Translate the following: 1.Umbrella 2.Coat 3.Raincoat 4.Gloves 5.It’s windy 6.It’s sunny 7.The sun 8.Rain 9.It’s raining 10.suitcase PREPARATIVO 27 DE.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo __________ Clase 8 IM La fecha es el 27 de marzo del 2012
Advertisements

Seasons ,Months , Dates and the weather
El tiempo. El tiempo! Describing the weather To talk about the weather, we use the verb hacer we only use it in one form hace Qué tiempo hace? What is.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
¿Qué te gusta hacer?.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
¿Listos? Contesta en oraciones completas en español: 1)¿En qué ciudad hace mucho frío? 2)¿Cuál es la temperatura máxima, en Fahrenheit, en La Habana,
Capítulo 7 Español 1. las vacaciones (pl.) vacations.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué tiempo hace?. Hacer: Many expressions for the weather begin with the word hace, a form of the verb hacer. ¿Qué tiempo hace? Hace buen tiempo Hace.
Las Estaciones y El Tiempo Day 6 H AGA A HORA 21 de agosto Translate the following times to Spanish: Translate the following times to Spanish: It’s one.
SP1 19/9/11. Hoy: We will learn how to ask about the weather A variety of ways to respond to that question Look at pictures and forecasts and describe.
CDA REVIEW. E L TIEMPO KNOW: The weather expressions. UNDERSTAND: Four seasons. BE ABLE TO: Say what the weather is like in different parts of a country.
Preguntas del examen final
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Preparativo 6de abril del 2015 learning target: Students will identify the main colors in Spanish and predict the theme of the next vocablary. language.
¿Qué tiempo hace? 3B Español 1.
Recuerdan You must include pictures on each slide No slide may contain more than 5 words You may use ONE notecard each to assist you, but keep in mind.
Create a PowerPoint illustrating the weather in a Spanish-speaking country. Make two slides only Sign up with the teacher for your country. They cannot.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.
World Language Survey 28 de abril de
Week 5 Spanish I Grade Week 5Do Now 1 Sunday, October 12th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  35  26  89  28  62.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Preparacion : Hoy es lunes 13 de Octubre.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
 Today you will learn the name of clothing items in Spanish and will be able to tell what you and your friends are wearing.  You also will be able to.
El tiempo KNOW: The weather expressions. UNDERSTAND: Four seasons.
¿Que tiempo hace? What’s the weather like?. Hace sol. It’s sunny. Hace mucho sol. It’s really sunny.
Talking about weather Discussing the weather is a very human thing to do, and every language has its own way of doing it. If you think about it, the weather.
Hola Toma uno. (Take one.) El Tiempo y Las Estaciones Weather & Seasons.
Martes, el 21 de octubre.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Esp 35/9/13 Hoy es el cinco de septiembre. Objective Students will be able to create a presentation in Spanish about a cultural aspect of one Spanish.
El Clima..
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Proposito # 6: ¿Qué tiempo hace en el otoño?
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
La primavera: the spring El verano: the summer El otoño: the fall El invierno: the winter THE SEASONS: LAS ESTACIONES.
Lunes, el 22 de noviembre 2010 El tiempo Learning objectives: be a self manager in learning to write the different types of weather in Spanish and using.
Pensar + Infinitive =To Plan Yo Pienso Tú Piensas ?Qué piensas llevar a la playa? ?Que piensas hacer en el mar? ?Que piensas llevar a.
¿Qué tiempo hace?. ¿Qué tiempo hace? = How is the weather? Hace sol. = It’s sunny. Hace buen tiempo. = The weather is nice. Hace mal tiempo. = The weather.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
Invierno Primavera Verano Otoño
Ir de compras La Ropa. ¿Le gusta ir de compras? ¿Dónde te gusta ir de compras? ¿Qué compras cuando estás en un centro comercial? ¿Qué te gusta comprar?
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Preparacion : Hoy es Jueves 9 de Octubre.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
¿Cuál es tu estación favorita? Mi estación favorita es…
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Vamonos Get a worksheet. DO NOT WRITE ON IT, but start copying the vocabulary into your diccionario. I will give you 7 minutes because it is a lot of words.
Escriban en sus Apuntes In your apuntes write one vocabulary word in Spanish to describe each of the following seasons: – el verano – el otoño – el invierno.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Preparación Hoy es jueves, el 18 de febrero de 2016 Today is Thursday, February 18, 2016 DUE NOW: Place homework on entrance table. On your notebook write.
Vamonos Which season do you think is represented by each picture? Answer in English
Which season do you think is represented by each picture?
Make one pile on your table with your seasons quadrants homework!
Más práctica 1) lunes _______________ miércoles jueves _________________ sábado ______________ 2) _______________ ______________ miércoles jueves viernes.
LAS ESTACIONES “THE SEASONS”.
DUE NOW: Place homework on entrance table. Write the season in Spanish
Para Empezar p. 18 – las estaciones.
DUE NOW: Write the following dates in Spanish:
DUE NOW: Learning to write the date or fecha in Spanish
DUE NOW: Place homework on entrance table.
DUE NOW: Please write in Spanish
La fecha  The date To ask what the date is: To answer:
Transcripción de la presentación:

Translate the following: 1.Umbrella 2.Coat 3.Raincoat 4.Gloves 5.It’s windy 6.It’s sunny 7.The sun 8.Rain 9.It’s raining 10.suitcase PREPARATIVO 27 DE ABRIL DEL 2015 LEARNING TARGET: SWBAT DESCRIBE VACATION CHOICES AND ACTIVITIES BY CREATING THEIR OWN STORY AND READING STORY VOLLEYBALL STYLE

Describe the weather and the clothes you wear during different seasons, using phrases from the two columns below only once. EJEMPLO: En el invierno En el invierno nieva. Llevamos abrigo y botas. 1.En la primavera… 2.En el verano… 3.En el otoño… 4.En el invierno… Preparativo 28 de abril del 2015 learning target: SWBAT describe vacation choices and activities by creating their own story and reading story as class volleyball style. Students will answer comprehension questions. -nieva -hace fresco y hace viento -hace calor -llueve -pantalones cortos y traje de baño -impermeable y botas -guantes, gorro y botas -abrigo o suéter

Trabajo en clase 1.Describe what the weather is like in your community in all four seasons. En el invierno_____________. 2.Choose three types of weather and tell one activity you like to do in each one. Cuando hace mal tiempo___________. 3.Cuando una persona va a esquiar, ¿qué ropa lleva en su maleta? (escribe 4 cosas).

29 de abril del 2015 NO PREPARATIVO

PREPARATIVO 30 DE ABRIL DEL 2015 LEARNING TARGET: SWBAT DESCRIBE VACATION CHOICES AND ACTIVITIES BY CREATING A PAMPHLET DESCRIBING A SPANISH-SPEAKING COUNTRY. Using the verb poder, tell what Irene's friends can and cannot do this Saturday. WRITE EVERYTHING. 1.Marité ________________ tomar el sol. 2.Ricardo y Manolo no ________________ ir al cine. 3.Julia no ________________ salir de casa. 4.Yo ________________ bucear en el mar. 5.Mariana y yo ________________ regresar a las diez. 6.Y tú, ¿qué ________________ hacer?

With a partner… Create a travel presentation (POWERPOINT) for a Spanish-Speaking country. Include illustrations and the following information: MUST HAVE AT LEAST 9 title slides Title page introducing students (name, age, birthday) The name of the country and the flag Map of the country Places of interest to visit in that country (picture, and name) (at least 2) The weather for all four seasons (include illustrations) Popular activites (name of activities in Spanish and pictures) (at least 2 One popular song in SPANISH of that country and the lyrics.

Preparativo 1ero de mayo del 2015 learning target: SWBAT describe vacation choices and activities by creating a pamphlet describing a Spanish-speaking country. Los verbos querer y pensar Tell how everyone wants to help using the correct forms of the verb querer. EJEMPLO: Alfonso quirere comprar una piñata. 1.La profesora Noguera ________________ hacer los tacos. 2.Tú ________________ sacar muchas fotos. 3.Juana y yo ________________ comprar los refrescos. 4.Anita ________________ ayudar con la comida. 5.Ramón y Gabriel ________________ escuchar música mexicana. 6.Yo ________________ tocar la guitarra.