Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Advertisements

Reading and Writing at Home Frances Mackay Maria Christina Walker ELD Resource Teachers.
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
School Name 2013 Parent Survey Directions/Instrucciones Utilice el papel para registrar su respuesta a cada pregunta. (Use the paper copy to record your.
March 11, Bienvenidos! Student Expectations 1.Be on time 2.Be prepared 3.Follow PBIS Rules 4.Stay on Task 5.Demonstrate self-control.
03/ Individualized Education What is it? Educación Individualizada: ¿Qué es? By Por Dave Batty PSNC #3.
Raising Readers Cultivando niños que leen. Objectives/ Objectivos Understand the importance of reading and writing / Comprender la importancia de la lectura.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. 18 Create a first aid kit with.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Bucalo, Davies, Geyer, Nelson February Our students are working on writing a personal narrative based upon a memory in the snow. They are enjoying brainstorming.
Hoy es el 14 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Escriban una lista de “la gente” que menciona en la lista del vocabulario del capítulo 8B. La tarea Libro.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Parent Meeting Junta de Padres Raising A Reader Creando un Lector.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
Every Child Ready to your library® Public Library Association Association for Library Service to Children.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
The Basics of Reading Ms. Herbig 1 st Grade Special Education Teacher.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
Digital Photography: Selfie Slides Liliana Martinez 10/27/14 4b.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Behavior Please sign daily Purple – I went above and beyond classroom expectations today. Green - I met classroom expectations today. Blue - I needed a.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
1 Ask your child to share what he learned about homes. 2 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 3 Provide.
1 Encourage your child to name the shape of the refrigerator and identify other shapes at home. 2 Ask your child to share what he learned about homes.
Family Meals Easy, Tasty, and Healthy Tricia Kinnell Arizona Nutrition Network Yuma County Public Health Services District.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
¡Buenos días! Hoy es el 28 de agosto oso = bear Trabajo del timbre: 1)Pongan la tarea en tus pupitres (i.e. Online HW white sheet OR Missing Work Log).
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.NO pongan la tarea en tu pupitre. DO NOT put your on your desk. I’m not checking this one in today. 2. Pongan todas.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Important Information
TIPS FOR READING ALOUD TO YOUR CHILDREN CONSEJOS PARA LEER A SU HIJO EN VOZ ALTA Fact: Research states that the single most important activity for building.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Put Reading First The Partnership for Reading La Lectura es lo Primero El Consorcio para la Lectura Information compiled and selected by María M. Fernández ESOL Lead Teacher Hardeeville Pre-K – 12 Schools Jasper County February 23, 2012

Literacy Engagement: What the Research Says Dedicación a la Lectura: Lo que Dicen las Investigaciones  “Nine-year olds whose family background was characterized by low income and low education, but who were highly engaged readers, substantially outscored students who came from backgrounds with higher education and higher income, but who themselves were less engaged readers. Based on a massive sample, this finding suggests the stunning conclusion that engaged reading can overcome traditional barriers to reading achievement, including gender, parental education, and income.” Guthrie & Humenick (2004, p. 5)  “Niños de nueve años cuyas familias tenían bajos ingresos y un nivel de educación bajo, pero que tenían una gran dedicación a la lectura, superaron considerablemente a los estudiantes cuyas familias tenían niveles más altos de ingresos y de educación, pero que tenían menos dedicación a la lectura. Basada en un estudio de grandes dimensiones, esta impactante conclusión sugiere que la dedicación a la lectura puede superar barreras tradicionales como el género, la educación de los padres y el nivel de ingresos que impiden logros en la lectura.” Guthrie & Humenick (2004, p. 5)

Success in school starts with reading. El éxito escolar comienza con la lectura. When children become good readers in the early grades, they are more likely to become better learners throughout their school years and beyond. Cuando los niños leen bien en los primeros grados, es más probable que aumenten su capacidad de aprendizaje durante y aun después de los años escolares.

At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…  Practicing the alphabet by pointing out letters wherever you see them and by reading alphabet books.   Pointing out the letter-sound relationships your child is learning on labels, boxes, newspapers, magazines and signs.  Practicando el alfabeto, señalando las letras donde las vea y leyendo libros que enseñen el alfabeto.   Señalando la relación entre letra y sonido que su hijo está aprendiendo cuando la vea en etiquetas, cajas, periódicos, revistas y letreros.

At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…   Listening to your child read words and books from school. Be patient and listen as your child practices. Let your child know you are proud of his reading.   Escuchando a su hijo leer las palabras y los libros que trae de la escuela. Sea paciente y escuche mientras su hijo practica. Demuéstrele lo orgulloso que está de su progreso en la lectura.

At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…   Rereading familiar books. Children need practice in reading comfortably and with expression using books they know.   Leyendo varias veces los libros conocidos. Los niños necesitan practicar la lectura con comodidad y deben leer con expresión los libros que ya conocen.

At home you can help by… Usted puede ayudar en el hogar…   Building reading comprehension. Talk with your child about what she is reading. Ask about new words. Talk about what happened in a story. Ask about the characters, places, and events that took place. Ask what new information she has learned from the book. Encourage her to read on her own.   Mejorando la comprensión de la lectura. Hable con su hijo acerca de lo que está leyendo. Hágale preguntas sobre las palabras nuevas y sobre lo que ha pasado en el cuento. Hágale preguntas sobre los personajes, lugares y acontecimientos. Pregúntele qué aprendió en el libro que acaba de leer. Anime a su hijo a que lea por su propia cuenta.

Make reading a part of every day. Convierta la lectura en una actividad de cada día.   Share conversations with your child over meal times and other times you are together. Children learn words more easily when they hear them spoken often. Introduce new and interesting words at every opportunity.   Converse con su hijo durante las comidas y en otros ratos que estén juntos. Los niños aprenden palabras más fácilmente cuando las oyen frecuentemente. Aproveche toda oportunidad para presentarle palabras nuevas e interesantes.

Make reading a part of every day. Convierta la lectura en una actividad de cada día.   Read together every day. Spend time talking about stories, pictures, and words.   Be a reader and a writer. Children learn habits from the people around them.   Lean juntos todos los días. Dedique tiempo para contar cuentos, hablar de fotografías y aprender palabras.   Conviértase en lector y escritor. Los niños aprenden las costumbres de las personas que los rodean.

Put Reading First La Lectura es lo Primero Be your child’s best advocate.   Keep informed about your child’s progress in reading and ask the teacher about ways you can help. Sea el mejor defensor de su hijo.   Manténgase informado sobre el progreso de su hijo en la lectura. Pregúntele al maestro en qué forma puede usted ayudar a su hijo.

Thank you! ¡Gracias!

References   Guthrie, J. T., & Humenick, N. M. (2004). Motivating students to read: Evidence for classroom practices that increase motivation and achievement. In P. McCardle and V. Chabra (Eds.). The voice of evidence in reading research. Baltimore: Paul Brookes.   The Partnership for Reading (2001). Put Reading First: Helping Your Child Learn To Read. A Parent Guide. Preschool through Grade 3. Retrieved February 2, 2012, from