1 School Leadership & Teacher Policy Deborah Roseveare Jefa, División de Políticas de Educación y Formación Dirección de Educación - OCDE Seminario sobre.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Taller SEP-OCDE Hacia un sistema de evaluación docente en México: Prácticas internacionales, criterios y mecanismos 1 diciembre 2009 Carlos Mancera Corcuera.
Advertisements

Thiago Botelho Azeredo NAF/ENSP/FIOCRUZ, Brasil PROGRAMA DE LÍDERES EN SALUD INTERNACIONAL 2012 MODULO 8 ACCESO A MEDICAMENTOS, COMERCIO Y ACUERDOS INTERNACIONALES.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Profesionalización para mejorar el desempeño de los estudiantes
Definir la enseñanza eficaz
M. EN C. DAFFNY ROSADO MORENO
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
COLEGIO MENOR SAN FRANCISCO DE QUITO
Jane E. Pollock, Ph.D. Jane, former ESL and general education teacher also worked as a school administrator and at a national.
MEJORAR LAS ESCUELAS: Estrategias para la acción en México
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Universidades Innovadoras y el Modelo de Aalborg Presentación: Steen Fryba Christensen Universidad Nacional de Cuyo, 13 de mayo 2010.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Luis Felipe Gaviria Course Director
U.S. - Mexico Border Technology Exchange Program (BTEP)
Dirección General de Educación de Adultos. PANEL: PARTICIPACIÓN, INCLUSIÓN Y EQUIDAD.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
PARA QUIÉN ESTA DIRIGIDA ESTA CONFERENCIA? Para las familias Hispanas con niños con necesidades especiales y profesionales trabajando con ellos. Este evento.
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
Desafíos & Mejores Prácticas en el Desarrollo, Implementación & Seguimiento de Evaluaciones de Docentes Profa. Yvonne McCarthy.
School Review Process No Child Left Behind School Review Process Proceso de Revisión Escolar Que Ningún Niño se Quede Atrás Proceso de Revisión Escolar.
Implantación de la Educación a Distancia: El punto de vista gerencial Juan Meléndez Universidad Central del Caribe.
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
SEMINARIO INTERNACIONAL USO DE LA MADERA EN EL QUEHACER VIAL Santiago, Chile 9 a 11 de Octubre 2002.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Trust Builder: What characteristics make you a global citizen? Cuales caracteres lo hacen a usted un ciudadano global? Think/Pair/ Share.
Competitividad de Chile José Joaquín Brunner Agosto 2005 SESIÓN II.
DEBATE 1: INMIGRACIÓN Economía Internacional Term 4 – EMBA ’09 5 de Febrero de 2009 Team 1.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
Organización de los Estados Americanos Organização dos Estados Americanos Organisation des États Américains Organization of American States FIRST INTER-AMERICAN.
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
Programa Círculos de Estudio.  To build a unified group of diverse parents, teachers, and students that understand the challenges and benefits of a diverse.
Fortaleciendo las condiciones para el progreso académico estudiantil Decanato de Asuntos de Académicos Dra. Sonia Balet, Decana 20 de agosto de 2009.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Vicerrectoría de Relaciones Internacionales INSTITUTO VIRTUAL DE LENGUAS Básico Intermedio A2.
Projecte Qualitat i Millora Contínua Quality Management Program in Catalonia Josep Camps Pere Canyadell Network’s Coordinator.
Mónica López Castro Director, Quality of Basic and Secondary Education Proposal for Coordinating the Fourth Phase of PRIE - Colombia Guayaquil, November.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
IHR Risk Communication Capacity Building Workshop Bryna Brennan, Senior Advisor, Risk and Outbreak Communication PAHO/WHO Lima, Peru – March 2010.
TURN & TALK Why does public education matter to you?
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Témoignage et réflexions autour de l'EAD
S OCIAL MANAGEMENT OF MINING DEVELOPMENT : K EY ISSUES FROM THE P ERUVIAN EXPERIENCE Gerardo Castillo Reversing the resource curse – Accra, Ghana
DISEÑO DEL SISTEMA DE GESTIÓN DE CALIDAD DESIGN QUALITY MANAGEMENT SYSTEM INSTITUTO PSICOPEDAGÓGICO INTEGRAL UNIVERSIDAD CATÓLICA DE COLOMBIA – FACULTAD.
CDIO Conference LASPAU and University Reform in Latin America and The Caribbean Nov. 9, 2009.
Planes de acción de CPS: Desafios y herramientas 5-6 de Abril 2016 Marina Ruete y Liesbeth Casier SPP Actions Plans: Challenges and tools.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Maestros Cooperadores Metodología y Práctica PPMES-UPRM Adaptación de instrumento de evaluación de Práctica Docente alineado a.
Partners Universidad de Guadalajara, Mexico (CUCS) Harvard School of Public Health (Env Health) Commission for Environmental Cooperation Junio 2010 Guanajuato,
Business Schools in Latin America teaching Sustainable Development and Corporate Social Responsability CSR Preliminary Survey Presented during the Cladea.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
FROM THE DEAN: Diana Hess When you are consistently ranked as one of the finest schools of education in the United States and among the best in the world,
SISTEMAS METEOROLOGICOS MARIA JORDAN FISICA. Parents have the right to know that their child will be safe at school, both physically and emotionally.
Stevens Middle School At Stevens Middle School, We Believe
Transcripción de la presentación:

1 School Leadership & Teacher Policy Deborah Roseveare Jefa, División de Políticas de Educación y Formación Dirección de Educación - OCDE Seminario sobre el Acuerdo de Cooperación OCDE-México París, 27 de febrero de 2009

2 Áreas de Cooperación México - OCDE Pillar 1: School management and social participation Pillar 2: Professionalisation of teachers and educational authorities: Entrance and Promotion Professionalisation Pilar 1 Gestión escolar y participación social Pillar 2: Profesionalización de los maestros y autoridades educativas Ingreso y promoción a la carrera docente Profesionalización de los maestros y autoridades educativas

3 La Implementación de la Política Educativa y la OCDE Education Policy Implementation & OECD NO existe una receta o un conjunto de recomendaciones de políticas específicas que la OCDE quiere “imponer” NO prescription or a fix set of OECD policy recommendations for countries; A la escucha y con mente abierta para ayudar y apoyar en la implementación de SUS PROPIAS reformas, y… Open minds to help and support YOUR OWN reform efforts and... en la construcción de CONSENSOS entre TODOS los actores claves. to build CONSENSUS among ALL relevant partners. OECD puede compartir su experiencia internacional y proveer: OECD shares its international experience providing: –Conocimiento amplio sobre políticas y prácticas en otros paises (rich knowledge base of policies and practices in other countries) –Investigación y evidencias sobre políticas públicas de educación (research and evidence on education policies.) –Análisis sobre las mejores prácticas en diferentes paises (analyses on what works in different countries) –Consejo técnico y guía en el uso y desarrollo de indicadores relevantes (technical advice and guidance in the use and development of relevant indicators) La OECD puede ayudarlos a estudiar las diferentes opciones y estrategias (con sus ventajas y desventajas) en la medida que avanzan en el desarrollo de sus políticas públicas, OECD can help you considering options and strategies – with their advantages and drawbacks – as you develop more detailed policy proposals,

4 Pilar 1: Gestion escolar y participacion social Enfasis: liderazgo escolar Areas y Prioridades de Acción Identificadas en el Seminario Mexico-OCDE 12/2008: Falta de coherencia de estructuras y marcos legales Coordinación y federalismo educativo deficientes Qué tipo de liderazgo en el sistema educativo en general y construcción de consenso Liderazgo dentro de las escuelas y responsabilidades compartidas Formación y profesionalización de los grupos directivos Responder a la diversidad y a la desigualdad Challenges & Priorities for Action identified at the Mexico-OECD Seminar 12/2008: Lack of coherence structures & legal frameworks Deficient coordination and educational federalism What kind of leadership in the education system in general and how to build consensus? Leadership within the schools and how to share responsibilities? Education and professionalisation of school leaders? How to respond to diversity and inequity

5 OECD’s contribution OECD aims to support Mexico efforts: developing participative mechanisms of school management (School Councils of Social Participation); building systemic knowledge capacity to support and strength school leadership strategies that contribute to students learning outcomes and general improvement of the education system placing school communities at the core of educational policy and involve the community in improving schools. La OECD busca apoyar a Mexico en sus esfuerzos por: desarrollar mecanismos participativos de gestión escolar (Consejos Escolares y de Participación Social) desarrollar un dinámica sistémica que logre apoyar y fortalecer aquellas estragias de liderazgo que fortalezcan el aprendizaje escolar, la equidad y el mejoramiento general del sistema educativo colocar a las comunidades escolares en el corazón de la política pública y por involucrar a las comunidades en el mejoramiento de las escuelas

6 What is the OECD plan for ? Creación de un Comité Directivo OCDE: internacional y de asesoría independiente Creating an International Steering Group: that combines expertise and capacity to provide independent advice on school leadership in Mexico. Seminario Liderazgo Educativo y Calidad Escolar (octubre) Workshop - Leadership and Education Quality, Conferencia General sobre Calidad Educativa (invitación a nuevos legisladores) (sept.) Global conference (legislators) Reporte sobre políticas de liderazgo educativo y gestión escolar en México y prácticas internacionales relevantes para el contexto mexicano Report on Mexican school leadership/management policies and relation of international suitable practices Kit de “Formación sobre Liderazgo Escolar para el Mejoramiento de los Resultados Escolares” para autoridades estatales y Consejos Escolares Leadership toolkit for training the States and School Councils on leadership to improve school outcomes Organización de las vistas a países Organisation of country visits

7 Pillar 2: Professionalisation of teachers and educational authorities Retos y prioridades de acción identificadas en el seminario Mexico-OCDE 12/2008 Entender la laguna de implementación – incluyendo las relaciones de poder, los procesos y los consensos El cambio de cultura de la docencia y sobre el docente Profesionalizar la docencia Responder a una diversidad de necesidades Apoyar y responsabilizar a los docentes en la mejora de su profesión Challenges & Priorities for Action identified at the Mexico-OECD Seminar 12/2008: Understanding the gap of policy implementation – including tpower relations, processes and current consensus The change in teachers’ culture and about teachers and teaching Professionalisation Responding to diversified needs Supporting and making teacher responsibles for the improvement of their own profession

8 Entrance and Promotion (Pillar 2.1) OECD aims to support Mexico efforts: strengthening the quality of teachers, educational and school authorities and, to hire and promote highly-trained personnel creating a national public exam that will be conducted and evaluated by an independent assessment unit to ensure entrance and promotion to all new teaching posts and all definitive vacancies. strengthing the access to directive functions at State level will only be possible through public exams. OECD busca apoyar a Mexico es sus esfuerzos por: fortalecer la calidad de sus docentes, autoridades educativas y escolares, y por contratar y promover personal altamente formado crear una examen nacional de certificación docente conducido y revisado por una unidad independiente de evaluación para garantizar el accesso a todas las nuevas plazas y todas las vacantes permanentes Fortalecer el accesso a las funciones directivas a nivel estatal exclusivamente a través de examenes públicos de certificación

9 What is the OECD plan for ? Creación de un Comité Directivo OCDE: internacional y de asesoría independiente The creation of an International Steering 2 Conferencias general sobre Calidad educativa (invitación a nuevos legisladores) (Septiembre 09 con legisladores; 2010) Global conference (invitation for new legislators) Sept 09 and Reporte sobre prácticas internacionales sobre mecanismos de selección y reclutamiento de docentes; y sobre la unidad de acreditación y evaluación docente y las implicaciones de este proceso para México. Report on international practices on entrance/promotion mechanisms for teachers, and the on creation of a special unit for accreditation and evaluation of teachers and implications for Mexico Propuesta sobre opciones de programas de profesionalización docente, desarrollada en coordinación con México Proposal on teacher professionalisation approaches in Mexico, developed in collaboration with Mexico Organización de las vistas a países Organisation of country visits

10 Professionalisation (Pillar 2.2) OECD aims to support Mexico efforts: To create a national system of continuous education and professional improvement of active teachers To certify professional competencies To strengthen the professionalisation of teachers from Initial Teacher Education Institutes (Normales schools) To create five regional centres of academic excellence. OECD busca apoyar a México es sus esfuerzos por: crear de un sistema nacional de formación continua y superación profesional de docentes en servicio. certificar las competencias profesionales fortalecer la profesionalización de los docentes de las escuelas normales creación de 5 centros de excelencia académica

11 What is the OECD plan for ? Creación de un Comité Directivo OCDE: internacional y de asesoría independiente The creation of an International Steering Seminario: Profesionalización y motivación docente ( Diciembre 09) Workshop - Professionalization of Teachers Mexico (–December 09 Seminario: Métodos de Formación docente (febrero 10) OECD-SEP 2 days Workshop - Teacher Training Methods, February Conferencia general sobre Calidad educativa (noviembre) Global conference Reporte sobre formación y desarrollo docente, cursos, certificaciones y aspectos institucionales. Report on teacher training and development, courses, certification and institutional aspects. Propuesta sobre opciones de programas de formación docente, desarrollada en coordinación con México Proposal on teacher training approaches in Mexico, developed in collaboration with Mexico. Organización de las vistas a países Organisation of country visits

12 MUCHAS GRACIAS!