YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS
The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite class in middle school. AGENDA: Vocabulario- Listening Skills video Journal- Schedule and sentences Workbook handout – Complete
Write out your class schedule in Spanish. Copy the chart and provide the information for each class. (If you don’t know a word use the dictionary or translator ) Pg.96 Primera Hora Segunda Hora Tercera Hora Cuarta Hora Quinta Hora Sexta Hora HORACLASEProfesor(a) Use Señor, Señorita or Señora Séptima Hora
Describe your classes, write your class that fits the description( Spanish). EXAMPLE Aburrido ( boring)= Mi clase de Ciencia+ es +aburrida. Difícil( difficult)= Divertido(a)( amusing) = Fácil( easy)= Favorito( favorite)= Interesante( interesting)= Práctico-a( practical) =
Trabajo Independiente Handout pg 31 and 32 Use textbook pg 96 and 22
COPY AND PRACTICE Order of things. Repeat with me Primero ( 1 st ) Segundo ( 2 nd ) Tercero( 3 rd ) Cuarto ( 4 th ) Quinto ( 5 th ) Sexto ( 6 th ) Septimo ( 7 th )
Handout practica independiente Pg 31 and 32
PARTNER ACTIVITY – PRACTICA With a partner, ask and tell which classes from your schedule you like best and why. Example: Student # 1= ? Te gusta más la clase de ingles o la clase de español? Student # 2= Me gusta mas + clase. Mas que( more than)
Hoy es Martes The school day Warm up: Translate in your journal. 1- La clase de Ciencias Sociales 2-La clase de Matemáticas 3- La clase de Historia 4-La clase de Geografía 5-La clase de Ingles
Práctica en grupo Listening skills actividad- ( second part of the workbook) video Workbook handout pg Use textbook pg 96 and 22 ( objects) Pronombres Introduction