¡Bienvenidos A Una Aventura Historica Española! SP4H

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Apuntes: SABER vs CONOCER. In Spanish, there are 2 verbs that mean to know but they can NOT be used interchangeably.
Advertisements

Los verbos estar y ser “to be”
Control en cascada.
Hay mucho tráfico No hay muchos árboles C) No hay una zona peatonal
Hace y hacía Hace tres meses que vivo aquí.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
LA TAREA Lea “Lila Downs” en la página 53 Conteste – las preguntas 1-4.
CIVILIZACIONES ANTIGUAS PROYECTO DE ESPAÑOL FS4 Repaso de los usos del imperfecto y el preterito.
Due: __________________________ You need: Title page – Título del proyecto; Nombre, Clase y Fecha Two models; yourself and a friend. For each model: a.
1.Haz 2 árboles genealógicos en un ppt. de tu familia extendida o nuclear y tu familia en el futuro. 2. Escribe una descripción de las dos familias. Haz.
Gustar- To like (to please)
Unidad 11 Actuaciones Asignado = Responsabilidad del Grupo = 1.Grupos de 4-5 : Viajero/a, recepcionista, botones, camarera, otros personajes 2. País y.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Preguntas Para Empezar… ¿Quiénes son los personajes? ¿Cómo se llaman? ¿Cómo son? ¿Qué hacen en el dibujo? ¿Dónde están? ¿Adónde van?
Aplicada Una persona que le gusta aprender; estudia mucho.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Formal Commands! ¡Atención! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-AR Verbs In Spanish, there are three classes (or conjugations) of verbs: those that end in –AR, those that end in –ER, and those that end in –IR. This.
Español Dibuja un coche. 2. Usa marcadores para hacerlo más interesante. 3. Incluye en tu dibujo por lo menos 15 palabras de vocabulario bien demonstrados.
Español II … are pretty easy. You just use a base verb form (without a subject, since it’s always “you”) to tell people what they should do: Stand up!
¡LUCES CÁMERA ACCIÓN! Un programa de cocinar. PROYECTO En grupos de 3 ó 4 estudiantes van a producir un video* para enseñar cómo preparar un plato típico.
La formación de preguntas en español
YEAR 10 SPEAKING GRADES Your criteria for success were: Good pronunciation Clear and appropriate expression. A team effort Click on the sound icon for.
PRESENTATION ABOUT IDEAL HOLIDAYS WRITTEN ASSESSMENT: REAL or INVENTED holidays. You must describe your holidays in detail. See page 51 in Mira 2 book,
Gender in español Gramática 2.2
1.8B Tomando apuntes….  You should view the following PowerPoint presentation to learn the preterite forms of the verb “hacer” and “dar”.  Read through.
¿Qué te gusta hacer?.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
C UANDO ERA NIÑO SP2H Proyecto de hablar y presentar.
SP4H Linares EHS DÍA DE LOS MUERTOS O ¿ALGO PARECIDO?
dÍa de los muertos o ¿algo parecido?
Imperfect Tense -AR Verbs. Notes  In Spanish there are two simple past tenses: the preterite and the imperfect.  The preterite is used to state an action.
Things to do before we start.
Sustantivos irregulares que terminan en a Identifying items.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Actividad de Escritura
Apuntes 5.3: Pronombres relativos
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
-ar verbs What is a verb? miércoles el doce de octubre.
Viernes 29 de agosto Máx. : 30° Mín. : 23° Hazlo ahora 3 min Cada quien en su casa es rey.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
El campanero 1.Qué hiciste durante el fin de semana? Necesitas usa por lo menos 5 diferente verbos conjugados.
Un Mapa De Tesoro. El Mapa… Include a drawing of all of the following: 1.el lago 2.el bosque 3.las montañas 4.el río 5.la playa 6.el océano 7.la catarata.
unas frases increíblemente útiles some incredibly useful phrases (for dodging conjugation)
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
I can….  Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking how someone is, and say goodbye  Identify cognates.
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
SPANISH IB Chapter 10.2 Vocabulary Take 4. Initial Activity---Cheque Weekly Goal: Talk about some school activities.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
¡Bienvenidos a clase! lunes, el 6 de abril. ¿Que vamos a hacer hoy? 1.tener + que + infinitive 2.hace + time expressions 3.adverbios.
Lección 13: La Naturaleza. I. Regiones y Paises del Mundo Hispano España El Salvador Chile México Cuba Paraguay Venezuela Panama Nicaragua Guatemala Uruguay.
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Comparisons & Superlatives In Spanish, inequality is expressed by using one of the following formulas: más (menos) + adjective + que más (menos) + adverb.
Title Introduction Task Process Evaluation Conclusion.
Modal verbs By Gema V. Rosales Calvo.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Los Pronombres relativos Relative pronouns. Relative pronouns are words that:  Connect ideas within one sentence  Most frequently refer back to a noun.
ESPAÑOL 3 Fecha de entrega (due date) Septiembre 8/17
Enrique y María 2.
HOY! Today we are going to focus on review for your listening and speaking sections. At the end of class if you have time leftover, you are free to work.
Transcripción de la presentación:

¡Bienvenidos A Una Aventura Historica Española! SP4H

el proceso Escoja su papel de la investigación: historiador/a-Encontrará cuales grupos étnicos invadieron or migraron a España y los años que vivieron en la península. fotógrafo periodístico-Encontrará las gráficas para la presentación. Las fotos incluirán los lugares, la gente, los mapas, las banderas, etc. el profesor de geografía-Agregará la información sobre el terreno, el clima, las áreas montañosas, etc. el/la linguista-Investigará cuales idiomas son hablados en España, en que parte son hablados y como se distinguen las diferencias del idioma. el/la antropóloga/o- Encontrará las contribuciones principales dejadas por cada grupo étnico.

Historia, Geografía y turismo Arte, literatura y arquitectura Gente, comida y costumbres Música, baile y fiestas

la tecnología Muéstre los eventos de la historia, fotos, geografía, el arquitecto, el desarrollo de los idiomas, y las contribuciones de los grupos étnicos. Uds. tienen que utilizar estas dos herramientas de la red: (pueden incluir un embed code o enlace en el weebly de este sitio)

sitios en la red ?

investigación dirigida Unas preguntas ejemplares: 1. ¿Cuál de los grupos étnicos dejó la influencia más duradera en el sur de España? ¿Cuáles fueron sus contribuciones? 2. ¿Cuál de los grupos étnicos dejaron legados a las regiones central y norte? ¿Cuáles son los legados que dejaron? 3. ¿Qué grupos étnicos se les pidió convertirse o salirse por los Reyes Católicos? 4. ¿Qué grupo étnico dejó el rubio, de ojos azules, características que ahora vemos en los españoles en las regiones del norte? ¿Qué grupos étnicos dejó las características de las morenas de piel de oliva del sur de España? 5. Lista por lo menos tres importantes contribuciones de cada grupo étnico 6. ¿Qué efecto tienen las zonas montañosas en las personas, sus vidas, y sus habilidades? 7. ¿Qué idioma, todavía se habla en una región de España, que no está relacionado con cualquiera de las otras lenguas? Los historiadores saben que grupo étnico lo trajo a España? 8. ¿Qué estructuras magníficas todavía puede verse hoy en el centro, el norte y el sur de España? 9. Lista todos los grupos étnicos que emigraron a España y se establecieron en la península. ¿Cuánto tiempo permanecieron en la península? ¿Por qué se fueron? 10. ¿Cuáles son los sistemas montañosos, ríos principales, etc de la península? 11. ¿Cuáles fueron las grandes religiones introducidas por los diferentes grupos étnicos? 12. ¿Cómo es el clima difieren en las distintas regiones de España?

la rúbrica Category 4321 Historical Accuracy All pertinent historical information appeared to be accurate and in chronological order. Almost all pertinent historical information appeared to be accurate and in chronological order. Most of the pertinent historical information was accurate and in chronological order. Very little of the historical information was accurate and/or in chronological order. Required Elements Student included more information than was required. Student included all information that was required. Student included most information that was required. Student included less information than was required. Knowledge Gained Point-of-view, arguments, and solutions proposed were consistently in character. Mode of presentation was most effective and outstanding. Point-of-view, arguments, and solutions proposed were often in character. Mode of presentation was effective and good. Point-of-view, arguments, and solutions proposed were sometimes in character. Mode of presentation could of been more effective if more effort was put into it. Point-of-view, arguments, and solutions proposed were rarely in character. Mode of presentation was lacking thought and time and a lot of thought was definitely not put into it. Syntax Speaks in Spanish 100% of the time. Speaks clearly and distinctly using correct grammar usage, self correction was immediate. Speaks in Spanish 95% of the time. Speaks mostly clearly and distinctly, but there are only a few grammar mistakes. Speaks in Spanish 90% of the time. Speaks somewhat clearly and distinctly, but there are several grammar mistakes. Speaks in Spanish 80% of the time. Does not speak clearly nor distinctly. There are too many grammar mistakes. Pronunciation Phonetically correct. Pronunciation and intonation sound natural. Generally correct and comprehensible. Only occasional errors. Several errors in pronunciation which interfere somewhat with communication. Excessive errors which make communication very difficult. Fluency The student speaks very clearly without hesitation Speaks with some hesitation, but communication is not affected Some unnatural pauses. Problem with flow and intonation distort meaning and inhibit communication in some instances. Frequent hesitations and use of English cause communication to break down.

los refránes ¿Cuáles son algunos refránes que se pueden incluir?