1 No Child Left Behind Act What Parents Need to Know January 6, 2009 DELAC.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Junta anual del programa Titulo I
Advertisements

¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
1 Academia Para Padres Tema: Titulo I y Otros Programas Categóricos.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
CHILD FIND Ayuda Para Niños Uvalde CISD Special Education Department Karyn Kingsbery, Director.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
H IGHLIGHTING P ARENT I NVOLVEMENT IN E DUCATION L A I MPORTANCIA DE LA P ARTICIPACIÓN DE LOS P ADRES EN LA E DUCACIÓN DE SUS HIJOS ( AS ) Created By:
Las personas cuyas fotografías aparecen en estas
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Test Preparedness Preparándose para tomar exámenes
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Welcome Bienvenidos McFadden Intermediate Annual Title I Parent Meeting Junta Anual de Titulo I Sept. 12, 2009.
Presentado por: Alberto Garcia Participación de Padres (PIF)
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
TITLE I What is the legal framework for Title I?  Elementary and Secondary Education Act of 1965  No Child Left Behind Legislation of 2002.
Welcome to Cherrydale Elementary School. Visitors: Please sign in with the receptionist.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Migrant Education Program at VUSD Maria A. Villarreal – Migrant Coordinator X 1083 Rogelio Ramirez – Liaison Recruiter x How do.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
What is GEAR UP? G AINING E ARLY A WARENESS and R EADINESS for U NDERGRADUATE P ROGRAMS.
Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
El comité de evaluación del dominio del idioma
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
Título I Orientación Los Programas del Título I Apoyan la Misión de Katy ISD Katy Independent School District, líder en excelencia educativa,
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
Que ningún niño se quede atrás Title I, Part A Program Annual Meeting (Preparatoria Chávez) Fecha: 09/10/2015 Presenter: Nadine Ghosn Título: Sub-DIrectora.
Que ningún niño se quede atrás Title I, Part A Program Annual Meeting Raul C. Martinez Primaria Fecha: 09/17/2015 Presenter: Erica Smith: especialista.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Que ningún niño se quede atrás Title I, Part A Program Annual Meeting (Challenge Early College High School) Fecha: 09/03/2015 Presenter: Juan Carlos Hernandez.
October 22, Katy Independent School District, líder en excelencia educativa, junto a las familias y a la comunidad, proporciona una experiencia.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Welcome to SAT Parent Night. What is the SAT? The SAT-10 is a district mandated assessment carried out to obtain District-wide data about student performance.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
Parent Conferences Conferencias de Padres.
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

1 No Child Left Behind Act What Parents Need to Know January 6, 2009 DELAC

2 El Decreto Ningún Niño se Quedará Atrás Lo que los Padres Necesitan Saber abril de 2005

3 The No Child Left Behind Act of 2001 With the passage of NCLB, Congress reauthorized the Elementary and Secondary Education Act (ESEA)––the principal federal law affecting education from kindergarten through high school.

4 El Decreto Ningún Niño se Quedará Atrás de 2001 Con la aprobación de este decreto (NCLB), El Congreso volvió a autorizar el Decreto de la Educación Primaria y Superior (ESEA)––la ley federal principal que afecta la educación desde el Kinder hasta la escuela preparatoria.

внимания ни одного ребенка,, от 2001 г. С принятием NCLB акта Конгресс заново принял Акт о начальном и вторичном обучении (ESEA)––основной федеральный закон об образовании, начиная с подготовительного класса по старшие классы. 5

Акт Не Залишимо Жодної Дитини Без Уваги 2001 З прийняттям NCLB, Конгрес повторно уповноважив Акт для початкової та повної освіти(ESEA)––принциповий акт який впиває на освіту від початкового класу до заключного. 6

7 Main Points Greater Accountability for Results Adequate Yearly Progress Emphasis on Teaching Methods Highly Qualified Teacher Expanded Options for Parents Expanded Local Control & Flexibility

8 Puntos Principales Mayor Responsabilidad en cuanto a los resultados Progreso Anual Adecuado Énfasis en los Métodos de Enseñanza Maestros Altamente Calificados Más Opciones para los Padres Mayor Control y Flexibilidad Local

Основные аспекты Большая отчетность для лучших результатов. Адекватный ежегодный прогресс Ударение на методы обучения. Высококвалифицированные учителя Расширенный выбор для родителей. Расширенный местный контроль и гибкость. 9

Головні направлення Більша відповідальність за результати Адекватний щорічний розвиток Наголос на навчальні методи Високо кваліфіковані вчителі Поширені можливості для батьків Поширений локальний контроль та гнучкість 10

11 What does this mean for parents? You will know your children’s strengths and weaknesses, and how well schools are performing.

12 ¿Qué significa esto para los padres? Ustedes conocerán los puntos de fuerza y las debilidades de sus hijos y lobien que están desempeñándose las escuelas.

Что это означает для родителей? Вы будете знать сильные и слабые стороны своего ребенка и насколько хорошо школы успевают. 13

Що це означає для батьків? Ви будете знати сильні сторони вашої дитини та слабі, і наскільки добре функціонує школа. 14

15 Accountability Schools are held accountable for ensuring that ALL students meet State Academic Standards by 2014.

16 Responsabilidad Las escuelas son responsables de garantizar que todos los alumnos cumplan con los Criterios Académicos del Estado en 2014.

Отчетность Школы должны отчитаться за свои действия, призванные помочь ВСЕМ ученикам достичь штатных академических стандартов к 2014 г. 17

Відповідальність Школи несуть відповідальність за те щоб УСІ учні досягли знань по Штатним Академічним Стандартам до

19 Adequate Yearly Progress (AYP) Schools must make AYP in improving student achievement every year based on state test scores. The goal is 100% proficiency for ALL students in 12 years ( ).

20 Progreso Anual Adecuado (AYP) Las escuelas deben realizar AYP al mejorar el aprovechamiento etudiantil anual basándose en los resultados de sus pruebas La meta es lograr el 100% de dominio para TODOS los alumnos en 12 años ( )

21 Measuring Student Progress on an Annual Basis (Add your own district data) Grade students tested on the California Standards Test and the California Alternate Performance Assessment. (San Diego data) Grade 10 students tested on the California High School Exit Exam and CAPA.

22 Medir el Progreso Estudiantil Anualmente Los alumnos del 2º al 8º grado son evaluados con la Prueba de Criterios de California y la Evaluación de Desempeño Alterno de California. (Datos de San Diego) Los alumnos del 10º grado son evaluados con el Examen de Egreso de Preparatorias de California.

Ежегодное измерение прогресса ученика (Add your own district data) классники сдают тест по калифорнийским стандартам и проходят альтернативное тестирование для измерения успеваемости. (San Diego data) 10-классники сдают Калифорнийский выпускной экзамен и CAPA. 23

Оцінка розвитку учнів на щорічній основі (Додайте результати вашого округу) Класи учні проходять тестування по Каліфорнійським Стандартам та Каліфорнійський Альтернативний Тест Успішності. (San Diego data) Класи 10 учні складають Каліфорнійський випускний екзамен та CAPA. 24

25 Highly Qualified Teachers by A highly qualified teacher has –bachelor’s degree –full certification –demonstrated teaching competence and subject area knowledge Paraprofessionals requirements –associate’s degree or 2 years of college, or –demonstrate competence by passing state or local assessment

26 Maestros Altamente Calificados para Un maestro altamente calificado posee –un título de licenciatura –certificación completa –ha demostrado competencia profesional y conocimiento de las materias Requisitos para los paraprofesionales –dos años de colegio comunitario o un título –tomar una prueba estatal o del distrito para demostrar competencia

27 School Choice Children eligible when their Title I school is designated a Program Improvement School Priority for lowest achieving children from low income families Can transfer to another school not identified as a Program Improvement School District provides transportation Parent notification letter no later than first day of school

28 Opción de Elegir Escuela Los niños son elegibles cuando su escuela Title I es designada Con Necesidad de Mejoramiento Académico Se da prioridad a los alumnos de más bajo desempeño y con familias de bajos ingresos Pueden cambiarse a una escuela no designada Con Necesidad de Mejoramiento Académico El distrito brinda servicio de transporte escolar Se envía una carta para notificar a los padres antes del primer día de el año escolar

29 Supplemental Services Parents must receive notification about supplemental services if their school is currently in year 2, 3, or 4 of Program Improvement Include tutoring and afterschool services Public or private providers approved by state District providers include public schools, and educational agencies

30 Servicios Suplementarios Los padres deben recibir notificación sobre los servicios suplementarios si su escuela se encuentra actualmente en el año 2, 3, o 4 de Mejoramiento Académico Se incluyen servicios de tutoría y después de las clases Proveedores públicos o privados aprobados por el estado Los proveedores del distrito incluyen a escuelas públicas y agencias educativas

Дополнительные услуги Родители должны получить уведомление об дополнительных услугах, если их школа находится на 2, 3, или 4 году Программы улучшения. Включить репетиторские услуги и послешкольные занятия. Государственные или частные агентства, одобренные штатом. Окружные представительства включают образовательные школы и агенства. 31

Додаткові послуги Батьки повинні отримати повідомлення про додаткові послуги у школах в 2, 3, або 4 рік покращення програми. Включаючи репетиторські та після шкільні програми Публічні або приватні установи ухвалені штатом Районні постачальники включають громадські школи, і освітні агентства 32

33 Children whose parents are involved in their education––do better in school, and go to better schools. Anne T. Henderson The Evidence Continues to Grow, 1987

34 Los niños cuyos padres participan en su educación–se desempeñan mejor en la escuela y van a mejores escuelas. Anne T. Henderson La Evidencia Continúa Creciendo

35 Parent Involvement Requirements Section 1118 of NCLB Schools with schoolwide Title I programs shall involve parents in developing programs designed to raise the academic achievement of low-achieving students by improving instruction throughout the entire school.

36 Requerimientos de la Participación de los Padres Artículo 1118 de NCLB Las escuelas con programas Title I en toda la escuela deben invitar a los padres a participar en la creación de programas diseñados para elevar el aprovechamiento académico de los alumnos de bajo desempeño que viven en la pobreza para mejorar la instrucción en toda la escuela.

37 What does this mean? Overall planning at district/school levels Train teachers and district staff Have a Parent Involvement Policy & Compact Parent involvement activities that lead to improved student academic achievement and school performance Materials and trainings to help parents work with their children at home –family literacy, parenting skills, technology

38 ¿Qué significa esto? Planificación general al nivel del distrito/escuela Capacitar a maestros y personal del distrito Política escrita sobre la participación de los padres Actividades de participación de los padres que conduzcan al mejoramiento del aprovechamiento estudiantil y rendimiento de la escuela Materiales y capacitación para ayudar a los padres a trabajar con sus hijos en casa –lectoescritura con la familia, destrezas para criar a los hijos con mayor eficiencia, tecnología

39 How can parents get involved in their children’s education? Get involved at your school –Serve on school committees & attend meetings –Attend parent trainings to help your child with reading, language arts, and math, etc. –Participate in parent-teacher conferences –Volunteer at school. Don’t wait to be asked!

40 ¿Cómo pueden los padres participar en la educación de sus hijos? Participe en su escuela –Únase a comités escolares y asista a las juntas –Asista a los entrenamientos para los padres con el fin de ayudar a sus hijos en lectura, lenguaje y matemáticas –Participe en las entrevistas entre padres y maestros –Sea voluntario en la escuela. ¡No espere a que se lo pidan!

Как родители могут участвовать в образовании своих детей? Участвуйте в жизни своей школы –Участвуйте в школьных комитетах & посещайте собрания –Посещайте семинары для родителей, чтобы помочь своему ребенку в чтении, англ. языке и математике. –Приходите на родительские собрания –Станьте волонтером. Не ждите пока вас попросят! 41

Яким чином батьки можуть приймати участь в освіті їх дітей? Залучайтеся до праці у школі –Приймайте участь у шкільних комітетах та відвідуйте зустрічі –Відвідуйте батьківські семінари для того щоб допомагати дітям у читанні, мові, та математиці, тощо. –Приймайте участь у батьківські вчительські конференції. –Добровільно допомагайте у школі. Не чекайте коли вас попросять! 42

43 Continued... How can parents get involved in their children’s education? Get involved at home –Read to your child every day –Know if your child is reading at grade level –Monitor and help with homework –Visit the public library –Limit television time

44 Continúa... ¿Cómo pueden los padres participar en la educación de sus hijos? Participen en el hogar –Léanles a sus hijos todos los días –Sepan si el nivel de lectura de su hijo/hija corresponde al de su grado escolar –Supervisen y ayuden con la tarea –Visiten la biblioteca pública –Limiten el tiempo de ver televisión

Продолжение... Как родители могут участвовать в образовании своих детей? Помогайте ребенку дома –Читайте ребенку каждый день. –Поинтересуйтесь, если ваш ребенок читает на уровне своего класса. –Проверяйте и помогайте с домашней работой. –Посетите общественную библиотеку. –Сократите время у телевизора. 45

Продовження... Яким чином батьки можуть допомагати дітям у навчанні? Допомагайте вдома! –Читайте вашій дитині кожний день –Поцікавтесь чи читає ваша дитина на класному рівні –Перевіряйте та допомагайте із домашніми завданнями –Відвідуйте громадські бібліотеки –Обмежте час перегляду телевізійних програм 46

47 Who can I call about NCLB? Linda Cook, Director State & Federal Programs (916) Elia Garcia, EL Program Mgr. (916)

48 ¿A quién puedo llamar sobre el Decreto NCLB? Linda Cook, Director State & Federal Programs (916) Elia Garcia, EL Program Mgr. (916)

49 State and National Websites Visit California Department of Education: Visit the U.S. Department of Education: Click on “ Parent” to discover free materials to help your child with homework, reading, math, and other useful resources.

50 Sitios electrónicos del estado y Nacionales Acuda al Departamento de Educación de California: Acuda al departamento de Eucación de los E.E. U.U.: Haga click en “parent” para descubrir materiales gratuitos para ayudar a sus hijos con la tarea, lectura, matemáticas y otros recursos de mucha utilidad.

51 Tools for Student Success Selected Publications for Parents and Teachers No Child Left Behind: A Parent’s Guide Questions Parents Ask About Schools Helping Your Child Become a Reader Ten Facts Every Parent Should Know About the No Child Left Behind Act Helping Your Child With Homework Many more materials!

52 Instrumentos para el Éxito Estudiantil Publicaciones Seleccionadas para Padres y Maestros Ningún Niño se Quedará Atrás: Guía para Padres Preguntas que hacen los Padres a las escuelas Ayude a su Hijo/a a Convertirse en Lector Diez Cosas que Todo Padre Debe Saber sobre el Decreto Ningún Niño se Quedará Atrás Ayude a su Hijo/a con la Tarea ¡Muchos más materiales!

53 Developed by SAN DIEGO CITY SCHOOLS Bea Fernández, Resource Teacher and Coordinator, San Diego Parent University Maria Moore- Flagg, Coordinator, Harold. J. Ballard Parent Center Linda Cook Director of State and Federal Programs

54 Creado por LAS ESCUELAS DE LA CIUDAD DE SAN DIEGO Bea Fernández, Maestra Especializada, Universidad de Padres de San Diego Maria Moore- Flagg, Coordinadora del Centro de Padres Harold. J. Ballard Linda Cook Director of State and Federal Programs (916) Ningún Niño se Quedará Atrás