La araña Es una araña enorme que ya no anda; una araña incolora, cuyo cuerpo, una cabeza y un abdomen, sangra. Hoy la he visto de cerca. Y con qué esfuerzo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La comida WALT: say what you eat for each meal of the day
Advertisements

¿QUE PREFIERES COMER? LOS OBJETIVOS:
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Capítulo 4 Enero Las almejas El bacalao El bistec a la parrilla.
Repaso de Unidad 3 Lección 1 Audience: A 7th grade Spanish class.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. Translate into English. 1.A mí me encantan el desayuno y el almuerzo.
English Lesson 5.
com/watch?v=JmO 4loi4LoI. Hoy es miércoles. Es el 9 de abril del 2014 ¿Cómo expresas tu opinión sobre la comida? AHORA Use el vocabulario.
Encantar Complete the quiz on “encantar”. ¿Que es?.....
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
watch?v=JmO4loi4LoI La araña Es una araña enorme que ya no anda; una araña incolora, cuyo cuerpo, una cabeza y un abdomen, sangra.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Hoy es lunes. Es el 18 de noviembre LA TAREA:  Libro de ejercicio p. 100  El paquete de repaso – miércoles  Examen de 5B - miércoles LA PREGUNTA : What.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Realidades 1 Cápitulo 3A Gramática Cápitulo 3A Gramática.
Espanol Megan Sands La comida.
ALC 65 Martes el 7 de diciembre Please be sure to have your villancio Campanas de Belén.
MORE CONVERSATION TOOLS
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Draw the instructions Bring a picture of my face Do addition Worksheet (down on the farm) Study vocabulary.
Warm up/ el 25 de octubre Describe a dinner you would have. List a meat, vegetable and another side item. Ejemplo: El bistec, la papa, y la ensalada. *
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
¡Bienvenidos de Español!. What do all these people have in common?
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Mi dormitorio My bedroom
English Lesson 3.
Hoy es jueves. Es el 2 de octubre del ¿ Cómo expresamos lo que les gusta a otras personas? AHORA En la página 24, hagan el ejercicio 1.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Do Now – 18 de noviembre 2014 Write down your full responses to each of the following questions. Push to your highest level of proficiency! Add details.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
Hoy es viernes, el 23 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – Ask for more of something – Ask for the bill.
Jueves 25 de septiembre Máx. : 21° Mín. : 15° Hazlo ahora 3 min Answer the question in Spanish: ¿Qué frutas le gusta a su amigo? What fruits does your.
Hoy es martes, el 20 de marzo Para Empezar: Bring me your stamp sheet if you can: – ASK “What restaurant do you recommend?” – Recommend a restaurant and.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
¡Los deportes! ¿Qué te gusta jugar? Write and respond to the following: You are on a trip in a Spanish speaking.
Doler (ue) Tells what hurts.
Gustar to be pleasing (use it to say what someone likes, or likes to do)
Hoy es jueves. La fecha es el 3 de abril LA PREGUNTA: Do you remember how to say that you like to do something? If not, reference p. 26 – 27 in the text.
Lección: los pronombres de objeto (indirecto). Gustar / “Gustar” se dice “to be pleasing,” NO “to like” / I like Spanish. (I=subject, like=verb, Spanish=direct.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section. 1 – el porvenir – 3 – botar – 2 – desarrollar–4.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 14 – 11/12 – 11/14.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
THIS IS With Host... Your Classes Los días y el tiempo Vocabulario Verbos Sorpresa Gustar.
Gustar & Similar Verbs. I.To say what people like in Spanish, we use the verb gustar. This verb literally means to be pleasing So instead of saying, “I.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
El 12 de septiembrelunes Calentamiento Haz una lista de los verbos irregulares del Espanol II. Make a list of irregular verbs from Spanish II. El objetivo.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Repaso de la comida el desayuno Write as many foods that you can think of that would fit in each category. (5 minimum) el almuerzola cena.
 Imagine that you are the owner of the newest restaurant in the town you live in. You will be creating your own menu for your own restaurant. You can.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
CH 3B: Vocabulario y Adjetivos Plurales
Transcripción de la presentación:

La araña Es una araña enorme que ya no anda; una araña incolora, cuyo cuerpo, una cabeza y un abdomen, sangra. Hoy la he visto de cerca. Y con qué esfuerzo hacia todos los flancos sus pies innumerables alargaba. Y he pensado en sus ojos invisibles, los pilotos fatales de la araña. Es una araña que temblaba fija en un filo de piedra; el abdomen a un lado, y al otro la cabeza. Con tantos pies la pobre, y aún no puede resolverse. Y, al verla atónita en tal trance, hoy me ha dado qué pena esa viajera. Es una araña enorme, a quien impide el abdomen seguir a la cabeza. Y he pensado en sus ojos y en sus pies numerosos... ¡Y me ha dado qué pena esa viajera! The spider A huge spider who can no longer walk A colorless spider, whose body, Bleeds, head and abdomen Today, I saw her up close, and with great strength Her innumerable feet Dragged, on each sides And I have pondered her invisible eyes The spider's fateful navigators It's a spider who trembled in place On a sharp edged stone Abdomen to one side And head on the other And with so many feet, the poor thing Cannot right herself, and gazing upon her Astonished and in such a stupor, What pity I have felt for this wanderer It's a huge spider, whose abdomen Encumbers the head from trailing behind An I've pondered her eyes And her innumerable feet What pity I have felt for this wanderer!

Hoy es jueves. Es el 10 de abril del 2014 ¿Cómo identificas los tipos de comida? AHORA Use la hoja fotocopiada para identificar las comidas:

nuevo vocabulario ¡ Qué sabroso ! ¡ Qué asco ! Lleva mucha grasa No me gusta para nada Sabe riquísimo Le falta sabor Quisiera comerlo todos los días Tiene sabor a ajo How tasty! How disgusting! It has a lot of (too much) fat I don't like it at all It's really delicious! I'd eat it every day It tastes like garlic It lacks (doesn't have any)flavor.

4 For each of the following groups of words, choose the word that doesn’t belong and write it in the blank. _____________________ 1. el bacalao los melocotones la trucha _____________________ 2. el bistec la piña los melocotones _____________________ 3. la ternera el chorizo el atún _____________________ 4. las almejas la ensalada las ostras _____________________ 5. el bacalao la fresa la piña _____________________ 6. la torta la trucha el bizcocho _____________________ 7. el pollo frito el bistec a la parrilla las zanahorias _____________________ 8. el aguacate la torta las legumbres

5 You’re planning a five-course meal for four people who have special dietary needs. Victoria doesn’t eat meat and is allergic to dairy products. Simón doesn’t like seafood. Diego doesn’t eat red meat or pork and doesn’t like seafood. Sandra loves fish but not shellfish. You have the following items available. Write what five items you’ll serve each person. Victoria Simón DiegoSandra entremés plato principal segundo (2º) tercero (3º) postre

¿Qué tipo de comida es? el desayuno el almuerzo la cena el postre las bebidas

PAIR ACTIVITY (hojas de trabajo)

LA TAREA COMPLETE todos los ejercicios on the worksheet