YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

¿Cómo eres? What are you like?.
Ser and Adjectives.
Adjectives SER Articles
¿Qué (no) te gusta hacer?
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Y tú, ¿cómo eres?.
Ch 1B: Y tú, ¿Cómo eres? Page 70.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Lección 3: Segunda parte
The verb to be. WHAT IS IT USED FOR?HOW DO YOU USE SER?  To identify a person  To saw where someone is from. Yo soyNosotros(as) somos Tú eresVosotros(as)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Practiquen las formas de los adjetivos con Get out your yellow adjectives sheet. With your partner,
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
Características de personalidad. (Textbook p
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
The verb “ser” To be.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Ser vs. Estar Srta. Phillips. Spanish has two verbs that mean to be. They are ser and estar. These verbs have distinct uses.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Y tú, ¿cómo eres?. Subject Pronouns Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros Vosotros Ellos/Ellas/Uds. I You (singular, informal) He/she/you (s, formal) We You (plural,
+ Para Empezar 2 nd 9-weeks, Sra. McDevitt.
Capítulo 1B – Español I. Artístico(a) – Artistic.
Ser & Gustar + Infinitive Gramatica 1.1. Subject pronouns….  Indicate who is being described or who does the action in a sentence I = Yo You (familiar)
The verbs meaning “to be”.  In Spanish, both of the verbs “ser” and “estar mean “to be.”  Ej: Yo soy de New Jersey. I am from New Jersey.  Yo estoy.
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
Spanish I 1B Day 30.
To be or not to be…. Inglés IWe YouY´all He/She/ItThem.
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
¿Cómo eres? Describing yourself and others. generoso generosa.
Anuncio Personal.
Objetivo: Which form of estar should be used? What is the difference between ser & estar? Hagan Ahora: Match the activities with the places and write complete.
+ ¿Cómo eres? What are you like?. + Campeones (CHAMPS) Durante la presentación: C – Conversación H – Ayuda A – Actividad M – Movimiento P – Participación.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Hagan la actividad con los dados con sus compañeros. Do the dice activity with your classmates. Make sure to correct.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Practiquen los adjetivos con Practice reviewing the adjectives with your classmates using your adjective.
INDIRECT OBJECT PRONOUNS Gustar, Interesar, Aburrir.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Repasen el vocabulario nuevo con Review the vocabulary with a partner. Quiz each other w/ the adjectives.
Mis amigos y yo Español 1 Tema 1 Página 70. Atrevido(a)
Repaso para el examen de capitulo 1B. Use the definite article el, la, los, las calculadora La.
Ser means “to be” For each person (I, you, he, she, we, you all, they), there is a specific conjugation (verb form)
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
SWBAT: Use Ser and adjectives to describe personality traits
How to conjugate an AR verb. We already know that in Spanish infinitives can end in: AR (bailar, cantar) ER (correr, ver) IR (escribir) In Spanish the.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Preparación/ Review Hoy es miercoles el 21 de octubre de 2015 Today is Tuesday, October 21, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Saquen la hoja de ‘Trabajo del timbre: Los adjetivos’. Get out your Warm-up: Adjectives sheet from last class. 2. Practiquen.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Martes veintitrés Yo soy de… bailar hablar por teléfono nadar jugar deportes dibujar Me gusta bailar. Me gusta jugar deportes. Me gusta… Alejandro es de…
SER VS. ESTAR: INTRO. Ser Estar LET’S LOOK BACK TO HIGH SCHOOL… Describing what someone is like Telling someone’s name Stating someone’s ethnicity Describing.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
Capítulo 1 30 of Study the following forms of the verb ser. yo ___ tú ____ Ud., él, ella __ nosotros(as) ______ vosotros(as) ____ Uds., ellos, ellas.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
EL VERBO “SER” Capítulo 3B. SER: to be Ser is used with…....time/ date …profession …physical characteristics …personality traits …”takes place in” …possession…nationality…origin.
Agenda: 30/11/2015 *Repaso: Me gusta/No me gusta Pronombres Ser *Vocabulario nuevo Content Objective: Students review past vocabulary and concepts. They.
—Oye, Enrique, ¿eres artístico? —Sí, según mis amigos soy muy artístico y estudioso. También dicen que soy reservado. Y Gloria, ¿cómo eres tú? —Bueno...
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Obj: Talk about what you and other people are like.
*Usa p.70 del vocabulario para ayudarte (to help you) con adjetivos
Transcripción de la presentación:

YoNosotros/as Tú (you)Vosotros/as (Spain) (you plural) Usted (Ud.) (you formal)Ustedes (Uds.) (you plural) El/Ella (he/she)Ellos/Ellas (they)

Yo soyNosotros/as somos Tú eresVosotros/as (Spain) sois Usted (Ud.) esUstedes (Uds.) son El/Ella esEllos/Ellas son

Yo soyNosotros/as somos Tú eresVosotros/as (Spain) sois Usted (Ud.) esUstedes (Uds.) son El/Ella esEllos/Ellas son

Yo soyNosotros/as somos Tú eresVosotros/as (Spain) sois Usted (Ud.) esUstedes (Uds.) son El/Ella esEllos/Ellas son Try to translate the following words: artístico/a, deportista, reservado/a, sociable, estudioso/a, serio/a, trabajador/a, paciente, gracioso/a, joven, viejo/a, impaciente, desordenado/a, ordenado/a, atrevido/a Write three statements about yourself using three of the words. Share with teacher.

Yo soyNosotros/as somos Tú eresVosotros/as (Spain) sois Usted (Ud.) esUstedes (Uds.) son El/Ella esEllos/Ellas son Try to translate the following words: artístico/a, deportista, reservado/a, sociable, estudioso/a, serio/a, trabajador/a, paciente, gracioso/a, joven, viejo/a, impaciente, desordenado/a, ordenado/a, atrevido/a Work with a shoulder partner and tell him/her what you are like. Start by saying for example: “Yo soy estudioso (or estudiosa), your partner will write on his/her notebook “Susana es estudiosa”. Each student should have two or three statements. Share with teacher.

 Ella es inteligente y trabajadora  Jacob es sociable y paciente  Sean es serio  Madison es seria  Yo soy sociable y joven  Mario y Madison son inteligentes (plural)  Nosotros somos estudiosos (plural)

 What are you like? Next time someone asks you these questions in Spanish, you will be able to answer, remember to always use the verb ‘ser’ to share information about your personality.

 Realidades A/1  Capítulo 1B  ¿Cómo soy yo?  Letra:  ¿ Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres? ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres?  ¿Cómo es ella y cómo es él? ¿Cómo es ella y cómo es él?  ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres? ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres?  ¿Cómo es ella y cómo es él? ¿Cómo es ella y cómo es él?  Soy estudioso. Me gusta estudiar. Y tú, ¿cómo eres?  Soy deportista. Me gusta practicar. Y tú, ¿cómo eres?  Soy reservado. No me gusta cantar. Y tú, ¿cómo eres?  Soy atrevido. Me gusta esquiar. Y tú, ¿cómo eres?  Ella es una chica artística y también es muy talentosa.  Él es un chico trabajador. ¡Trabajar, trabajar, trabajar!  Ella es una chica artística y también es muy talentosa.  Él es un chico trabajador. ¡Trabajar, trabajar, trabajar!  ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres? ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres?  ¿Cómo es ella y cómo es él? ¿Cómo es ella y cómo es él?  ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres? ¿Cómo soy yo? Y tú, ¿cómo eres?  ¿Cómo es ella y cómo es él? ¿Cómo es ella y cómo es él? © Pearson Education, Inc. All rights reserved.