Clase 3 Libro de estudios

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
Advertisements

¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
Spanish Level 2 Talking about yourself Second Level Significant Aspects of Learning Actively take part in daily routine Understand and respond to classroom.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Los meses del año y los días de la semana. Mosaicos, pp. 16 and 17.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Los Adjetivos Sra. Waters español 1. Unit Objectives Throughout this unit students will revisit: –Greetings & Salutations –the verb Ser in the present.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ALC #7 Do the math problems and write the answer in Spanish.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Definition
Los Numeros y los Colores Orchard Hill Elementary School Jessica Giboyeaux Spanish Teacher.
Mi dormitorio My bedroom
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
H OLA C LASE ! 1. P LEASE SIT DOWN QUICKLY AND TAKE OUT YOUR CARPETA. 2. M AKE SURE THAT YOU PICKED UP THE HANDOUT FOR TODAY AND PUT IT IN YOUR CARPETA.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
© Boardworks Ltd of 25 KS3 Spanish – Year 7 La familia y los amigos Part 3 Unidad 2.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
ALC # 13 Hoy es jueves el 26 de septiembre. Traducir las frases. Write in English. 1.¿Cuándo es tu cumpleaños? 2.Mi cumpleaños es________ (write the date.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
ALC 27 Hoy es viernes el 8 de noviembre.
 ¿Cómo estás?  ¿Cómo te llamas?  ¿De dónde eres?  ¿Qué pasa?  ¿Qué tal?
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en la cesta. Put your homework in the basket. 2. Repasen los adjetivos para la evidencia. Review the.
Día 33 Colors and noun-adjective agreement. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
Vamonos Answer the following two questions in two COMPLETE sentences in Spanish 1. What color is your shirt? 2. What is your favorite color (color favorito)?
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
What are nouns? What is different about nouns in Spanish vs. nouns in English? All nouns have gender. ( i.e. masculine & feminine ) el muchacho (masculino)
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Quality assured by the ALL Connect project (2015) Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Quality assured by the ALL Connect project (2015) En mi estuche 1.un estuche 2.un bolígrafo 3.un lápiz 4.un lápiz de memoria 5.un sacapuntas 6.un bote.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Las vocales araña idea olvidar Fe Fi Fo Fum! universo elefante
uno dos tres cuatro cinco
Transcripción de la presentación:

Clase 3 Libro de estudios Español Clase 3 Libro de estudios Nombre: ………………………………………… Colegio: ………………………………………… © Rha

Contents page Las vocales A, E, I, O, U (The vowels) 1 Cómo saludar (Greetings) 2-4 Cómo presentarse (How to ask and give your name) 5 Los números 1-15 (Numbers 1-15) 6 -10 ¿Cuántos años tienes? (How old are you?) 11 El sistema fónico y la pronunciación (Phonics and pronunciation) 12-14 En mi estuche (In my pencil case) Tengo / No tengo (I have / I don’t have) 15-17 En clase (In the classroom) 18-19 Los animales (Animals) 20-24 La fruta (Fruit) 25-27 Los días de la semana (The days of the week) 28 La comida (Food) 29-30 Un repaso (Revision) 31 Mi vocabulario (My vocabulary) 32 End of Y3 assessment 33-34

Las vocales araña idea olvidar Fe Fi Fo Fum! universo elefante Tips for pronouncing Spanish The good news about pronouncing Spanish is that the vowel sounds are always the same (they always play by the rules!) The vowels Each of the five vowels has its own clear sharp sound: a as in hat e as in pet i as in feet o as in clock u as in noodle Fe Fi Fo Fum! ba be bi bo bu fa fe fi fo fu la le li lo lu ma me mi mo mu pa pe pi po pu ta te ti to tu Try saying these out loud: 1

Como saludar Greetings ¡Buenos días! Good morning! ¡Buenas tardes! Good afternoon! ¡Buenas noches! Good evening! ¡Hola! Hello! ¡Adiós! Goodbye! ¡Hasta luego! Bye! por favor please gracias thank you ¿Cómo estás? OR ¿Qué tal? How are you? ¿Cómo está Usted? How are you? (formal) Estoy….. I am… fenomenal great bien good/fine regular ok mal bad ¡fatal! awful! 2

Read each word aloud to a partner Read each word aloud to a partner. S/he will show the meaning with a gesture. ¡Hola! ¿Qué tal? ¿Cómo estás? ¡Buenos Días! ¡Fenomenal! ¡Estupendo! ¡Muy bien! Regular Así así ¡Mal! ¡Fatal! ¿Y tú? ¡Hasta luego! ¡Adiós! 3

Write in Spanish the word(s) to show the mood of each person. ¿Cómo están? Write in Spanish the word(s) to show the mood of each person. 4

Me llamo Mario. ¿ Y tú? ¿Cómo te llamas? ¡Hola! ¿Cómo te llamas? Me llamo Mario. ¿ Y tú? ¿Cómo te llamas? ¿Cómo te llamas? What’s your name? Me llamo…. My name is… Choose different names and practise asking someone’s name and giving your name. Chicas Chicos María Sofía José Guillermo Catalina Beatriz Juan Miguel Elena Ana Alejandro Pablo Esperanza Emilia Andrés Pedro Eva Juanita Carlos Ricardo Leonor Rosa Santiago Roberto Marta Lucía Felipe Tomás 5

uno dos tres cuatro cinco Los números The numbers Look, cover, say and check each number. 1 2 3 4 5 uno dos tres cuatro cinco 6 7 8 9 10 seis siete ocho nueve diez 11 12 13 14 15 once doce trece catorce quince ¿Cuántos/ Cuántas? How many? ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo…años. I am …years old. 6

Los números Draw a line to join the picture to the correct number. diez uno cuatro seis nueve dos cinco ocho tres siete 7

Unodostrescuatrocincoseis. Los números 1 Write the numbers 1 to 6 in words. Use the word snake to help you. Unodostrescuatrocincoseis.   2. 3.  4.  5.  6. 2 Do the calculations and write your answer in digits AND in Spanish. 7 + 3 = ______________ 12 – 7 = _____________ 9 + 3 = ______________ 13 – 5 = _____________ 19 – 12 = ____________ 6 + 5 = _____________ 10 diez 3 Do the calculations and write your answer in digits AND in Spanish. siete + dos = __________________ cinco + cinco = _________________ tres + nueve = _________________ nueve – tres = _________________ tres + dos – uno = ______________ ocho – tres + dos + cuatro – cinco + seis –tres =_________ 8

3 Use numbers you know to write number bonds to 20 (veinte). Los números 1 Say the numbers out loud in Spanish and continue the number sequence. A 1 2 3 4 5 ___ ___ ___ ___ B 10 9 8 7 ___ ___ ___ ___ C 1 3 5 ___ ___ D 2 1 3 1 4 1 ___ ___ ___ ___ ___ ___ E 2___ 6 ___ 10 F 5 7 9 5 7 ___ ___ ___ 9 2 Write the correct number in Spanish to complete the number bonds to 10 (diez). A nueve + ______ = diez B ocho C cinco D tres E cuatro F dos 3 Use numbers you know to write number bonds to 20 (veinte). A + = veinte B C 9

1 2 3 4 5 6 9 7 8 10 11 12 Los números Write the word for each number. ………………. ………………. ………………. 4 5 6 ………………. ………………. ………………. 9 7 8 ………………. ………………. ………………. 10 11 12 ………………. ………………. ………………. 1 First think of the number and say it aloud. 2 Then write the number on your arm with your finger. 3 Now check to see if you got it right. 4 If you did, write it down in pencil on this sheet. 5 If not, practise again on your arm. 6 Do this for all of the numbers. 10

5 ¿Cuántos años tienes? A Tengo cinco años. B Tengo once años. C Read each sentence aloud. Now write the correct age in digits. A Tengo cinco años. 5 B Tengo once años.   C Tengo seis años. D Tengo doce años. E Tengo tres años. F Tengo dos años. G Tengo diez años. H Tengo un año. I Tengo cuatro años. J Tengo siete años. 11

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 idea araña elefante olvidar casa universo cerdo ciclista coche cucaracha gimnasia hamburguesa España zumo gusano llave 12

elefante jirafa león té chocolate café autobús coche bicicleta gris Try pronouncing these words! A B C elefante jirafa león A B C té chocolate café A B C autobús coche bicicleta A B C gris blanco rosa 13

Trabalenguas Tres tristes tigres tragaban trigo en un trigal Cuchara, cucaracha cucharita, cucarachita. Una cacatrepa que trepa tiene tres cacatrepitos. (A caterpillar that climbs has three baby caterpillars)  Tres tristes tigres tragaban trigo en un trigal (Three sad tigers were swallowing wheat in a wheat field ) Pepe Peña pela papa, pica piña, pita un pito, pica piña, pela papa, Pepe Peña. (Pepe Peña peels potatoes, cuts pineapple, blows a whistle, cuts pineapple, peels potatoes, Pepe Peña.) 14

En mi estuche un estuche un bolígrafo un lápiz un lápiz de memoria Draw a line to join the word to the correct picture. un estuche un bolígrafo un lápiz un lápiz de memoria un sacapuntas un bote de pegamento una regla una goma unos rotuladores unas tijeras 15

En mi estuche Read the descriptions and draw the correct items in each pencil case. A En mi estuche tengo un lápiz, una goma y una regla. B En mi estuche tengo unos rotuladores, un lápiz de memoria y un sacapuntas. C En mi estuche tengo unas tijeras, un bote de pegamento y un bolígrafo. Write a description of what is in pencil case D. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… D 16

 1 2  3 4 5 6 En mi estuche Tengo un lápiz. Write a phrase for each picture. 1  Tengo un lápiz. 2   No tengo un bote de pegamento. 3   4 5 6 17

B A C D E F G H I En clase Fill in the table with the correct letter. 1. ¡Silencio! 2. ¡Sacad un bolígrafo! 3. ¡Un voluntario! 4. ¡Abrid los cuadernos! 5. ¡Mirad! 6. ¡Brazos cruzados! 7. ¡Entregad los cuadernos! 8. ¡Escuchad! 9. ¡Escribid! C D E F G H I 1 F 4 7 2 5 8 3 6 9 18

¡Entregad los cuadernos! En clase Draw a picture for each instruction. ¡Un voluntario! ¡Mirad! ¡Escribid! ¡Escuchad! ¡Abrid los cuadernos! ¡Entregad los cuadernos! ¡Silencio! ¡Sacad un bolígrafo! ¡Brazos cruzados! 19

B Write a sentence for each picture below.  Los animales A Ask 3 people in your class if they have the animals shown in the table below. Record the answers for each person. 1 5 2 6 3 7 4 8 B Write a sentence for each picture below. 1  Tengo un perro. 2   No tengo una rana. 3   4 5 6 20

Los animales Match the sentences to the pictures Los animales Match the sentences to the pictures. Write the correct letter. 1 Hay tres ovejas y un pájaro. D 2 Hay dos gatos y tres ranas. 3 Hay un pez y cuatro patos. 4 Hay dos osos. 5 Hay un caballo y tres peces. 6 Hay un perro y dos cerdos. 7 Hay dos caballos y dos pájaros. 8 Hay un pato, dos peces y un oso. 9 Hay tres ovejas y una rana. 10 Hay un gato, un oso y una rana. A B C D E F G H I J 21

Los animales A Complete each phrase with the correct word for ‘a’ or ‘some’. 1 2 3 4 5 6 ____ pájaro ____ oveja ____ gatos ____ peces ____ caballo ____ ranas B Read the sentences and colour in the animals with the correct colours. Tengo muchos animales. Mi caballo es negro y blanco. Mi perro es marrón y mis dos gatos son de color naranja. Tengo tres peces de color violeta, dos peces verdes y un pez amarillo. 22

– Sí, tengo un caballo – ¿De qué color es? Los animales Read the conversations and fill in the table in English. 1 – ¿Tienes animales en casa, Mariela? – Sí, tengo un gato. – ¿De qué color es tu gato? – Es marrón y blanco. – ¿Cuántos años tiene? – Tiene 8 años. Y es muy intelligente. 2 – ¿Tienes animales en casa, Antonio? – Sí, tengo un caballo – ¿De qué color es? – Es gris. Es grande. – Tiene 2 años.   3 – ¿De qué color es tu perro, Elena? – Es negro. –¿Cuántos años tiene? – Tiene 5 años y es enorme. 4 – ¿De qué color es tu pájaro, León? – Es verde y amarillo. No es grande, es muy pequeño. Sólo tiene un año.   Mariela Antonio Elena León Pet Age Colour Other information 23

Los animales Colour each animal and write a phrase to describe it. E.g. 1. un perro azul. 2 3 4 5 6 7 8 9 ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. ……………….…...………….. 24

B Find the six fruits from the list below in the wordsearch. La fruta A Complete each phrase with the missing word or words. 1 ¿Cuántas manzanas hay? Hay _______ manzanas. 2 ¿Cuántas _________hay? Hay _______ _________. 3 ¿Cuántas _________hay? ______ _______ _________. 4 ¿______ _____________ ____? _______ _______ ______________. tres F M P A T S R E W C K O N U L D I V J G Z B Find the six fruits from the list below in the wordsearch. MELONES PERAS MANZANAS NARANJAS CIRUELAS FRESAS Can you find one extra fruit? (Tip: we often think of it as a vegetable!) There is also a vegetable to find! 25

La fruta Comercio Justo = Fairtrade A Draw a picture of each fruit listed. B Go to your local supermarket and see which fruits are available as fair trade. Fill in the table. Fruta Naranjas Manzanas Peras Fresas Melones Plátanos Uvas Piñas Ciruelas 26

La fruta A Fill in the price for each fruit La fruta A Fill in the price for each fruit. B Draw the missing fruit and do its price label. Precio de comidas Un kilos de uvas 3€,50 Un melón 3€,80 Un kilo de manzanas 3€,20 Un kilo de plátanos 3€ Un kilo de naranjas 2€,50 Una piña 3€,90 27

los días jueves miércoles sábado Los días de la semana A Say the days of the week out loud in the correct order. domingo jueves miércoles los días viernes martes lunes sábado B Unjumble the letters and write each day of the week correctly in Spanish. unles rivenes vuejse badáso lescoméimr mingodo tramse 28

La comida Label the picture with the correct numbers for each item of food. 12 1 cinco naranjas 9 cuatro fresas 2 una salchicha 10 una magdalena 3 una oruga hambrienta 11 un helado 4 tres ciruelas 12 una manzana 5 una rodaja de salchichón 13 una porción de tarta de frutas 6 una piruleta 14 dos peras 7 un trozo de sandía 15 una loncha de queso 8 un trozo de pastel de chocolate 16 un pepinillo 29

La comida Organise the food into sweet (dulce) and savoury (salado) La comida Organise the food into sweet (dulce) and savoury (salado). Write the Spanish words in the correct circle. comida salada comida dulce 30

B Make your own activity like this for your partner to do. Un repaso A Draw a circle around the days of the week, a rectangle around the food items, underline the animals and shade over the colours. There are 3 of each. oveja martes verde helado amarillo azul caballo cerdo sábado salchicha magdalena viernes B Make your own activity like this for your partner to do. C Exchange activities with your partner. 31

Mi vocabulario 32

33 KS2 Programme of Study 2014 End of Year 3 (P1 -, =, +) L1   KS2 Programme of Study 2014 End of Year 3 (P1 -, =, +) L1 Listen attentively and show understanding by joining in and responding Respond confidently to greetings, register, classroom instructions, phonics Join in with number video, dogs audiobook, the Hungry Caterpillar story, and the paper butterfly activity L2 Link the spelling, sound and meaning of words Apply phonics knowledge to Oso Pardo story, tongue twisters, Veo veo game, cognate pronunciation, spelling prediction activities (e.g. syllable squares, gap-fills) S1(a) Ask and answer questions Answer questions, including greetings, names, ages, how are you today, what is your favourite (animal) ¿Qué es? (What is it?) Es un/una… (It is a) ¿Cómo te llamas? (What do you call yourself?) Me llamo….. (I call myself) ¿Cómo estás? (How are you?) ¿Cuántos años tienes? (How old are you?) ¿Qué tienes en tu estuche? (What do you have in your pencil case?) ¿Tienes un/una...? (Do you have a?) ¿Qué diferencia hay? (What difference is there?) ¿Es (una rana o un pez)? (Is it a frog or a fish?) ¿Cuál (de los animales) es? (Which of the animals is it?) ¿Cuál es tu animal favorito? (Which is your favourite animal?) ¿Qué son? (What are they?) ¿Qué ves? (What do you see?) S1(b) Express opinions and respond to those of others S1© Ask for clarification and help Signal a problem: Señor(a), tengo un problema S2 Speak in sentences Use the verb forms tengo (no tengo), es (no es), son, hay (no hay) + nouns + adjectives in the context of animals and pencil case items to form simple sentences. Use gestures confidently to reinforce simple punctuation, i.e. capital letter, comma and full stop. (NB: consistent use of KS1 L1 gestures applied to KS2 FL learning and then also cross phase to KS3). Say what your favourite … is S3 Describe people, places, things and actions orally (to a range of audiences) Describe animals with colours Choral re-telling of stories, pair work, group work, assemblies re-telling the Hungry Caterpillar story 33

34 R1 read and show understanding of words, phrases and simple texts Match sound to text with familiar words, read familiar words with good pronunciation, identify rhyming words, decode words in simple sentences (‘find the word for’ activities), identify if simple FL phrases are true or false Hungry Caterpillar story text, Colour by numbers activity R2 appreciate stories, songs, poems and rhymes in the language Join in confidently with the Hola song, Los sustantivos song, Veo veo song/game, Oso pardo story, Mochila azul story/video, tongue twisters, Old Macdonald song R3 read aloud with accurate pronunciation Confident use of phonic key sounds to read aloud familiar words within short texts – more able learners will already start to apply phonic links when reading new words aloud, for example when using the Hungry Caterpillar story text R4 understand new words that are introduced into familiar written material stories, rhymes, songs, videos with language beyond level of active production Numbers / Days of the week / food items in Hungry Caterpillar story R5 use a dictionary   W1 write words and phrases from memory Write on mini-white boards and/or trace on arm: simple sentences e.g. Tengo un caballo blanco with reasonable accuracy from short-term memory. Write individual words for snacks on food plates for display from memory. W2 adapt phrases to create new sentences Substitute and adapt noun-adjective collocations in simple sentences. e.g. using Oso pardo story to change colour – animal combinations in sentences with Tengo / Es un/una… Include simple connectives ‘y’ (and) and ‘pero’ (but). More able may begin to use ‘también’ (also). W3 describe people, places, things and actions in writing Describe animals with colours Create mini-books G1 Gender of nouns - definite and indefinite articles Focus on active use of indefinite articles in the singular with masculine and feminine nouns – (exposure to definite articles and plural indefinites) G2 Singular and plural forms of nouns Form plural nouns G3 Adjectives (place and agreement) Learn adjectival positioning and adjectival agreement (active use of regular singular forms) G4 Conjugation of key verbs (and making verbs negative) Use tengo, es, hay, son accurately G5 Connectives and qualifiers, adverbs of time, prepositions of place Use connectives – y, pero, (también) 34