V.W. Miller Intermediate Home of the Falcons / Hogar de los Halcones The mission of Miller Intermediate is to ensure all students learn and experience.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

Riesgo U2E1 El vocabularioLos verbosLas preguntasLos adverbiosHay que/tener que
Hagan ahora: Hoja: Un poco de todo. REPASO: SINGULAR Definite Articles (the) Masculine el Ex: el cuaderno Feminine la Ex: la cama 2.
¿Qué materias estudias?
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
La Feria High School Programa de Inscripción Dual.
The Present Tense of tener (to have)
Materias School Subjects By Elizabeth guerrero
¿Cuál es tu clase favorita?
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
Dual Immersion Program Edmondson Elementary School Programa de Doble Inmersion.
JOHN ADAMS MIDDLE SCHOOL “What you are to be, you are now becoming.” “En lo que serás, es en lo que te estás conviertiendo ahora.”
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
Two-Way Immersion Program Programa de Dos – Vías de Inmersión.
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Preparing for the CRCT Como preparer para el examen CRCT.
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
Back to School Night Regreso a la Escuela Please introduce yourself to someone you don’t know. Favor de saludarse a alguien que no conozca.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Northridge Elementary School Striving for Academic Excellence by Design September 18, 2012.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
DUAL LANGUAGE PROGRAM/PROGRAMA DE LENGUAJE DUAL South Meadows Middle School.
Educación en Ingeniería para la ciudadanía, la innovación y la competitividad en Iberoamérica: ciencia, tecnología, ingeniería, matemáticas y el rol de.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
State of the School Community Meeting/ El Estado de la Escuela Valdez 3/24/15.
Mobile Minds iPod Project February 2010 Lehman High School.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
Amanecer Bilingual Private School English Program 2010.
What is GEAR UP? G AINING E ARLY A WARENESS and R EADINESS for U NDERGRADUATE P ROGRAMS.
During Pre-K through First grade, students learn Language Arts in their native language. During Pre-K through First grade, students learn Language Arts.
Making Comparisons Capítulo 1B Study guide / Worksheet / Powerpoint
Examen de Desarrollo del Idioma Inglés de California (CELDT, por sus siglas en Inglés) Exámenes y Proceso de Reclasificación Mount Miguel ELAC Meeting.
El comité de evaluación del dominio del idioma
Tener, Tener que Tener: to have Yo tengo Tú tienes Él, ella, usted tiene Nosotros tenemos Vosotros tenéis Ellos, ellas, ustedes tienen
¿Quiénes son? Who are they? Unidad 1, Paso 2 La escuela The school El colegio= school.
El Rincon at a Glance Mirando El Rincon Reclassified Students 5 5 th grade 3 4 th grade 7 3 rd grade Estudiantes Reclasificados 5 de quinto grado 3 de.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Juego de traducción en filas La escuela. Traduzcan del inglés al español. Deben incluir el sujeto. 1. Do you (tú) study history? 1. ¿Estudias tú historia?
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
+ Town Hall Meeting Reunión en el Ayuntamiento Jueves/Thursday, 3/6/14.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Información para los padres El 9 de diciembre, 2015.
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #12 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Academy High School #16 Datos de rendimiento: Una nueva.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Dual Language Immersion Program
Como se dice en español: See pg 96 vocab.
Hola, ¡buenos días!.
English as a second language in middle school
Vámonos Translate the following sentences. Write them in English & Spanish. NO PHONES TODAY OR I WILL ADD DUOLINGO POINTS. Los hombres son inteligentes.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Matemáticas de Secundaria
EL Advisory Committee (ELAC) 09/11/18
Transcripción de la presentación:

V.W. Miller Intermediate Home of the Falcons / Hogar de los Halcones The mission of Miller Intermediate is to ensure all students learn and experience success. The only way is the Falcon Way Determination, Responsibility & Respect La misión de Miller Intermediate es que todos los estudiantes aprendan y experimenten éxito. Las cualidades de los Halcones determinación, responsabilidad y respeto

Goals of the Miller Intermediate Dual Language Program Prepare students to perform at or above grade level in both languages Develop high proficiency levels in listening, speaking, reading, and writing both languages Promote self-esteem and leadership skills Prepare students to be critical thinkers Continue to grow students who are prepared to succeed academically in high school and college Prepara estudiantes al nivel de su grado o mejor en los dos lenguajes Desarrollar niveles altos en escuchar, hablar, leer, y escribir los dos idiomas Promover autoestima y habilidades de liderazgo Prepara a los estudiantes para ser pensadores críticos Continuar a crecer estudiantes que estén preparados para ser exitosos académicamente en la preparatoria y el colegio Objetivos del programa de lenguaje dual de Miller Intermediate

Dual Language Model 50:50 7 th Grade English Courses – Language Arts – Science – Fine Arts/Elective 7 th Grade Spanish Courses – Spanish III – Mathematics – Technology – Social Studies 50:50 Cursos en Ingles de 7 o Grado – Artes de Lenguaje – Ciencias – Artes/ Electivos Cursos en Español de 7 o Grado – Español III – Matemáticas – Tecnología – Estudios Sociales Modelo de lenguaje dual

Dual Language Model 50:50 8 th Grade English Courses – Language Arts – Mathematics – Fine Arts/Elective – Technology 8 th Grade Spanish Courses – Spanish III – Science – Social Studies – Advisory Period 50:50 Cursos en Ingles de 8 o Grado – Artes de Lenguaje – Matemáticas – Artes/ Electivos – Tecnología Cursos en Español de 8 o Grado – Español III – Ciencia – Estudios Sociales – Periodo Consultivo Modelo de lenguaje dual

Benefits of Advanced Academics Increased confidence in themselves and in their academic abilities Improved performance in other classes Increased enrollment in advanced high school courses Increased perceptions of college as an attainable, realistic goal Improved skills that transfer to other test-taking experiences Un aumento en confianza de si mismo y sus habilidades académicas Un mejor rendimiento en otras clases Un aumento de matriculación en cursos avanzados en la preparatoria Un aumento de percepción que el colegio si es una meta a teñible Habilidades mejoradas que se transfieran otras experiencias donde haga un examen que tomar Beneficios de académicos avanzados

Dual Language Staff Luz Guillén – Spanish III Marcella Craig – Math Luis Palacios – Math Antonio Bernabé – Texas History Oscar De Leon – U.S. History Jael Hernandez - Science Jacquelyn Trejo – Technology Jessica Swenson – Assistant Principal Ryan Peel – Assistant Principal Andrea Zepeda – DL Admin. Rumalda Rivera – Counselor Kim Kelley – Principal Luz Guillén – Español III Marcella Craig – Matemáticas Luis Palacios – Matemáticas Antonio Bernabé – Historia de Texas Oscar De Leon – Historia de E.E.U.U. Jael Hernandez - Ciencia Jacquelyn Trejo – Tecnología Jessica Swenson – Directora asistente Ryan Peel – Director asistente Andrea Zepeda – Administradora de LD Rumalda Rivera – Consejera Kim Kelley – Directora El personal de lenguaje dual

Logramos Results/Resultados 8 TH Graders scored in the 90 th percentile in comparison to the nation. Los alumnos del 8  grado recibieron un total de 90% comparado con el resto de la nación.

Benefits of Dual Language Students maintain and develop their first language while learning a second language Students who study a second language show greater cognitive development Participation in second language development shows positive results on standardized test scores Second language learning has shown to increase listening skills, memory, and the understanding of one’s first language Los estudiantes desarrollan y mantendrán su primer idioma mientras aprenden un segundo idioma Estudiantes que estudian un segundo idioma muestran un mayor desarrollo cognitivo Participación en desarrollo de un segundo lenguaje muestran resultados positivos en exámenes estándar Aprendizaje de un segundo lenguaje a mostrado aumentar habilidades de escuchar, memoria, y el entendimiento del primer lenguaje de uno Beneficios de lenguaje dual

Additional Support Before and after school tutorials Summer Enrichment ACE Program Apangea (math) Successmaker Peer Tutorials Tutorías antes y después de escuela Enriquecimiento durante el verano Programa de ACE Apangea (matemáticas) Successmaker Tutorías entre alumnos Apoyo Adicional

Organizations Athletics Band, Orchestra, Choir Art Yearbook Newspaper College & Career Club PALS HOSTS Soccer ACE Program Miller Minds Student Council Honor Society Atléticos Banda, Orquesta, Coro Arte Anuario Periódico Club de Colegio y Carreras PALS HOSTS Fútbol Programa de ACE Miller Minds Gobierno Estudiantil Sociedad de Honor Organizaciones

Thank You! We look forward to working with you and your student! ¡Esperamos trabajar con usted y su estudiante! ¡Gracias!