En Casa Con La Familia Nucleo Familiar.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
Advertisements

LAS VERDURAS. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO… Select the appropriate vocabulary to identify vegetables. Select.
A Comer Vamos a Poner la Mesa.
Hoy es viernes, el 8 de noviembre La pregunta: Read the conexiones box on p. 20 en el libro de texto. When it is winter in the Northern Hemisphere, what.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a. Birthday b. 15 th Birthday.
Festejemos Los Días Festivos En EEUU. Hazlo Ahora Knowledge You Should Bring to Class: Escribe en español: a.The days of the week b.The months of the.
FESTEJEMOS eventos importantes en la vida. Hazlo Ahora / Do it Now Pre-Assesment Knowledge Students Should Bring to Class: ¿Cómo se dice…en español? a.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
Hagan Ahora: Which stars are Latino/a or have Latino Heritage? Can you guess? Alexis Bledel Sara Paxton Pitbull Shakira Tatyana Ali Zoe Saldana Selena.
las medidas de seguridad
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Hazlo Ahora Looking at your tracker from last week, how many days out of the four were you above the class average? How many below? What would you like.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
Hoy es martes. Es el 5 de noviembre LA PREGUNTA: ¿Cuál es la fecha de La Navidad? ¿Cuál es la fecha del Día de San Valentín? LA TAREA: -Terminen la hoja.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Quasimodo: Traducir You have a big quiz tomorrow. Tú tienes una prueba grande mañana. We have a great class. Nosotros tenemos un gran clase.
lugares importantes y los empleados
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
¿De qué color es tu fruta favorita?
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
De compras en la ciudad Hay - para – grita #2. Hazlo Ahora (Do it Now ) Pre-Assessment of Today’s Lesson Conocimiento previo que los estudiantes deben.
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es miércoles el 4 de de noviembre. 1.Por favor, síentate en el pupitre asignado. 2.Pongan.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Preparacion Hoy es miércoles el 16 de diciembre. Today is miércoles, December 16. DO NOW: 1.Read your Capitulo 2B sheets with verb estar 2.Read book grammar.
Jueves el 8 de septiembre Mi Familia. Objetivo: To learn the words for family members in Spanish.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Pobre Ana Ch. 2 Unit 1: En Casa Con Mi Familia. Hazlo Ahora Calendario  Qué día es hoy?  ¿Cuál es la fecha de hoy?  ¿En qué estación estamos?  ¿Qué.
¿Qué actividades vas a hacer? …and the Immediate Future Tense.
Vamonos Translate the following into Spanish: The pants are blue. The dress is yellow. The t-shirt is green. The blouses are purple. Take out your Independent.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Preparación/ Review Hoy es martes el 13 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 13, 2015 Write in English: Bring your homework out textbook pg 56.
Brandon Brown quiere un perro
Vocabulary or textbook pg 46 Escribe en español :
Chapter 5 Lessons & Materials
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en tu pupitre.
¡Bienvenidos! Pongan la tarea en el pupitre.
Hoy es lunes 4 diciembre 2017.
¿Qué haces antes de viajar? Cuando Uds. viajan todos necesitan….
Cuerpo sano, vida sana Las preguntas.
Hoy es miércoles, el 5 de octubre.
Write in Spanish (See pag 96)
Transcripción de la presentación:

En Casa Con La Familia Nucleo Familiar

Hazlo Ahora CALENDARIO ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? Knowledge Students Should Bring To Class: ¿Cómo se dice…en español? a. Mom d. dad Pre-Assessment of Today’s Lesson: In a short paragraph (in Spanish), identify the family members that live with you, give their name, give their ages, and a description of their physical characteristics & personality traits. Hazlo Ahora CALENDARIO ¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿En qué estación estamos? ¿Qué tiempo hace?

Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, students should be able to: YO PUEDO Identify their immediate family members Answer basic questions about family relationships

Hoy en Clase (Today in Class) Hazlo Ahora Organization of Binder Mini- Lecture (Vocabulary Introduction) Pair Practice Comprehension Check Game If out – Actividad 1A Self and Peer Evaluation/Assessment

Vamos a Aprender al Vocabulario Importante La Palabra en Español English Translation La abuela Grandmother El gemelo Twin (boy, mixed) El abuelo Grandfather La madrastra Step-Mother La madre, La mamá Mother, Mom El padrastro Step-Father El padre, El papá Father, Dad La hijastra Step-Daughter La hija Daughter El hijastro Step-Son El hijo Son La hermanastra Step-Sister La hermana Sister El hermanastro Step-Brother El hermano Brother La esposa Wife La gemela Twin (girl) El esposo Husband

Vamos a Repasar el Vocabulario ¿Quiénes son?

La Familia de Raúl ¿Cómo se llama? Josefina Marta Elena Juan Carlos Raúl Marisa Roberto Andrea

Self & Peer Evaluation of Unit Objective(s) Can confidently use what has been taught today to communicate in the target language! Can use what has been taught today to communicate in the target language with some help! Cannot use what has been taught today to communicate in the target language. Needs to schedule an extra help session! Yo puedo: -Identify my immediate family members -Answer basic questions about family relationships Mis amigos pueden:

How Can I Improve My Skills “Yo puedo” study my vocabulary using QUIZLET. “Yo puedo” come for an EXTRA HELP session with Sra. Porter. “Yo puedo” form a STUDY GROUP with my peers. “Yo puedo” try TEACHING what I have learned to some in my family. “Yo puedo” TALK in the target language outside of the classroom Can you offer 1 other suggestion to the class? How can the class improve their knowledge & skills of the learned vocabulary?