Entertain Me! Sra. Rump español 2. Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vida Él nació Marco Antonio Muñiz en Nueva York. Los padres son de Puerto Rico. La mama se llama Guillermina.
Advertisements

Sra. Waters Español II Entertain Me!. Marc Anthonys Vivir la Vida Canción Saca tu papel con la letra de la canción Vivir la Vida.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Entertain Me! Sra. Waters Español II.
Entertain Me! Sra. Rump español 2.
Stem-changing verbs.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Hace + Time Expressions
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Abeja On your Abeja sheet, list 3 sports, tv programs, movies, or styles of music you REALLY dislike We’re going.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Sra. Waters Español II Entertain Me!. Examenito de la canción miercoles 23 de octubre va a ser el examenito para la canción Me Gustas Tu.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II. Examenito de la canción 23 o 24 de octubre va a ser el examenito para la canción ”Adrenalina ”.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
Saquen la hoja de práctica
Transcripción de la presentación:

Entertain Me! Sra. Rump español 2

Me Gustas Tú – La Canción Saca tu papel con la letra de la canción “Me Gustas Tú” Prueba – There will be a quiz on the song on Oct. 23 –You can either fill in a song with blanks OR –In groups of 2 or 3 sing the song for the class

Unit Objectives By the end of the unit: Students Will be Able to: –Understand a short advertisement –Understand when someone talks about entertainment –Talk about entertainment and say what you like/don’t like about something –Ask about entertainment to get information –Describe entertainment –Give an opinion about entertainment

Lesson Essential Question What sports do you prefer to watch or play? How can you compare sports to each other? Students will be able to: –Describe sports they play or watch –Compare sports to each other

Los Deportes – Vocabulario Complemental Fan Athlete Player Mascot Coach/Trainer Referee/Umpire Champion Championship El/La aficionado/a El/La atleta El/La jugador/a La mascota El/La entrenador/a El/La árbitro/a El/La campéon/a El campeonato

La Lluvia de Ideas - Brainstorm Con tu compañero/a, escribe una lista de adjetivos que pueden describir los deportes 3 minutos y silencio

Los adjetivos Activo Divertido Serio Interesante Deportista Bueno Trabajador aburrido Dificil Nervioso perezoso

Las Comparaciones Mira el video con Sra. Whitmire Toma apuntes para las comparaciones

Las Comparaciones – Vocabularion Complemental En mi opinión ¿Qué opinas? Yo prefiero ¿Qué prefieres? In my opinion What do you think? I prefer… What do you prefer?

Compañeros Compañero= conversation partner 4 step process 1.Select a person sitting next to you at your table group/ a seat mate whom you’ll feel comfortable speaking Spanish with. 2.Decide who’s going to speak 1 st. They raise their hand when Sra. Rump says “Empezamos” 3.Following examples, begin your conversación/ review practice. Then switch when your done, so that your compañero has a chance to start the conversación. 4.Listen for the “Silencio” command from Sra. Rump which is your clue to stop conversing & be silent! Let’s practice…. Find your Compañero…….Empezamos..... ¡Silencio!

Conversación - ¿Qué prefieres? Con tu Compañero – Pregúntale “¿Qué prefieres? ¿_____ o _____? Contesta a tu compañero con tu opinión y una razón Usa vocabulario del capítulo – pasatiempos, TV, películas, deportes Ejemplo: –¿Qué prefieres? ¿El tenis o el hockey? –Prefiero el hockey. En mi opinión el hockey es más interestante que el tenis.

2 Juegos – Lenguas o Ir de Pesca After some consideration, you now have the option of playing 1 of 2 games with the cards: Lenguas Ir de Pesca Sra. Rump will explain the rules for each and your group will decide.

Un juego – Las Lenguas 1.You will get a deck of cards with a Spanish vocabulary word, the English word, and a picture 2.First, sort the words to determine which cards match each other 3.After you are familiar with the words, we are ready to play!

Un juego – Las Lenguas 1.Shuffle your cards and give each player 3. 2.Each turn, you must choose 1 card to pass to the left. Everyone must always have 3 cards. 3.You want to collect a set of 3 with the Spanish word, English word, and picture. 4.If you get your set of 3, quickly and quietly stuck out your tongue. You won the round. 5.Winner, keep playing with your tongue out by passing the same card you receive each time until everyone else notices. 6.Everyone else – be watchful to see if someone sticks our his/her tongue. If you’re the last to do it, you are out!!!!

Otro Juego – Ir de Pesca Your other option – Go Fish! ¿Tienes…? = Do you have? Sí, yo lo/la tengo. O No - ¡Pesca!

Un Voto It’s your turn to decide – should our next and final topic for “Entertain Me” be….. –Music and concerts? –Video games? –We will only do ONE so majority rules!!! –Blocks 2 and 8 will vote!!!!

Exit Ticket Write 3 comparison sentences to give your opinion about: –Entertainment, leisure activities –Types of TV shows, movies –Sports En mi opinión, _____ es más/menos ADJ. que ______.