HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Para hacer ahora Identifiquen:
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre. Organiza la rutina diaria en orden de como debe de ocurrir. Hay siete frases.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
Español de octubre.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
ALC 18 Bienvenida miércoles el 12 de octubre. Horario Bienvenida-ALC-objetivo Prueba de Colón Complete centers papers word search, conjugating, sentences.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
DO NOW: Solve each math problem
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Do Now.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
El cuerpo y la cara Goldacker 2011.
My Spanish 2 classes are 2nd and 3rd periods
PREGUNTAS: Questions and Question Words
Español 2 3 de marzo de 2017.
Hoy es _________,el _______ de _____ de _____________.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer each question in spanish 1. ¿Qué quieres hacer( to do) cuando hace calor? 2. ¿Qué tienes para almuerzo (lunch)? 3. ¿Quién en tu familia tiene un gato? 4. ¿Qué quieres hacer cuando llueve? You have 8 minutes to complete this- 2 minutes per question…

TAREA- FLASH CARDS Create flash card for this week’s vocabulary Spanish on one side and english on the other

TRABAJOS DE CLASE 1 st Bancario  Acey Ayudante general  Daija and Raul Generante de asistencia  Kayla 2nd Bancario  Ish’mi-el Ayudante general  Mauresha and Ashley Generante de asistencia  Kirkland 4th Bancario  Jahmal Ayudante general  Joy, Deandre Generante de asistencia  John

MEZCLA… Game Rules Game host will select 5 vocabulary cards and place them on the board so that their words are showing. Then Game host will Flip each card over so that the vocabulary side is not showing Watch closely as the host moves the cards (you will change what order the cards are in). Try to remember what was on each card and where the cards are now. The class writes what s/he thinks is on each card (spanish translation) If the player was correct, then s/he wins a point for that vocabulary card a total of five possible points per round. If the first card they wrote down is answered correctly, the player must stop counting points. Keep track of your points because at the end of the allotted time, the player with the most points wins!

INFINITIVES To listen To watch To study To play To practice To go To read To have To dance To sing

MEZCLA… Game Rules Game host will select 5 vocabulary cards and place them on the board so that their words are showing. Then Game host will Flip each card over so that the vocabulary side is not showing Watch closely as the host moves the cards (you will change what order the cards are in). Try to remember what was on each card and where the cards are now. The class writes what s/he thinks is on each card (spanish translation) If the player was correct, then s/he wins a point for that vocabulary card a total of five possible points per round. If the first card they wrote down is answered correctly, the player must stop counting points. Keep track of your points because at the end of the allotted time, the player with the most points wins!

VAMOS A LEER Y DIBUJAR En grupos vamos a leer cada párrafo y después vamos a dibujar sobre el párrafo. Necesitas dibujar una foto que representa todo que pasó en el párrafo con detalles. No necesitas ser una artista, pero necesitas hacer lo mejor que puedes.

TÚ ESCOGE In each box you are to copy and answer a comprehension question from the orange paper. DO NOT WRITE ON THE ORANGE PAPERS. Work independently. You must complete 15 questions but you choose the questions, any 15 from the list, no repeats… Answers in complete sentences in Spanish!