Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi familia.
Advertisements

Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
Hola chicos- revise all numbers and greetings for the test please
La familia U3L2 Vocabulario.
Instructions for presentation about your family
Las Palabras Interrogativas
¿De dónde eres tú?.
By the end of the lesson you’ll be able to:
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
¿Tienes hermanos?.
Personality/ personalidad 1.boring 2.good 3.funny, comical 4.enjoyable, fun 5.intelligent 6.bad 7.patient 8.lazy 9.serious 10.nice 11.hard-working 1.aburrido/a.
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
MORE CONVERSATION TOOLS
Mi familia.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
DESCRIBING MY EYES: los ojos
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Spanish 1 Unidad 1 Etapa 1 Bienvenido a Miami! ¡ Bienvenido a Miami!
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
El verbo TENER Definition: to have. TENER  The verb tener means to have.  The forms of tener are a bit IRREGULAR.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Subject Pronouns P. 82 Realidades 1 Subject Pronouns uTuThe subject of a sentence tells who is doing the action. uYuYou often use people’s names as the.
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
Práctica Spanish 2 & Spanish 2 MCR martes, el 26 de agosto, 2014 Scenario: Your friend is on Link Crew, and is helping Carlos on his first day at Peninsula.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Expresiones Lección 1 Presentaciones con el verbo “llamarse”
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Objetivo: -Be able to say if you have brothers and sisters in Spanish. La familia.
Talking about your families and working on presentations.
The verb tener Capítulo 2. Copy the following and translate Vocabulario para tener Vocabulario para tener –Vocabulary for tener 1. tener hambre 2. tener.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Grammar from Chapter 1.1 (What you covered last year)
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Palabra del dia: ellos.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
La tarea Para lunes el 14 Quia - LA FAMILIA 20 preguntas.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Saludos -Greetings Conversación básica.. Greetings  ¡Hola!Hello, Hi !  ¡Buenos días! Good morning!  ¡Buenas tardes!Good afternoon!  ¡Buenas noches!Good.
TenerTener to have. yo tengo I have tú tienes you have (informal)
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
La fecha: Hoy es lunes el dieciocho de noviembre. La meta: ¿Cómo se llama él? ¿Y ella? Hagan Ahora Paquetes página 12 – Dibujen como se sienten ahora.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Read on pg 226 and fill out exercise 5. Use the chart for help 1.Hoy_______(celebramos/sacamos) la fiesta de cumpleaños de mi hermana menor, Cristina.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
¿Tienes hermanos? Objetivo:
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Transcripción de la presentación:

Fecha: Hoy es lunes 3 de octubre *Copy and match up these words in your books TengoMy name is SoyHello Me llamoI am HolaListen EscuchaI have

¿Tienes hermanos? WALT: talking about your family WILF: to say how many brothers and sisters you have (level 2a-c) / To ask somebody if they have brothers and sisters they have (level 2a-c) t

¿Maggie,tienes hermanos? Maggie, have you got brothers and sisters? Sí,tengo un hermano Yes I have a brother

Tengo un hermano qué se llama Bart. I have a brother called Bart ¿Cómo se llama? What is his name?

Tengo una hermana I have a sister. ¿Maggie,tienes hermanos? *READ the sentences

Tengo una hermana qué se llama Maggie. ¿Cómo se llama? READ the sentences

Tengo dos hermanas. + ¿Bart, tienes hermanos?

Tengo dos hermanas qué se llaman Lisa y Maggie I have two sisters called Lisa and Maggie + ¿Cómo se llaman? What are their names?

Tengo un hermano y una hermana. + ¿Lisa, tienes hermanos?

Tengo un hermano y una hermana qué se llaman Bart y Maggie + ¿ Cómo se llaman?

¿Y tú Martin Prince, tienes hermanos? No, soy hijo único. I am an only child

¿Y tú Jessica, tienes hermanos? No, soy hija única.

Vocabulario- Copy in your books 1.¿Tienes hermanos? 2.Sí, tengo …hermano(s) 3.Sí, tengo … hermana(s) 4.No, soy hijo/a único/a. 5.un hermano/ dos hermanos 6.una hermana/ dos hermanas 7.gemelos/gemalas 1.Do you have any brother and sister? 2.Yes I have…sister(s). 3.Yes I have ….brother(s). 4.No, I am an only child. 5.A sister/ 2 sisters 6.A brother/ 2 brothers 7.Twins

Vocabulario 2 1 person = qué se llama 2 persons= qué se llaman (ellos= they for boys, and boys and girls ellas= they for only girls él= he ella= she) Named / called

Conversación A:¿Tienes hermanos? B: Sí, tengo…../ No tengo hermanos *COPY AND IN PAIRS, PRACTISE THE CONVERSATION (Level 2a)

*WRITE a sentence for each of them 1.Tengo dos hermanos y….

¿Tienes hermanos? –PUT THE WORDS IN THE RIGHT ORDER 1. hermano un tengo 2. no una tengo hermana 3. hermanos tengo no 4. única hija soy 5. hermana tengo una 6. dos una y hermanos tengo hermana

Now it’s your turn to make a presentation. This lesson used “The Simpsons” to demonstrate the brothers and sisters phrases. You have to choose another famous family and write what each person would say in SPANISH.

LOS DEBERES *Write a paragraph (3 or 4 lines) about yourself saying your name, age, and how many brothers and sisters you have – Write in SPANISH