Por favor apague su celular Please turn off your cell phone Servicios de esta iglesia Domingo 10:00 a.m. Clases bíblicas 11:00 a.m. Culto 5:00 p.m. Culto.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Las Palabras Interrogativas
The preterite (past) tense in Spanish. What is the preterite tense? The preterite tense in Spanish is one of two past tenses. We will learn the other.
(LOS VERBOS REGULARES)
~MEDITATION~ ESV I Thessalonians 2:8-9 ESV 8 So, being affectionately desirous of you, we were ready to share with you not only the gospel of God but also.
English Lesson 5.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
LOS OBJETOS DIRECTOS E INDIRECTOS
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
¿Arrepentirse antes de creer? Repent before believing?
Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism Tres Simbolos Del Bautismo Romans / Romanos 6:3-11 Bienvenidos Junio 24, 2012 Three Symbols of Baptism.
Telling Time.
Lo que padres deben enseñar a sus hijos (2) What parents should teach their children (2)
THE MAXIMIZER. MAXIMIZE To increase or make as great as possible The greatest in quantity, number or degree possible or permissible The greatest brilliance.
Bienvenidos Noviembre 15, 2009 El Poder de Dios Que Transforma Juan 3 : 1-5.
Las Siete Últimas Palabras de Cristo en la Cruz Seven Last words Of Christ on the Cross.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Presentaciones… Introductions….
MORE CONVERSATION TOOLS
Padre Nuestro En el nombre del Padre, del Hijo y del Espiritú Santo.
Trophies of God's Grace P.2 Trofeos de la Gracia de Dios P.2 Romans / Romanos 8:29, 30 Bienvenidos Septiembre 30, 2012 Trophies of God's Grace P.2 Trofeos.
1 John 2:15-17 約 翰 一 書 1 Juan 15 Do not love this world nor the things it offers you, for when you love the world, you do not have the love of the Father.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
II Corinthians 6:17-18 NIV 17 Therefore, “Come out from them and be separate, says the Lord. Touch no unclean thing, and I will receive you.” 18 And, “I.
Agenda del día 1.(~10 minutos?) Anuncios, sillas asignadas, (repartir las copias de Más práctica en algunas clases), etc. 2.(10-15 minutos) La práctica.
No Soy Un Saltamontes I’M Not A Grasshopper
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
ICF Zurich Logo. Series’ design Joël Vögeli Dani Fürst.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Saber/conocer (overview)  Saber: to know facts/info, HOW to DO something, to know about things/ideas  Conocer: to know people, know places WELL, know.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
EL VERBO GUSTAR 9/9/2013 SPANISH 1 SRA. BALDWIN. GUSTAR Gustar is a Spanish verb that means “to be pleasing to”. In English, it’s kind of like saying.
The following slides introduce the new verb IR.
Cómo conocer a Dios ? Reflexiones en familia, basadas en las orientaciones de Billy Graham (tomadas de la página WEB), gracias a la fraternal ayuda y.
U ¿Qué Pasa Con Mi Fe? u What Is Happening To My Faith?
Jesus Is… The WORD of GOD SEPTEMBER SERMON SERIES Friend Messiah Healer Emmanuel.
Haz lo siguiente: (Do the following) 1. Take out your notes on prayers 2. Identify familiar words or cognates 3. Underline with pencil ONLY the words you.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
¿QUÉ LE DARÉ AL SEÑOR?.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
Direct Objects & Direct Object Pronouns An English and Spanish Lesson.
CONDITIONAL PERFECT TENSE CONJUGACION
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
EL PRESENTE PERFECTO PARTE 1 (LOS VERBOS REGULARES)
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
What is Grace? ¿Qué es la Gracia? Is it indulgence? Is it permissive? Is it non-judgmental? Not having to say I'm sorry because Jesus knows me? Such concepts.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Traer: to.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
The Old – a representation The Tabernacle Hebrews 9:1-10.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Model: Yo les preparo la cena. = Yo se la preparo.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
Saber Vs. Conocer Sra. Altamirano Español II. First, we need to learn the conjugation of the verb SABER Yo sé Tú Sabes él, ella,ud. Sabe Nosotros Sabemos.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
A + el = al de + el = del Capítulo 1A. To be pleasing to or To please Gustar I like your shoes! Your shoes are pleasing to me! I like to watch TV. To.
Vocabulario Unidad 1, Etapa 1. Di las palabras en espanol. (Say the words in Spanish after the teacher says them first.)
Transcripción de la presentación:

Por favor apague su celular Please turn off your cell phone Servicios de esta iglesia Domingo 10:00 a.m. Clases bíblicas 11:00 a.m. Culto 5:00 p.m. Culto Miércoles 7:00 p.m. Clases bíblicas

Lo que los padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3)

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Introducción. En primer lugar enfatizar la necesidad de enseñarles. De otro modo, ¿por qué hablar de “lo que deben enseñar”. Introduction. In first place, emphasize the need to teach them. Otherwise, why talk about “what they should teach them”?

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) I. Resultado de no enseñarles. Jueces 2:10, “se levantó otra generación después de ellos que no conocía al Señor, ni la obra que El había hecho por Israel”. I. Result of not teaching them. Judges 2:10, “another generation arose after them who did not know the Lord nor the work which He had done for Israel.”

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Por ej., plagas de Egipto, Mar Rojo, maná, agua de la peña, Jericó, etc. ¿Conocen sus hijos estas grandes “obras” de Dios? For ex., plagues of Egypt, Red Sea, manna, water from rock, Jericho, etc. Do your children know these great works of God?

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Josué 4:5-7, “¿Qué significan estas piedras?” ¿Cuántos preguntan? O si preguntan, ¿Cómo les contestan? Joshua 4:5-7, “What is the meaning of these stones?” How many ask? Or if they do, how do you answer them?

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Oseas 4:6, “Mi pueblo es destruido por falta de conocimiento. Por cuanto tú has rechazado el conocimiento, yo también te rechazaré…” Hosea 4:6, “My people are destroyed for lack of knowledge. Because you have rejected knowledge, I also will reject you…”

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Salmo 78:1-7, “nuestros padres nos las contaron… contando a la generación veni- dera las alabanzas de Jehová, y su potencia y las maravillas que hizo…no se olviden”. Psalm 78:1-7, “our fathers have told us… Telling to the generation to come the praises of the LORD, And His strength and His wonderful works that He has done…not forget the works of God.”

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) La preocupación de Job (1:5): “ofrecía holocaustos conforme al número de (sus hijos). Porque decía: Quizá mis hijos hayan pecado y maldecido a Dios en sus corazones.” Job’s concern (1:5): “offer burnt offerings according to the number of them all. For Job said, "It may be that my sons have sinned and cursed God in their hearts."

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) II. Papel de la iglesia. 1 Tim. 3:15; Efes. 4:12. Por eso, asistir clases, servicios; a tiempo; estudiar para clases; participar en todo. Mat. 6:33, “buscad primeramente el reino…” II. Role of the church. 1 Tim. 3:15; Eph. 4:12. Therefore, attend classes, services; be on time; study for class; participate in every- thing. Matt. 6:33, “Seek first the kingdom…”

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) III. Pero padres son los más responsables. Deut. 6:6-7. Israel no lo hizo (Juec. 2:10). ¿Nosotros? ¿Dependemos de estas dos clases y estos dos servicios de la iglesia? III. But parents are the most responsible. Deut. 6:6-7. Israel did not do it (Jud. 2:10). What about us? Do we depend on these two classes and two services of the church?

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Muy recomendable tener tiempo fijo (hábito) para estudiar. Apagar TV, teléfonos. Hijos lean, comenten, hagan preguntas, expresen convicciones. Canten, oren juntos. Very recommendable have set time (habit) to study. Turn off TV, phones. Children read, comment, ask questions, express convic- tions. Sing, pray together.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) No decir “no hay tiempo”. Trabajo, escuela, tareas, actividades. Es cuestión de prioridad Poner lo primero primero. Dios no acepta sobrantes. El es primero o no es nada. Not say “no time.” Work, school, homework, actividades. It’s a question of priority. Put first things first. God does not accept leftovers. He is first or nothing.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) IV. No sólo enseñar, sino enseñar efectivamente: 5 puntos: conocimiento, convicción, entusiasmo (con expresión apropiada), repetición, participación (no como catecismo sino animándoles a comentar). IV. Not only teach but teach effectively: 5 points: knowledge, conviction, enthusiasm (proper expresión), repetition, participation (not like catechism; encourage comments from them).

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) V. Luc. 5:4, Vaya al agua más profunda. Libros, textos menos conocidos, más difíci- les. Historias no leídas y por eso no enseña- das. Aprender, conocer toda la Biblia. V. Luke 5:4, Launch out into the deep water. Books, texts less known, more difficult. Stories not read and so not taught. Learn, know all the Bible.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) ¿Por qué tanto énfasis en historias bíbli- cas? Conocen a Dios a través de hombres y mujeres de Dios. Amor, obediencia, pureza, esperanza, paciencia, valentía… Why so much emphasis on Bible stories? Know God through men and women of God. Love, obedience, purity, hope, patience, courage…

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Sobre todo, que conozcan a Dios a través de Cristo. Jn. 1:18 “le ha dado a conocer”; 5:18, “igual a Dios”; 14:9, “si me ha visto a mí han visto al Padre”. Above all, that they know God through Christ. Jn. 1:18, “He has made Him known”; 5:18, “equal with God”; 14:9, “if you have seen me you have seen the Father.”

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) VI. Memorizar muchos textos. Sal. 119:11, “En mi corazón he atesorado tu palabra, para no pecar contra ti”. Col. 3:16, “Que la palabra de Cristo habite en abundancia en vosotros…” VI. Memorize many texts. Ps. 119:11, “Your word I have hidden in my heart, That I might not sin against You!” Col. 3:16, “Let the word of Christ dwell in you richly…”

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) ¿Mat. 7:12; 10:32,33; 11:28-30; 22:37, 38… 28:18-20? ¿Mar. 16:16? ¿Luc. 13:3; 15:24; 16:24; 23:34; Jn. 1:1; 5:18; 8:58 (“Yo Soy”); 14:9; 20:30, 31; Hch. 2:38; ej. conversion? Mt. 7:12; 10:32,33; 11:28-30; 22:37,38; 28:18- 20? Mk. 16:16? Lk. 13:3; 15:24; 16:24; 23:34? Jn. 1:1; 5:18; 8 : 58 (“I Am”); 14:9; 20:30, 31; Acts 2:38, ex. of conversion?

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) ¿Jesús tuvo Biblia en la mano en Mat. 4:1-11 para refutar al tentador? “Escrito está”. 1 Cor. 10:13 “salida” de tentación. Biblia citada: Jesús, Pedro, Pablo, Jacob, etc. Jesus have Bible in hands in Mat. 4:1-11 to refute tempter? “It is written.” 1 Cor. 10:13, “escape” from temptation. Bible quoted: Jesus, Peter, Paul, James, etc.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Deben memorizar (en casa, en clases) textos: 5 pasos al obedecer al evangelio; 5 actos de culto; sobre amor (1 Cor. 13:4-7), sobre fe (Heb. 11), sobre eventos finales. Should memorize (at home, in classes) texts: 5 steps in obeying gospel; 5 acts of worship; about love (1 Cor. 13:4-7), about faith (Heb. 11), about final events.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Conclusión. Conocimiento bíblico es la herencia de los hijos. Su derecho. No robarles, no defraudarles… Conclusion. Bible knowledge is the inheri- tance of children. Their right. Don’t rob them, defraud them…

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Muchos niños modernos son enseñados por la Niñera Electrónica que habla muchas groserías y tonterías. Many modern children are taught by the Electronic Babysitter that speaks a lot of vulgarity and foolishness.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Los hijos son “herencia de Dios” (Sal. 127:3). No deben ser sacrificados sobre el altar de Satanás. Es lo que hacen padres demasiado ocupados para enseñarles. Children are “a heritage from God” (Ps. 127:3). They should not be sacrificed on the altar of Satan. That is what parents who are too busy to teach them.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Es tarea formidable: TV, escuela, tareas, amigos (presión de ser iguales), cosas materiales, placeres de esta vida, no el “porvenir” sino “aquí, ahora” les interesa. Formidable task: TV, school, homework, friends (peer pressure), material things, pleasures of this life, not “future things” but “here, now” interests them.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3) Siempre recordando el propósito: Que sean cristianos… Que se preparen para el juicio… Que no vayan al infierno… Que sí vayan al cielo. Always remembering the purpose: That they be Christians… That they prepare for the judgment… That they not go to hell… That they do go to heaven.

Lo que padres deben enseñar a sus hijos (3) What parents should teach their children (3)