Josep M. Miró Director de Projectes d’Innovació Social Ajuntament de Barcelona Els ajuntaments com agents d’innovació social.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

II. Garantizar una oferta pública necesaria y pertinente III. Promover la oferta privada y los negocios inclusivos IV. Fortalecer las alianzas con entes.
SABER vs. CONOCER: ¿Cuál escoger?.
Las Palabras negativas y afirmativas
Tiempos Perfectos (Tiempos compuestos)
El subjuntivo con el desconocido
¿Ágiles o productivos? Una visión desde la trinchera Marcos Ezquerra Director de Fx2.
El desplegament de la Xarxa de Fibra Òptica de Catalunya
Penrose: A road to reality. Cap-1 Visiones distintas a la platónica.
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” Some people also say “¿Qué horas son?”
Stem-changing verbs.
Present Perfect Pluperfect (Past Perfect)
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Subjunctive with an adjective clause
El verbo Decir To tell or to say.
Unidad 6 Español IV Apuntes. Past Participles used as ADJECTIVES Need to agree in number and gender with the noun being described the same as you would.
To compare people or things that are equal to one another, you use: Making comparisons En mi club, levantar pesas es tan popular como correr.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Los Pronombres Relativos
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Department of Modern Languages. Gramática nueva When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?” We reply… “Es la una…”
Competitividad de Chile José Joaquín Brunner Agosto 2005 SESIÓN II.
Español 2-2 Sra. Carpinella
Science Career Research Project By Jose pineda. Name of Job: Electrical Engineering I like that I would like to invent new electric and new social networks.
STANDS ¿Porque y Para Qué tener un stand de expositor? We are the only Mexican Congress in Mexico, and one of the few in the world that unites lecturers,
PRESENTACIÓ CONSORCI BIOPOL’H Comunicació - Consorci Biopol’H.
 In Spanish there are two verbs for the verb ‘to know’  One of the verbs is : “Conocer” “Conocer”  We use conocer with people and places or to express.
The Present Perfect Vistas 15.1.
Español 3-3 Sra. Carpinella. Haber  to have (only with other verbs) Past Participle  For an –ar verb, drop the –ar and add ado  For an –er or –ir verb,
HACER In Time Expressions.
¿Qué hora es? The third-person singular of ser is used with one o’clock since it is just one hour (hora) Es la una. The singular.
Fisión nuclear Cuando ciertos elementos son golpeadas con neutrones, puede dividir el núcleo en fragmentos más pequeños. – Sólo se produce en uranio 235.
Cómo decir la hora. When we ask what time it is in Spanish, we say… “¿Qué hora es?”
“Amigos para siempre” Sara Brightman - José Carreras No uses el ratón, por favor.
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
5.2-1 Both Spanish and English use the present progressive, which consists of the present tense of the verb to be and the present participle of another.
Relative Pronouns Spanish 3 H c.12 MAS 2014.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
BUENOS DÍAS Bell Slides – compound sentences oraciones compuestas I think There are many issues It is an idea He says I know it is important we need.
BUENOS DÍAS Saquen los apuntes, por favor. COMPARACIONES Más rápido que… Menos importante que… Tan bonita como… Mejor que, peor que, menor que, mayor.
THE VERB GUSTAR ¿POR QUÉ? AND PORQUE 1 Capítulo 2:Gramática 2.
Year of Productive Diversification and Strengthening Education Topic: Greenpeace Student: Clara Flores Nilupú Teacher: Juana Castillo Agurto. Year: fourth.
Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar Social El treball socioeducatiu en xarxa Conselleria d’Educació i Cultura Conselleria de Benestar.
PRESENTACIONES Escribe los verbos que escuchas en la canción hacíaérase maltrataban ponía hablaba había saltaba soñaba
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/1/15 AIM: How do we construct our BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Look at the handout – which amendment says we have the.
Pretérito vs. Imperfecto Rubén Galve. Son 2 formas para hablar del pasado. Se usan en contextos diferentes.
Un día…tres preguntas: ¿Cuáles clases te gustan? ¿Cuál es tu clase favorita? ¿Cómo son los profesores?
Telling Time (Cómo decir la hora). When we ask what time it is in Spanish, we say “¿Qué hora es?”
Desarrollo de Aplicaciones Web Web Site 04 Tecnologías de la información y telecomunicación Tercer Cuatrimestre.
Programación orientada a objetos Capítulo 3 Interacción de objetos.
PREGUNTAS Y RESPUESTAS SIMPLIFICADO (PYRS) Vamos a analizar varios tipos de preguntas para poder mejorar en la comprensión de lectura. ¿Listos?
Palabras interrogativas Question Words. Palabras interrogativas Question words are used to request information. ALL question words have written accents.
Haber  to have (only with other verbs) Past Participle  For an –ar verb, drop the –ar and add ado  For an –er or –ir verb, drop the –er or –ir and add.
This is a compound verb (2 part verb) Use the present tense of HABER + the PAST PARTICIPLE:
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Español 1 31 de marzo de 2017.
Meme A meme is an idea, behavior, or style that spreads from person to person within a culture. Modern internet memes are often transmitted via the internet.
¿CUÁNTOS HAY? 2 7 ¿CUÁNTOS HAY?
TEMA 1. EL PROCESO TECNOLÓGICO
Per realitzar la inscripció de forma gratuïta
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Reunió Plenària 13 de novembre de 2015
Preguntas Questions Ch. 2 - Preguntas.
Al vostre gust amb el 8 Amb so ¯
Projecte d’Itineraris Formatius
LEAN GAMES WHAT IS 5S ? 5S is a Japanese concept using five simple steps to create a conducive work atmosphere. 5S is a series of techniques that provide.
¿CUÁNTOS BOLOS HAY?.
Transcripción de la presentación:

Josep M. Miró Director de Projectes d’Innovació Social Ajuntament de Barcelona Els ajuntaments com agents d’innovació social

“Nothing is as powerful as an idea whose time has come”, Sir Victor Hugo 1852

L’agenda de la innovació social: Llocs de treball pels exclosos, vulnerables; Noves maneres d’entregar els serveis; Un ecosistema que fomenti l’empresa social; L’experimentació social; El rol de l’empresa en “lo social”.

Josep M. Lozano, profesor del Departamento de Ciencias Sociales de ESADE e investigador s é nior en RSE del Instituto de Innovaci ó n Social ¿ Cu á ntos debates y proyectos hemos visto ú ltimamente que se eternizan porque alguien dice que no se puede avanzar si no aclaramos antes qu é entendemos por responsabilidad social de la empresa (RSE)? De hecho, se trata de una “ pregunta bumerang ”, es decir, de una cuesti ó n que retorna intacta a quien la plantea.

James A. Phills Jr., Kriss Deiglmeier, & Dale T. Miller (2008), Rediscovering Social Innovation "a novel solution to a social problem that is more effective, efficient, sustainable or just than existing solutions and for which the value created accrues primarily to society as a whole rather than private individuals" 14

ELEMENTS CENTRALS Novetat percebuda Es una implementació Satisfer una necessitat social Es més efectiu Millora la capacitat d’actuació d’algú ALTRES ELEMENTS Híbriditzar-ho tot Obert o col.laboratiu Model en xarxa Co-producció de serveis Hi ha nous rols o relacions Es fa un millor ús dels recursos

17