Un restaurante hispano SPN 2 Honors. Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hoy es lunes. La fecha es el 24 de febrero LA PREGUNTA: Traduzcan. (Use the verb estar) We are He is They are LA TAREA y OTROS ANUNCIOS: Examen del capítulo,
Advertisements

Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Advertisement/Anun cio Spanish I Señora Hoffman-Fields.
MI CIUDAD (insert name of city here. Cool name please ) Estudiante____________ Fecha/ clase______________.
Hoy es lunes. La fecha es el 11 de noviembre
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
MORE CONVERSATION TOOLS
Nuestra Agencia Inmobiliaria (Our Estate Agency) D.T.C.
Quasimodo: (son las doce)
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 1 16 – 17 de marzo Get your city map and have it on your table as a super-amazing tablecloth for the period!
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Preparación: Hoy es jueves, 2 de octubre ¿Qué día es hoy? What day is today? ¿Qué día fue ayer? What day was yesteday? ¿Qué día es mañana? What day is.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Proyecto de la clase de Español 1A Menu & 20 sentences paper.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Guía de autorretrato – Due 2/24 Create a self portrait that shows how you view yourself. You can use any medium in your portrait: paint, color pencils,
La pregunta: Marquen los países con una flecha Saquen el paquete de los mapas.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
Actividad de Escritura
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Exam format Unidad 4 etapa 1
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
¿Qué haces después de las clases?
Quasimodo: See how much you can understand.  Este hombre se llama Lionel Messi. Es de Argentina. Tiene veintisiete años. Messi es un jugador de fútbol.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
La comida del restaurante
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
[nombre del país] Capital: [nombre del capital] por [tu nombre] el 16 de mayo.
EL MUNDO MYSTERY SKYPE. Learning Goals Students will connect with classes around the world and discover where they are by asking yes/no questions. Students.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Me llamo _______ Clase 602 La fecha es el 17 de noviembre del 2014 Propósito # 26: ¿Quién eres? Actividad Inicial: Write a short paragraph about YOURSELF.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
701 (pd. 4, rm. 209) -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with.
IR Y LLEVAR- TO GO AND TO WEAR Objective: Students will write and speak about shopping and clothes using IR, Llevar and some other common expressions.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
TAREA para miercoles el 2 de marzo: 1. Mini Prueba - Practica para la prueba de Lec Empieza estudiar el vocabulario de p. 300 (Lec.9)
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
Getting to know you more!
Español 2 3 de marzo de 2017.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Requirements for Power Point page:
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Metas: Puedo decir de dónde son las personas (nacionalidades)
Empresas Alimentarias
Transcripción de la presentación:

Un restaurante hispano SPN 2 Honors

Nuestro Restaurante PROJECT OUTCOME In groups of 2 or 3, students will produce an authentic fictional restaurant or menu featuring foods from a Spanish-speaking country of study. You will have your choice of presentation: ▫Restaurant Website ▫Menú Grande with a short video advertisement

Step 1: The location TASK: 1.Find a city in a Spanish-speaking country and research its authentic cuisine and restaurants. 2.Create your own restaurant based on the foods you have studied in your En El Restaurante Unit and cuisine that is authentic to your Spanish-speaking country. 3.SHOW EVIDENCE THAT YOU HAVE RESEARCHED LOCAL CUISINE FROM AN ACTUAL CITY/ REGION (Include sources)

Step 2 La Comida When you have chosen a location, decide which foods or ingredients are common in your region and city and intermingle them with the ones you are learning about in this vocabulary section. Be sure that your group has represented all of the following sections of the menu: 5 bebidas 3 aperativos 5 platos principales (entrees) 1 especialidad de la casa (use a minimum of 3 superlatives and descriptive sentences to describe the special) 4 postres

Tarea 1: Write a brief explanation including The region and city where your restaurant will be located. The cuisine that you have chosen to specialize in; including photos and your sources for determining that this is authentic local cuisine. Proximity to local attractions, including photos of what is located near your restaurant.

Tarea 2: Ahora, en español… Respondan a las siguientes preguntas en espanol: 1.¿Dónde está su restaurante? (Región, ciudad) 2.¿Cuáles otras atracciones hay cerca del restaurante? 3.¿Cómo es? (grande, elegante, casual, económico) ¿Cuántos meseros, cocineros famosos hay? ¿Hay un patio? 4.¿Qué tipo de comida se sirve allí? 5.¿Cómo puede pagar la gente? (efectivo, tarjetas de crédito? 6.¿Está incluida la propina?

Tarea 3: Respondan a las siguientes preguntas en espanol: 1.¿Cuál es la especialidad de la casa? 2.¿Cuáles bebidas se sirven? 3.¿Cuáles son los postres? 4.¿Qué es un buen aperativo? 5.¿Cómo son los precios? ¿Económicos o caros?

Step 4: The Presentation: Website or Menú y video If you decide to do the online menu/website for your restaurant, you should use an online web page creator. Two good ones to check into are: A few good templates/examples can be found here: template/view/html/660?originUrl=http%3A%2F%2Fwww.wix.com%2Fwebsite%2Ftemplate s&bookName=create-master-new&galleryDocIndex=2 template/view/html/781?originUrl=http%3A%2F%2Fwww.wix.com%2Fwebsite%2Ftemplate s%2Fhtml%2Fall%2F9&bookName=create-master-new&galleryDocIndex=1 template/view/html/777?originUrl=http%3A%2F%2Fwww.wix.com%2Fwebsite%2Ftemplate s%2Fhtml%2Frestaurant-hospitality%2F1&bookName=create-master- new&galleryDocIndex=5 If you decide to create a menu, use a presentation board or poster board to make an extra large menu. Include pictures in color and all of the items on the rubric. You will then create a video advertisement for your restaurant.

La página de web Once you have chosen your webpage option, you will create your website. Include the following information about your restaurant: Name and type of restaurant A description of the restaurant, including number of tables, indoor/outdoor seating, information about the chef(s), location and proximity to other attractions in the city/region. Information about reservations, payment options, tax, and tip

Tarea 4: Respondan a las siguientes preguntas en espanol: 1.¿Cómo se llama su restaurante? 2.¿Cuántas mesas tiene? 3.¿Se necesita una reserva para comer en el restaurante? 4.¿Cómo se reserva una mesa –- por teléfono o en internet? (o ambos) 5.¿Pueden los clientes pagar con tarjeta de crédito o necesitan pagar en efectivo? 6.¿Están incluídos los impuestos y las propinas en los precios?

Step 5: The presentation Van a presentar su restaurante a la clase, usando su página de web o su menú grande y video.