DUAL LANGUAGE PROGRAM/PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL South Meadows Middle School.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I. Diálogo dirigido en parejas II. Conversación espontánea en parejas
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
PRESENTACION ES  Personal del programa migrante  Directora de la Oficina de  Nuevo Director de Ingles como 2o Idioma y Migrante INTRODUCTION S  Principal.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Capítulo 3 Nuevas Clases – Nuevos Amigos
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
+ Mi carrera después de graduarme de la universidad Por Señorita McCully.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Los días de la semana Vocabulary Practice Kaylor Productions.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
By: Señora Pearson translate.com. Spanish Teacher! ¿Qué?
Propósito # 1: ¿Dónde hablamos español? Actividad Inicial:
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
El comité de evaluación del dominio del idioma
Tener que and Ir a To tell what you have to do And What you are going to do.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
El Room/Salón 26 Ms. Barba WELCOME TO POTRERO! !BIENVENIDOS A POTRERO! BACK-TO-SCHOOL NIGHT.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Parent Academy/ Academia Para Padres September 26, 2015/ El 26 de septiembre del 2015.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Indirect Object Pronouns Original PowerPoint was by Ms. Martin of Tri-Center Community Schools.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
¡Bienvenidos a la clase de 3er. grado del Profesor Piñuelas! Welcome to Mrs. Pinuelas’ 3rd grade class! Me gradue de la Universidad Pedagogica Nacional.
>>0 >>1 >> 2 >> 3 >> 4 >> Welcome to Back To School Night Mrs. Sanchez Room 107.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Mi Maestra de Español Pattie Salazar. 2 Educación l Bachiller en Español de la Universidad de Texas en Arlington/ Bachelor of Arts in Spanish from UTA.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Dual Language Immersion Program
Siler City Elementary 1.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Matemáticas de Secundaria
Transcripción de la presentación:

DUAL LANGUAGE PROGRAM/PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL South Meadows Middle School

Travis Reiman – Executive Director, Teaching & Learning/Director de Enseñar y Aprender Olga Acuña – Director, Family & Community Engagement and Federal Programs/Directora de Familias y la Comunidad y los Programas Federales Becky Smith – Principal, SMMS/Directora, SMMS Jose Barraza– Assistant Principal, SMMS/Sub-Director, SMMS Kellie Perez – DLP Teacher, SMMS/Maestra de DLP, SMMS Peter Muilenburg – Assistant Principal, Hilhi/Sub-Director, Hilhi Heidi Lohman – Counselor, Hilhi/Consejera, Hilhi INTRODUCTIONS / INTRODUCCIÓN

THE GOALS OF THE PROGRAM ARE/LAS METAS DEL PROGRAMA SON: Develop high levels of proficiency in Spanish and English Develop bilingualism, biliteracy, and biculturalism Develop positive cross-cultural attitudes and behaviors Provide authentic opportunities for service in Spanish-speaking communities Provide students with the cognitive skills required to excel in high school, college, and the workplace Desarrollar niveles altos de dominio en Español e Inglés Desarrollar el bilingüismo, alfabetización bilingüe y bicultural Desarrollar actitudes y conductas positivas hacia otras culturas Proporcionar oportunidades auténticas para el servicio en las comunidades de habla Hispana Proveer a los estudiantes con los conocimientos cognitivos necesarios para sobresalir en la escuela preparatoria, la universidad y el lugar de trabajo

All students who are currently in DLP at WL Henry and other elementary schools will continue to be in DLP at SMMS Students who wish to enter the program at the middle school level are encouraged to meet with their counselor Students must able to read, write, listen, and speak Spanish We have limited spots available Todos los estudiantes que están actualmente en DLP en WL Henry y otras escuelas primarias seguirán estando en DLP en SMMS Los estudiantes que deseen participar en el programa a nivel de escuela intermedia se les alienta a reunirse con su consejera Los Estudiantes deben ser capaces de leer, escribir, escuchar, y hablar en español Tenemos espacios limitados DUAL LANGUAGE PROGRAM AT SMMS/ PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL EN SMMS

WHAT WILL MY CHILD’S DAY LOOK LIKE/CÓMO SERÁ EL DIA DE MI HIJO? Students will take the following classes in Spanish/Los estudiantes tomarán las siguientes clases en español: 7 th grade-Spanish Language Arts*, Spanish Social Studies, and one semester of Spanish Language Development/ Lenguaje y Literatura en Español del 7mo grado*, Studios Sociales en Español, y un semestre de Desarrollo del idioma Español 8 th grade-Spanish Language Arts*, Spanish Social Studies, and one semester of Spanish Language Development/ Lenguaje y Literatura en Español del 8vo grado*, Studios Sociales en Español, y un semestre de Desarrollo del idioma Español *50/50 Language Arts 50/50 Lenguaje y Literatura

All students who are currently in DLP at SMMS will continue to be in DLP at Hilhi. Students who wish to enter the program at the high school level are encouraged to meet with their counselor Students must able to read, write, listen, and speak Spanish We have limited spots available Todos los estudiantes que están actualmente en SMMS seguirán estando en DLP en Hilhi. Los estudiantes que deseen participar en el programa a nivel de escuela preparatoria se les alienta a reunirse con su consejera Los Estudiantes deben ser capaces de leer, escribir, escuchar, y hablar en español Tenemos espacios limitados DUAL LANGUAGE PROGRAM AT HILHI/ PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL EN HILHI

WHAT WILL MY CHILD’S DAY LOOK LIKE/CÓMO SERÁ EL DIA DE MI HIJO? Students will take the following classes in Spanish/Los estudiantes tomarán las siguientes clases en español: 9 th Grade-Spanish Language Arts (DLP Spanish 4)/ Lenguaje y Literatura en Español y Desarrollo del Idioma Español (Español 4 DLP) 10 th Grade-Spanish Language Arts (DLP Spanish 5)/ Lenguaje y Literatura en Español y Desarrollo del Idioma Español (Español 5 DLP) 11 th & 12 th Grade IB Spanish/IB Español 9 th Grade DLP Biology/DLP Biologia 10 th Grade DLP Chemistry/DLP Quimica Algebra II (optional)/Algebra II (opcional)

ACADEMIC SUPPORTS/APOYO ACADÉMICO Supports at School / Apoyo en la Escuela Advisory with Dual Language Teacher Asesoramiento con el Maestro de Lenguaje Dual Grade checks with teachers Revisión de grado con maestros Access to Spanish Resources/Materials/Books Acceso a los Recursos / Materiales / Libros en Español Bilingual coach Capacitadora Bilingüe Supports Needed at Home/Apoyo Necesario en el Hogar Checking in with students at home about Dual Language Hable con su hijo en casa sobre el Lenguaje Dual Time to practice Spanish home Tiempo para practicar el español en casa Library time to check out books in Spanish Tiempo en la liblioteca para consegir libros en español

Looping/ 6 th grade Journal Buddies/Amigos del 6 to Grado Spanish Spelling Bee/Deletreo en Español Cultural Opportunities/Op ortunidades Culturales STAMP Assessment for 8 th graders/Evaluación de STAMP para el 8vo grado BENEFITS/OPPORTUNITIES IN DLP / BENEFICIOS/OPORTUNIDADES EN DLP

Students who finish the sequence of the Dual Language Program at South Meadows will be recognized at an all school assembly. Students who continue with Dual Language instruction at Hillsboro High School are eligible for recognition at graduation. To receive recognition, students must demonstrate proficiency in the Dual Language Program coursework. They must also complete the Dual Language Program Portfolio and a capstone project. Los estudiantes que terminen la secuencia del programa de lenguaje dual en South Meadows serán reconocidos en una asamblea de todas las escuelas. Los estudiantes que continúen con la instrucción de Lenguaje Dual en la Escuela Hillsboro High seran elegibles para para reconocimiento en la graduación. Para recibir el reconocimiento, los estudiantes deben demostrar el dominio en el curso del Programa de Lenguaje Dual. También deben completar la carpeta del programa de Lenguaje Dual y un proyecto final. Our goal for the secondary dual language program (7-12) is that by the end of the student’s senior year, s/he will have taken every content area in Spanish. Nuestra meta para el programa de lenguaje dual secundario (7-12) es que al final del último año, él o ella haya tomado todas las áreas de contenido en español. PROGRAM SEQUENCE/SECUENCIA DEL PROGRAMA:

QUESTIONS/PREGUNTAS