Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo _______ Clase 10N La fecha es el 11 de octubre del 2012 Propósito # 10: ¿Envías muchos correos electrónicos? Actividad Inicial: Completa Ejercicio.
Advertisements

Subject Pronouns & Ser Spanish I Selecting Pronouns Singular Subject Pronoun I You (informal/familiar) You (formal/polite) He, she Spanish Yo Tú Usted.
Subject Pronouns & Ser Spanish II.
2A Bell dinger Look at the following class periods. Write the name of that hour based on the times. 8-8:50 _____________ 10-10:50 _____________ 12:00-12:50 _____________.
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
A Little Christmas Town. English Subject Pronouns:
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Asking Questions: Interrogative Words Español 1 Unidad 2 Etapa 2.
Gustar- To like (to please)
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Repaso de los pronombres de sujeto y los verbos AR Subject Pronouns and AR Verbs Review.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Calentamiento Write the answers to each question.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Verbs like GUSTAR, ENCANTAR, DOLER…
Español I Subjects and Verbs. *Subjects and Verbs* In English, sentences have a and a. subject verb.
©2010 Teacher’s Discovery A definite article refers to a specific thing, like “the” book. elloslalas.
¿Que te gusta? = What do you like?
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
GUSTAR Kaylor Productions. When do you use gustar?
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Warm-up #7 Unscramble these sentences 1. buenos/señor/días 2. bien/gracias/estoy 3. señora/noches/buenas 4. Clarisa/se/llama/ella 5. tardes/buenas/señorita.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
The Verb SER SER The verb SER means “to be” In Spanish, a verb has different forms to tell you who the subject is. Changing a verb form so that it matches.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Subject pronoun chart Grammar essentials #9. Subject pronoun chart This is so important for the foundation of conjugating all the verbs in Spanish. There.
Asking and Answering Questions!. Questions in Spanish always begin with an inverted question mark (¿). 1.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
Write the subject pronoun that you would use to talk about each of the following people. Modelo: José _él_ 1. Fernando y Luis __________ 2. María y yo.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Gustar & Similar Verbs. I.To say what people like in Spanish, we use the verb gustar. This verb literally means to be pleasing So instead of saying, “I.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Spanish II Week 24. Para Empezar 16 de febrero Write a statement for each picture using the pronoun given. Ex: ÉlÉl está enfermo. 1.Ella 2. Él 3. Yo4.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
Hoy es viernes, el dos de mayo. La Meta: ¿Con quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del miércoles para repasarla. (Take out Wednesday’s homework to.
Me llamo ______________ Clase 802 La fecha es el 8 de octubre del 2015 Proposito # 12: ¿Cómo son tus compañeros de clase? L.O: To continue the review for.
Hoy es martes, el seis de mayo. La Meta: ¿A quién hablas? Hagan Ahora: Saquen la tarea del viernes para repasarla. (Take out Friday’s homework to go over.
Answer the following questions en español.
FIZZ Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. 1. Juan 2. La profesora Abelson 3. Julia y Elisa 4. Julio y Roberto.
Me llamo _________ Clase 601 La fecha es el 28 de noviembre del 2016
SEGUNDO PASO (A que hora…
Subject Pronouns (pronombres)
Asking and Answering Questions
Transcripción de la presentación:

Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social studies, English, etc… II. Answering questions in Spanish in COMPLETE sentences. Ex. ¿Tienes la clase de arte? ¿Qué clase tienes en la primera hora?

III. Using clues to figure out the word in Spanish. Ex. Primero, _______, tercero,…. Ex. La profesora _______ la clase. Ex. No es facil. Es_________. Ex. Me gusta mucho la clase. Es mi clase ______. Ex. No es divertida.

IV. Write the subject pronoun that you would use to talk ABOUT each of the people. Ex. Josh Ex. La profesora Abelson Ex. Julia y Rachel Ex. Jon y Taylor Ex. Will y yo

V. Write either tú, ud., or uds to indicate which subject pronoun you would use when talking DIRECTLY TO each of the people in the pictures below.