Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Reunión Anual de Padres Title I
Advertisements

¿Qué es Title 1? Es una fórmula federal de beca. Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Welcome to (Bienvenidos a) Guy B. Teachey Elementary School Annual Public Meeting (Reunión Anual Pública)
¿Qué es Title 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
REUNION ANUAL TITULO I McEver Arts Academy 16 Octubre 2014.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
Dual Immersion Program Programa de Doble Inmersion Los Alisos Middle School.
The No Child Left Behind Act of 2001 Title I, Part A, Section 1116(b)(1)(E) De la ley 2001 Que Ningún Niño Se Quede Atrás Título I, Parte A, Sección 1116(b)(1)(E)
LACOE/LAUSD School Validation and Improvement Project Federal and State School Accountability Responsabilidad Escolar del gobierno Federal y del Estado.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
REQUISITOS PARA LA GRADUATION DE LAS HIGH SCHOOLS DE ALLIANCE Alliance High School Graduation Requirements.
Reunión Anual de Padres del Programa del Título I (Add school name and date here)
DAC/DELAC Leadership Training February 10, DAC/DELAC Entrenamiento para Padres Lideres 10 de Febrero, 2015.
English Learner Advisory Committee (ELAC) ELAC Rights and Responsibilities Tahoe Truckee Unified School District
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
Walter Hill Elementary Annual Fall Meeting 2011/2012 School Year (Reunión Anual del Otoño Año Escolar 2011/2012)
The Components of a Schoolwide Title I Program Presented by Ryan Saunders, Ed.D. August 14, 2014.
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
Welcome Bienvenidos McFadden Intermediate Annual Title I Parent Meeting Junta Anual de Titulo I Sept. 12, 2009.
Reunión Anual de Padres del Programa del Título I (Add school name and date here)
¿Qué es Title 1? Es una beca federal Es la beca federal más grande que Fayette County Public Schools recibe.
Reunión Anual para Padres sobre el Título I Escuela Intermedia, Martin Luther King Jr.
Cram Middle School September 11, :00am in the Library.
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
August 21,  ¿Qué es Título I?  Objetivos de Título I  ¿Cómo se asignan los fondos de Título I a la escuela?  Resultados del rendimiento 
ELAC MEETING Salt Creek Elementary English Learners Advisory Committee Meeting
Bonita Vista Middle School Annual Parent Meeting Junta Anual de Padres de Familia A California Distinguished School.
TITLE I What is the legal framework for Title I?  Elementary and Secondary Education Act of 1965  No Child Left Behind Legislation of 2002.
Welcome to Cesar Chavez Academy Back to School Orientation.
Reunión Anual para Padres sobre el Título I Escuela Intermedia, Martin Luther King Jr.
Clark High School September 30, :30 am. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement.
Local Control Funding Formula (LCFF) Fórmula Financiación para Control Local & Local Control Accountability Plan (LCAP) Plan de Responsabilidad de Control.
¿Qué esTitle 1? O Es una beca de formula federal. O Es la beca federal más grande que recibe Fayette County Public Schools.
Brownsville Independent School District Texas Title I Priority Schools (TTIPS) Cycle 4 Grant Subsidio Para Escuelas Prioritarias del.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Everett Elementary Back to School Night INTRODUCTIONS INTRODUCCIO’NS WELCOME to Everett! Bienvenidos a Everett!
AUGUST 24, 2015 ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE & DISTRICT ENGLISH LEARNER ADVISORY COMMITTEE INFORMATIONAL MEETING.
Título IA Reunion Anual de Padres  Fecha: Septiembre 14, 2015  Gainesville ISD  Escuela: Edison Elementary  Hora: 6:00  I. Discusi ক n de.
Title I Annual Meeting Title I Program Overview for Schoolwide Program (SWP) Schools Reunión Anual Título I Repaso General del Programa Título.
School/Escuela: BROWN JUNIOR HIGH SCHOOL Date/Fecha: SEPTEMBER 17, 2015 Time/Hora: 9:30 AM & 5:30 PM.
School Leader Reflection Sheet Ahead of the presentation, identify your school’s areas of strength from the School Experience Survey results. What decisions/events.
Knudson Middle School 17 September :15 AM in Room 502.
Socorro Independent School District Title I Annual Meeting Junta Annual del Programa Título I August 21, 2015.
English Learner Advisory Committee Reunion del Grupo de Asesoria Para Estudiantes Que Estan Aprendiendo Ingles ELAC.
Welcome to (Bienvenidos a) Lindley Park School Annual Public Meeting(Reunión Anual Pública) & Open House (Apertura Escolar)
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
Información para los padres El 9 de diciembre, 2015.
1 Title I Program Overview for SWP Slide # References/Documents/Materials for Annual Title I Meeting Slide # References/Documents/Materials for Annual.
Junta Annual Titulo I South Monterey County Joint Union High School District.
School/Escuela: Martin Luther King, Jr. ES Date/Fecha: September 23, 2015 Time/Hora: 2:00-3:00 p.m.
Confidential and for discussion purposes only. CAASPP performance data: A fresh look College-Ready Middle Academy #4 Datos de rendimiento: Una nueva mirada.
School/Escuela: Rex Bell Elementary Date/Fecha: Time/Hora:
Local Control Accountability Plan Parent Advisory Committee Plan de Control de Documentación Local Comité Asesor de Padres Welcome! ¡Bienvenidos!
Carmel Elementary School ESOL Program. What is ESOL? ESOL is a program for students that are not proficient in English. The program is designed to provide.
No Child Left Behind Title I, Part A Program Annual Meeting Sylvan Rodriguez Elementary Date: 09/09/2015 Presenters Ana Delia Zamarripa, Title 1 Coordinator.
Presented by Kristen Moorhouse Project Specialist/Instructional Coach ELAC Officer’s Responsibilities.
ELAC MEETING September 22, English Language Advisory Committee Roles and Responsibility of ELAC  Advise the Principal of the needs of English learners.
What’s “CAASPP”? The California Assessment of Student Performance and Progress (CAASPP), which includes the Smarter Balanced assessments, measures students’
Annual Title 1 Parent Meeting
Annual Fall Meeting (Reunión Anual del Otoño)
La meta principal del Plan de Denver 2020 de DPS es asegurar que haya escuelas excelentes en todos los vecindarios. DPS’ top Denver Plan 2020 goal is to.
Title 1 Parental Advisory Committee Meeting
English Learner Advisory Committee
Title I School Wide Program El Programa Titulo I en Toda la Escuela
ELAC English Language Advisory Committee March 2019
Raymond Cree Middle School
Transcripción de la presentación:

Annual Title 1 Parent Meeting Junta Anual de Titulo 1 South Monterey County Joint Union High School District

What is Title 1? Que es Titulo 1? Title 1 is a K-12 program that provides additional academic support and learning opportunities for students at schools with high percentages of socioeconomically disadvantaged children. Title 1 provides federal funding to schools to help students who are low achieving or at most risk of falling behind. The program is intended to help ensure that all students meet state academic standards Titulo 1 es un programa K-12 que proporciona apoyo académico adicional y oportunidades de aprendizaje para los estudiantes en las escuelas con altos porcentajes de niños en desventaja socioeconómica. Titulo 1 provee fondos federales a las escuelas para ayudar a los estudiantes que son de bajo rendimiento o que tiene mayor riesgo de quedarse atrás. El programa esta diseñado para ayudar a asegurar que todos los estudiantes cumplan con los estándares académicos del estado.

Schoolwide Title 1 Schools Escuelas Schoolwide de Titulo 1 The school must have a free/ reduced lunch count of at least 40% The school must collect and analyze data that effects student achievement The school must develop a comprehensive site plan and annually review the effectiveness of the plan The school uses Title 1 funds to upgrade the entire educational program of the school Title 1 funds are used to serve all students in order to raise academic achievement Title 1 funds will be used to provide additional assistance to all students who experience difficulties in meeting the states performance targets. La escuela debe tener un menor recuento de almuerzo gratis/ de al menos el 40% La escuela tiene que reunir y analizar datos que afecta a los logros del estudiante La escuela debe desarrollar un plan de sitio y revisar anualmente la efectividad del plan La escuela utiliza fondos de Titulo 1 para mejorar todo el programa educativo de la escuela Fondos Titulo 1 de utilizan para servir a todos los estudiantes a fin de elevar el rendimiento académico Fondos Titulo 1 serán utilizados para proporcionar ayuda adicional a todos los estudiantes que tienen dificultades en el cumplimiento de los objetivos de rendimiento.

Goals of Title 1 Objetivos de Titulo 1 Provide additional assistance to all students who experience difficulties in meeting the State’s performance targets Increase academic achievement Provide profesional development for teachers Promote parent education and involvement Proporcionar asistencia adicional a todos los estudiantes que tienen dificultades en cumplimiento de los objetivos de desempeño del estado Aumentar el rendimiento académico Proveer desarrollo profesional para los maestros Promover la educación de los padres y la participación

Title 1 Funds Fondos Titulo 1 School allocation is based on the number of students eligible for free/ reduced lunch One percent of a school’s total Title 1 Budget is for parent involvement activities 20% of the funds must be reserved for Supplemental Educational Services 20% A mínimum of 10% of the funds must be set aside for profesional development Funds must supplement, not supplant, district funds Asignación de escuela se basa en el numero de estudiantes elegibles para almuerzo gratis, reducido El un por ciento del presupuesto de Titulo 1 es para actividades de participación de padres 20% de los fondos se debe reservar para los Servicios Educativos Suplementarios 20% Un mínimo de 10% de los fondos debe ser reservada para el desarrollo profesional Los fondos deben complementar, no suplantar los fondos del distrito

Parent Rights Derechos de los Padres Ask for meetings and trainings Review the results of anual parent involvment effectiveness survey Review the school’s achievement data Review the parent involvement plan in the Single Plan for Student Achievement (SPSA) Review and modify the Title 1 Parent Involvement Policy and Home/ School Compact Solicitar reuniones y capacitaciones Revisar los resultados anual sobre efectividad de implicación de padres Revisar datos del logro de la escuela Revisar el plan de participación de los padres en el Plan Unico para el Rendimiento Académico. Revisar y modificar la política de participación de padres de Titulo 1 y el compacto de hogar/ escuela

Parent Involvement Participación de Padres The School Site Council (SSC) provides parents with an opportunity to be involved in the academic program of the school. The SSC develops, monitors, and evaluates the Single Plan for Student Achievement (SPSA) to implement programs and services that support students. __________________________________________________________ El Consejo Escolar (SSC) ofrece a los padres la oportunidad de participar en el programa académico de la escuela. El Consejo Escolar desarrolla, supervisa y evalúa el Plan Individual para el Rendimiento Académico (SPSA) para implementar programas y servicios que apoyan a los estudiantes.

Parent Involvement at Our School Participación de los Padres en Nuestra Escuela We have many opportunities available for people to be involved. Parents' can volunteer with the students activities and/or get involved in our FFA Parent booster Sports Mustang Bench Senior Class Graduation Committee Baccalaureate Ceremony planning Sober Grad and through your support to the endless fundraising events that have been taking place throughout the King City Community for decades to benefit our students at KCHS. Tenemos muchas oportunidades disponibles para las personas para participar. Padres pueden ser volunatrios con las actividades de los estudiantes y / o involucrarse en nuestro FFA Parent booster Deportes Mustang Bench Comite de graduacion de alumnos de ultimo ano Planificacion de ceremonia del bachillerato Sobrio Grad Y atraves de su apoyo a los innumerables eventos para recaudar fondos que se han llevado a cabo en toda la comunidad de King City durante decadas para beneficiar a nuestros estudiantes en KCHS.

Single Plan for Student Achievement Plan Individual Para el Logro Estudiantil Parents are informed about the school’s curriculum in English/ Language Arts and Math, as well as other core subjects. Parents also receive information about the assessments used to measure student progress in these academic areas. Los padres son informados sobre el plan de estudios escolar en Ingles/ Artes del leguaje y matemáticas, así como otras materias básicas. Los padres también reciben información acerca de las evaluaciones que se usan para medir el progreso de los alumnos en estas áreas académicas.

Single Plan for Student Achievement Plan Individual Para el Logro Estudiantil English Language Arts (ELA) LEA GOAL: Performance Goal 1: All students will reach high standards, at a minimum, attaining proficiency or better in ELA by LCAP Priority #4 Student Achievement LCAP Priority: #2 Implementation of the CCSS WASC VC Report March 2014: The school needs to insure that all students, including English learners and students with disabilities, are able to successfully demonstrate mastery of critical academic skills on state mandated assessments Artes del lenguaje Ingles OBJETIVO LEA: Objetivo de rendimiento 1: Todos los estudiantes alcanzaran estandares altos, a minimo, alcanzando la habilidad o major en ELA por Prioridad LCAP #4 Logro estudiantil Prioridad LCAP #2 Implementacion de CCSS WASC VC informe de Marzo 2014 La escuela necesita asegurar que todos los estudiantes, incluyendo aprendices de ingles y estudiantes con discapacidades, son capaces de demostrar exitosamente maestria de habilidades académicas críticos sobre las evaluacions ordenadas por el estado.

Single Plan for Student Achievement Plan Individual Para el Logro Estudiantil Mathematics LEA GOAL: Performance Goal 1: All students will reach high standards, at a minimum, attaining proficiency or better in mathematics, by LCAP Priority #4 Student Achievement LCAP Priority: #2 Implementation of the CCSS WASC VC Report March 2014: The school needs to insure that all students, including English learners and students with disabilities, are able to successfully demonstrate mastery of critical academic skills on state mandated assessments. Matematicas Objectivo LEA: Objectivo de rendimiento 1: Todos los estudiantes alcanzaran estandares altos, al minimo, alcanzando competencia o major en matematicas en Prioridad LCAP # 4 Logro estudiantil Prioridad LCAP #2 Implementacion de CCSS WASC VC informe de Marzo 2014 La escuela necesita asegurar que todos los estudiantes, incluyendo aprendices de ingles y estudiantes con discapacidades, son capaces de demostrar exitosamente maestria de habilidades académicas críticos sobre las evaluacions ordenadas por el estado.

Single Plan for Student Achievement Plan Individual Para el Logro Estudiantil English Learners LEA GOAL: Performance Goal 2: All limited-English-proficient students will become proficient in English and reach high academic standards, at a minimum attaining proficiency or better in reading/language arts and mathematics. LCAP Priority #1 Basic Services LCAP Priority #2 Implementation of the CCSS LCAP Priority #3 Parent Involvement LCAP Priority #4 Student Achievement WASC VC Report March 2014: The school needs to insure that all students, including English learners and students with disabilities, are able to successfully demonstrate mastery of critical academic skills on state mandated assessments. Aprendices de Ingles Objectivo LEA: Objectivo de rendimiento 2: Todos los estudiantes de limitado-ingles se haran competentes en ingles y alcanzaran altos estandares academicos, como minimo competencia o mejor en lectura/artes del lenguaje y matematicas. Prioridad LCAP #1 Servicios basicos Prioridad LCAP #2 Implementacion de la CCSS Prioridad LCAP #3 Participacion de los padres Prioridad LCAP #4 Logro estudiantil WASC VC Informe de Marzo 2014: La escuela necesita asegurar que todos los estudiantes, incluyendo aprendices de ingles y estudiantes con discapacidades, son capaces de demostrar exitosamente maestria de habilidades académicas críticos sobre las evaluacions ordenadas por el estado.

The Title 1 District Parent Involvement Policy Titulo 1 política de Participación de Padre del Distrito Every Title 1 school, in collaboration with parents, MUST prepare a site level parent involvement policy. The Parent Involvement Policy describes how the school will involve the parents in an organized, ongoing, and timely way the planning, review, and improvement of the Title 1 program at King City High School. Board Policy Administrative Regulation Cada escuela de Titulo 1, en colaboración con los padres, DEBE preparar una política de participación de los padres a nivel de sitio. La Política de Participación de los padres describe como la escuela involucrara a los padres en una manera organizada, continua y oportuna la planificación, revisión y mejoramiento del programa Titulo 1 en King City High School. Poliza de la Meza Directiva Regulación administrativa- 6020

School Parent Involvement Policy Politica de Participacion Escolar de Padres Policy was developed with student, teacher and parent input and approved by school site council. It has been distributed in the past with the enrollment packets that are sent home at the beginning of the school year. Now the Parent Involvement Policy is located under the “Parent Resources” tab. Política se desarrolló con estudiantes, maestros y sugerencias de los padres y aprobado por el consejo escolar. Se ha distribuido en el pasado con los paquetes de inscripción que se envían a casa al principio del año escolar. Ahora la Política de Participación de los Padres se encuentra en la pestaña "Recursos para los padres".

The Home/School Compact El Compacto de Hogar/ Escuela The home/ School Compact describes the responsibilities of the school, the parent, and the student for improved student achievement. El Compacto de Hogar/ Escuela describe las responsabilidades de la escuela, los padres, y el estudiante para mejorar el rendimiento estudiantil.

The Home/School Compact El Compacto de Hogar/ Escuela Developed in collaboration among parents, teachers and students Updated periodically ESEA recommends that compacts be standards-based Distributed with site Title 1 Parent Involvement Policy Desarrollado en colaboración entre padres, profesores y estudiantes Actualizado periódicamente ESEA recomienda que los compactos sean basados en estándares Distribuido con el sitio Titulo 1 política de participación de los padres

Our Home/School Compact Nuestro Compacto de Hogar/ Escuela Was developed through student, teacher and parent input. Fue desarrollado a través de los estudiantes, maestros y sugerencias de los padres.

Questions and Answers Preguntas y Respuestas