L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de 2011.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
COLEGIO MENOR SAN FRANCISCO DE QUITO
Advertisements

Presentación El tercer paso
Fundamentos de sistemas digitales, 9/E
EL PORTFOLIO EN LA ASIGNATURA ELECTRÓNICA DIGITAL DE LA EPSC - UPCC Escola Politècnica Superior de Castelldefels (EPSC) Universitat Politècnica de Catalunya.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
SPANISH I WEEK 9 SRA. KNUTSEN. ENTRADA – EL 31 DE OCTUBRE Have your hw out (answers to day of the dead questions) Draw a Venn Diagram comparing/contrasting.
English Language Class General Instructions of the course.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Luis Felipe Gaviria Course Director
La experiencias en el uso del portafolio y ePortafolio
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
Learning Assessment: Principles of Best Practice Evaluación de Aprendizaje: Principios de una Buena Práctica Drs. Kim Dooley and James Lindner Facilitators.
Capacitador: Oscar Marino Alumna: Micaela Antico.
Assessment of Student Outcomes in an Interdisciplinary Study Abroad Course: Learning Spanish through Multicultural Education Content Presented at CLAC.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Francesc Josep Sànchez i Robert / José Polo Cantero
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
1 Introducción Francesc Josep Sànchez i Robert Gasteiz, 17 de septiembre de 2010 Ejemplos de adaptación de asignaturas.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
BILINGUAL TRAVEL AGENCY VOCATIONAL TRAINING COURSE: 1st year. BILINGUAL PROFESSIONAL SUBJECT: ORGANIZACIÓN Y CONTROL EN AGENCIAS DE VIAJES (O.C.A.) Organization.
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
ENGLISH: The language of science. 11th Grade III Term Project of English “La interdisciplinariedad es algo excelente si se sustenta firmemente en la disciplinariedad.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
1 Teaching the Human Liver with Learning Design Luis A. Álvarez González. Sergio Triviños. Sandra Bucarey Arriagada.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Information Retrieval. R. Gavaldà & M. Arias, Dept. LSI / Facultat d’Informàtica de Barcelona, UPC, 11/12 (2) 0. Presentation Recuperació de la Informació.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Siéntense en los grupos de lunes. Bienvenida Haz la bienvenida con una persona en el grupo. Marca el compañero y el tiempo en la hoja de “Sheets” T2 bienvenida.
Vámonos Take out a blank sheet of paper and label one side “Listening Practice” and one side “Writing Practice”. You’ll staple this to your worksheet tomorrow.
Spanish I Week 13. Para Empezar El nueve de noviembre Please write the translation of this sentence: Me gusta comer una comienda a las tres y media de.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
INGLÉS BÁSICA PRIMARIA ASSESSMENT IN LANGUAGE TEACHING.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Preparación/ Review Hoy es viernes el 9 de octubre de 2015 Today is Friday, October 9, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg4 exercise.
Velles assignatures d’E.T. de telecomunicacions:
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Preparación/ Review Hoy es martes el 20 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Hoy es lunes el 29 de febrero Today is Monday, February 29
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
DUE NOW: How is Columbus Day Celebrated in the United States?
Francesc J. Sànchez, Josep Jordana
Les competències en els graus d’enginyeria i el portafolis d’aprenentatge (learning portfolio) Exemple d’una experiència en una assignatura del grau de.
Un exemple de PBL a l’EETAC
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès
LINGUATECH Aprenentatge integrat de continguts i d'anglès a l’assignatura circuits i sistemes digitals Francesc J. Robert Josep Jordana,
Què passa amb ’examen final?
Due Now: Write your name on board for presentations
Transcripción de la presentación:

L’experiència d’ús del dossier aprenentatge a l’assignatura CSD de la EETAC - UPC Barcelona 10 i 11 de novembre de SEMINARIS EDUCACIÓ VIRTUAL Portafolis digitals i educació superior

Tal como se introduce la asignatura el primer día de clase:introduce la asignatura Learning objectives and cross-curricular skills Activities and study time scheduling After completing the course students have to be able to … Active methodologies Continuous formative and summative assessment Course evaluation Coherence and consistency In and out of class timetable, problem- based learning, application project Cooperative Learning, integrated learning of content and cross-curricular skills, Learning by doing Individual and group assessing, every work sample counts and can be improved, group e-portfolio Student questionnaires, and instructors processing Repeated every term Systematic procedures for solving assignments (plan, develop, simulate, prototype, measure, report) No need for traditional exams Un poco de teoría sobre el portafolioel portafolio

Programmable logic devices and VHDL Microcontrollers Las competencias genéricas y específicas English Oral and written communication Team work Self-directed learning Project management Lab skills Systematically design, analyse, simulate, implement, measure, report, present, publish on the web and reflect about … digital circuits and systems using state-of-the-art digital programmable devices, CAD/EDA software tools and laboratory equipment … … and show all your achievements constructing your ePortfolio

Cada activitat proposada està connectada amb els objectius

Las actividades y el plan de trabajo Hemos pensado un programa de actividades de las cuales el estudiante (motivado) no puede escapar sin haber aprendido … Tratamos que las haga y que llegue al final, y por lo tanto, le aprobamos” A partir de un mínimo establecido, son los propios estudiantes y no los profesores los que determinan el ritmo y el nivel en que se imparte la asignatura.

Activities  Design of engaging applications Designed using PLD/VHDL (Chapter I, II, III) Designed using microcontrollers (IV)

Seguimiento y corrección de las actividades

Cada actividad tiene su página web en el portafolio

Seguimiento y corrección de las actividades

¿Cómo se estudia en el aula? Formato de una sesión de trabajo en grupo Aulas preparadas con mesas móviles Grupos base de 3 estudiantes para todo el cuatrimestre Heterogéneos Se prevé algún grupo conflictivo Horario de consulta para dudas muy utilizado

Compromiso con el grupo y anotación del tiempo de estudio En cada ejercicio

Anotación del tiempo de estudio en el portafolio Full de càlcul

El plan de trabajo y la reflexión La firma En cada ejercicio

El plan de trabajo y la reflexión

El curso se acompaña de la web de la asignaturaweb de la asignatura

Y también del blog para Q & Ablog

Assessment scheme Exercises + Individual test + Application Project + e-Portfolio + Participation and attitude 7 deliverables with voluntary improvement 4 individual “unannounced” exams Includes an oral presentation and a written report n Rubrics, criteria, and examples from previous terms, facilitates assessing and giving fast feedback Rubricscriteria Rubricscriteria Examples to demonstrate content learning, cross- curricular skills development and reflection Continuous assessment: you’ll always know where you are and what you have to do to improve Ep1: Week 9, 5% Ep2: Week 14, 10% Oral: 10% Written doc: 5%

Para concluir...   Centrarse en lo que aprenden los estudiantes es ciertamente complicado y muy diferente de lo que se hacía tradicionalmente. Debes desear hacerlo por la razón que sea, no se puede imponer   Debes plantear un sistema que sea “sostenible” en el tiempo y aceptado por los profesores del curso.   Los estudiantes aprenden más y con mayor profundidad (significativamente) conocimientos y consolidan métodos y habilidades. lo que beneficia a todo el mundo.   Los estudiantes pueden continuar transformando su portafolio de aprendizaje del curso como un portafolio profesional o un PLE   Los profesores se coordinan y hacen visible su docencia Puedes visitarnos en