Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Advertisements

Español II: El vocabulario para ir de vacaciones
Apps de hoy: Evernote, Skitch
Conjugating Verbs. Conjugation: adding endings to verbs that reflect subject and tense.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
Hoy es el 30 de abril del 2012 Mi nombre es____________________________________________ Propósito #56 : ¿ Te gusta ir de compras? Actividad Inicial: Responde.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Repaso del imperativo LOS MANDATOS. How do you form affirmative/positive informal (tú) commands?  Tú form - s.
Negative Commands of Regular Verbs. Forming negative formal commands of regular verbs is fairly simple. Write the formal (Ud.) form command of the verb,
1.I eat salad for lunch. 2.The students drink soda for breakfast. 3.Mr. Edgar eats a ham and cheese sandwich and pizza for lunch. 4.You drink a lot of.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
MORE CONVERSATION TOOLS
Español 2: Hoy es el 10/4/12 OBJETIVO: Examen de la unidad -Parte de escuchar (mp3)mp3 Tarea: - Hoja de vocabulario.
Capítulo uno Gramática 1.2 Subject pronouns (Los pronombres)
18:058:50 5A12:1012:30 28:559:35 5B12:401:00 Act.9:4010:25 61:051:55 310:3011:10 6A1:051:25 411:1512:05 6B1:351:55 4A11:1511:35 72:002:40 4B11:4512:05.
Verbos –ar en el presente How to conjugate a regular –ar verb in the present tense.
Español 2: Hoy es el 25/5/12 OBJETIVO: Analiza unas lecturas -Alternative Assessment -Repaso para el examen del martes Tarea: - Repasa/ Completa la última.
Forming the Subjunctive Mood. Forming the subjunctive is just like forming formal commands – take the “yo” form of the verb, drop the “-o” at the end,
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
18:058:50 5A12:1012:30 28:559:35 5B12:401:00 Act.9:4010:25 61:051:55 310:3011:10 6A1:051:25 411:1512:05 6B1:351:55 4A11:1511:35 72:002:40 4B11:4512:05.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Hoy es el 15 de mayo. Es jueves. La pregunta: Contesta con una oración completa: ¿Qué reciclaste ayer? ¿Cómo ayudaste a los demás la semana pasada? La.
Español 2: Hoy es el 22/8/13 OBJETIVO: Explicar las expectativas de la clase Describir a tu compañero - Las expectativas de la clase (SRFISK.WEEBLY.COM–
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Español 2: Hoy es el 23/8/12 OBJETIVO: Explicar las expectativas de la clase Describir a tu compañero - los iPads / Las expectativas de la clase (SRFISK.WEEBLY.COM–
Español 2: Hoy es el 16/9/11 OBJETIVO: Analiza y anota una lectura; Explica la gramática de la unidad -Calentamiento: conjugaciones rápidas -Recogida de.
Español 2: Hoy es el 12/9/11 OBJETIVO: Identifica los verbos –car, -gar, -zar y “los 5 irregulares” y usa el pretérito para describir los viajes.
110:30-11:05 5 1:001: :10-11:40 61:402:15 311:45-12:15 72:202:50 412:20-12:55 82:553:25.
Español 2: Hoy es el 6/1/12 OBJETIVO: Analiza varios textos Repaso del semestre -Calentamiento -Alternative assessment -¡Jeopardy (U1)! (enlace)enlace.
Español 2: Hoy es el 30/4/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Calentamiento breve: ¿Qué hizo tu este fin de semana? -Repaso de la.
Reflexive Verbs. In English Reflexive verbs describe actions done to or for oneself. In English, reflexive pronouns end in –self or -selves and show that.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
L AS EXPRESIONES DE HACE CON EL TIEMPO Español II.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
La pregunta: ¿Cómo se dice… Please Thank you Good Evening …en Español? La tarea:  Study  Test  jueves; el 12 de septiembre (Thursday; September 12 th.
ME BAÑO, TE LLAMAS, NOS VAMOS… LOS VERBOS REFLEXIVOS.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Español 2: Hoy es el 22/3/12 OBJETIVO: Explica DUD vs. TACK Usa verbos con raíces variables con el subjuntivo -Calentamiento: (DUD vs. TACK) -Repaso de.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Español 2: Hoy es el 23/3/12 OBJETIVO: Analiza un video -Carol’s Journey -A la vez: exámenes orales Tarea: - Paquete de lecturas.
Enseñar Escuchar EstudiarHablar Mirar Sacar una buena nota Vocabulario de Actividades Unidad 2 Etapa 1.
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Escribe en espanol (¡usa el pretérito!): 1.I played the guitar last night. 2.We practiced Spanish yesterday. 3.I played baseball last week. 4.They looked.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Español 2: Hoy es el 17/5/12 OBJETIVO: Usa comparativos y superlativos para comparar [per. 1 y 6] -Calentamiento rápido: comparaciones -Repaso de la tarea:
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
1 8:35  9:24      5A  12:02  12:22   2 9:29  10:13      5B  12:32  12:52   3 10:18  11:02      6  12:57  1:47   4 11:07  11:57      6A  12:57  1:17   4A 11:07  11:27      6B  1:27  1:47 
Present Tense of –ar Verbs
1 8:35  9:24      5A  12:02  12:22   2 9:29  10:13      5B  12:32  12:52   3 10:18  11:02      6  12:57  1:47   4 11:07  11:57      6A  12:57  1:17   4A 11:07  11:27      6B  1:27  1:47 
1 8:35  9:24      5A  12:02  12:22   2 9:29  10:13      5B  12:32  12:52   3 10:18  11:02      6  12:57  1:47   4 11:07  11:57      6A  12:57  1:17   4A 11:07  11:27      6B  1:27  1:47 
Español 2: Hoy es el 31/10/11 Calentamiento
Ser.
SWBAT conjugate –er/-ir verbs correctly
Día número 26—español 1 ACT 2: Times after the 30 min mark
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Español 2: Hoy es el 8/5/12 OBJETIVO: Usa mandatos para dar direcciones -Examen de la unidad (mp3)mp3 -A la vez: examen oral Tarea: - Vocabulario nuevo

PAGAR TÚ + TÚ – UD.+ / - COMER LOS BURRITOS: TÚ + TÚ – UD.+ / - PONERSE LOS CALCETINES TÚ + TÚ – UDS. + / -

Español-AP: Hoy es el 8/5/12 Objetivo: ¡Relájense! - -Puntomatic Tarea: -¡¡Relájense!!

¿Cómo se dice: “I want to thank you for helping my friend Shirley, who is excited to attend a great college now”? “I hope to be able to keep in touch with all of these helpful artists from Estes Park” 5/8/12Spanish LanguageA - E70727:30 5/8/12Spanish LanguageG - Mal70367:30 5/8/12Spanish LanguageMar - Rot26187:30 5/8/12Spanish LanguageRoz - Z21047:30

Weekly Oral Assessment Rubric For full credit, the student must speak in Spanish appropriate to the task a minimum of five times during the week. Spoken English, unless done with permission, will result in a negative mark. For each negative mark, a student may take the opportunity to speak Spanish an additional two times to receive the lost credit. Each student will reflect on his or her spoken progress in the language at the end of each week.