Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Tarjetas postales 4a projecto.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
What needs to be turned in from the last class period? Partner clock (50 pts possible) Please turn this in now. Spanish vocabulary in each square. English.
Hoy es el ocho de octubre, Hoy es martes. La pregunta: ¿Cuáles son los verbos infinitivos del capítulo 5A? Miren la hoja de información de 5A para contenstar.
Hacer Ahora Write these dates in Spanish. 1. January 5 2. April 1 3. October June August 31.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Hacer Ahora Miercoles, el 9 de febrero Note: the verbs below are all e  ie stem changing verbs!
Necesitan su permiso de manejar.. ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2.
Para hacer ahora Identifiquen:
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hacer Ahora Jueves, el 27 de enero 1. ?Cómo te llamas? 2. ?Cuántos años tienes? 3. ¿Cuál es la fecha de tu cumpleaños? 4. ¿Prefieres el verano o el invierno?
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Calentamiento Write whether you like to do or do each activity 1)2) 3)4)
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Digital Photography: Selfie Slides
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
ALC 12 lunes el 26 de septiembre. Bienvenida Posición 3 Face the person in back. Student facing the screen reads the question on the screen. The other.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 13 martes el 27 de septiembre Recojan un libro para leer.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Por favor sientate por una persona nueva. Abre ALC
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
ALC 27 jueves el 10 de noviembre Bienvenida Please have your vacation vocabulary flash cards on your desk.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Week 28 Spanish III Honors. Para Empezar 28 de marzo ¿Qué hiciste durante tus vacaciones de primavera?
Esponja 1.Nosotros _____ despertamos temprano. 2.Tu _____levantas tarde. 3.Yo _____ me lavo los dientes todos los dias. 4.Por lo general, Chuy no _____.
Teach me how to conjugate
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora Jueves, el 24 de febrero 1. List three activities you would do on a vacation at the beach. 2. List three activities you would do on a vacation in the mountains. 3. Write the time shown on each clock in Spanish. AB C

Objetivos  Recognize and identify vocabulary related to travel, vacation destinations, and means of transportation in Spanish in order to sort vocabulary into appropriate categories and create a story about a vacation based on various pictures.  Use a map to locate the capitals of Spanish speaking countries in Central America and the Caribbean.  Ask and respond to the questions “¿Dónde quieres ir? ¿Cómo prefieres viajar? ¿Cómo te gusta viajar? “ in order to conduct interviews and write a paragraph about a partner’s travel preferences in Spanish.

Repaso de vocabulario: Word Sort  Work in groups of four to sort the words you will receive in your envelope into appropriate categories.  The categories are written on colored cards; words to be sorted are written on white cards.

Belmopan La ciudad de Panama San Jose Managua Tegucigalpa San Salvador La ciudad de Guatemala

Los amigos van a la playa. Pasan el fin de semana en la playa. Elena toma fotos con su cámara digital. Toman el sol.

Los amigos aluilan (rentan) un barquito. Carlos esquia en el agua.

Hay una cancha de voleibol en la playa. Un jugador lanza el balón. Otro jugador del equipo contrario lo devuelve.

Toman el telesilla. Toman el telesilla para subir la montaña.

Hugo tiene miedo. No quiere bajar la pista avanzada. Prefiere las pistas para principiantes.

Julio y su amiga patinan sobre el hielo

Cuentos orginales  Work in your groups of four to prepare a story about a vacation based on the pictures you will receive.  You should use vocabulary from our new unit, but of course, you can use any additional vocabulary you may need.  You do NOT need to write out your story, but everyone in your group should be prepared to tell at least one part of it.  Your story should be in a logical order. Make sure it has a clear beginning, middle and end.

Entrevistas: Preferencias de vacaciones PreguntaRespuesta ?Donde quieres ir? ?Como prefieres viajar? ?Cuales actividades te gusta hacer cuando viajas? ?Cuales cosas necesitas cuando viajas? Copy the following chart on a piece of paper in your folder. Then ask each question to your partner and write their response. You should each have an opportunity to ask and answer each question. Be prepared to share out the information from your interview.

Escribe: Las vacaciones ideales  Using the information from your interview, write a paragraph in Spanish explaining your partner’s travel preferences. Your paragraph must be at least five sentences in Spanish.  Just as when you write in English, your paragraph should be well organized, have a clear topic sentence and a concluding sentence.  You may use the following sentence structures to write your paragraph, but feel free to add others. You can use them in whichever order you feel is logical.  (Nombre de tu compañero/a) quiere viajar a (lugar)  (Nombre de tu compañero/a) le gusta viajar en (transportación)  (Nombre de tu compañero/a) no le gusta viajar en (transportación)  Durante las vacaciones, le gusta (actividades)  Para viajar a (lugar), (Nombre de tu compañero/a) necesita (cosas)

Objetivos  Recognize and identify vocabulary related to travel, vacation destinations, and means of transportation in Spanish in order to sort vocabulary into appropriate categories and create a story about a vacation based on various pictures.  Use a map to locate the capitals of Spanish speaking countries in Central America and the Caribbean.  Ask and respond to the questions “¿Dónde quieres ir? ¿Cómo prefieres viajar? ¿Cómo te gusta viajar? “ in order to conduct interviews and write a paragraph about a partner’s travel preferences in Spanish.

Tarea  Hoja de trabajo: Answer the questions based on the advertisement for a skiing vacation in Spanish.

Evaluaciones Diarias ____ OT1 (On Time) ____ IW (Completed Individual Work) ____ GW (Made meaningful contributions to group work) ____ SS (Spoke Spanish before resorting to English) ____ OT2 (Stayed on Task) Total: _____/5 Give yourself ONE point for each criteria you met during class.

Boleto de salida Responde a las preguntas siguientes en frases completas en español. 1. ?Dónde quieres ir? 2. ¿Cómo prefieres viajar? 3. ¿Cómo te gusta viajar?