TIENEN 5 MINUTOS Page 15 Unit 2, Section A, Day 5 Hoy es el _5 / 6____ de _marzo____ del __2013________ Objective : ________I can read and understand Chapter.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Reflexive verbs Los verbos reflexivos Reflexive verbs In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexive Let’s start.
Advertisements

Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
Do Now – 22 de septiembre  Translate the following five sentences to Spanish and practice reading them aloud to yourself, 2 times each (en Español!).
Ch 2 TEST Review Read the sentences. If the phrase is logical write lógico. If the phrase is not logical, re- write it to make it logical. El cocinero.
Actividades para Hoy 24 de octubre Objetivo 0 To learn about the daily routines of students in Spanish-Speaking countries 0 Create an audio cover.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
Un cuento A story by you Un cuento por ______ (your name)
TIENEN 5 MINUTOS Page 8 Unit 2, Section A, Day 2 Hoy es el _27/28____ de _febrero____ del __2013________ Objective : ________I can talk about and describe.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Los Reflexivos Reflexives. Repaso You use a reflexive verb when you talk about doing something to yourself. You use a reflexive verb when you talk about.
Quasimodo: (son las doce)
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Los verbos reflexivos Objective:
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Señora Waters español II
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Despertarse – to wake up: stem changing. e>ie
Patricia va a California: Primera parte Escrito por Blaine Ray Fridley High School, Fridley, MN.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
After copying down the day’s agenda and objectives, conjugate ALL of the following verbs in your notebook! Regular reflexive verbs Levantarse – to get.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my nightly routine_________________ ________________________________________________________________.
English Lesson 3.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
T IENEN 5 MINUTOS Objective: I can tell a story using places and prepositions. Vocab/Ideas Part 1: Me toca Me parece Alguien Me roba Encuentra Vocab/Ideas.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : ________I can describe my daily routine_________________ ________________________________________________________________.
V ÁMONOS ¿Q UÉ HACES TÚ POR LA MAÑANA ? W HAT DO YOU DO IN THE MORNING ? Use the vocabulary handout from last class to help you. Write all 15 phrases on.
Patricia va a California Capítulo 2. Vocabulario algunos cada día delante de detrás de el árbol el gobierno el traje el vestido los fines de semana fuera.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
In the morning I take a shower. Sometimes I shave before school.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
LISTENING COMPREHENSION TEST
Patricia va a California
Vámonos Fill in the blanks with the correct nationality in Spanish. You don’t have to write the sentence! Don’t forget about gender + number agreement.
Español 1 5 de noviembre de La Campana Hoy es jueves el 5 de noviembre de  La chica es alta y delgada. Ella tiene el pelo rubio que es muy.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
Week 9 Spanish II. Para Empezar El cinco de octubre ¿Que hora es?
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Unit 2 Spanish de agosto Translate each sentence to English: 1.Yo hago la tarea en mi cuarto. 2.Mi mamá limpia la cocina todos los días. 3.Mi amigo.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Hoy es el _1 / 4____ de _marzo____ del __2013________
Hoy es el _____ de _____ del __________
You have 5 minutes to fill out the information:
Transcripción de la presentación:

TIENEN 5 MINUTOS Page 15 Unit 2, Section A, Day 5 Hoy es el _5 / 6____ de _marzo____ del __2013________ Objective : ________I can read and understand Chapter 2 of Patricia va a California_____________________________________________________ ________________________________________________________________ ________________________________________________________________ Vocab/Ideas : __El gobierno_________________________________________ _____________Trabaja afuera______________________________________ _____________La palmera_________________________________________ _____________Pasa tiempo________________________________________ _____________Le ayuda___________________________________________ _____________Ganar dinero_______________________________________ Vámonos : _____Translate the following sentences:____________________ _1. Finally, I put on my pijamas.__________________________________ _2. I lay down to go to bed, then I go to sleep. ______________________ _3. I dry myself off and I dry my hair off with a towel._______________ _4. I undress myself in my bathroom.______________________________

VÁMONOS 1. Finally, I put on my pijamas. 2. I lay down to go to bed, then I go to sleep. 3. I dry myself off and dry my hair off with a towel. 4. I undress myself in my bathroom. Por fin/ Por último, me pongo las pijamas. Me acuesto, entonces me duermo. Me seco y me seco el pelo con una toalla. Me quito la ropa en mi baño.

Learning Styles Resources On DAY 7 (March 11 or 12), your learning styles resource is due. Look at the examples shown in class to think about what you will create. Start on yours NOW because it will take more than one night to complete.

VOCAB/IDEAS Our new vocabulary words will be on the top of the slide. If you think you know what the word means, raise your hand. I will call on someone to share the definition. For each new word, we will need an action. After we have the definition, if you can ACT OUT the word, raise your hand. I will call on someone to share the action with the class. Everyone will do the new action.

El gobierno The government

Trabaja afuera He/she works outside the home

La Palmera The palm tree

Pasa tiempo He/she passes/spends time

Le ayuda She/he helps him/her

Ganar dinero To make/earn money

READING PASSAGE: PATRICIA VA A CALIFORNIA BY BLAINE RAY, CHAPTER 2 While reading, underline passages you understand and circle words you do not know. Make sure you are writing the English in between the lines or on the side. Today we will also do some GROUP reading!

P. 15 Reading Passage: Patricia va a California by Blaine Ray, Chapter 2 Patricia tiene una familia normal en Guatemala. Su pap á se llama Eduardo. Trabaja para el gobierno. Trabaja en la Ciudad de Guatemala. Regresa a la casa los fines de semana. No hay mucho trabajo en Panajachel. Su mam á se llama Elena. Patricia tiene tres hermanas y un hermano. Elena no trabaja afuera de la casa. Muchas madres en Guatemala no trabajan afuera de la casa. Elena tiene 38 a ñ os. Tiene un a ñ o menos que Eduardo. Eduardo y Elena tienen una familia unida. Patricia tiene quince años. Su hermano David tiene dieciséis años. Él es mayor que ella. Las tres

hermanas son menores. La más grande es Berta. Berta tiene doce años. Después viene Margarita. Margarita tiene solamente nueve años. La niñita de la familia es Silvia. Ella tiene solamente seis años. La familia de Patricia no es una familia indígena. La familia de ella es una familia ladina. Los hombres de las familias ladinas llevan ropa similar a la ropa de los hombres que viven en los Estados Unidos. Cuando Eduardo va a su trabajo, lleva traje, camisa y corbata. Elena lleva una blusa y una falda durante el día. A veces lleva un vestido. Los hijos de la familia llevan ropa similar. Los hombres de los grupos indígenas generalmente no llevan la ropa típica de su pueblo en un día normal. Cuando los chicos van a la escuela, llevan uniformes. Patricia tiene una casa normal. La casa tiene una sala. También hay dos dormitorios y un baño. Los padres duermen en uno de los dormitorios. Las hijas duermen en el otro dormitorio. El hijo duerme en la sala. La casa también tiene una cocina donde su mama prepara la comida para la familia. Delante de su casa hay dos palmeras. Hay muchas palmeras en Panajachel. Hay palmeras en Panajachel porque no hace frío. Las palmeras existen donde no hace frío. Detrás de su casa hay otros tipos de árboles. P. 16

Uno es mango. Otros son aguacate y plátano. Estos árboles producen mucha fruta, especialmente el plátano. El plátano tiene una flor bonita. La flor es morada. La familia come comida típica de Guatemala. Come muchas tortillas. La tortilla es el pan de Guatemala. Cada mañana Patricia va a la tortillería y compra tortillas papa la familia. También la familia come muchos frijoles. Los frijoles son muy ricos. A Patricia le gusta comer los frijoles. Todos los días Patricia pasa tiempo en la cocina con su mamá. Ella le ayuda mucho. Le ayuda a preparar el desayuno, el almuerzo y la cena. En el desayuno comen corn flakes. Ponen leche caliente en su cereal. También comen mosh. Mosh es un cereal caliente de avena como Quaker. Otras familias comen frijoles. El almuerzo es una comida más grande. Comen sopa. También comen ensalada con frijoles y una tortilla pequeña. Preparan las tortillas cada día. También comen muchas verduras y pollo. A veces comen un postre como flan o pay de queso. Hay muchas personas que venden comida en la calle para el almuerzo. Venden pollo, tamales y papas. P. 17

La comida de la noche es la cena. Toda la familia se sienta para comer. Hablan el día. Hablan de muchas cosas interesantes. Todos participan en la conversación. Para Patricia es una parte buena e importante del día. A ella le gusta hablar de los eventos del día. Patricia va al colegio. En Guatemala un colegio es una escuela particular pero una escuela es pública. Los estudiantes que van a una escuela pagan pero no necesitan pagar mucho. Los estudiantes que van a un colegio necesitan pagar más. Los padres que tienen suficiente dinero pagan la escuela de sus niños. Los padres tienen la opinión de que la educación es muy importante. No todos los chicos van a la escuela. Algunos no tienen suficiente dinero para asistir a la escuela. Patricia está contenta porque tiene la oportunidad de ir a un colegio. Algunos estudiantes saben bien la importancia de una educación. Trabajan de día para ganar dinero. Con el dinero que ganan en el trabajo de día, van a una escuela de noche. Patricia vive una vida simple. No es complicada. P. 18

PÁGINA 19 Exit Ticket: Answer the following reading comprehension questions in Spanish. 1. Describe Patricia’s family. 2. Describe the clothes Patricia and her family wear to work or school. 3. Describe the food Patricia and her family eat at different times of the day (desayuno, almuerzo, cena, etc). 4. How is school different in Guatemala than the United States? 5. Describe Patricia’s house.

PÁGINA 19 Behavior Reflection : Today I rated my behavior as a (1 worst, 10 best) ____ because ______ ________________________________________________________________ My behavior impacted my learning and participation in a ___________ way because ____________________________________________________ ________________________________________________________________ In the future my behavior will _____________ because I will _________ ________________________________________________________________ Content Reflection: Two things I understood today were: ______________________________ ________________________________________________________________ Two things I did not understand today were: _______________________ ________________________________________________________________

TAREA Packet Day 5: Study your flashcards Re-read the story from today and write a short summary in English Learning Styles Resource Due on Day 7 (March 11 or 12)!!!