1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado Ms. Kato.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué materias estudias?
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
Parent Orientation Info Meghan Levora
ESOL BIENVENIDOS A LA ESCUELA CHATTAHOOCHEE ELEMENTARY WELCOME TO CHATTAHOOCHEE ELEMENTARY.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Welcome back to School Ms. Martinez
Welcome to 4th Grade Curriculum Night Mrs. LaRue M3 Mrs. Clemente M4 Mrs. Loera M5.
1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Back to School Night Stella Middle Charter Academy Mr. Walder September 15, 2011.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 1/01/15 Volume 1, Issue 5 Boletín de ESL ESL Newsletter 1/7 ~ DARE comienza para el.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on addition in math, but we have moved on to creating more complete sentences on our.
Welcome to 4th Grade Curriculum Night Ms. Honne Room 55 Mrs. Clemente Room 54 Mrs. Sawyer Room 53 Mr. Fernandez Room 50.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 02/01/15 Volume 1, Issue 6 Boletín de ESL ESL Newsletter 2/2 ~ NO HAY ESCUELA/NO SCHOOL.
Spanish 2 Week 6 Sra. Knutsen. Entrada – Hoy es lunes, el 7 de octubre Traduce: 1. LHS is far from Portland. 2. It’s 5:25am. 3. We are going to study.
All You Need to Know for 2nd Grade Miss A. Dausner – Miss Dausner’s Info (770) Please.
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
Español de septiembre. La Campana Hoy es martes el 23 de septiembre de ¡Matemáticas! ◦1. seis + ocho = ◦2. veinte – once = ◦3. dos x nueve.
1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
December 2014 Friendly RemindersImportant Dates From Mrs. Rink December 1 – Late Start December 12 – Early Release December 15 – Late Start December 22-January.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Definition
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Survival Spanish – SPA II y III
Ms. Zavala Welcome Bienvenidos Life Science 2013 Ciencia de la Vida.
Welcome to Mrs. Yuan’s 2 nd Grade Class Open House
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Ahora Mismo 10Revisa los errores del vocbulario… (Correct the mistakes) Hay 10 errores. –El almuerzo = recess –Las sciencias sociales = social studies.
“Portal para Padres” CPS - Parent Portal “Portal para Padres” CPS - Parent Portal Marie Sklodowska Curie Metro H. S. - GEAR UP Maribel Gómez / Esperanza.
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
NEWS FROM: ALSEELIGER ELEMENTARY SCHOOL CARSON CITY, NV Newsletter 02/01/16 Volume 2, Issue 6 Boletín de ESL ESL Newsletter 2/1 ~ NO HAY ESCUELA/NO SCHOOL.
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Lectura: Iinferencias y Detalles Artes del Lenguaje: Narraciones Personales, Clases de Oraciones Matematicas: Valor Posicional Ciencias: Propiedades Fisicas.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
Our 5th Grade Classroom News The Week of September 3, 2018
Our 5th Grade Classroom News The Week of August 27, 2018
Transcripción de la presentación:

1 Welcome! ¡Bienvenidos! Monroe Elementary School First Grade Primer Grado Ms. Kato

2 First Grade Schedule 7:55 Arrival Time Hora de llegada Hora de llegada 8:00School starts! ¡Se inician las clases! ¡Se inician las clases! ELD/ Lenguaje ELD/ Lenguaje 8:30Language Arts (Reading) Lectura Lectura 9:30 JiJi - Mind Institute (Thursday & Friday) 10:00 Recess (Bathroom Break) Recreo (Descanso para ir al baño) Recreo (Descanso para ir al baño) 10:15 Math / Matemáticas 11:30Lunch / Almuerzo

3 12:20Language Arts / Peer-Assisted Learning System or PALS Lectura Library/biblioteca (Tuesday) 1:00Group activities Actividades en grupos Writing (Composition) Escritura (Composición) 1:30Various Activities: Actividades diversas: Social Studies, Science, Library, P.E., and Art Estudios Sociales, Ciencias, Biblioteca, Educación Física, y Arte 2:05Dismissal Salida (Modified Wednesday 1:00) (el miércoles la salida es a la 1:00)

4 Help your child be a happy first grade student: Ayude a que su niño/a sea un estudiante de primer grado feliz: Have your child eat a good breakfast! ¡Dele a su niño/a un buen desayuno! Have your child bring a good lunch, lunch money, and know the lunch ID number. Have your child bring a good lunch, lunch money, and know the lunch ID number. Enviele un buen almuerzo, dinero para su almuerzo y asegúrese que sepa su número de identificación para el amuerzo. Enviele un buen almuerzo, dinero para su almuerzo y asegúrese que sepa su número de identificación para el amuerzo.

5 In the morning, wave goodbye and let your child walk into the classroom alone to show that you know they will have a good day. En la mañana, despídase y deje que camine al salón por si solo para demostrarle que usted está segura que va a tener buen día. Be on time at the end of the day to pick up your child. Be on time at the end of the day to pick up your child. Recójalo puntualmente al final del día. Recójalo puntualmente al final del día.

6 Have your child share about their school day. Pídale que comparta con usted los acontecimientos de su día. What did you do today? What did you do today? ¿Que hiciste el día de hoy? What is your homework? What is your homework? ¿Que tienes de tarea? What book will you read tonight? What book will you read tonight? ¿Que libro vas a leer hoy? YOUUsted

7 Look at, sign, and return all papers, forms, or homework in your child’s homework folder. Look at, sign, and return all papers, forms, or homework in your child’s homework folder. Revise, firme y regrese todo los papeles, formularios o tareas en el folder de tareas. First grade students do not bring backpacks to school! ¡Los niños del primer año no deben traer mochilas a la escuela! ¡Los niños del primer año no deben traer mochilas a la escuela! Make sure your child has a successful day everyday by returning all paperwork and homework on time! Make sure your child has a successful day everyday by returning all paperwork and homework on time! ¡Para que su niño/a tenga éxito cada día, asegúrese de que devuelva los papeles y entregue sus tareas a tiempo! ¡Para que su niño/a tenga éxito cada día, asegúrese de que devuelva los papeles y entregue sus tareas a tiempo!

8 Homework Tarea Your child will have reading homework Your child will have reading homework A su niño/a se le darán tareas de lectura.

9 And math homework. Y tarea de matemáticas.

10 Teacher Appointments Citas con la profesora When you need to see the teacher, please make an appointment. When you need to see the teacher, please make an appointment. Cuando necesite hablar con la profesora, por favor, haga una cita. Cuando necesite hablar con la profesora, por favor, haga una cita. Call Call Llame al Arrival time is 7:55 a.m. Arrival time is 7:55 a.m. La hora de llegada es 7:55 a.m. School starts at 8:00 a.m. School starts at 8:00 a.m. Las clases comienzan a las 8:00 a.m. Please do not interrupt the class during instruction time. Please do not interrupt the class during instruction time. Por favor no interrumpa la clase en horas de clase. You do not want your child to lose any time with the teacher. You do not want your child to lose any time with the teacher. No querrá que su niño/a pierda el tiempo que debe pasar con su profesora.

11 High Frequency Words Palabras de uso Frecuente Your child must know how to read 160 High Frequency Words by sight. Your child must know how to read 160 High Frequency Words by sight. Su niño/a debe saber leer 160 palabras de uso frecuente reconociéndolas de una mirada. When you receive your list, please copy the words on 3x5 index cards. Cuando reciba la lista, por favor, copie las palabras en tarjetas de 3X5. These words will become part of your child’s nightly reading homework. homework. Estas palabras serán parte de la tarea de lectura que tiene que hacer en su casa.

Proficiency Levels Trimester 1Proficiency Level Score Range Advanced /Avanzado80+ Proficient / Proficiente60-79 Basic / Básico50-59 Below Basic / Por Debajo del Básico40-49 Far Below Basic / Por Muy Debajo del Básico0-39 Trimester 2Proficiency LevelScore Range Advanced /Avanzado 130+ Advanced /Avanzado 130+ Proficient / Proficiente Proficient / Proficiente Basic / Básico Basic / Básico Below Basic / Por Debajo del Básico Below Basic / Por Debajo del Básico Far Below Basic / Por Muy Debajo del Básico 0-79 Far Below Basic / Por Muy Debajo del Básico 0-79 Trimester 3Proficiency LevelScore Range Advanced /Avanzado 150+ Advanced /Avanzado 150+ Proficient / Proficiente Proficient / Proficiente Basic / Básico Basic / Básico Below Basic / Por Debajo del Básico Below Basic / Por Debajo del Básico

13 Tardiness Tardanzas It is very important for your child to be on time to school! It is very important for your child to be on time to school! ¡Es sumamente importante que su niño/a llegue a tiempo a la escuela! Arrival time is 7:55 a.m. Arrival time is 7:55 a.m. La hora de llegada es 7:55 a.m. School starts at 8:00 a.m. School starts at 8:00 a.m. Las clases empiezan a las 8:00 a.m. If your child is late 5 minutes everyday your child looses 25 minutes of instruction every week! If your child is late 5 minutes everyday your child looses 25 minutes of instruction every week! ¡Si su niño/a llega tarde 5 minutos diarios, pierde 25 minutos de class por semana!

14 When your child is late: Cuando su niño/a llega tarde: You and your child must report to the office. You and your child must report to the office. Usted y su niño/a deben dirigirse a la oficina. Your child will receive a note from the secretary that allows him/her to go to the classroom. Your child will receive a note from the secretary that allows him/her to go to the classroom. La secretaria le dará una nota al niño/a que le permitirá entrar a su salón de clase. Each tardy is noted and recorded on your child’s report card. Each tardy is noted and recorded on your child’s report card. Cada tardanza es anotada y registrada en el reporte de notas del niño/a. An unsatisfactory grade (U) will be given to your child if he/she is regularly tardy. An unsatisfactory grade (U) will be given to your child if he/she is regularly tardy. Si su niño/a llega tarde regularmente, se le dará una nota insatisfactoria (U).

15 Absences Ausencias It is very important for your child to come to school! It is very important for your child to come to school! ¡Es muy importante que su niño/a asista a la escuela! ¡Es muy importante que su niño/a asista a la escuela! When your child cannot come please call the absence line and leave a message and leave a message. Cuando su niño/a no pueda asistir, por favor, llame al teléfono para avisar sobre faltas y deje su mensaje. You can also send a note with your child the next day. You can also send a note with your child the next day. También puede mandar una nota con su niño/a al día siguente. The state of California keeps a computer record of all absences and tardies for each child! The state of California keeps a computer record of all absences and tardies for each child! ¡El estado de California mantiene un registro computarizado de todas las tardanzas y ausencias de cada estudiante!

16 Supplies and Materials Suministros y Materiales Keep all extra pencil boxes, crayons, rulers, and scissors at home for homework activities. Keep all extra pencil boxes, crayons, rulers, and scissors at home for homework activities. Mantenga en casa todas las cajas adicionales de lápices, crayones, reglas y tijeras para su tarea.

17 Behavior Comportamiento No gum, toys, or marbles are allowed at school. En la escuela no se permiten gomas de mascar, juguetes o canicas. There are consequences for improper behavior: La mala conducta trae consecuencias: No computers No computers No se le permitirá usar las computadoras No fun activities No fun activities No se le permitirá actividades de diversión Pink detention slip Pink detention slip Boleta de detención rosada Parent contact Parent contact Comunicación a los padres

18 Parent Volunteers Ayuda voluntaria de los padres We will need parents to help us with field trips. We will need parents to help us with field trips. Se necesitan padres que nos ayuden durante las excursiones. October/octubre 8, 2013 (Kellogg House) Parents can also volunteer at the school. Parents can also volunteer at the school. Los padres también pueden ayudar como voluntarios en la escuela. Uniforms / uniformes Your child must wear a uniform everyday unless your child has a waiver on file in the office. Su hijo/a debe usar el uniforme todos los días, salvo que tenga un permiso especial que tiene que figurar en los archivos de la oficina. A new waiver needs to be signed every year. Se necisita un nuevo permiso firmado cada año.

19 Our Presentation You may view our Back to School Presentation on the Santa Ana Web Site: La presentación “De regreso a la escuela” se puede ver en la página web de Santa Ana: Go to Go to Vaya a Click on the “Grade Level” Click on the “Grade Level” Haga clic en “Grade Level” Click on “First Grade” Click on “First Grade” Haga clic en “First Grade” Click on “Ms. Kato” Click on “Ms. Kato” Haga clic en “Ms. Kato” Click on “Back to School” Click on “Back to School” Haga clic en “Back to School” Thank you for coming! ¡Gracias por venir!