El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La familia U3L2 Vocabulario.
Advertisements

¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Gustar + Clarifiers Inductive Text Notes Practice Activities.
abrir / escribir / asistir / ver / comer
Cosecha Amarga Cosecha Dulce: El programa Bracero
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Presentaciones… Introductions….
Espanol Megan Sands La comida.
MORE CONVERSATION TOOLS
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
Objetos Dobles Español 2.
More Verb Notes An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being. In English, most infinitives include the word.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Gustar+ infinitive.
Definition
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Jueves, 31 de octubre de 2013 Tarea 1.Study for quiz on MONDAY 2. You will be doing the quiz with a sub. AFTER the quiz, make corrections on your final.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
The INDICATIVE MOOD= Reality The SUBJUNCTIVE MOOD= What you hope for, wish or want from someone else In Spanish (and English too) there are 2 different.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Gustar + infinitive to like / to be pleasing to. How to form gustar To talk about what we like, we use the verb gustar. With gustar, we use indirect object.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
Hacer with expressions of time When you are talking about how long something has been happening or how long ago it happened, you will use the verb hacer.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Excuse me ??? I need..., Where can I go for...,Please help me to find…
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Dictación No. 5 Hay un chico que pasa tiempo con sus amigos. El chico se llama Zac. Practica deportes con sus amigos. Es muy deportista. Practica fútbol.
How would you spell the following word out loud in Spanish? Abuelito.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Boot Verbs (O -> UE) We’ve already learned boot verbs where the E changes to an IE inside the boot. PREFERIR QUERER MERENDAR ENTENDER We also have boot.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español 1 Ms. Lewis Explorar 0 ¿Cómo se llaman las personas en tu grupo? 0 Escribe los nombres. 0 ¿Cosas buenas? 0 ¿Quién conoce a todas las personas.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
La Fecha: Hoy es viernes, 29 de agosto Tema: Gustar and activities Obj: SWBAT use gustar and activities with 70% accuracy on the quiz Para Empezar: ¿Cómo.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Get Acquainted Las presentaciones Los saludos y las despedidas Cultural differences Homework.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe Durante el vuelo
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Getting to know you more!
Para hacer ahora ¿Cómo es? 1) 4) 2) 5) 3) 6)
Spanish Class Mrs. Rogers. Origin 24 de abril de 2017
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

El aeropuerto ¿Qué debes y no debes hacer? – escribe Durante el vuelo Fz4 El pasaporte- ¡ten cuidado! Formularios para llenar (follow directions)

Cuando llegan a Tavernes… ¿Cómo saludas a la familia? ¿Cómo les dirás de alguna alergia que tienes? ¿Cuándo les puedes dar los regalos? ¿Cómo les dices qué comida te gusta? ¿Qué preguntas puedes hacer para empezar las conversaciones con los padres u otros hermanos? ¿Cómo puedes preguntarles cómo funciona el baño/vater/servicio?

Palabras importantes…. _________ es bien majo/a. Móvil Qué guay Tío/tía Vale Guiri Mono/a Manta “jamón yor”

Perceptions… If you can think back, prior to the Spanish visit, what were your perceptions/ideas of who the Spanish were? Where did these perceptions come from? After they were here, did they change? How? What are the perceptions that people might have of Americans? (regardless of their validity or accuracy)

Culture Shock: what is it? Symptoms: Unwarranted criticism of the culture and people Heightened irritability Constant complaints about the climate and food Continual offering of excuses for staying indoors Utopian ideas concerning one's home culture Continuous concern about the purity of water and food Fear of touching local people Refusal to learn the language

Preoccupation about being robbed or cheated Pressing desire to talk with people who "really make sense." Preoccupation with returning home

Choices that will enhance your experience abroad… First, fight the urge to retreat and join the group activities and outings. Mixing, meeting new people and forcing yourself to become part of the community will help you. Initiate conversations with your student or their family members. Don’t always wait for them to ask you questions. Offer to help out in the house! It’s only a week and a few days….and this is a rare and valuable opportunity you’ve been given….so, take advantage of it!

Journal entry #1 ¿Por qué quisiste/quieres participar en el programa? (por lo menos 4 razones) ¿Qué esperas aprender en esta visita a España? (5 cosas) ¿Qué piensas que serán las dificultades para ti? (3 cosas) ¿Cómo piensas enfrentar estas dificultades?