YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
En la escuela In the following powerpoint you will see different classes and the materials needed for the classes. Please translate the words on your paper.
Advertisements

Schedule. el horario 1st period primera hora 2nd period.
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
Tu día en la escuela Spanish One Vocabulary ch.2A.
Los objetos Las clases Los pronombres Verbos de AR
Español 1 El 4 de octubre de 2012 Entrada: El horario de Diana [En el libro importante] Look at the information on the chart about Dianas schedule. Pretend.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
Español 1 – el cuatro de diciembre  We practiced two ways of asking what you need (or don’t need), and what you have (or don’t have) in class today. READ.
Capítulo 2A: “Mi día en la escuela…” (My day at school…)
la clase class la clase de... ____ class tecnología technology.
School Subjects/ Schedules. la administración de empresas.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
El horario de Alicia Vocabulario y gramática en contexto.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Vocabulario – Español 1 Capítulo 2A. el almuerzo lunch.
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
La vida escolar Unit 2 vocabulary and sample sentences for your writing assignment 1//15 to 1//15.
Tu dia en la escuela Your day in school Tu dia en la escuela In Chapter 2A we will learn: Class periods/ordinal numbers Classes describing classes what.
¡MI HORARIO! VOCABULARIO 3 ring binder ______________ Difficult __________ Fun ________ Practical _________ Boring _________ Easy _________ For ___________.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
T u d í a e n l a e s c u e l a C a p í t u l o 2 A.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
el almuerzo lunch en la … hora in the … hour (class period)
 Horario Primer Semestre (m.) Segundo Semestre  (1 a ) Primera hora (f.) Matemáticas Ingles  (2 a ) Segunda hora Ingles Matemáticas  (3 a ) Tercera.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
Vocabulario Capítulo 2A PG 96. El almuerzo La clase.
 Class _______  Spanish _________  Social studies_________________  English _______  Mathematics ______________  Science __________________.
Flashcards (Review Game) By CarlitoTan 5/30/13 Block 2.
En la Escuela la sala de clases classroom el libro book.
Las Clases. Las lenguas La clase de español La clase de francés La clase de inglés.
DO NOW – LUNES, 25 DE AGOSTO *WRITE DOWN THE SPANISH AND ENGLISH WORDS FOR EACH OF THE FOLLOWING CLASSROOM OBJECTS.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
VOCABULARIO  Map:_________  For:_________  easy:__________  Calculator:______________  Dictionary:_______________  Boring:________  Difficult:________.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
La semana doki days of the week. lunes, quince de octubre mi horario Intención: to describe what you study on which day of the week.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
1. Where are you going? -class, the office, the library, the park, the train, home 2. What do you have there? -a book, a flower, a letter, my homework,
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 4 de noviembre de 2015 Today is Wednesday, November 4, 2015 Due Now: Write on your notebook the following phrases.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Una práctica con tablitas blancas. Write these subjects, en español. 1. art2. Phy. Ed. arteeducación física 3. Spanish4. English españolinglés 5. science6.
El almuerzo. inglés El horario español El diccionario.
Due Now: Write on your notebook the following phrases
Knowing other languages brings opportunities. ~ Author unknown
¿Te gusta ir a la escuela? ¿Por qué?
Write in Spanish (See pag 96)
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Transcripción de la presentación:

YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS

The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite class in middle school. AGENDA: Vocabulario- Listening Skills video Journal- Schedule and sentences Workbook handout – Complete

Write out your class schedule in Spanish. Copy the chart and provide the information for each class. (If you don’t know a word use the dictionary or translator ) Pg.96 Primera Hora Segunda Hora Tercera Hora Cuarta Hora Quinta Hora Sexta Hora HORACLASEProfesor(a) Use Señor, Señorita or Señora Séptima Hora

Describe your classes, write your class that fits the description( Spanish). EXAMPLE Aburrido ( boring)= Mi clase de Ciencia+ es +aburrida. Difícil( difficult)= Divertido(a)( amusing) = Fácil( easy)= Favorito( favorite)= Interesante( interesting)= Práctico-a( practical) =

Trabajo Independiente Handout pg 31 and 32 Use textbook pg 96 and 22

COPY AND PRACTICE Order of things. Repeat with me Primero ( 1 st ) Segundo ( 2 nd ) Tercero( 3 rd ) Cuarto ( 4 th ) Quinto ( 5 th ) Sexto ( 6 th ) Septimo ( 7 th )

Handout practica independiente Pg 31 and 32

PARTNER ACTIVITY – PRACTICA With a partner, ask and tell which classes from your schedule you like best and why. Example: Student # 1= ? Te gusta más la clase de ingles o la clase de español? Student # 2= Me gusta mas + clase. Mas que( more than)

Hoy es Martes The school day Warm up: Translate in your journal. 1- La clase de Ciencias Sociales 2-La clase de Matemáticas 3- La clase de Historia 4-La clase de Geografía 5-La clase de Ingles

Práctica en grupo Listening skills actividad- ( second part of the workbook) video Workbook handout pg Use textbook pg 96 and 22 ( objects) Pronombres Introduction