Hacer Ahora Jueves, el 27 de enero 1. ?Cómo te llamas? 2. ?Cuántos años tienes? 3. ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños? 4. ¿Prefieres el verano o el invierno?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verb Conjugations ¡Muy fácil! Vamos a repasar. I go to the store. Johnny goes to the store. We sing very well. Stacey sings very well. Thats verb conjugation.
Advertisements

Present tense –ar, -er, & -ir Verbs Spanish II. yo = nosotros = tú = Usted (Ud.) =Ustedes(Uds.) = (él, ella)(ellos, ellas) I You (familiar) You (formal)
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Verb Conjugations Easier than you think.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Esp. III: Los verbos reflexivos
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Las Formas del verbo “ir” Yo voy I go Nosotros, as vamos We go Tú vas You (familiar) go Vosotros vais You all (familiar) go El, Ella, Usted va He, she,
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
How to Conjugate Regular –AR Verbs in the Present Tense.
Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Hacer Ahora Jueves, el 3 de febrero
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Día 72 Final Review 4 – Conjugation Review. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento”
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
CONJUGATION.
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Present tense conjugations of regular –AR, -ER, - IR verbs Los Verbos Regulares.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
Español 2 Chapter 1 Grammar Lesson 1 Mr. Valdes – 218 Spencer High School
Verbos que terminan en -AR In order to talk about activities, we need to use verbs (action words). In English & Spanish, the infinitive (infinitivo) is.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Present Tense of AR Verbs Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1.
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora Jueves, el 27 de enero 1. ?Cómo te llamas? 2. ?Cuántos años tienes? 3. ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños? 4. ¿Prefieres el verano o el invierno? 5. ¿Cuál es tu color favorito? 6. ¿De dónde eres? 7. ¿Dónde está el libro? A. Soy de México. B. Me llamo Jorge. C. Prefiero el invierno porque me gusta esquiar. D. Es el tres de febrero. E. Está en mi mochila. F. Mi color favorito es azul. G. Tengo diez y siete años. Match each question to the letter of the most appropriate response. If you aren’t sure what some questions or responses mean, take your best guess. RECUERDEN: This should be done on a piece of paper in your folder. You may continue on the same paper from yesterday as long as you make sure to write today’s date!

Objetivos  Review basic greetings and questions in Spanish by conducting “entrevistas rapidas” in pairs.  Identify the cardinal and intermediate directions in Spanish and use them to describe the location of a given place.  Identify geographical markings on a globe such as hemispheres, lines of latitude and longitude, etc. in Spanish and label them on a map.  Review conjugating regular –AR, -ER and –IR verbs in the present tense in order to write them correctly in various sentences.

Lectura Una conversación entre dos chicas, Elena y Marcela. Elena: !Hola! Marcela: ¡Buenas tardes! ¿Cómo te llamas? Elena: Me llamo Elena. ¿Y tú? Marcela: Me llamo Marcela. Mucho gusto. Elena: Igualmente. ¿Cuántos años tienes? Marcela: Tengo diez y ocho años. ¿Y tú? Elena: Tengo diez y ocho años también – pero mi cumpleaños es en una semana. Marcela: ¡Qué bueno! ¡Feliz cumpleaños! Elena: ¡Gracias! Perdón, pero necesito salir. Necesito ir a la biblioteca para estudiar. Marcela: Ah, ¡eres una estudiante buena! ¡Hasta luego! Elena: ¡Chao!

Entrevista Rápida  You will have 2 minutes to conduct a simple interview with your partner  You must each ask and respond to at least three of the questions we have reviewed. You may use your sheet from yesterday if you have trouble thinking of questions to ask.  Be prepared to share your partner’s responses with the class

Unidad 1 La geografía: Diagnostic Answer the following questions in English on a separate piece of paper that will go in the front pocket of your folder. If you aren’t sure about some questions, take your best guess. 1. How many continents are there? 2. Name the continents. 3. What is the equator? 4. What is the prime meridian? 5. Name one country in the Southern Hemisphere. 6. Name five Spanish speaking countries. 7. Name the four seasons in Spanish. 8. Write the “tú” form of the verb escribir. 9. Write the “él/ella/usted” form of the verb mandar. 10. Write the “yo” form of the verbs estar, ir and dar.

El globo y la geografía Norte Este Sur Oeste To express “to the…(North, South, East, West):” al A (to) + el (the) = al al Ejemplo: California está al oeste de Baltimore

El globo y la geografía El primer meridiano El ecuador Los paralelos Los meridianos

El globo y la geografía

Vocabulario – la geografía To the east To the west To the north To the south The globe Hemisphere The southern hemisphere The western hemisphere The eastern hemisphere The meridians (Lines of latitude) Parallels (Lines of longitude) The prime meridian The equator al este al oeste al norte al sur el globo el hemisferio el hemisferio sur el hemisferio oriental el hemisferio occidental los meridianos los paralelos el primer meridiano el ecuador

Mi cuerpo como un mapa  Each vocabulary word will have an action to match  Do the action that corresponds with the word Srta. Calls out

Conjugating: regresamos a los básicos  What are the subject pronouns… en inglés? en español? Yo = I Tú = you Él = he Ella = she Usted = you (formal) Nosotros(as) = We Ellos= they (masc.) Ellas = they (fem.) Ustedes = you all  Why do we need to know these before we conjugate?

Conjugating: regresamos a los básicos  Do we conjugate in English?  If so, does how is the way we conjugating similar and different from conjugating in Spanish?

Regular –AR Verbs Yo (I)oNosotros/Nosotoras (We) amos Tú (You)as Él (he) Ella (she) Usted (you formal) aEllos (They masc.) Ellas (They fem.) Ustedes (you all) an

Regular –ER Verbs Yo (I)oNosotros/Nosotoras (We) emos Tú (You)es Él (he) Ella (she) Usted (you formal) eEllos (They masc.) Ellas (They fem.) Ustedes (you all) en

Regular –IR Verbs Yo (I)oNosotros/Nosotoras (We) imos Tú (You)es Él (he) Ella (she) Usted (you formal) eEllos (They masc.) Ellas (They fem.) Ustedes (you all) en

Práctica de gramática  Complete both “gramática” worksheets. Refer to your conjugation folder when necessary.  You may work alone or in pairs.  Resources to use if you’re having trouble: conjugation folder, el libro, y….each other!  Needs to be in the front pocket of your folder at the end of class.

Objetivos  Review basic greetings and questions in Spanish by conducting “entrevistas rapidas” in pairs.  Identify the cardinal and intermediate directions in Spanish and use them to describe the location of a given place.  Identify geographical markings on a globe such as hemispheres, lines of latitude and longitude, etc. in Spanish and label them on a map.  Review conjugating regular –AR, -ER and –IR verbs in the present tense in order to write them correctly in various sentences.

Tarea Write 10 sentences in Spanish using…  10 different subjects and  10 different regular verbs  All verbs must be conjugated to receive full credit.

Evaluaciones Diarias ____ OT1 (On Time) ____ IW (Completed Individual Work) ____ GW (Made meaningful contributions to group work) ____ SS (Spoke Spanish before resorting to English) ____ OT2 (Stayed on Task) Total: _____/5 This should go on the same page as your Hacer Ahora in your folder. Give yourself ONE point for each criteria you met during class.

Boleto de salida  Write three complete sentences en español to describe the location of each country marked in relation to another.  In your sentence tou should use “está,” as well as the directional words learned in class today.  Ejemplo: Australia está al sur de Asia = Los estados unidos 2 = Argentina 3- Rusia