Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2.SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work. SILENCIOSAMENTE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Advertisements

Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Welcome back to School Ms. Martinez
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
?SABES QUE? VIERNES EL 12 DE SEPTIEMBRE Translate the following into English (work with your buddy if you need help): 1.La estudiante dice me gusta la.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2. SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work.
Formal Commands of Regular Verbs
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Español 3 Hoy es viernes el 25 de abril de
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es lunes, el 27 de abril. ESPONJA: Respondan a las preguntas y usen la información en los parentesis.: 1. ¿Qué reciben ustedes? (unas cartas) 2. ¿Qué.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Bienvenida ALC 135 Miércoles el 13 de abril. objetivo Yo puedo presentar el ppt de la Semana Santa.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Quiz yourself on the following verb slides. How many can you remember?
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Notebook Organization (Todo el trabajo de esta clase se hace en el cuaderno)
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are starting our Columbus and the Pilgrims unit this week! I will be sending a letter home this week.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
AGENDAS AP SPANISH WEEK OF SEPTEMBER 22-SEPTEMBER 26.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Días y meses Complete the activities on the following slides! If you are lost, try reading the directions! Then ask a neighbor! Then ask Señor Dean!
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Antes de empezar Me queda ___. = It fits me ___.
Transcripción de la presentación:

Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2.SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work. SILENCIOSAMENTE completar el do ahora en su trabajo semanal. (Office hours are available if you need help) (Horario de oficina están disponibles si usted necesita ayuda)

Orion

Asclepius

King Mida’s Ears

Myth Busters – Flashcards! Directions: Read the myth in your class book, Greek Gods and Heroes Summarize the myth by writing down key points Explain the type of myth & important themes/motifs (refer to handout) List the main characters (such as gods, goddesses, heroes, monsters) Make a connection that will help you understand and remember Draw a picture or print a photo for the cover of your flashcard Cut the solid line and fold the dotted line When you complete the first level, show Ms. Peraza for the next level! Use these to help study for Friday’s quiz!

WRITE DOWN SOME IDEAS, SHARE WITH YOUR SHOULDER PARTNER & BE READY TO SHARE WITH THE CLASS. Weekly Work: Exit Slip Salir de deslizamiento

Homework Reminder: Read Greek Gods & Heroes (pgs ) & work on flashcards Continue working on your final mythology project Study for quiz on Friday! (Retake last quiz by tomorrow) * Check class website for helpful resources! Recordatorio de Tareas: Leer y trabajo sobre tarjetas Comience a trabajar en su proyecto final de la mitología Estudio para concurso el viernes! * Consulte el sitio web de clase de recursos útiles!

Creation Myths Ritual Myths Nature Myths Disaster Myths Hero Myths MAIN TYPES OF MYTHS

Hero Myths Has a special birth and unusual skills as a child Tested as a young adult and goes on a quest Faces difficult tasks but has one weakness Rewarded for great effort and dies a special death Examples: Heracles Perseus Jason