclo.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Courtesy of: grammar/real2grammar/
Repaso del capítulo Cuando éramos niños —¿Con qué jugabas de pequeña? Cuando éramos niños.
Imperfect To talk about what you used to do or what you were like in the past use the imperfect.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en triciclo y coleccionar.
The Imperfect Tense E L IMPERFECTO. Remember the Preterite Tense.
Imperfect Tense: Regular Verbs. You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael patinó y Mónica.
The Imperfect Tense: Regular Verbs Irregular Verbs.
El imperfecto Los verbos regulares ¿Recuerdas? You have already learned to talk about completed actions in the past using the preterite tense. Ayer Rafael.
Los bloques blocks.
Tema 4-A Vocabulary.
Capítulo 4A Vocabulario – to name toys
To name toys los bloques la colección, pl. las colecciones la cuerda el dinosaurio la muñeca el muñeco el oso de peluche el tren eléctrico el triciclo.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.
¿Cómo era de niña? ¿Cómo se portaba Ana de niña? ¿Qué le gustaba
Imperfect Tense: Regular Verbs
II-4A When we were children Cuando éramos niños.
—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en.
Transcripción de la presentación:

—¿Con qué jugabas de pequeña? —Tenía una muñeca favorita que se llamaba Pepita. Era muy bonita y rubia. ¿Y tú? —Me gustaba montar en triciclo y coleccionar osos de peluche. Tenía más de 30 en mi colección.

¿Cómo era de niña? ¿Cómo se portaba Ana de niña? ¿Qué le gustaba a ella? ¿Cómo era de niña?

* Remember that in Spain, the vosotros(as) form of verbs is used when speaking to a group of people you would address individually with tú. ¿Cómo era de niña? 1 Ignacio: Hola. ¿Qué hacéis?* Elena: Hacemos árboles genealógicos para una clase. Ana: Mira. Ésta soy yo, de niña. Ignacio: ¿Cómo eras? ¿Obediente o desobediente? Ana: Por lo general, muy obediente y muy tímida.

2 ¿Cómo era de niña? Mamá: Aquí tenéis* algo para comer. Ana: Gracias, mamá. ¿No es verdad que siempre obedecía? Mamá: De vez en cuando. ¿Siempre? ¡No! Ignacio: ¿Y quién es? Ana: Es mi abuela. Siempre iba a visitarla en su casa.

3 ¿Cómo era de niña? Mamá: Aquí tengo el video de cuando eras pequeña. Ana: ¡Ay, no, mamá! Ignacio: ¡Vamos a verlo! Elena: Sí. Ana, tienes que portarte muy bien mientras vemos el video. Ni una palabra.

4 ¿Cómo era de niña? Mamá: Ana era un poco tímida.Y en sus pijamas, era preciosa. Le gustaba dormir con su oso de peluche y se levantaba muy temprano. Ignacio: Y ahora siempre llegas tarde a clase. Ana: ¡Ignacio, mientes! Nunca dices la verdad. Yo llego a tiempo. Ignacio: De vez en cuando. Ana: ¡Siempre!

5 ¿Cómo era de niña? Ana: Mamá tiene razón. Me encantaba mi oso de peluche. Era mi juguete favorito.

6 ¿Cómo era de niña? Ignacio: ¿También jugabas con muñecas? Ana: Sí, y también tenía una colección de animales de peluche.

7 ¿Cómo era de niña? Ignacio: ¡Tenías tantos juguetes! Eras muy consentida. Ana: Sí, un poco. ¿Y tú? ¿Cómo eras? Ignacio: Yo era muy bien educado y siempre obedecía. Elena: ¿Tú? Nunca.

8 ¿Cómo era de niña? Ana: ¡No! No podemos ver más. Ignacio: ¿Por qué no? Ana: Nadie va a ver esto nunca.

Except at the beginning of a word or after The letters r and rr Except at the beginning of a word or after l or n, the sound of the letter r is made as you raise the tip of your tongue and tap the roof of your mouth. The position of your tongue is similar to the position when you pronounce the d in the English word Daddy. The sound of the rr is made as you raise the tip of your tongue and tap the roof of your mouth several times very quickly.

Listen to and say these pairs of words: pero ahora moro caro The letters r and rr Listen to and say these pairs of words: pero ahora moro caro perro ahorra morro carro When r is the first letter of a word or comes after l or n, it is pronounced like the rr.

The letters r and rr ¡Compruébalo! Listen to these two verses of a popular Spanish lullaby, then try to repeat them.

The imperfect tense: regular verbs Another way to talk about the past is with the imperfect tense. Use the imperfect tense to talk about actions that happened repeatedly in the past. Rafael patinaba y Mónica corría. Rafael used to skate and Monica used to run. Here are the regular forms of -ar, -er, and -ir verbs in the imperfect tense. Notice the accent mark on the nosotros form of jugar:

The imperfect tense: regular verbs

The imperfect tense: regular verbs Note that -er and -ir verbs, such as hacer and vivir, have the same endings: Notice the accent mark on each ending.

The imperfect tense: regular verbs As you know, in Spanish you can often omit the subject of a verb because the subject is made clear in the verb ending: Vivo en Chicago. (The subject, yo, is included in the verb ending.)

The imperfect tense: regular verbs However, since the yo and Ud./él/ella forms are the same in the imperfect for -ar, -er, and -ir verbs, speakers often use the subject pronouns to avoid confusion. Patricia tenía un triciclo rojo pero yo tenía uno azul.

The imperfect tense: regular verbs Expressions such as generalmente, por lo general, a menudo, muchas veces, de vez en cuando, todos los días, and nunca can cue you to use the imperfect because they imply that something happened repeatedly in the past.

The imperfect tense: regular verbs

The imperfect tense: irregular verbs There are only three irregular verbs in the imperfect tense: ir, ser, and ver. Here are all the forms:

The imperfect tense: irregular verbs Notice the accent mark on the nosotros form for the verbs ir and ser.

The imperfect tense: irregular verbs Notice the accent mark on each form of ver.

Remember that an indirect object tells to Indirect object pronouns Remember that an indirect object tells to whom or for whom an action is performed. Indirect object pronouns are used to replace or accompany an indirect object noun. Nuestros profesores no nos permitían beber refrescos en clase. Sus abuelos siempre les daban regalos a los niños.

Indirect object pronouns

Because le and les have more than one Indirect object pronouns Because le and les have more than one meaning, you can make the meaning clear by adding a + name, noun, or pronoun. Lolita siempre les decía la verdad a sus padres. Lolita siempre les decía la verdad a ellos.

Like direct object pronouns and reflexive Indirect object pronouns Like direct object pronouns and reflexive pronouns, indirect object pronouns are placed right before the verb or attached to the infinitive. Siempre le quería comprar dulces a su hija. Siempre quería comprarle dulces a su hija.

to name toys los bloques la colección, pl. las colecciones la cuerda el dinosaurio la muñeca el muñeco el oso de peluche el tren eléctrico el triciclo blocks collection rope dinosaur doll action figure teddy bear electric train tricycle

to name animals el pez, pl. los peces la tortuga fish turtle to discuss things you used to do coleccionar molestar pelearse saltar (a la cuerda) to collect to bother to fight to jump (rope)

to name places la guardería infantil el patio de recreo daycare center playground

to explain your actions de niño, -a de pequeño, -a de vez en cuando mentir (e ie) obedecer (c zc) ofrecer (c zc) permitir as a child once in a while to lie to obey to offer to permit, to allow

to explain your actions por lo general portarse bien / mal todo el mundo el vecino, la vecina la verdad in general to behave well / badly everyone neighbor truth

to describe what someone was like bien educado, -a consentido, -a desobediente generoso, -a obediente tímido, -a travieso, -a well-behaved spoiled disobedient generous obedient timid naughty, mischievous

other useful words la moneda el mundo coin world

imperfect of ir

imperfect of jugar

imperfect of ser

imperfect of tener tenía teníamos tenías teníais tenía tenían

indirect object pronouns