Vocabulario—capítulo 1  un crucero  a cruise  el viaje  the trip  su vida  his life  se suben  they get on  tener vergüenza  to be embarrassed.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
Verb Conjugations Easier than you think.
______________________ ¿Qué hay en tu insti? L/O: To use the imperfect tense to compare primary school with secondary school. Para empezar: cambia una.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Spanish 4/4 Honors. Háganlo ahora Form the past participle (ado, ido). Remember, there are irregular past participles too. 1. Hablar 2. Tener 3. Escribir.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Calentamiento Answer the questions based on the Actividades tray reading. 1)How many chores does Teresa have to do? 2)How many people will there be at.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
IRREGULAR VERBS. Remember how regular verbs are formed? You drop the –ar, -er, or –ir and add the appropriate ending.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
El pretérito vs. el imperfecto
Quasimodo: (son las doce)
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Los verbos reflexivos Objective:
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
La familia.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 65 Hoy es martes el 31 de marzo, 2015 Please sit with someone that has the same number that you were given when you walked in the door. You will see.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Do Now Copy the sentences. For 1-4, conjugate the verbs in the preterite tense. 1.Ellos ____________ papas fritas anoche. (comer) 2.Yo _____ al parque.
Quasimodo:. Pronunciación: 0 La salud 0 Verbos 0 Adjetivos 0 Adverbios.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Calentamientos (escriban en jueves) Pasar papeles y discutir trabajos que faltan Practicar para la prueba de mañana.
Español 1Español 1 Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.Hoy es jueves el 8 de mayo de 2014.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El futuro What is the future tense? When would you use it?
LISTENING COMPREHENSION TEST
El pretérito You may remember reading about the use of the preterit- that it is used for “completed actions”. The acronym SOFIA will help you remember.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
ALC 7 La fecha es jueves el 7 de septiembre Pasa y recoge un libro para leer.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Pick up a new passport. Then, translate this short passage into English: Un hombre viajó a Nicaragua para visitar a sus primos. Él fue por avión.
4 de enero de  Escribe 2 párrafos describiendo que ustedes hicieron durante la vacación del invierno. (el mínimo de 5 frases por cada párrafo.
Q UASIMODO : O N THE TEST TOMORROW Vocab: Key phrases from your folder, Vocab 1: el cuerpo, los verbos, los adverbios, + be able to recognize the other.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vocabulario- capítulo cinco la ladrona -thief la selva –jungle, forest olvidarse – to forget antiguo/a – ancient perder – to lose plana – flat los escalones.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Vámonos Escribe las frases y conjuga los verbos:
First Grade Dual High Frequency Words
Cuentos Érase una vez escribir un texto para narrar una histora
vocabulario—capítulo 1
Transcripción de la presentación:

vocabulario—capítulo 1  un crucero  a cruise  el viaje  the trip  su vida  his life  se suben  they get on  tener vergüenza  to be embarrassed  reírse  to laugh  caro/a  expensive  barato/a  cheap  buscar  to look for  encontrar  to find  se ríe  he/she laughs  se ríen  they laugh  la gente  the people  ladrona  thief

vocabulario—capítulo 2 están vivos they are alive/living va para allá she's going there un collar a necklace Ella puede dárselo a su hija. She can give it to her daughter. el castillo the castle Cristóbal Colón Christopher Columbus estaban allí were there Somos un gran pueblo. We are a great people. (pueblo can mean town OR people, as in a population of people) un alfabeto pictórico pictorial alphabet se pone enojado he/she gets/becomes angry Chichén Itza famous Mayan city in the Yucatán antiguo/a ancient el día siguiente the following day

actividades para capítulos 1 y 2  Después de los dos capitulos,  Capítulo 1—cada persona dibuja una ilustración con “labels” en espanol  Capítulo 2—cada persona dibuja una ilustración y unas frases importantes que describen la acción  Cada compañero tiene que dibujar una escena diferente del capítulo

 Entreguen los dibujos de los primeros dos capítulos en la mesa. Si no los terminaste, tienes que entregarlo al final de clase.  Timeline: (read/work at your own pace, but keep this in mind):  ABSOLUTE last day to finish reading and complete all assignments (one for chapters 3/4 and one for chapters 5/6) will be Thursday.  The guideline is one chapter per day with some homework time to finish the assignments.

vocabulario—capítulo 3  enojarse  to get angry  preocupado  worried  acompañar  to accompany  molestarse  to bother  prometir  to promise  de acuerdo  agree  recordar  to remember  la apariencia  appearance  el bufé  buffet  asombroso  amazing  seguro  sure  la mantequilla  butter  conseguir  obtain  extraño  strange  de veras  True  hacia  towards  mismo  same  sonreír  smile

actividad—capítulos 3 y 4  Escribe un resumen de los capítulos. Incluye al menos ocho detalles importantes.  El cuento usa el “presente histórico” para narrar. En tu resumen, usa el pretérito

vocabulario—capítulo 4  2.500=2,500  mientras  while  rizado  curly  perseguir  prosecute  desilusionado  disappointed  la tierra  land  bajarse  to get off  transportar  to transport  la selva  jungle  el aire  air  húmedo  humid  pálido/a  pale  loco  Crazy  mío  Mine

vocabulario—capítulos 5 y 6  plana  flat  los escalones  stairs  tener miedo  to be afraid  caerse  to fall  morirse  to die  soltar (o-ue)  let go  el cuchillo  knife  el borde  edge  la estrella  star  calmado  calm  recoger  to pick up  quitar  to take away  vivo  alive  admitir  to admit  el héroe  hero  bien hecho  well done  antepasados  ancestors

actividad—capítulos 5, 6  Escribe un “timeline” de los eventos en el libro con detalles (por lo menos 10 ideas).  Illustra cada evento con símbolos o “stick figures.” Esta parte lo hace más fácil para recordar los eventos más importantes del cuento.

Presentación Due Tuesday, January MOVIE TRAILER (clips of scenes with transitions, 3-5 mins)  Persuasive, highlights the mystery  Exciting, intriguing, can be a cliff hanger 2.RE-ENACTMENT (“Reader’s Digest” version of whole story, 5-7 mins)  Acting as if YOU ARE the characters  Dramatic, exciting, captivating 3.BOOK CRITIC EVALUATION (panel-style discussion, 4-5 mins)  Review details of book/events/action  Persuasive, comprehensive, opinionated, interactive (amongst group members) EACH PRESENTATION MUST:  BE WELL-LEARNED/MEMORIZED  DEMONSTRATE VARIETY OF TENSES, INCLUDING PRETERIT  BE OVERTLY CONVINCING  INCORPORATE A VARIETY OF PROPS (MAY INCLUDE BACKGROUNDS ETC)  INCORPORATE A VARIETY OF THE NEW VOCAB THAT WAS POSTED FOR EACH CHAPTER  MAY NOT COPY SENTENCES FROM BOOK (KEY PHRASES CAN BE ‘ENHANCED’/DRAMATIZED)