Warm Up Saquen las tarjetas y la hoja de vocabulario

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
Advertisements

Special expressions that use the verb “tener”
Jeopardy gustar -er/-ir verbs vocabulario
Repaso de Unidad 3 Lección 1 Audience: A 7th grade Spanish class.
Práctica: Contesta en oraciones completas
TenER – The verb SER means _________________.
Warm Up, el martes, el 25 de septiembre Saquen la tarea os_1/resources/applications/athometutor_L1/ Home_Tutor.html.
Segundo Paso 5.2 Talking about what you and your friends like to do together.
tener = to have yonosotros tútúvosotros él ella Ud. ellos ellas uds. tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen.
Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Hazlo ahorael 26 de marzo  Objetivo: SWBAT use gustar in Spanish.  Read the following menus. Choose one dish and 3 beverages to describe IN ENGLISH!
Copy the English Word and then write down the Spanish when it appears U3L1 VOCABULARY.
Calentamiento: 4.2 La Camisa Negra (Juanes)
ESTAR Another Irregular Verb! Estar is irregular. It does NOT follow a regular AR pattern like verbs such as nadar, bailar, or cantar do. Soooo…… What.
¿Quién eres? Who are you?.
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Turning down invitations  Ya tengo planes.  I already have plans.  Tal vez otro día.  Perhaps another day.  Estoy ocupado/a.  I’m busy.  Estoy cansado/a.
Unidad 3 Lección 1. el desayuno breakfast el almuerzo lunch.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Meals UNIDAD 3 Lección 1 la bebida (color) el almuerzo (color) la cena (color) la comida compartir Clip Art la bebida el almuerzo la cena.
Tener Capítulo: 4.
Presentación de vocabulario 3.1 Tópico: Mi comida favorita Español 1 Pregunta escencial: How do I talk about my food and beverage preferences in Spanish?
Hoy es martes el tres de diciembre. AHORA I.Saquen la tarea. (Take out your homework.) II.Traduce al español: 1.I like to eat cereal. 2.I don’t like to.
BOARD GAMES!!!. 1. Los Huevos 2. A Mí A mí me gusta la leche.
TENER PRACTICE #2 Review the concepts to prepare yourself for a quiz.
Tener – to have Yo tengo – I have, do have, am having Tú tienes – you have, etc. Él, ella, usted tiene – he, she, you has(have) Nosotros tenemos – we.
Página 124. TENER: TO HAVE Use it when you want to tell what someone has Yo conjugation: drop –er, add –go All other forms EXCEPT vosotros(as) and nosotros(as)
TENER and TENER PHRASES. Tener Tener = To have Tengo Tenemos Tienes Tiene Tienen.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Repaso II: Review of Grammar Talking about time Using Tener Using Estar Using Ir.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
Page 228 Realidades 1 The Verb TENER  The verb TENER, which means “to have” is an – er verb.  However, some forms of the verb are irregular.  You.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
ALC 45 Miércoles el 3 de noviembre Bienvenida. objetivo Yo puedo saber 80% del vocabulario de las tarjetas de memoria y entender la lectura que leo.
Para empezar gjg.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
tener = to have yonosotros túvosotros él ella Ud. ellos ellas uds. tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen.
Esponja 1A – Escribe la palabra de vocabulario en español
¿Qué es? Tener is another verb that we are going to learm. It means TO HAVE or sometimes TO BE.
Repaso de escribir Español 1A.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Entre y siente. Está listo por tu proyecto..  After you have recorded your Asi Soy Yo  it to your teacher 
Hoy es jueves el cinco de diciembre. AHORA I.Saquen la tarea. (Take out your homework.) II.Traduce al español: 1.Marta and Miguel like to eat soup. 2.Ana.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Tener Tener expressions Tener with infinitives
#1 Basic Verbs and Subject Pronoun Rules
Capítulo 3A Español 1. el DESAYUNO: BREAKFAST En el desayuno – for breakfast El cereal – cereal El desayuno - breakfast Los huevos – eggs.
TENER = TO BE yo tengo nosotros tenemos tú tienes vosotros tenéis él/ ella usted tiene ellos/ ellas ustedes tienen.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Día 61 El Almuerzo. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Tener.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
UNIDAD 3 LECCIÓN 1 Español 1 – Doctora Tartaglione.
TENER review and Practice. Forms of tener are: Yo TENGONosotros TENEMOS Tú TIENESVosotros TENÉIS Él, ella, Ud. TIENEEllos, ellas, Uds. TIENEN.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Vámonos Write out a complete sentence with an emotion you would feel when these things happen. Ejemplo: Cuando tengo mucho tarea….. estoy triste. 1. Cuando.
tener = to have yonosotros tútúvosotros él ella Ud. ellos ellas uds. tengo tienes tiene tenemos tenéis tienen.
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Unidad 3, Lección 1, página 159 Avancemos 1. INTERROGATIVE WORDS U3L1, p 140  ¿Cómo?= How?  ¿Cuál?= Which? Or What?  ¿Cuáles?= Which? Or What?
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Do you still remember how to conjugate TENER? (Yo)(Nosotros, Nosotras) (Tú) (Vosotros, Vosotras) (él, ella, usted)(Ustedes, Ellos, Ellas) tengo tienes.
Apuntes: Tener Lección 3: La familia.
¡Exprésate! UNO Chapter 4-1
Transcripción de la presentación:

Warm Up Saquen las tarjetas y la hoja de vocabulario Cuaderno p. 99-100 99 99answers 100 100 answers Trade cards and give suggestions for change Take turns asking/answering each other’s questions

Anuncios Vocabulary and Grammar 3.1 Test/Quiz el miércoles Keep reviewing your vocab/grammar from past units!! Exam will be here SOON!!!

Tarea Cuaderno p. 113 (Leer)

Objetivos Practicar el vocabulario nuevo. Usar las frases de “tener.”

Para hacer: El vocabulario (chequamos) Escucha

Where are they. How do they feel. What are they doing Where are they? How do they feel? What are they doing? Describe items in the picture.

Importante…Escribe en los apuntes When using a noun to DESCRIBE another noun, use: NOUN + DE + NOUN Ejemplos: Jugo de naranja (juice of orange) Clase de matemáticas (class of math) sándwich de jamón (sandwich of ham)

Usando frases de “tener” ¿Cómo los usamos? Conjugate “tener” for the subject Don’t change anything else in the phrase! EJEMPLOS: Yo tengo hambre. Ella tiene sed. Nosotros tenemos ganas de comer pizza. 1. Tener ganas de + infinitive 2. Tener hambre 3. Tener sed

¿Cómo se dice? I am hungry. Juan feels like drinking milk. They are thirsty. Y’all are hungry. My mom is thirsty. We feel like eating soup.

¿Cómo se dice? I am hungry. Juan feels like drinking milk. Tengo hambre. Juan feels like drinking milk. Juan tiene ganas de beber leche. They are thirsty. Ellos tienen sed. Y’all are hungry. Ustedes tienen hambre. My mom is thirsty. Mi madre tiene sed. We feel like eating soup. Nosotros tenemos ganas de comer sopa.

Use “phrase of tener” to describe the picture.

Actividad 2, p. 142 ¿Qué te gusta más? PARTNER 1 ¿Te gusta más comer/beber ______ o _______?  O ¿Te gustan más hamburguesas o pizzas?  PARTNER 2 Me gusta más comer/beber ______. O Me gustan más ______.