Adelina la Girafa Escrito e ilustrado por Bethany Pellon.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Jeopardía El Imperfecto de ir, ser,y ver El pretérito de hacer,ir, ser, dar, y ver El pretérito de u-group y j-group El pretérito.
Advertisements

Second Grade Spanish High Frequency Words.
_____________________ Antes y ahora
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Práctica para las Construcciones Complejas. The boy whose dog I found is very happy. El niño cuyo perro yo encontré está muy feliz/contento/alegre.
Spanish III Mrs. O. Pacheco Test Review. IMPERFECTPRETERIT  The Imperfect past tense is used to describe a scene  The Imperfect focuses on a state of.
How would you greet a friend at these times?
Subject Pronouns and the verb “ser” E.Q. ¿De dónde eres? ¿De dónde es la Sra. Girardin? ¿De dónde es tu amigo?
Repaso  I met my longtime friend.  Encontré a mi viejo amigo.  The difficult thing is to finish it all.  Lo difícil es terminar todo.  It was 3:00.
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Elephant Love Medley Moulin rouge Nicole Kidman & Ewan McGregor.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Presentaciones… Introductions….
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
LA TAREA ESTUDIEN – preterit and imperfect quiz be sure to know: verb endings (sheets in plastic protectors) all regulars PLUS imperfect irregulars ser.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Los verbos ponerse y decir Esp. 2/cap. 4.1 P. 130.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Cambridge Tests Useful Expressions Starters 3rd Term.
El verbo ser y adjetivos en español INTRODUCCIÓN Y CONTINUACIÓN DEL GÉNERO… Ojalá que estuviera en la playa…. I wish I were at the beach…. :)
Digital Photography: Selfie Slides
By, Lauren, Christina and Jenn. Pablito esta viviendo en Sevilla con su madre y padre. Es otoño y los árboles estan rojos, amarillos y anaranjados. Las.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Do you speak English? Hablas tu espanol?. Can you visit your stepmother this weekend? Puedes visitor a tu madrastra este fin de semana?
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Posessive adjectives A Song to practice with
Los tiempos verbales Español 4B.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
First Grade Spanish High Frequency Words.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
The Imperfect In this presentation, we will look at another way of talking about the past.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
El futuro What is the future tense? When would you use it?
Halloween There was once a little girl who was very willful and who never obeyed when her elders spoke to her - so how could she be happy? One day she.
Paco en Pamplona Frank in Pamplona Por/By; Elayne Melanson.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
SPANISH I DAY 32. HAGA AHORA 14/15 DE NOVIEMBRE Complete with the correct form of the verb. Write the entire sentence: 1.¿ Dónde _________ tú? (vivir)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Indirect Object Pronouns. An indirect object tells you to who or for whom an action is performed.
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Los tiempos verbales Español 4B. Pretérito Yesterday I made a sandwich. Ayer hice un sandwich. Last night Carlos gave her a card. Anoche Carlos le dio.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
“if” clauses and the conditional tense. ¿Qué significan estas frases en inglés? 1. Si tuviera dinero, estaría feliz. If I had money, I would be happy.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
Descriptions, Weather, Meaning Changers Imperfect, lección tres.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Vámonos In English, write 4-5 sentences about an idea for your own legend or fairy tale. Include things like characters (humans or animals), plot line,
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
 Indirect Object Pronouns Indirect vs. Direct and mixing them together. It can get confusing. Let’s look at indirect object pronouns first, and then try.
And now, the end is here Ahora que el fin se acerca And so I face the final curtain y me enfrento a la bajada del telón, My friend, I'll say it clear.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Adelina la Girafa Escrito e ilustrado por Bethany Pellon

Eloisa Isabella y Luisa son animales populares Son ricas y consiguen lo que ellas desean siempre. ¡Aún los maestros les dan lo que ellas desean! Eloisa, Isabella and Luisa are known to be the popular animals in school. They are rich and they always get what they want. Even the teachers give them what they want!

Adelina es una girafa. Su madre le dice que es muy bonita. Cuando está entre otras girafas así se siente, pero cuando está en la escuela se siente completamente diferente. Adelina is a giraffe, her mother says she is very beautiful, and when she’s with other giraffes she’s feels that way, but at school she feels completely different.

Cuando Adelina tenía cinco años y estaba en la primaria, Eloisa, Isabella y Luisa eran sus amigas. Una vez Adelina creció, ¡y como creció! no tuvo más amigas. El cuello de Adelina creció mucho. Parecía crecer sin parar. Las tres chicas dejaron de ser amigas de Adelina y ellas le decían que Adelina no era bonita a causa de su cuello largo. You see when she was a little giraffe, and was at preschool she was a friend with Eloisa, Isabella and Luisa. Then she started to grow. And did she grow! Her neck especially. It just kept on growing and never seemed to stop. So the three girls stopped being Adelina’s friend and told her that she wasn’t pretty enough to be friends with them.

Eloisa Isabella y Luisa eran muy vistosas. Eloisa era una panda y su piel era negra y blanca y muy bonita. Isabella era una tigre blanca su piel era blanca y perfecta. Finalmente Luisa era una zebra. Sus raya no tenían ni una falta y era delgada. Las tres chicas eran todas negras y blancas y le decían a Adelina que necesitaba tener una piel blanca y negra como ellas, para ser popular. Eloisa, Isablla and Luisa are gorgeous. Eloisa is a panda, and her beautiful black and white fur is perfect, And Isabella is a white tiger, who’s fur is always perfectly white. Then there is Luisa, who is a zebra and who’s stripes make her look very slim! The three girls are all black and white, and they told Adelina that the only way that she could be cool is to have black and white fur like them.

Adelina quería ser popular. Ella pensó que ella podía ser tan popular si su piel fuera negra y blanca y tuvo una idea. Adelina would do anything to be cool and to be popular like those girls. So she got an idea!

completamente con la pintura de aerosol blanca y luego le dibujara unos puntos negros. Pues el hermano así lo hizo. Adelina había oído que había un animal así y que era muy hermoso. Adelina would do anything to be cool so the next day she went straight the store and bought some spray paint. She asked her younger brother Jose to spray her all white, then to make her have black spots. She heard that there was an animal like this and they were very beautiful! Adelina fue a la tienda el próximo día y compró pintura en aerosol. Le pidió a su hermanomenor, José que la pintara

When adelina’s mother got home from work she was very upset. She made Adelina wash it out. Cuando su madre llegó a la casa, se puso muy triste y disgustada. “Tu eres bonita segun eres!” ella le dijo, y le ordenó que se lavara la pintura.

Por la manana Adelina le pidió a Jose que la pintara otra vez. En la escuela los estudiates la miraron mal.Cuando vio a las tres chicas, sólo se rieron de ella. Adelina se dio cuenta de que era muy bonita y no necesitaba nada más y que los que son tus amigos te van a querer por quien tú eres realmente. Adelina just had José spray is again in the morning. At school Adelina got very bad looks from everyone. And when she saw the three popular girls all they did was laugh. Adelina learned from this that you should have friends who like you for who you are, and for all your attributes. You shouldn’t be friends with people who don’t like you for who you are.

Biography of the author (espanol) “La girafa Adelina” es el primer libro que Bethany Pellons ha escrito. Bethany está en el segundo año de la escuela de Spaulding High school. Ella trata de disfrutar la vida. Ella vive en Barre Vermont con su madre. Ella juega hockey de campo en verano y otoño. Ella pasa tiempo con sus amigas y su novio. La inspiración para este libro fue una expieriencia de vida similar con “unas chicas “populares” y ella ha crecido como resultado de esa experiencia. Biography of the Author (Ingles) “Adelina the Giraffe” is Bethany Pellon’s first book she has written. Bethany is a junior at Spaulding High School and tries to enjoy life. She lives in Barre Vermont with her mother. She enjoys playing field hockey in the summer and fall and hanging out with her friends and boyfriend throughout the year. Her inspiration for this story was from a similar life experience with the “popular” girls and she has grown as a person as a result.