Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2. SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos en AR La Forma Correcta. Set-Up and Play: This is a great activity to get students saying (or writing) complete sentences with correct verb.
Advertisements

Welcome back to School Ms. Martinez
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
El pretérito vs. el imperfecto
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Monday – explaining dates (+ today, tomorrow, etc.) + Listening Activities + book Tuesday – wrap up Preliminar + Assign speaking activity? + Etapa 1 Wednesday.
Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2.SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work. SILENCIOSAMENTE.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interview with personality.
Calentamiento Write the answers to each question.
Definition
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Para Ahora1/7/13 ¿ Qué hora es?10:15 am ¿ Cuál es la fecha de hoy? ¿ Qué tiempo hace hoy? Translate the following into Spanish the blue marker a brown.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Español 1 lunes el 27 de octubre Collect last week’s warm up Staple yo soy/no soy worksheet to it Daily Warm-Up (pick up new sheet) Ser worksheet with.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Lunes 15 de septiembre Máx. : 23° Mín. : 19° Hazlo ahora 3 min.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
 ¿Cómo se dice….? (Escriben en Español)  1. Who?  2. What?  3. When?  4. ONE QUESTION that you know how to ask (A complete sentence)
DO NOW: Solve each math problem
Monday & Tuesday 26/8/13 & 27/8/13 Please remember to get your folder! You will need a textbook today, so please get one. First Five Get ready to go over.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
Un juego de adivinanzas: ¿Dónde está el tesoro? A1B1C1D1E1F1 A4B4C4D4E4F4 A2B2C2D2E2F2 A5B5C5D5E5F5 A3B3C3D3E3F3 A6B6C6D6E6F6 Inténtalo de nuevo Inténtalo.
Preparación: Hoy es lunes 29 de Septiembre de 2014 ¿Qué día es hoy? Hoy es lunes What day is today? ¿Qué día fue ayer? Ayer fue domingo What day was yesteday?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Description Sentences
Español 3 24 de febrero de 2017.
Español 1 6 y 7 de noviembre de 2013.
Español 2 22 de febrero de 2017 This is for periods 2 and 3.
Español 2 24 de febrero de 2017.
Español 2 1 de marzo de 2017.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Description Sentences
Development of the concert programme
Hoy es________, el _______ de _____ de ______________.
Transcripción de la presentación:

Do Now! Hacer Ahora 1. Write homework in your planner. Escribe la preparación en su planificador. 2. SILENTLY complete the Do Now in your Weekly Work. SILENCIOSAMENTE completar el do ahora en su trabajo semanal. (Office hours are available if you need help) (Horario de oficina están disponibles si usted necesita ayuda)

For Your Final Mythology Project & Presentation You Must: Submit A Typed 5 Paragraph Essay Use MLA Format (3+ Sources) Complete A Presentation (Ex. PowerPoint) Prepare Your Presentation Extra Credit Opportunity: Design a Constellation for your Myth Usted Debe: Presentar un escrito a máquina Ensayo 5 Párrafo Uso MLA Formato (Fuentes 3+) Completar una presentación (Ej. PowerPoint) Prepare su presentación Extra de Oportunidades de Crédito: Diseñar una constelación para su Mit o

(PowerPoint) Presentation Layout Example: 1.Title Page (Name of Myth & Members) 2.Define Importance of Myths 3.List Different Types of Myths (Ex. Nature, Creation, Ritual, etc.) 4.State the Type of Myth you Focused on 5.Explain Main Characters in your myth 6-8. Elaborate Key Events (Beginning, Middle & End) 9. Analyze Meaning of Myth 10. Connect with another cultural myth, religious story or movie 11. State your jobs and responsibilities Other Requirement: Show a visual with each slide 1.Portada (Nombre del mito y Miembros) 2.Definir Importancia de Mitos 3.Enumerar los diferentes tipos de Mitos (Ex. Naturaleza, creación, rituales, etc.) 4.Indique el tipo de Mito enfocado en 5.Explique personajes principales de su mito 6-8. Elaborar los principales acontecimientos (principio, medio y final) 9. Analizar Significado del Mito 10. Conecte con otro mito cultural, historia religiosa o película 11. Estado de sus puestos de trabajo y responsabilidades * El otro requisito: Mostrar una visual con cada diapositiva

Midterm Review: Levels Activity 1. Every group starts with level 1 (MORTAL) and everyone in the group must understand the all questions until you can move on. (If you are stuck then ask each other for help, use your notes, books, handouts or any other resources before checking with Ms. Peraza). 2. When you are done with your challenge, one person from your group will quietly raise your hand and wait for me to go over and check your answer. (On occasion I may tell you to get the next level before I come over, but you must wait for me to give you the okay). 3. When Ms. Peraza has checked your group’s response and it’s correct, a different person will pick up the next level. 4. Continue this process until you become an OLYMPIAN! Good luck becoming an English GOD or GODDESS and preparing for next week’s midterm.

Midterm Review: Levels Activity Period 1 Olympian God Demi-God Nymph Hero Mortal Team: Red Yellow Green Blue Purple

Midterm Review: Levels Activity Period 2 Olympian God Demi-God Nymph Hero Mortal Team: Red Orange Yellow Green Blue Purple

Midterm Review: Levels Activity Period 3 Olympian God Demi-God Nymph Hero Mortal Team: Red Orange Yellow Green Blue Purple

Midterm Review: Levels Activity Period 4 Olympian God Demi-God Nymph Hero Mortal Team: Red Orange Yellow Green Blue Purple

Midterm Review: Levels Activity Period 6 Olympian God Demi-God Nymph Hero Mortal Team: Red Orange Yellow Green Blue Purple

Write down your ideas, discuss them with your shoulder partner & be ready to share with the class. Weekly Work: Exit Slip Salir de deslizamiento