Bono el mono Juego interactivo Por María Arce Azusa Pacific University El cuento Instrucciones Preparación para el juego Objectives Piezas para el juego.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Advertisements

Las Palabras Interrogativas
COMMON AFFIRMATIVE AND NEGATIVE WORDS
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Copyright © 2008 Vista Higher Learning. All rights reserved Negative words deny the existence of people and things or contradict statements, for.
Directions (The directions are based on the fact that you would delete this slide before you save it to the student directory. Therefore slide 2 will become.
Telling Time.
La práctica de las palabras interrogativas en español. All interrogative words have a written accent in Spanish. There is an upside-down question mark.
Fact Family4, 5, 20 (provided by the teacher) Problem4 X 5= 20 Perimeter = 18 cm Area4 x 5= 20 sq cm 5 cm 4 cm Example: Teachers: Assign students.
Hoy es el 6 de junio. Es viernes. La pregunta: Lee el fondo cultural en la p.196: When and where did the Paralympic Games start? Who competes? La tarea.
Notes #18 Numbers 31 and higher Standard 1.2
Programa de preparación para kindergarten ¡Bienvenidos!
WRITE DOWN THE FREQUENCY WORDS. LEER- Read the text and answer true or false VERDAD (V) OR FALSO (X)
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
La campana (Write Everything!!!!) Write the english translations for these words on page hacer gimnasia 2.Estar en línea 3.Saber 4.Conocer.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
1A. INFINITIVES. Apuntes Infinitives  Verbs are words that are used to name  There are different forms of a verb, depending on who is doing the action.
Calentamiento Label the esqueleto (skeleton) with the body parts vocabulario Make sure to number your warm-up #
Unidad 3 Leccion 1 Vocabulario.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mi dormitorio My bedroom
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
ALC 34 Hoy es lunes el 5 de diciembre.. Bienvenida Hoy es lunes el 5 de diciembre.. Bienvenida Vocabulary for ¿cómo se dice…? generoso tacaño.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, Responde a las preguntas del cuento corto. 1.Kevin, un chico de norteamérica está estudiando en _________ España.
ALC 28. Bienvenida La fecha es lunes el 14 de noviembre. vocabulario.
TAREA jueves, 16 de enero de 2014
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Hoy es el 2 de marzo ¿Qué necesitas en la playa? ¿Qué puedes hacer en la playa?
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
La Familia Click to Begin. Hola! Me llamo Juan. This activity is all about mi familia. On each page, read the family member word at the top and then click.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Associative, Commutative, and Distributive Properties of Addition and Multiplication August 18th Students only need to copy the writing in purple. Students.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
© Crown copyright 2011, Department for Education These materials have been designed to be reproduced for internal circulation, research and teaching or.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 27 – 2/3 – 2/7. 1.
Capitulo 1A-Apuntes #1 El Infinitivo/The Infinitive.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Lauren Kelly.  To learn how to ask someone’s name and how to give someone your name.  We will also learn a little bit about the difference between the.
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
Word of the day (Palabra del día) : 1 - Copy the palabra del día (PDD) in the “Word of the Day” section of your notebook under Semana 9 – 10/5 – 10/9.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
ALC 67 Jueves el 9 de diciembre Necesitan la asignación del martes.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Hoy es leer lunes. Es el 14 de enero del 2017.
Todo acerca de mí All about me.
Todo acerca de mí All about me.
Kindergarten Spanish High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

Bono el mono Juego interactivo Por María Arce Azusa Pacific University El cuento Instrucciones Preparación para el juego Objectives Piezas para el juego Credits Copyright Notice Jugar

Bono el mono Bono el mono ya no tiene comida. Él tiene hambre y necesita tu ayuda para conseguir comida. Escoge el dibujo con la palabra correcta. Por cada respuesta correcta, recibe un plátano. Inicio

Instrucciones  Necesitas leer la palabra en cada página y escoger el dibujo correcto que demuestra el significado de la palabra.  Por cada respuesta correcta encierra en un círculo un plátano de la hoja que se imprimió. Inicio

Preparación para el juego  Imprime la hoja de los plátano (página 5)  Encierra en un círculo cada plátano por cada respuesta correcta. Inicio

Piezas para el juego Inicio

Objectives Audience – Dual Language Kindergarten students California Content Standards: – Decoding and Word Recognition 1.15 Read simple one-syllable, two-syllable and high frequency words. – Vocabulary and Concept Development 1.17 Identify and sort common words in basic categories. Inicio

Credits Originally designed by María Arce, Azusa Pacific University in California, January 24, “Bono el mono”. Inicio

Copyright Copyright 2010 María Arce Permission to copy this game at no cost is granted to all teachers and students of non-profit schools. Permission is also granted to all teachers and students of non- profit schools to make revisions of this game for their own purposes, on the condition that this copyright page and the credits page remain part of the game. Teachers and students who adapt the game should add their names affiliations to the credits page without deleting any names already there. Inicio

Las palabras Inicio

mono

gato

foca

rana

vaca

pato

lobo

puma

perro

oso

¡Te ganaste un plátano para Bono! ¡Correcto! Las palabras Terminar

Inténtalo de nuevo. Las palabras

¡Gracias por tu ayuda! Ya tengo comida. Inicio