242526272829 1617 Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. 18 Create a first aid kit with.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mandatos Afirmativos de Tú – Affirmative Tú Commands
Advertisements

Preguntas de conversación
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
Please sit in your birthday month area. abril,, mayo julio enero,, agosto dici febrero, nov,. oct marzo, junio, sept.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
How would you greet a friend at these times?
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Telling Time.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
Actividades para Hoy 24 de octubre Objetivo 0 To learn about the daily routines of students in Spanish-Speaking countries 0 Create an audio cover.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
Español de septiembre.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
MORE CONVERSATION TOOLS
¡Buenos días! Hoy es el 12 de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Guardan la tarea (keep HW). 2. Hagan la actividad de la hora. Do the military time activity.
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
El calentamiento ORAL  Hoy, vamos a hablar sobre las ocasiones especiales.  ¿Cuales son algunas ocasiones especiales en inglés?  Por ejemplo – a birthday.
1 Encourage your child to pour water into various sizes of cups. Ask him to sort the cups from those with the most water to those with the least amount.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Hoy es el 21 de febrero de   Escribe en español.  1. Pedro likes to sing and dance.  2. We like to eat a lot of pizza.  3. Pablo and Maria.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
2.1 verbs -ar Texto p. 50. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to…  conjugate –ar verbs  form negative.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Bring glass bottle, cotton and beans Coloring plant Worksheet (plant parts) Worksheet (Count by 2) Study vocabulary.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Definition
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
Mi dormitorio My bedroom
English Lesson 3.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
ALC #12 martes el 24 de septiembre ¿Cuál es la fecha? Copy the dates. You will identify the holiday too. 1.El primero de enero. 2.El catorce de febrero.
Thank you for taking my classes
Español 2 1 de octubre de La Campana Lea tu papel de objetivos. Read your objective paper. Escribe 2 metas para esta unidad. Write 2 goals for this.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
16 Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. Create a first aid kit with your child for your.
CAPÍTULO DOS Repaso por el juego de jeopardy. VocabularioEscucharGramáticaCultura
Expressing Obligations
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.
DIRECT OBJECT PRONOUNS PRONOMBRES DEL OBJETO DIRECTO.
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
The following slides introduce the new verb IR.
Escriban el verbo en el pretérito: 1. pagar: Ud. tú 2. tocar: nosotros ella 3. practicar: Uds. ¿Quién? 4. jugar: ellas tú.
1 Ask your child to share what he learned about homes. 2 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 3 Provide.
1 Encourage your child to name the shape of the refrigerator and identify other shapes at home. 2 Ask your child to share what he learned about homes.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
Transcripción de la presentación:

Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. 18 Create a first aid kit with your child for your home. If you already have one, review the items and uses. 19 Read the take home story Miss Fanny Frog with your child. Which letters can she identify? 21 Write your child’s name on a piece of paper. Ask him to count how many letters in his name. 20 Ask your child to teach Kite Breathing to family members Discuss using senses with your child. How can you use your senses for signs of the holidays? 12 Look for the letter J, j in print. Say names of friends whose name begins with the j sound (Jackson, Justin). 13 Discuss a problem and ways to problem solve with your child. Sing “Itsy Bitsy Spider”. How did the spider solve her problem? She was persistent. 14 Do a scavenger hunt for boxes that have numbers indicating the quantity. (a crayon box might have an 8) Ask your child to name the numeral and then count the objects inside Help your child identify the last letter in their first name. 3 Encourage exercises : toe touches, push-ups, and jumping jacks. Ask your child how exercise helps keep them flexible? 5 Challenge your child to exercise for one minute. 6 Discuss manners with your child. What manners do you use at home? 7 Play a sequence game. Name an activity like eating breakfast. Ask your child to name what he does before breakfast and activities he does after breakfast. 8 4 Look for P, p, L, l in magazines or newspapers with your child. Ask him to name words that begin with the sound of p (pansies, purple, pink). 2 1

2 9 3 Invita a tu niño a hacer ejercicios: tocarse la punta de los pies, lagartijas, saltar juntando y abriendo brazos y piernas. Pregúntale: ¿por qué hacer ejercicios lo ayuda a mantenerse flexible? 10 Ayuda a tu niño a identificar la última letra de su nombre. 17 Practica con tu niño palabras que riman. Usen también palabras festivas como campana, banana; estrella, bella; noche, coche; etc Crea con tu niño un set de primeros auxilios para la casa. Si ya tienen uno, revisen qué hay en él y para qué sirve cada cosa. 11 Conversa con tu niño acerca de los cinco sentidos. ¿De qué forma pueden usarlos para saber que las fiestas están por llegar? (Por ejemplo el olor de calabazas y canela en las tiendas anticipa la Navidad) 4 Busca con tu niño en revistas o periódicos las letras P, p, L, l, R, r. Pídele que diga palabras que comienzan con el sonido “p” (platos, peras, etc.) 19 Lee a tu niño el libro “Fanny, la rana” que trajo de la escuela. ¿Qué letras puede identificar? 12 Busca con tu niño en carteles o revistas la letra J, j. Digan nombres propios que empiecen con “J”, por ejemplo Juan Desafía a tu niño a que haga ejercicios por un minuto Pídele a tu niño que le enseñe a la familia la respiración de la cometa. 13 Conversa con tu niño acerca de un problema y como resolverlo. Canten juntos “La araña chiquitita” ¿Cómo la araña resolvió su problema? La araña fue persistente. 6 Conversa con tu niño acerca de los buenos modales y cuáles se usan en el hogar. 14 Busca con tu niño cajas que tengan afuera un número indicando cuantas cosas hay en su interior (una caja de crayolas puede tener el número 8 afuera). Pídele que diga el número y luego cuente las cosas que hay adentro. 7 Juega con tu niño a “Antes y Después”. Dile una actividad como por ejemplo comer el desayuno y pregúntale: ¿Qué haces antes de comer el desayuno y qué haces después? 21 Escribe el nombre de tu niño en un papel. Pídele que cuente la cantidad de letras que tiene